Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vendasnb
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: so listopad 18 2006, 12:28    Předmět: Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989 Citovat

Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstřikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové čerpadlo v nádrži.
Prosím o radu. Fiátek jezdil dobře až do té doby než praskl rozvodový řemen, no prostě potkalo se to. Je to moje chyba údržbou. Po výměně řemene a dvou ventilů, a myslím si že jsem ho nastavil na rozvodech dobře (vše na ryskách).
A teď ta závada. Motor běží při volnoběžných otáčkách dobře, ale když se rozjíždím cuká tak, že to vypadá že jsem nováček v autoškole nebo prostě že se neumím rozjet, cuk, cuk, cuk. Když přidám při rozjezdu plný plyn tak se rozjedu dobře, ale ten přechod, ale hrabe a tak se nedá rozjíždět. Legrace na křižovatce při rozjezdu.
Prosím poraďte co s tím.
Návrat nahoru
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: so listopad 18 2006, 17:29    Předmět: Citovat

Mám to samý u stejnýho auta (mám sportovnější typ SG), taky mi to dělala Fiesta 1.4 z r. 87 (taky jednobod) a Swift 1.4 '94.
Měnil jsem řídicí jednotku a nic!
Ale na to, že to má 189000km za sebou, jede výborně!
Jediný, co mě teď napadlo, je výměna potenciometru.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so listopad 18 2006, 19:34    Předmět: Citovat

Jestli má Fiat vracení výfukových plynů (EGR) jako Swift, je třeba zkontrolovat funkci ventilu EGR a těsnost všech hadiček.
Může se stát, že poťák plynu je pootočený (jestli s ním zkusíš hýbat, poznač si jeho původní polohu).
Může to dělat nedostatečný tlak paliva před vstřiky (malý výkon palivového čerpadla třeba v důsledku velkých přechodových odporů v konektorech),
ale taky moc velká přeskoková vzdálenost kontaktů třeba jen na jedné svíčce.
Jo, a změř si odpor zapalovacích kabelů - měl by být asi 5k až 15k/metr. Ale tím myslím i kabel od cívky k rozdělovači.
Jak naměříš přes 50k, cuká to jak vzteklý navíc podle toho, jak se oklepe motor.

Metalgode: kdo dělal Swifta v jedna čtyřce? Nějaký rok ve Swiftech jezdím a tuhle kubaturu jsem ještě nepotkal...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: so listopad 18 2006, 19:58    Předmět: Citovat

No vidíš, vona to byla 1.3!
Kabely O.K., víčko rozdělovače taktéž, napájení čerpadla a čerpadlo samotný taky, svíčky nový, NGK.
EGR to asi nemá (lepší bude, kdybys mi detailnějc vysvětlil, kde to najdu).
Taky mi prask rozvoďák, ale písty s ventilama se nepotkaly (v pístech jsou prohlubně, který kontaktu ventil-píst zamezej), po výměně seřízeno strobáčem.
Hadičky nový, starý netěsnily, ale furt beze změny.
Ještě mě napadlo, že by to mohlo bejt snímačem podtlaku v hliníkový, žebrovaný krabici s nápisem DIGIPLEX2.
Mě to při rozjezdu nedělá cuk-cuk-cuk, ale z ničeho nic to chcípne a hned zase naskočí.
Jak je vůbec zapojenej chlastmetr (ekonoměr)?

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: so listopad 18 2006, 20:16    Předmět: Citovat

Mám fiata punto SPI a EGR nema. Abych pravdu rekl jeste jsem to u benzinaku nevidel ale ja tech benzinu moc nevidel jestli to nebude tim.

U nekterych motoru se ventily potkat nemusí. Treba u punta 1.1 se nepotkkaji u 1,2 jo.

Byl jsi s tím na diagnostice? Pri tom urazu si mohl zapsat chyby a dokud je nevymazes tak bude blbnout.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
creativko



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 72
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: ne listopad 19 2006, 1:13    Předmět: Citovat

Mam Peugeot 205 1,1 benzin, 1bod vstrek. Jedneho dna zacal cukat, dymit na cierno a zbadal som aj vyssiu spotrebu. V servise Bosch mi to diagnostikovali pocas troch dni a zavadu nenasli. Doma som to nakoniec odhalil. Chyba bola v prasknutej membrane podtlakoveho regulatora predzapalu. (na rozdelovaci)
Znackovy servis, napriek vsetkej tej technike, zavadu nevedel najst. Pritom stacilo pouzit staru klasiku - stroboskopicku lampu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne listopad 19 2006, 2:04    Předmět: Citovat

No jo, jenže my tam ten podtlakáč na rozdělovači nemáme! Cry
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne listopad 19 2006, 11:34    Předmět: Citovat

EGR, tedy recirkulace výfukových plynů, se najde podle toho, že před katalyzátorem je odbočená z výfukového potrubí hadička přes soustavu ventilů (modulátor) zpět do sacího potrubí.
Slouží ke zmenšení emisí NOx ve výfukových zplodinách.
Funguje v rozsahu teplot chladicí kapaliny 50° - 100°C. Jeho funkce se blokuje při otáčkách pod 1000/min, při vysokém zatížení motoru a pokud se vstřik tváří jako sytič.

Napřed bych ale zkusil ohřát motor na asi tak 80°, pak odpojit baterku a na půl minuty zapnout světla nebo aspoň šlápnout na brzdu (prostě vybít i kondenzátory v ECM), aby se vyresetovala paměť poruch.
Pak baterku zase připoj, nastartuj, a jeď nějakých 15km. To by mělo stačit, aby si ECM poukládala nejnutnější data o režimech motoru.
Jestli ani to nepomůže, bude to na kompletní diagnostiku.
Nebo aspoň na zkušeného automechanika, který podle chování motoru třeba řekne, že sákne voda do válců - a my se tu snažíme zbytečně. Nakonec i to by mohla být příčina - hlavu jsi přece měl sundanou...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne listopad 19 2006, 15:15    Předmět: Citovat

EGR to na 100% nemá.
Ještě teda vyměním těsnění pod hlavou (Vendo, Ty to zkus taky) a uvidí se!

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: ne listopad 19 2006, 18:51    Předmět: Citovat

Já myslel že se to puužívá jen u turbo dieselu tak jsem byl prekvapeny. Punto ho nemá. citroen xara taky ne a babie myslim ze tez ne ale nevim to jiste. U tech TD je to vetsinou ovladano podtlakem

Jinak to ze nechce jet v nizkych otackach muze byt malou kompresí.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: po listopad 20 2006, 8:54    Předmět: Re: Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989 Citovat

vendasnb napsal(a):
Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstřikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové čerpadlo v nádrži.
Prosím o radu. Fiátek jezdil dobře až do té doby než praskl rozvodový řemen, no prostě potkalo se to. Je to moje chyba údržbou. Po výměně řemene a dvou ventilů, a myslím si že jsem ho nastavil na rozvodech dobře (vše na ryskách).
A teď ta závada. Motor běží při volnoběžných otáčkách dobře, ale když se rozjíždím cuká tak, že to vypadá že jsem nováček v autoškole nebo prostě že se neumím rozjet, cuk, cuk, cuk. Když přidám při rozjezdu plný plyn tak se rozjedu dobře, ale ten přechod, ale hrabe a tak se nedá rozjíždět. Legrace na křižovatce při rozjezdu.
Prosím poraďte co s tím.


Mal som podobny problem na NISSANe Micra a bol remen posunuty o jeden zub.

_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po listopad 20 2006, 9:25    Předmět: Re: Mrcha cuká - Fiat UNO 1,5 litru, benzin 1989 Citovat

vendasnb napsal(a):
Fiat Uno 1.5 litru, benzin, jednobodové vstřikování, (75 Sie) rok výroby 1989, benzinové čerpadlo v nádrži.....
..... Motor běží při volnoběžných otáčkách dobře, ale...


Na Swiftu či Fordu je klidný volnoběh jednou ze známek správně sesynchronizovaných rozvodů, takže po téhle větě mě ani nenapadlo o téhle možnosti uvažovat, ale když se to takhle projevilo u Micry, která by se měla chovat jako Japonec, možné to tedy je třeba i u Fiatů.
Je s tím o něco méně práce, než s výměnou těsnění pod hlavou, tak to ještě jednou překontroluj. O víc zubů tam chyba nebude, to už pak zpravidla nejde natočit.
Obvykle s tím posunem o zub nedrží volnoběh ani o zub dopředu, ani dozadu - pořád zrychluje a ubírá, ale jako bych ho túroval plynem, nebo tluče.
K tomu potkávání: litrový Swift má taky tuhle přednost, prasklý řemen nenatropí normálně žádnou škodu (písty s ventily se nepotkají ani u Kolína), jednatrojka a výše už tuhle výhodu nemají. No, zase mají jiné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Václav (taky Václav )
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út listopad 21 2006, 18:32    Předmět: Uno 1.5 litru, jednobod, Jetr... Citovat

Pane a pánové, já se ptám, a kolik to má najeto? Jestliže nad sto, tak je to jasné. Ale vše se dá nějak utentonovat, nebo ubast...... Můj názor je není rozharašené SW - to je program který byl porušen tím jak se to setkalo? Doporučuji test a pak ty peníze za nic.
Návrat nahoru
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt listopad 23 2006, 23:55    Předmět: Citovat

Hélé, mám najeto 189.000km a po dálnici jsem s tím udělal maximálku kolem 170km/h!
Volnoběh to má klidnej, řemen je nasazenej přesně.
A fčíl mudruj!!!

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá listopad 24 2006, 6:09    Předmět: Citovat

Václave (taky Václave) - kolik takových malých vozů u nás jezdí, aniž by měly natočeno méně, než sto tisíc? Řekl bych, že moc ne.
A potíží s nimi je málo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund