Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Přísady do oleje
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 19:36    Předmět: Přísady do oleje Citovat

Nemáte někdo zkušenost s těmito přísadamo do olejů :

http://www.remoil.cz/shop/prisady-do-motoru
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 409

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 19:57    Předmět: Citovat

V krátkosti, na 99percent vyhodené peniaze. Resp. ako posledný zúfalý pokus o záchranu auta pred šrotoviskom alebo väčšou opravou motora.

Keď už motor žerie olej, resp. nemá kompresiu, tak pomôže len rozborka, oprava a zloženie. Zázračnú vodičku ešte nik nevymyslel.

Zdravý motor k úspešnému životu potrebuje pravidelne (rozhodne nie po 30tkm) nový a predpísaný motorový olej bez týchto zázračných vodičiek.

Už som si tým prešiel, spotreba oleja 5w30 bola 1l na 2500km, výmena za 5w40 pridala cca. 500km(1l na 3000km). Doplnenie aditíva znižujúceho spootrebu pridalo ďaľších 500km. Auto išlo následne z domu...opravovať sa mi rozhodne nechcelo..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 20:09    Předmět: Citovat

Stručně: Za hodně peněz málo muziky.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33750
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 20:19    Předmět: Citovat

Do nafty davaju niektori ludia VIF, do benzinu najlepsie nic, ked je motor vporiadku. Ked motor vporiadku nie je, treba ho opravit a nevyhadzovat peniaze na zbytocnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 20:52    Předmět: Citovat

VIF do paliva není špatná věc - je to i doložený laboratorníma testama. Státní ústav testování paliv prokázal přínosnost - BA95 nakoupenej u nejlacinějšího řetězce pump v republice (TankONO) s domíchaným VIFem byl vyhodnocenej jako druhej nejlepší hned po prémiovým benálu od ÖMV - až o několik míst za ním se umístil Shell V-formula 95 oktanů, při nákupu dražší skoro o bůra na litru než Natural na Onu. Hodnotily se tlaky sytejch par, viskozita při teplotě, mazivost na normovaným testovacím stendu (ochrana vstřikovacích čerpadel a trysek před zadřením), samozřejmě stabilita i rozsah oktanovýho čísla atd. Ten test vyšel ve Světě Motorů, tuším v roce 2015.

Ale do oleje bych nehrabal - s výjimkou výběru značky a druhu, plnícího výrobcem motoru předepsanou specifikaci a četnosti výměny. Pokud motor začne "žrát máslo", má cenu jedině zkusit při výměně použít hustší variantu = místo původně předepsaný 5W-40 nalejt 10W-40 nebo místo předepsanýho 10W-40 nalejt 15W-40. Hustší než 10W-40 se dneska už obvykle do novoty nelejou, nemá proto cenu o něčem podobným uvažovat. Pokud výměna za hustší specifikaci spotřebu másla nesníží, nemá cenu s takovým autem dál počítat - dnešní motorářský výrobky s generálkou už vůbec nepočítají (nikasilový vložky válců zalitý přímo do bloku polomotoru bez možnosti demontáže atp) a udělat aspoň "pologenerálku" = vyměnit okroužkování a přestružit ojniční ložiska případně rovnou "čenžnout" celý sady písty/ojnice a vyměnit/zaškrabat šály na klice většinou stojí raketu, navíc hrozí zborcení polomotoru v případě, že se klika vyjme bez upnutí zbytku bloku do spešl přípravku (následek pnutí v tenkostěnným hnilíkovým odlitku). Ojetin je na trhu dost, motorů na vrakáčích taky - agregát z totálky "střelený na prdel" většinou bejvá OK.

Jediná výjimka o který v posledních 20 letech vím že jí od mlsnosti na máslo pomůže pouhý překroužkování, je koncernová atmosférická "stokoňová" čtrnáctistovka 74kW/101HP montovaná do aut v letech 1997 až 2008 pod kódama AUB, BBZ (Škoda Fábia I), AFH, AQQ, AUB, BBZ (Seat Ibiza II a III) a nejspíš i pod nějakýma dalšíma. Tam byly na vině odfláknutý stírací kroužky ze šajsovýho matroše použitý při prvotní montáži, který se při sebemenším přehřátí motoru popustily, ztratily pružnost a tím i přestaly těsnit. Motor pak začal mlsat klidně i víc než litr másla na 1000km. Kdo ho neuhlídal a včas nedolil, brzo dojezdil = zadřel ho. Oprava je relativně jednoduchá a relativně i ne moc drahá - dá se pořídit za 1 pracovní den "na jámě" a zhruba 10 000 českejch kulatejch. Spočívá ve shození palice a olejový vany, vytahání pístů i s ojnicema, výměně komplet kroužkový sady a po kontrole válcovejch vložek na ovalitu a palice na rovinnost a těsnost celkový zpětný montáži s použitím novýho těsnění pod hlavu. Drtivá většina ostatních motorů jak jednou začnou mlsat, jsou v prdeli.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne po únor 17 2020, 21:14, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 409

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 21:12    Předmět: Citovat

Tá "generálka" vždy beznádejná nemusí byť. Najnovší mor na motory v podobe karbónu na krúžkoch dáva šancu na opravu ... vyčistiť a dať nové krúžky môže byť liekom. U niektorých motorov vedia machri aj nikasil obabrať. Pokiaľ je dosť mäsa, tak sa blok vyvŕta a nahodia sa liatinové vložky. Toto je už samozrejme vyšší dívčí a musí to dávať ekonomický zmysel.... a aj motory ktoré sa nemohli oficiálne rozoberať napr. 1,2HTP sa celkom úspešne hromadne generálkujú, keďže motor z vraku bude stáť za takú istú starú bačkoru ako ten v opravovanom aute..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 21:24    Předmět: Citovat

Jo, "pokial je dosť mäsa" - chtěl bych tě vidět, jak vyvrtáváš z hnilíkovýho tenkostěnnýho bloku tlakově zalitý podélně žebrovaný nikasilový vložky a pasuješ na jejich místo jakýkoliv litinový tak, abys dodržel stejnej přestup tepla a další konstanty, jako u těch původních zalitejch - a taky jak to učuníš, aby se ti ten blok geometricky nezbortil vinou uvolněnýho pnutí v matroši ... Asi jsi žádnej opravdu moderní motorovej blok v životě neviděl - ještě tak možná nějakej favořiťáckej, ale opravdu MODERNÍ blok asi těžko ... protože to je doslova šlupička držená v pevným tvaru právě tou soustavou složitě CAD navrženejch žeber a výztuh. Uštípneš jedno - a jde to do kelu celý ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 21:25    Předmět: Citovat

Tak spotřebu oleje klidně můžou výrazně zvednout blbý gumičky kolem ventilů, který časem ztvrdnou a netěsněj. Poznáš to podle toho, že jak auto delší dobu stojí, tak po nastartování trochu kouří. Gumičky jsou sice za hubičku, ale pravděpodobně se musí sundat hlava, ta to s těsněním prodraží.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19434
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 21:28    Předmět: Citovat

Taky záleží na tom, jestli máš hydroštely, jak těsní, jak ti těsní vodítka ventilů, a pochopitelně písty ve válcích. Jak to žere víc, než litr na 2500 km, je čas na olej pro starší motory (pod tímto názvem se prodává třeba i některá 10W30). Spotřeba oleje skutečně na další tři čtyři výměny klesne asi na polovinu, pak stejně začne pomalu růst. Jenže ten olej je hustší, zvlášť v zimě s ním má startér co dělat, tak na zimu je dobrá čtvrtlitrovka nějakého medíčku LiquiMoly za 150 korun do oleje, startér to má rád.
Ostatní přísady jsou hlavně na to, aby ti prachy snadněji klouzaly k prodejci, a aby jich doklouzalo co nejvíc. Servisy to nepoužívají, výrobci aut nedoporučují, zkušenosti uživatelů jsou rozpačité. Nejblíž to má k placebu.
Nebo si počti tady...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 409

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 21:30    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Jo, "pokial je dosť mäsa" - chtěl bych tě vidět, jak vyvrtáváš z hnilíkovýho tenkostěnnýho bloku tlakově zalitý podélně žebrovaný nikasilový vložky a pasuješ na jejich místo jakýkoliv litinový tak, abys dodržel stejnej přestup tepla a další konstanty, jako u těch původních zalitejch - a taky jak to učuníš, aby se ti ten blok geometricky nezbortil vinou uvolněnýho pnutí v matroši ... Asi jsi žádnej opravdu moderní motorovej blok v životě neviděl - ještě tak možná nějakej favořiťáckej, ale opravdu MODERNÍ blok asi těžko ... protože to je doslova šlupička držená v pevným tvaru právě tou soustavou složitě CAD navrženejch žeber a výztuh. Uštípneš jedno - a jde to do kelu celý ...


Neboj, videl som už motorov zvnútra dosť aj relatívne nových.... a myslíš, že by to napr. tu písali len tak zo srandy ak by sa to nedalo funkčne zrealizovať....?!

https://www.motorservis-rejchrt.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 21:33    Předmět: Citovat

Třeba u favořiti šly dříkový gufírka ventilů vyměnit bez demontáže palice, stačilo shodit kryt rozvodu a vytahat vahadla. Samozřejmě se muselo zajistit, aby ventily po sejmutí pružin a vydloubnutí starejch gufer nespadly dolů do válců - stačilo zvenku protáčet motor tak, aby se uvolněný ventily během demontáže postupně opíraly o píst zvednutej do HÚ a na ventily okamžitě po demontáži nasadit nový gufero a pružinu s talířkem. Kdo se zapomenul, holt sundával hlavu ... Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 17 2020, 21:48    Předmět: Citovat

xmurgi napsal(a):
...
Neboj, videl som už motorov zvnútra dosť aj relatívne nových.... a myslíš, že by to napr. tu písali len tak zo srandy ak by sa to nedalo funkčne zrealizovať....?!

https://www.motorservis-rejchrt.cz/
Jo, ty znám - vyvrtají z nikasilu asi 1,5mm a nalisujou tam předem podchlazenou zabroušenou trubku z šedý litiny - tu pak vyvrtají na původní vrtání válce, aby do ní pasovala originální pístová a kroužková sada. Ohřátím na normální teplotu se trubka roztáhne a zarve se do stěny původní nikasilový vložky tak, že ji mechanicky už jinak než dalším vyvrtáním nejde vyndat. Je to stejnej princip, jako když se píst ohřeje na vařiči a pístní čep zmrazí v mrazáku - a pak se volně zastrčí do sebe nebo jako když se na klikovku nalisovává za tepla dolní rozvodový kolo. I u tý teplem fixovaný litinový "subvložky" ale přetrvává problém s přenosem tepla - prostě ta "subvložka" se hůř chladí právě kvůli tomu, že v cestě tepla z vnitřku válce do bloku stojí ta spára. I když je mikroskopická, prostě tam je. Výsledkem je horší tepelná bilance motoru, vyšší karbonizace másla na stěnách válců, prostě "už to není vono" - sice motor chodí a auto jede, ale novej motor to není a plný výkonový zatížení už taky nikdy dlouhodobě podávat nemůže. Koeficient přenosu tepla z aktivní součástky do monolitickýho a do příčně ke směru proudění tepla dělenýho chladiče ti tady dodají "tabulkáři" - můžeš srovnávat.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út únor 18 2020, 8:46    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
... protože to je doslova šlupička držená v pevným tvaru právě tou soustavou složitě CAD navrženejch žeber a výztuh. Uštípneš jedno - a jde to do kelu celý ...

Je to tak.Zrovna jak si psal o tý 1.4 74kW, tak u ní se nesmí povolovat hlavní ložiska kliky, protože se blok zkroutí a při opětný montáži se klika už ani nehne.Je to všechno na hraně pevnosti a pružnosti a někdy i za hranou Laughing

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31643
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 18 2020, 18:07    Předmět: Citovat

Klika se může povolit - ale jedině když se z ní nejdřív sejmou ojnice, vytáhnou se i s pístama "horem" a do válců se nacpou takový speciální trny přesně vyrobenýho přípravku, drženýho na místě stejnýma šroubama, jako držej hlavu. Tím je geometrie polomotoru držená "shora" a jde vyjmout/vyměnit klika bez rizika, že se celej blok zkroutí. Ale kterej servis má takovej přípravek? Respektive - kterej servis SI TAKOVEJ PŘÍPRAVEK MŮŽE DOVOLIT? Maximálně nějakej závodní mančaft s tovární podporou a silnýma sponzorama, nějakej servis s jedním šaurůmem z okresní polodíry po ruským granátu ze druhý světový nemá šanci ho uživit ... Takže jde to, ale je to extrémně drahý.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út únor 18 2020, 20:55    Předmět: Citovat

Je to možný.Čerpal jsem info z dílenský příručky.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund