Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

deaktivace systemu start-stop
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: út duben 28 2020, 13:10    Předmět: Citovat

Dotykove ovladanie vsetkeho je hlavne o cene!
Dotykova vrstva cena nula nula nic. Naprogramujes ovladanie cohokolvek. Zato jeden spinac - vyroba knofliku, plosak, droty...
Nakoniec sa este pochvalia ze maju dotykove ovladanie, kto to nezazil je nadseny, ja som bol nadseny z ovladacie mechanickeho kolieska na BMW ktorym sa ovlada menu, dokonca sa nim da pisat. To nie ako u mna dotykom nastavit navigaciu, za jazdy je to na zabitie, na tom BMW staci trocha cviku (len to bolo uz starsie auto, neviem ci to este robia tak userfrendly)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jirys



Založen: Sep 02, 2009
Příspěvky: 339
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: út květen 26 2020, 16:21    Předmět: Citovat

Tady je návod jak na to u Renaultu

http://scenic.hys.cz/viewtopic.php?f=3&t=7&p=34#p34
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1266
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá květen 29 2020, 19:59    Předmět: Citovat

Výsledek několikadenního sledování dobíjení se start/stopem a bez něho:
Passat r.v.2012 to má - a chová se následovně: ráno po startu a vyjetí dobíjí asi půl hodiny (20 - 30 km) na plný koule, protože napětí (měřeno na zásuvce vedle šalt-páky) se drží na 14,8V a klesá jen při stání na semaforu na volnoběh asi na 14,2V. Jinak furt 14,8V ! Po uvedené době/vzdálenosti (nevím, co rozhoduje) se začne projevovat "zku*vená rekuperace" - tzn. při brzdění motorem, volnoběhu a "plachtění" je napětí 14,8V, tzn. dobíjí naplno - zatímco když je motor v tahu, tak napětí padá na 13,0V - aby se ušetřily ty zmíněné tři kapky na 100km! A zapnutí či vypnutí S/S tlačítkem na tohle nemá vliv, takhle idiotsky se to dobíjení chová celý den - lhostejno, jestli jedu 200 km vcelku, popojíždím po městě anebo někde jezdím s půlhodinovýma přestávkama. Takže plně nabíjí ráno když nastartuje studenej motor - ale pak, přes den, když je ohřátej, už jen pořád dobíjí pitomě - "rekuperuje". To asi pěkně lomcuje s baterkou, střídavě chvilkama dobíjí jak cepem na 14,8V a a pak se fláká s 13V...
No a když jsem zkusil odpojit drát z mínus svorky na baterce (tzn. vývod z bočníku, tvořeného kostřicím lanem), tak se samozřejmě vyřadí start/stop, a jinak se zdá, že všechno funguje normálně.
ALE - napětí po tomto zásahu je trvale 13,5V ať se motor točí hodně nebo málo, ať je v záběru anebo se plachtí, či brzdí motorem, pořád jen 13,5V! Žádných 14 nebo dokonce 14,5 V apod. jak někdo uváděl. to teda ani náhodou.
A těch 13,5V mi přijde docela málo, to by taky baterka byla pořád nabitá jen napůl. Tak nevím, co je blbý a co ještě horší.
Ideální by asi bylo - pokud to jde - nastavit dobíjení na 14,2 až 14,4 V. Pak by odpojení drátu na - svorce baterky mělo větší smysl. Co na to experti???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vytahar2019



Založen: Aug 28, 2019
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: čt červen 04 2020, 22:10    Předmět: Citovat

jirys napsal(a):
Tady je návod jak na to u Renaultu

http://scenic.hys.cz/viewtopic.php?f=3&t=7&p=34#p34


presne tak to mame ve sluzebnim Dokkeru
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: pá červenec 03 2020, 6:18    Předmět: Citovat

sis2 - jednodušší je ten ss vypnout než nastavit hodnotu dobíjení (ať už je BEM samostatně nebo součástí GW...). 13,5V je fakt nějak málo, i když bych vzal v potaz, že při rekuperaci může/má být napětí až 15V (jako se dá altík vybudit přes akční členy). Neznám přesně ty wear level křivky, ale kdy naposled se dávala (a správně nakódovala) nová aku? Zkusil bych před tím odpojením snímače nakódovat novou (protože jak aku stárne, začíná plynovat už při nižším napětí), s odpoj. snímačem by pak jednotka neměla počítat její stárnutí...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: pá červenec 03 2020, 19:02    Předmět: Citovat

sis2 napsal(a):
Výsledek několikadenního sledování dobíjení se start/stopem a bez něho:

Ten systém zatím znám jen z toho, jak ho každý kritizuje.
Když jsi to tady ale takhle pěkně rozepsal, docela se mi to líbí. Vždyť ta baterka se má jak v bavlnce. Jen ta rekuperace kdyby se dala ovládat - používat na přibržďování, přednostně před brzdama, bylo by to nádherné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: so červenec 04 2020, 1:14    Předmět: Citovat

Kremik: Na jednu stranu bys mohl mít pravdu, ale dost to záleží na provozu, nehledě na to, že ta "rekuperace" je občas dost "bezohledná" jak k aku, tak k altíku... Jinak už se točíme kolem konceptu hybrid, kterej mi v dnešní době přijde i smysluplnější, než el.auta(ač maj v něčem i navrch)...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6598
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st srpen 04 2021, 9:33    Předmět: Citovat

Dnes jsem vyřešil odstavení start stop systému na VW Caddy velice jednoduchým způsobem. Paralelně k tlačítku deaktivace stačí připojit sériovou kombinaci rezistoru 1K2 a kondenzátoru 470uF. Časová konstanta zajistí simulaci stisku okamžitě po otočení klíčkem, funkce tlačítka zůstává zachována, jen má obrácenou logiku, tedy po nastartování je systém vždy deaktivován, stiskem tlačítka jej lze aktivovat. Původně jsem měl v plánu udělat simulátor stisku s MCU s fantomovým napájením z napětí na tlačítku, ale byl by to zbytečný kombajn, RC člen plně postačuje.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8977
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st srpen 04 2021, 9:43    Předmět: Citovat

A víte že tímto ohrožujem životní prostředí? Tak bacha na úředníky. Evil or Very Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6598
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st srpen 04 2021, 9:50    Předmět: Citovat

VW není ani Ferrari, ani superfast, ten životní prostředí neohrožuje. A není to ani diesel, takže se u něj ještě na vestavěné features pro snížení úrovně emisí při měření oficiálně nepřišlo Smile Ale stejně přes všechnu tu ekologii žere víc, než předchozí auto, v tom je právě ten pokrok.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jirys



Založen: Sep 02, 2009
Příspěvky: 339
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: st srpen 04 2021, 10:15    Předmět: Citovat

Zaky - můžeš nakreslit jak jsi to připojil ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st srpen 04 2021, 10:54    Předmět: Citovat

Co na tom chceš kreslit? Vzal odpor 1k2 a elektrolytickej kondík 470uF/16(25)V, zapojil je do série a oba volný konce týhle kombinace připojil k vývodům toho tlačítka tak, aby dodržel polaritu elektrolytickýho kondíku. Kondík je v klidu vybitej, po zapnutí zapalování se začne přes ten odpor nabíjet napětím, který ŘJ posílá na to tlačítko, aby zjistila jeho stav - tím odběrem se celá kombinace bude pro ŘJ tvářit, jako by tlačítko bylo zmáčknutý. Časová konstanta je 1200 x 470x10^-6 neboli přibližně půl vteřiny ... A nejde to udělat jinak, třeba 10x větším odporem a 10x menším kondíkem, protože ŘJ musí zaznamenat krátkodobej odběr cca 5mA nebo větší, aby to vyhodnotila jako zmáčknutí tlačítka - menší odběr (třeba kdyby se někdo z rozměrovejch důvodů pokusil použít kondík 47uF a odpor 12k - časová konstanta mu vyjde stejná) vyhodnotí jako svod způsobenej třeba navlhnutím a nebude na něj reagovat ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jirys



Založen: Sep 02, 2009
Příspěvky: 339
Bydliště: Severní Morava

PříspěvekZaslal: čt srpen 05 2021, 10:46    Předmět: Citovat

Nákres je nákres ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt srpen 05 2021, 13:57    Předmět: Citovat

Jenomže tohle je něco podobnýho, jako bys chtěl od autora nakreslit zapojení šňůrovýho vypínače na kabel k lampičce na noční stolek ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6064
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt srpen 05 2021, 14:05    Předmět: Citovat

No bez toho to přece nejde, dokumentace je základ!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund