Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17918 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne duben 12 2020, 22:18 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Po klíčku to dělají Fordy a Pežoty, co mi prošly prackama.
Citrouše Xsara a C4 v Picassu taky asi 3-6 sekund po klíčku.
No jestli je v Citrouši ZX k čerpadlu v nádrži přístup jako k palivoměru v Pažoutu Combi 405, tak tam se musel odmontovat vejfuk a celá zadní náprava, protože nádrž byla nad ní a ti blbci žabožroutí měli víčko na nádrži asi 20 cm stranou od přístupovýho otvoru v podlaze kufru. _________________ Jirka
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18691 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne duben 12 2020, 22:20 Předmět:
Pravdu díš artabane , a ten blázen z Třebové píše zase hámotiny . Jo , je to tak , dvě soustavy . No a ta první načerpe z prostoru nádrže do prostoru hrnku čerpadla a do vstupu druhého stupně . A tak je zajištěno , že se v podstatě až do konce tlaková část nezavzdušní . A jelikož běžně není zavzdušněná a nemá žádnou pružnou část , tak je natlakováno v jednotce sekund . U vstřikovací lišty je kapalinový redukčák , který přepustí nepotřebný přetlak . Po otočení klíčku čerpadlo zavrní tak 3sec a ztichne . Natrvalo se rozběhne po nastartování a běhu motoru . Dokonce když máš plyn , tak běží i při přepnutí na plyn . Takže , jak je v návodu k použití zapneš klíček a počkáš zhasnutí kontrolek . V tom čase se natlakuje palivo , odzkouší se ABS a airbagy . A tlak nad vstřikovacími ventily trvá . Do té regulace tlaku ve vstřikovací liště ještě vstupuje i podtlak v sacím potrubí za chodu motoru . Tož tak . Kdysi jsem měnil i vnitřní čerpadlo , v dnešní době celý hrnec . Toto platí u koncernu , jak je to aut na F nwm .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32052 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 12 2020, 22:58 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Pravdu díš artabane , a ten blázen z Třebové píše zase hámotiny . ...
Neřek bych, že píšu hámotiny - bo je to tak výslovně popsaný i v návodu k autu. Jasně, starej favořiť a pravděpodobně i ta tvá skoro stejně pravěká filcka mají tlakování přívodu až po prvním otočení klíčem - tak jsem to k tomu fanoušovi i napsal. Jenže se píše rok 2020, fanouš se nevyrábí už nějakejch 26 a felina skoro 20 let a já používám poněkud modernější techniku, než na který ve svý pokročilý kalcifikaci nejrůznějších orgánů rajtuješ ty ... Takže skutečně se mi palivová podávací pumpa na pár vteřin zapne hned po otevření LP dveří i bez klíče v zámku zapalování (po nastartování pak samozřejmě běží trvale) a například ten tlakovej regulátor paliva nemám až vepředu na vstřikovačích, ale je integrovanej v těle palivovýho filtru, zařazenýho za podávacím čerpadlem a dost nelogicky (ale co je u koncernu vlastně logickýho?) namontovanýho do prostoru pravýho zadního podběhu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1289 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne duben 12 2020, 22:59 Předmět:
to co pisete samozrejme plati pre starsie auta,
ako som pisal, mam koncern, neviem kedy startuje podavacka ale bezi furt ked bezi motor, otacky su riadene podla otacok a zataze motora , otackami sa totiz riadi aj tlak pred hlavnou pumpou a ten sa meni podla otacok a zatazenia motora, mam sice dizel ale u benzinu to bude tiez zavisle na zatazeni motora
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32052 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 12 2020, 23:26 Předmět:
Co já vím, tak podávačka po startu trvale běží na stálý točky s průtokem na výstupu vyšším, než nějvyšší běžná maximální spotřeba - a právě ten první tlakovej redukčák na vedení paliva vrací přebytek přepadem zpátky do nádrže. Takže od výstupu podávačky po filtr/regulák jde za chodu motoru stálej průtok s nějakým tlakem, ze kterýho regulák dělá trvale natlakovaný potrubí dopředu k motoru - s průtokem závislým od momentální spotřeby. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne duben 12 2020, 23:37 Předmět:
Nevím, proč koncern vymejšlí takový kokotiny, to neumí udělat neprosakující zpětnej ventil? I když moje dvaadvacetiletá popelnice s 250kkm stojí dva dny, sotva zasunu klíček, už startuju a motor chytne okamžitě, a to i v zimě, nemusím na nic čekat. Ale když zapnu pouze zapalování, čerpadlo se na 2s rozběhne. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1758 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: po duben 13 2020, 7:40 Předmět:
Sací koš v nádrži auta je plovoucí, že nabere bordel až když je málo paliva tím, že klesne na dno? Čerpadlo se maže benzínem a jak se přestane mazat když ještě jedu? Rád se nechám poučit jak to je.[/quote]
Čerpadlo jede za jízdy stále, dává větší tlak neže je třeba, ten je regulován tak, že při větším tlaku regulátor přepouští palivo zpátky do nádrže a tím se čerpadlo chladí.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17918 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po duben 13 2020, 9:41 Předmět:
jardafiala napsal(a):
při větším tlaku regulátor přepouští palivo zpátky do nádrže a tím se čerpadlo chladí.
Pažout 405 měl na týhle vracečce výměník chladící voda /nafta. Divný, žabožrouti nikdy neuměli auta do zimy, tak proč to osazovali? Funkční to bylo dokonce i v létě. _________________ Jirka
Misocko - to už je něco modernějšího. Já v těch pumpách, co jsem rozebral, viděl obyčejný stejnosměrný motorek s uhlíkama. U jedné byl komutátor plochý a uhlíky byly z čela, u další byl obyčejný rotor, akorát pečlivě vinutí zalitý epoxidem. Čerpadlo mělo svoje napájení a další vývody byly od hladoskopu a palivoměru. Po zapnutí klíčku čerpadlo zavrnělo vždy. I když jsem krátce před tím motor zdechl, nebo mi zdechl.
Řídící systém měl asi pevně nastavenou dobu, kdy se bezpečně natlakoval systém a po té době si nejspíš jen ověřil tlak. Je možný, že modernější čerpadla už sledují práci motoru, ale to pak znamená, že budou mít víc, než dva vývody pro motor. Palivo, co vracelo čerpadlo, šlo přímo přepadovým výstupem hned do nádrže. Vracecí potrubí je z motoru a nejspíš ze vstřiků ( spekuluji, nejsem automechanik)
To by mě teda zajímalo, na který stránce 35 ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Krásná debata naprosto o hovně. Každé auto to může mít trochu jinak. Dokonce se to jinak může chovat po aktualizaci SW.
Tak si tady v klidu roztrhejte občanky.
Pokud nikdo nemá konkrétního Citroena je to autorovi k prdu.
Už jsem potkal: KO čerpadlo, upadlá zem a u Fiata je bezpečnostní spínač který ho po nárazu blokne. _________________ Internet - metla lidstva
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.