Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Palivové čerpadlo Citroen ZX
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17918
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne duben 12 2020, 22:18    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
Po klíčku to dělají Fordy a Pežoty, co mi prošly prackama.

Citrouše Xsara a C4 v Picassu taky asi 3-6 sekund po klíčku.

No jestli je v Citrouši ZX k čerpadlu v nádrži přístup jako k palivoměru v Pažoutu Combi 405, tak tam se musel odmontovat vejfuk a celá zadní náprava, protože nádrž byla nad ní a ti blbci žabožroutí měli víčko na nádrži asi 20 cm stranou od přístupovýho otvoru v podlaze kufru. Rolling Eyes

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18691
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne duben 12 2020, 22:20    Předmět: Citovat

Pravdu díš artabane , a ten blázen z Třebové píše zase hámotiny . Jo , je to tak , dvě soustavy . No a ta první načerpe z prostoru nádrže do prostoru hrnku čerpadla a do vstupu druhého stupně . A tak je zajištěno , že se v podstatě až do konce tlaková část nezavzdušní . A jelikož běžně není zavzdušněná a nemá žádnou pružnou část , tak je natlakováno v jednotce sekund . U vstřikovací lišty je kapalinový redukčák , který přepustí nepotřebný přetlak . Po otočení klíčku čerpadlo zavrní tak 3sec a ztichne . Natrvalo se rozběhne po nastartování a běhu motoru . Dokonce když máš plyn , tak běží i při přepnutí na plyn . Takže , jak je v návodu k použití zapneš klíček a počkáš zhasnutí kontrolek . V tom čase se natlakuje palivo , odzkouší se ABS a airbagy . A tlak nad vstřikovacími ventily trvá . Do té regulace tlaku ve vstřikovací liště ještě vstupuje i podtlak v sacím potrubí za chodu motoru . Tož tak . Kdysi jsem měnil i vnitřní čerpadlo , v dnešní době celý hrnec . Toto platí u koncernu , jak je to aut na F nwm .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32052
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 12 2020, 22:58    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Pravdu díš artabane , a ten blázen z Třebové píše zase hámotiny . ...
Neřek bych, že píšu hámotiny - bo je to tak výslovně popsaný i v návodu k autu. Jasně, starej favořiť a pravděpodobně i ta tvá skoro stejně pravěká filcka mají tlakování přívodu až po prvním otočení klíčem - tak jsem to k tomu fanoušovi i napsal. Jenže se píše rok 2020, fanouš se nevyrábí už nějakejch 26 a felina skoro 20 let a já používám poněkud modernější techniku, než na který ve svý pokročilý kalcifikaci nejrůznějších orgánů rajtuješ ty ... Takže skutečně se mi palivová podávací pumpa na pár vteřin zapne hned po otevření LP dveří i bez klíče v zámku zapalování (po nastartování pak samozřejmě běží trvale) a například ten tlakovej regulátor paliva nemám až vepředu na vstřikovačích, ale je integrovanej v těle palivovýho filtru, zařazenýho za podávacím čerpadlem a dost nelogicky (ale co je u koncernu vlastně logickýho?) namontovanýho do prostoru pravýho zadního podběhu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1289
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne duben 12 2020, 22:59    Předmět: Citovat

to co pisete samozrejme plati pre starsie auta,
ako som pisal, mam koncern, neviem kedy startuje podavacka ale bezi furt ked bezi motor, otacky su riadene podla otacok a zataze motora , otackami sa totiz riadi aj tlak pred hlavnou pumpou a ten sa meni podla otacok a zatazenia motora, mam sice dizel ale u benzinu to bude tiez zavisle na zatazeni motora
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32052
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 12 2020, 23:26    Předmět: Citovat

Co já vím, tak podávačka po startu trvale běží na stálý točky s průtokem na výstupu vyšším, než nějvyšší běžná maximální spotřeba - a právě ten první tlakovej redukčák na vedení paliva vrací přebytek přepadem zpátky do nádrže. Takže od výstupu podávačky po filtr/regulák jde za chodu motoru stálej průtok s nějakým tlakem, ze kterýho regulák dělá trvale natlakovaný potrubí dopředu k motoru - s průtokem závislým od momentální spotřeby.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne duben 12 2020, 23:37    Předmět: Citovat

Nevím, proč koncern vymejšlí takový kokotiny, to neumí udělat neprosakující zpětnej ventil? I když moje dvaadvacetiletá popelnice s 250kkm stojí dva dny, sotva zasunu klíček, už startuju a motor chytne okamžitě, a to i v zimě, nemusím na nic čekat. Ale když zapnu pouze zapalování, čerpadlo se na 2s rozběhne.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 1758
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 7:40    Předmět: Citovat

Sací koš v nádrži auta je plovoucí, že nabere bordel až když je málo paliva tím, že klesne na dno? Čerpadlo se maže benzínem a jak se přestane mazat když ještě jedu? Rád se nechám poučit jak to je.[/quote]

Čerpadlo jede za jízdy stále, dává větší tlak neže je třeba, ten je regulován tak, že při větším tlaku regulátor přepouští palivo zpátky do nádrže a tím se čerpadlo chladí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17918
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 9:41    Předmět: Citovat

jardafiala napsal(a):
při větším tlaku regulátor přepouští palivo zpátky do nádrže a tím se čerpadlo chladí.

Pažout 405 měl na týhle vracečce výměník chladící voda /nafta. Divný, žabožrouti nikdy neuměli auta do zimy, tak proč to osazovali? Funkční to bylo dokonce i v létě.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1289
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 10:03    Předmět: Citovat

EKKAR
tu , na strane 35 zacina pumpa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9794
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 10:46    Předmět: Citovat

Misocko - to už je něco modernějšího. Já v těch pumpách, co jsem rozebral, viděl obyčejný stejnosměrný motorek s uhlíkama. U jedné byl komutátor plochý a uhlíky byly z čela, u další byl obyčejný rotor, akorát pečlivě vinutí zalitý epoxidem. Čerpadlo mělo svoje napájení a další vývody byly od hladoskopu a palivoměru. Po zapnutí klíčku čerpadlo zavrnělo vždy. I když jsem krátce před tím motor zdechl, nebo mi zdechl.
Řídící systém měl asi pevně nastavenou dobu, kdy se bezpečně natlakoval systém a po té době si nejspíš jen ověřil tlak. Je možný, že modernější čerpadla už sledují práci motoru, ale to pak znamená, že budou mít víc, než dva vývody pro motor. Palivo, co vracelo čerpadlo, šlo přímo přepadovým výstupem hned do nádrže. Vracecí potrubí je z motoru a nejspíš ze vstřiků ( spekuluji, nejsem automechanik)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18691
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 10:52    Předmět: Citovat

Artabane AMEN . Celej zpětnej ventil ti bude na p í ču , když se potrubí zavzdušní . Tímto systemem zpětné trubky se sám odvzdušní .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9794
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 12:04    Předmět: Citovat

zde je rozebraný jedno z těch "mojich" čerpadel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32052
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 13:21    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
EKKAR
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ea288+pdf , na strane 35 zacina pumpa
To by mě teda zajímalo, na který stránce 35 ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9794
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 13:49    Předmět: Citovat

Hned první odkaz, stažený PDF a v něm...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: po duben 13 2020, 13:56    Předmět: Citovat

Krásná debata naprosto o hovně. Každé auto to může mít trochu jinak. Dokonce se to jinak může chovat po aktualizaci SW.
Tak si tady v klidu roztrhejte občanky.
Pokud nikdo nemá konkrétního Citroena je to autorovi k prdu.
Už jsem potkal: KO čerpadlo, upadlá zem a u Fiata je bezpečnostní spínač který ho po nárazu blokne.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund