Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: ne září 10 2017, 16:20    Předmět: Renault Laguna I 96 ventilátor BEHR 9041502422 Citovat

Renault Laguna I ventilátor BEHR 90.415.02.422
máte někdo zkušennost s opravou elektroniky motoru ventilátoru ?
mám tam vadný MOS-FET a objednal jsem si nový tranzistor,
jen nevím jestli to vydržela ovládací elektronika, je to zalité v oranžové zálivce a zkrat byl jen na tom prostřeleném FETu . . .



20170909_183359.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20170909_183359.jpg
 Velikost:  94.27 kB
 Staženo:  186 krát


20170909_183428.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20170909_183428.jpg
 Velikost:  107.7 kB
 Staženo:  226 krát



Naposledy upravil ok1hga dne po květen 04 2020, 11:34, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne září 10 2017, 19:57    Předmět: Citovat

Bude to obdoba starých reglerů . 30A žádný proud . Chtělo to trandy , co vydrží i 50A-12(14)V do špice .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: ne září 10 2017, 20:04    Předmět: Citovat

a tys to někdy dělal Bořku ?
objednal jsem si IRFP064N,
myslím že by mohl vyhovět . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: ne září 10 2017, 21:42    Předmět: Citovat

Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.
citace:
Jako náhradu jsem použil toto: IRFP064NPBF Tranzistor unipolární N-MOSFET 55V 98A 150W TO247AC
Byl to i můj boj.
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po září 11 2017, 5:37    Předmět: Citovat

Soemtron napsal(a):
Možná ti pomůže toto vlákno. Je to sice z vozu Scenic, ale může to být podobné.

prolezl jsem to vlákno a není podobného vůbec nic, jen typ toho tranzistoru . . .

tady žádné předřadné odpory ani externí regulátor není . . .
jedná se mi o desku přímo na ventilátoru, na bezkomutátorovém motoru BEHR 9041502422 . . .
až dojde ten tranzistor, dám vědět jestli to ta řídící deska přežila nebo né . . .
nezbývá mi než to zkusit s novým tranzistorem za 50,- plus poštovné . . .
pokud to nepřežilo, budu muset koupit celý ventilátor, jenže ten stojí balík . . . i na vrakáči . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: po září 11 2017, 7:54    Předmět: Citovat

dokumentace demontáže a viditelná závada . . .
. . . tu nohu jsem při měření odštípnul . . .



20170911_075915.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20170911_075915.jpg
 Velikost:  130.76 kB
 Staženo:  261 krát


20170911_075946.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20170911_075946.jpg
 Velikost:  136.61 kB
 Staženo:  227 krát


20170911_080035.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20170911_080035.jpg
 Velikost:  246.15 kB
 Staženo:  282 krát


20170911_080210.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  20170911_080210.jpg
 Velikost:  180.79 kB
 Staženo:  285 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po září 11 2017, 16:00    Předmět: Citovat

S FETama nee . Jen ten bipolár napřímo .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út září 12 2017, 16:53    Předmět: Citovat

. . . a je to v háji.
tranzistor dorazil, ale ještě než jsem ho tam dal, jen pro formu jsem si změřil indukčnosti všech cívek . . .
. . . a co byste řekli, je to tam . . .
cívka u vyhořelého trandu má cca poloviční indukčnost než ostatní.
odšrouboval jsem lopatky ventilátoru a hned to bylo vidět . . .



20170912_171748.jpg
 Komentář:
. . . to je na převinutí !

Stáhnout
 Soubor:  20170912_171748.jpg
 Velikost:  130.59 kB
 Staženo:  227 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út září 12 2017, 16:59    Předmět: Citovat

Kolik jsi naměřil ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út září 12 2017, 17:47    Předmět: Citovat

přesně ti to nepovím, ale byla to polovička, než u těch ostatních . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 12 2017, 17:54    Předmět: Citovat

To musel byt dobry smrad, ked to horelo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út září 12 2017, 18:00    Předmět: Citovat

. . . ani né, skoro jsem to nepostřehl,
asi po vteřině explodoval tranzistor, uhořel mu source . . . fungoval jako pojistka . . .
od té doby šel ventilátor jen na nízké otáčky a cykloval . . .
10 vteřin se točil a 10 vteřin stál a samozřejmě také cyklovala i klima.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út září 12 2017, 19:00    Předmět: Citovat

Alespoň řád by jsi mohl ......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12042
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: út září 12 2017, 22:36    Předmět: Citovat

mám tu jen nedobře fungující BM509, takže si netroufám . . .
nicméně to bude asi 5 mH a ta špatná cívka má asi tak třetinu.
když tam pak připojím střídavý voltmetr a točím-li rotorem konstantní rychlostí
dávají dobré cívky cca 600mV a ta špatná jen asi 180mV . . . což potvrzuje to nepřesné měření, spíše poměrové porovnání indukčností.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne leden 19 2020, 13:38    Předmět: Citovat

Mám tady 2ks těchto stejných ventilátorů, u jednoho z nich stejná závada jako měl "ok1hga", vadný tranzistor + spálené vinutí. Druhý kus se na první pohled jeví jako v pořádku (tranzistory i vinutí ok) ale v autě prý nefunguje. Nevíte někdo jakým způsobem by šel tento motor připojit a odzkoušet mimo auto?
Připojovací konektor má celkem 8 pinů, 2 z nich jsou propojeny a vedou na společný vývod cívek, další 3 jsou také propojeny a vedou na vývod S všech Mosfetů, zbývají 3 vývody které vedou do té zalité elektroniky na motoru.
Pokusil jsem se nakreslit jak je to celé zapojené



motor.jpg
 Komentář:
 Velikost:  64.45 kB
 Zobrazeno:  115 krát

motor.jpg



motor renault.png
 Komentář:
 Velikost:  32.35 kB
 Zobrazeno:  131 krát

motor renault.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund