Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Signalizácia nefunkčnosti dobijania - funguje správne?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33967
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 18:51    Předmět: Citovat

To je vazne elektronika tak dementna, ze nedovoli nabijanie evidentne vybitej baterie kvoli nejakemu nastaveniu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 19:31    Předmět: Citovat

Teraz som pozrel narychlo schemy :

Regler alternatora komunikuje cez LIN
Je tam riadiaca jednotka baterie
Je tam riadiaca jednotka palubnej siete

Ale nefunkcne dobijanie to nedokaze odhalit a oznamit Rolling Eyes
Toto moja hlava nebere Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12508

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 19:45    Předmět: Citovat

Řídící jednotky rozhodují na základě informací, které dostávají. Pokud jsou ty informace nesprávné nebo chybí, je rozhodnutí také nesprávné, stejně tak i při chybě v SW nebo HW samotné jednotky. Co je na tom nepochopitelné?
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 20:26    Předmět: Citovat

Auto prešpikované elektronikou a človek si musí kúpiť voltmeter do zásuvky zapalovača a údaj sledovať ak chce mať pocit spoľahlivosti. To je pre mňa nepochopiteľné...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1376
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 20:44    Předmět: Citovat

dudo02 napsal(a):
... To je pre mňa nepochopiteľné...

Pro mě je nepochopitelné, že se mé chytré auto odmítalo bavit se 4 roky starou AGM baterkou. Obdaroval jsem jí příbuzného, ten ji něčím nabil co měl po ruce a vrazil do traktoru, prý o ní ani neví. Živě si dovedu představit jaké péče se jí dostává... Odpojovat kabel od bočníku se mi od počátku jeví jako stupidita, ale když si někdo chce rozjebat systém nabíjení, jeho boj. Rolling Eyes

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1286
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 20:52    Předmět: Citovat

system potom nema info o stave aku a sprava sa k nemu ako ten v starom traktore , samozrejme sa tym rozje.e system inteligentneho dobijania ktore posiela akumulator rychlejsie do kytek Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 21:21    Předmět: Citovat

dudo02 napsal(a):

Regler alternatora komunikuje cez LIN
Je tam riadiaca jednotka baterie
Je tam riadiaca jednotka palubnej siete

Toto asi nebere hlava nikomu, jak to tak čtu pozpátku.
Auta jsou tím funkčně dojebaná a v několika ŘJ se líp schovávají jak kurvidla, tak sw sviňárny, co mají za úkol např. po těch 4 letech akumulátor ne pošetřit, ale cíleně skurvit, abyste si museli koupit nový.
S regulátorem PAL, vybraným z několika vrakáčových a na vypínací napětí 14,5V, žil ve Feldě I. původní akumulátor Varta 47Ah přes deset let, Bosch 55Ah je tam dosud...
Ale chápu, že pokud mají moderní auta alternátory 200A a některé systémy krom startéru běžně odebírají štosy kolem 50-80A, že může být životnost aku kratší.
Ale zase na druhé straně, se samostatným accu managementem a korektním sw pro uP bych očekával, že to nabíjení pohlídá daleko přesněji, než jakýkoliv analogový regler.
Že např. nedovolí ničit hlouběji vybitý akumulátor tím, že do něj po nastartování a vyšších otáčkách napere např. 20A, jako to krátkodobě běžně mohou udělat analogové reglery.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po květen 04 2020, 22:35    Předmět: Citovat

Když si vzpomenu, jak jsem měl stařičký Uno, tak jednou mi vyplivlo dobíjení a kontrolka se nerozsvítila. No a chcíplo, až když mělo na baterii 5V. A tohle chcípe při 10.2V (fajn, měl jsem to hrubě vybitý, ale myslím si, že dojezd je přednější jak životnost baterie, i když dneska volaj odtahovku už při ustřeleným zrcátku) Rolling Eyes.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: út květen 05 2020, 4:21    Předmět: Citovat

Problem je, ze auto sa pod 10,2V dostava do stavu, ked nie je bezpecne - nefunguje ABS a nakolko tam je elektromechanicky posilovac riadenia tak riadenie uplne zatuhne...Vsetko sa to stane v kratkej dobe...Co moze byt na dialnici pri rychlosti 180Km dost nebezpecne - no a ver potom takemuto autu Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: út květen 05 2020, 6:25    Předmět: Citovat

Chválite nabíjanie starších automobilov, nadávate na nové inteligentné nabíjanie. Keď sa vám ponúka možnosť ho deaktivovať odpojením jedného kábliku a vrátiť tak nabíjanie do stavu "predinteligentných áut", je to rozjebávanie systému, ktoré zaručene zničí akumulátor.
Ten manažment nabíjania tam nebol umiestnený kvôli tomu, aby ochraňoval batériu. Jeho prioritná činnosť je znižovať emisie rekuperačným nabíjaním, pretože sa počíta každý jeden ušetrený gram vychádzajúceho z výfuku. Batériu to naopak posiela skorej do večných lovíšť. Tie gramy emisií sa naháňajú úplne nezmyselnými vecami, ako je vyplnenie prednej masky kvôli aerodynamike na úkor chladenia, vyhodenie rezervného kolesa a jeho nahradením ľahučkým kompresorom so súpravou na opravu defektu atď atď. Inteligentné nabíjanie spolu so start/stop systémom je jedným z nich. Ničomu to nepomáha, naopak. Ale znížili emisie o jeden dva gramy. Tie normy sú už tak pritiahnuté, že bez takýchto opatrení by sa asi ťažko dosiahli.

K prvému príspevku - nemám odsledované, ako sa kontrolka nabíjania správa v B7 (CFFB sa do B6 nedávalo, áno B7 je v skutočnosti facelift B6, ale aj tak), ale myslím si, že popisovaná činnosť je tiež následkom poruchy nabíjania, ktorá funkčnosť kontrolky posúva niekde inde, ako by mala správne fungovať. Totiž stretol som sa s roztrhnutím remeňa na nabíjaní v garáži na dielni na škode superb dvojkovej generácie, čo je tá istá platforma PQ46 ako B6/B7 a poruchu nabíjania prístrojovka zahlásila ihneď, ako alternátor prestal nabíjať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út květen 05 2020, 6:53    Předmět: Citovat

dudo02 napsal(a):
Problem je, ze auto sa pod 10,2V dostava do stavu, ked nie je bezpecne - nefunguje ABS a nakolko tam je elektromechanicky posilovac riadenia tak riadenie uplne zatuhne...Vsetko sa to stane v kratkej dobe...Co moze byt na dialnici pri rychlosti 180Km dost nebezpecne - no a ver potom takemuto autu Confused

1) Bez ABS auto rozhodně není nebezpečný, naopak ABS prodlužuje na suchu a občas i na sněhu brzdnou dráhu.
2) Auto bez posilovače brzd/řízení musí zůstat plně ovladatelný, provozuschopný a bezpečný.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: út květen 05 2020, 7:04    Předmět: Citovat

Alternatory bez STARTSTOP systemu maju vystup DFM. Na svorke DFM je PWM signal ktory vyhodnocuje ECU a ktoreho sirka modulacie zodpoveda zatazeniu alternatora. Riadiaca jednotka pri nadmernej zatazi odpoji urcite okruhy v aute - napr.ja som zbadal ze mi vyplo klimu a nedala sa zapnut.
Viac o DFM - https://motoplat.nl/tech-info/connections/dfm-connection/

Alternator so systemom STARTSTOP nema vystup DFM, ale komunikuje cez BUS(LIN). A informacia o poruche dobijania ide pravdepodovne po LIN. Pozriem sa skopom ci tam nejaka komunikacia prebieha - cez seriovu diagnostiku ziadnu poruchu v komunikacii jednotka nehlasi.

Len budem musiet pockat na uplynutie karanteny a skocit ku kamosovi na zdvihak. Povodne som to chcel dat do servisu, ale ich postup "Kupit novu bateriu, vymenit alternator " ma odradil. Nechce sa mi cvakat zbytocne peniaze za diagnosticky postup "pokus - omyl" .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: út květen 05 2020, 7:53    Předmět: Citovat

V prilohe obrazok znazornujuci system .
"Pokyn pre generovanie napetia" bude tazko na osciku zachytit - obavam sa ze prave toto prebieha po zbernici LIN...



Alternator.png
 Komentář:
 Velikost:  100.03 kB
 Zobrazeno:  119 krát

Alternator.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2579

PříspěvekZaslal: út květen 05 2020, 9:12    Předmět: Citovat

Вот техника большая.

Mně se jednou stalo, že jsem byl někde dál, dojel jsem v pohodě tam i zpátky, pak jsem jel ještě po městě něco nakoupit, zastavil jsem před qelbem a domů mne museli odtáhnout - odešla baterka, ani se nerozloučila. U aut co jsem s nimi jezdil dřív se baterka se mnou loučila postupně, jako že už jsou problémy, ale ještě se na ni dá jezdit. Ale to už rok předtím mne v servisu upozorňovali, že ta baterka přesluhuje (asi 8 let stará).

OT: Když jsem jezdil Š120, ta měla v ukazateli benzínu červenou LEDku, naučil jsem se, když ručička ukazovala na nulu, LEDKa nesvítila, akorát občas blikla, tak se ještě dalo jezdit. Když svítila a občas zhasla, tak se pořád ještě nic nedělo, když už trvale svítila, byl nejvyšší čas zastavit u nejbližší pumpy. Jednou jsem jel, ručička na nule, LEDka nesvítila a benzín došel - ta LEDka byla porouchaná.

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2184

PříspěvekZaslal: út květen 05 2020, 19:36    Předmět: Citovat

dudo02 napsal(a):
Problem je, ze auto sa pod 10,2V dostava do stavu, ked nie je bezpecne - nefunguje ABS a nakolko tam je elektromechanicky posilovac riadenia tak riadenie uplne zatuhne...Vsetko sa to stane v kratkej dobe...Co moze byt na dialnici pri rychlosti 180Km dost nebezpecne - no a ver potom takemuto autu Confused

ja som rok jazdil aj v zime bez abs. Bez najmensich pronlemov. pripadne so sestrinym autom, kde jej obcas vypadaval posilovac. v oboch pripadoch tie auta boli ovladatelne bez najmensich problemov. posilovac bol akurat citit v meste a pri pomalej jazde fo zakruty, ale ten volant isiel normalne tocit jednou rukou.
To len dnes su ludia tak rozmaznani, ze nedokazu pouzivat rozum pri soferovani a spoliehaju sa na to, ze elektronika zmeni pomaly aj fyzikalne zakony.

_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund