Nevíte náhodou někdo, jestli se palivové čerpadlo u Citroen ZX zapíná už při zapnutí "zapalování", nebo až při/nebo nastartování motoru?
Mělo by být elektronický přímo v nádrži. Je to evidentně zavzdušněný, ale ta elektronika by to měla natlakovat. Ručka nádrže je na nule, i když moc benzinu tam opravdu není.
Řeším to, jestli to náhodou nejsou sežraný dráty, než tam naliju 20 litrů... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Ahoj. U mýho bývalýho auta ( Citroen Saxo benzin 1.5) se čerpadlo zaplo hned po otočení klíčku na zapalování. Po pár vteřinách zdechlo. Mám pocit, že systém si měřil tlak, co to čerpadlo udělal, jako jednu z podmínek pro úspěšný start motoru. Potom, jestli to čerpadlo po nastartování běželo furt, nebo "cyklovalo"už nevím.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31934 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 12 2020, 19:25 Předmět:
U koncernovejch aut už někdy od roku 2000 (a dost možná ještě dýl) se podávací pumpa v nádrži na pár vteřin zapíná už v momentě otevření řidičovejch dveří - nevím jestli ji vypíná časovač nebo snímač tlaku před vstřikovačema, ale kdyby se aktivovala teprve v momentě zapnutí startéru, trval by start zbytečně dlouho - motor by se zbytečně protáčel, než by podávací pumpa natlakovala nepřímý vstřikovače/vysokotlakou pumpu pro přímý vstřikovače. Takhle to plní požadavek startu (prvního vstřiku a zážehu) už během první otáčky motoru, nejpozdějc v průběhu druhý. A to zavrčení podávacího čerpadla, nebo spíš jeho zabzučení, je v momentě otevření řidičovejch dveří poměrně zřetelně slyšet i venku vedle auta. A u favořitě to ještě nebylo, tam se podávací pumpa zapínala zapnutím zapalování (svítící kontrolky v první poloze klíčku) - jak to měla filcka si nevybavím, zas tolik jsem toho s nima nenajezdil - ale asi se podávací pumpa zapínala taky až s klíčkem v I. poloze. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Však to stačilo i během otočení klíčku. Nafťáci čekali na zhavení, já chvíli, než zdechlo to čerpadlo.(asi 2 vteřiny). Pak to chytlo na první ťuknutí. R.V. 2001. A nechat čerpadlo na "suchu" je dost dobrý způsob, jak ho zlikvidovat. Palivem se maže a rádo se zadírá, to ať bordelem ze dna ( i když je tam sítko), nebo během na sucho.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31934 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 12 2020, 20:11 Předmět:
Jo, proto se nemá nádrž "vyjíždět na krev", ale má se dotankovat pokud možno co nejdřív po tom, co se rozsvítí hladový Oko Prorokovo. Ale dvou-třívteřinovej chod pumpy hned po otevření dveří jako příprava pro okamžitej start zase tak náročnej nebo škodlivej není. Takovej Stop-Start nebo "inteligentní battery management" (rozuměj de.bil.ní dlouhodobý odpojování alternátoru při jízdě, aby se ušetřilo pár gramů paliva, zatímco celá elektronika auta funguje jen na baterku - a umožnění dobíjení baterky buď jen při "plachtění" respektive brzdění motorem nebo až po dosažení napětí 11V na baterce = předem naplánovaná likvidace baterky trvalým ponecháváním v nenabitým stavu a pak snahou o její rychlonabití extrémním proudem) napáchají v moderních autech daleko víc škod ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31934 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 12 2020, 20:46 Předmět:
Jenže to minimálně u koncernu VW neplatí - tam se soustava tlakuje už v momentě otevření řidičovejch dveří. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Podávací čerpadlo je obyčejný DC komutátorový motorek, kterým protíká čerpaný palivo. Na něm je ještě naroubovaná měřící soustava palivoměru ( plovák a reostat). Motorek můžeš protočit, pokud jej ponoříš do paliva, který má čerpat ( benzín, nebo nafta) akorát si dej pozor na jiskření na kontaktech, pokud to budeš dělat v plechovce. Bezpečně můžeš motorek akorát odpojit a na místo něj zapojit žárovkovku zkoušečku, pokud znáš pinout konektorů. Motorek změříš ohmicky na průchod proudu. Čerpadlo je neopravitelný, pouzdro je zapertlovaný a tlakový. Sjetý uhlíky, nebo komutátor je běžná záležitost, pokud se nezadře nekvalitním palivem, nebo chodem na sucho. Několik jsem jich rozpitval..
Naposledy upravil Artaban001 dne ne duben 12 2020, 20:48, celkově upraveno 1 krát.
A nechat čerpadlo na "suchu" je dost dobrý způsob, jak ho zlikvidovat. Palivem se maže a rádo se zadírá, to ať bordelem ze dna ( i když je tam sítko), nebo během na sucho.
Takže se přídám jako vloni otázkou "Co se stane s klimatizací v mrazu když ji zapnu". Ale ta je už vyřešená takže nová otázka k tématu: Sací koš v nádrži auta je plovoucí, že nabere bordel až když je málo paliva tím, že klesne na dno? Čerpadlo se maže benzínem a jak se přestane mazat když ještě jedu? Rád se nechám poučit jak to je. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7606 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne duben 12 2020, 20:48 Předmět:
Což je IMHO celkem volovina. Po klíčku to dělají Fordy a Pežoty, co mi prošly prackama. No a u stodvácy sis po delším stání otevřel motor, zanořil pravou ruku do útrob motorového prostoru a napumpoval sis to růčo
MiraSt napsal(a):
Sací koš v nádrži auta je plovoucí, že nabere bordel až když je málo paliva tím, že klesne na dno? Čerpadlo se maže benzínem a jak se přestane mazat když ještě jedu? Rád se nechám poučit jak to je.
Jo, to by mě taky zajímalo Benzín jako mazivo? Hmmmm _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Může být. Plovoucí hřídel v pozdře. I voda maže. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
V benzínu, co liješ do auta je "něco mastnýho". A kdybych neviděl, jak to čerpadlo vypadá uvnitř, netvrdil bych to. Benzín je nasát přes jemný sítko lamelovým čerpacím stupněm, což má provedení "zubatýho" kola, který má mezi zubama válečky. Pak to jde přes motor do výtlaku. Někdy je ještě jeden stupeň. Navíc tam bývá ventilek, který je nakalibrován na určitý tlak a ten propouští natlakovaný palivo přes uklidňovací labyrint zpět do nádrže. Proto tam nemusí být regulace. Co nenasaje motor, skončí zpět v nádrži. Žádný plovoucí sací koš není. Pokud v kopci odplavíš čerpadlo, lokne si vzduchu. Nad dnem nádrže a vlezem do sání je prostor. Sem tam loknutí Ty nepoznàš, čerpadlo to dorovná, ten systém má rezervy, ale ta pumpa trpí.
. Sem tam loknutí Ty nepoznàš, čerpadlo to dorovná, ten systém má rezervy, ale ta pumpa trpí.
Díky za vysvětlení. Ale to už je paliva tak deci aby si čerpadlo loklo vzduchu. Sací koš musí být logicky v nejnižším místě nádrže i když kvůli nečistotám to tak být nemusí. Nevím, proto se ptám jak je to udělané. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
https://images.app.goo.gl/oATSrAQUkZ9BEKB56
Zkus to takhle.
Čerpadlo je zkrátka "spotřební zboží". Počítá se s tím, že se jednou posere a je tak vyměnitelný díl. Někdy i ne moc drahý. Tvojím úkolem je se k němu chovat tak, abys jej nemusel moc brzo měnit, protože to vadný si pak můžeš akorát tak rozebrat a vytáhnout z něho celkem silně "nabitý" feritový magnety ve tvaru "C".
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1284 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne duben 12 2020, 22:14 Předmět:
Artaban001 napsal(a):
Podávací čerpadlo je obyčejný DC komutátorový motorek,
kód:
The electric motor for the fuel pump is an EC (electronically
commutated) motor. The EC motor is a brushless,
permanently excited synchronous motor. The rotor
has two permanent magnet pairs and a stator with six
electromagnetic coils.
- toto mam v nadrzi ja (sorry neviem najst narychlo cesku verziu motora EA288)
co sa tyka mazania benzinom, no ide skor o funkciu chladenia , loziska aj ozubene kolesa pumpy su samomazny bronz (ak spravne pametam) , ale vo vseobecnosti ano, aj benzin ako kazda ina kvapalina maze, lepsie ako ist nasucho.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.