Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: st leden 08 2020, 14:17 Předmět:
Michal22: Kdyby se Kryšpínovo značení používalo doteď, tak by toho člověk taky moc nepoznal, protože by skoro všechny nové lokomotivy byly označeny ES499.x a ta jedna rozlišovací číslice na konci by brzo přestala stačit
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 08 2020, 16:21 Předmět:
Stačilo by Kryšpína doplnit. Druhou i třetí číslici nahradit dvojčíslíma, přičemž druhá číslice by mohla bejt pro snadnější rozlišení menší (například). Lokomotiva pro stejnosměrnou trakci se 4 hnacíma nápravama a s nejvyšší povolenou rychlostí 130km/h a s nápravovým tlakem 22tun by tak měla číslo řady E 41012.0 kde E = druh trakce, 4 = počet hnacích náprav, [10 (+3)] x 10 = 130km/h a [12 (+10)] = 22tun na nápravu, lokomotiva dvousystémová se 6 nápravama pro rychlost 160km/h a s nápravovým tlakem 25 tun by měla označení ES 61315.0. Systém určování výslednejch hodnot přičítáním konstanty a případně násobením 10 v případě rychlosti by tak zůstal zachovanej a pro starší řady by se vůbec nic nezměnilo. Jenže to by někdo na ministerstvech musel přemejšlet tím, co mu narostlo mezi ušima a ne prdelí, případně by se musel vzdát svý nejoblíbenější činnosti zvaný anální vlezdobruselismus. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: st leden 08 2020, 17:34 Předmět:
Jen přemýšlím, proč by takový zběsilý systém označování někdo zaváděl a k čemu by byl v praxi dobrý, ale asi v tom bude něco opravdu geniálního, když to vlezdobruselští úředníci přemýšlející prdelí zatrhli Ta Unie si s tím zatrhnutím opravdu pohla, staré značení se zrušilo v roce 1988. Je vidět, že v Bruselu přemýšlí dopředu.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7568 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st leden 08 2020, 18:28 Předmět:
Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Pravidelně se dívám na TV "sport 5" "Pozor, vlak", zajímavý pořad o železnici. A od příštího dílu tam mají být ukázky starých a i jiných raritních strojů. Tak shlédněte. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 18 2020, 1:11 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli.
Evropská dopravní unie určující vzájemnou slučitelnost napájecích a zabezpečovacích soustav existovala už tenkrát - hlavně kvůli tomu, aby se na mezinárodních spojích nemusely na hranicích přepřahat mašiny a maximálně aby se vystřídala v nějaký větší stanici lokomotivní/vlaková četa. Dneska běžně naši jezdí do Němec a obráceně - to označování podle mezinárodních dohod bylo už tenkrát právě kvůli tomu ...
Michal22 napsal(a):
OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD.
Takže to s EU nijak nesouvisí, neboť železniční unie je tu mnohem déle...
Mašiny se i tak na hranicích dlouho dál přepřahaly, protože třeba na cestu Praha - Vídeň je potřeba 3 systémová mašina.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7568 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so leden 18 2020, 8:56 Předmět:
Tak Taurus nebo Škoda 109E už ty systémy umějí všechny. Jsme stejně zvláštní - když jako malá země musíme mít čtyři napájecí systémy... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7568 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so leden 18 2020, 9:22 Předmět:
Pravda. Dvě hlavní soustavy a dvě marginální. Vlastně Lipenka už je překopaná na střídavých 25 kV.
Co jsem četl, tak bratia si to komplet chtějí předělat na 25 kV ∿ _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Už dokonce v jednom úseku začali. Ty plány existují už od 60. let, ale vychází to tak draze, že do toho nikdo nechce jít. Ale mluví se o tom i u nás...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: út červenec 14 2020, 15:35 Předmět:
Ekkare (a vy všichni znalci-mašinkaři) tohle je parní stroj germany model 310 maly zázrak že obstál před devastaci hutnickou vysokou peci nedalekých Vítkovických železáren, nyní ozdoba - dekorace malého nádraží Ostrava-střed...
mašinka.jpg
Komentář:
Velikost:
120.73 kB
Zobrazeno:
48 krát
_________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 14 2020, 15:45 Předmět:
Jeden podobnej kousek stojí tuším od roku 1975 na soklu i tady u nás v třebovským depu - a v tý době byl dokonce pojízdnej, mám čb fotky, na kterejch jsem vyfocenej ve dvířkách budky, zatímco nebožtík táta ji fíroval - při slavnostní jízdě k výročí dráhy. Měli odkudsi sehnaný i starý stejnokroje z dob první republiky s čepicema ne jako brigadýrky, ale jako francouzský "képi", začínala tradice nostalgickejch jízd, pára z pravidelný vozby mizela jak sníh v pekle, i když prakticky v každým depu v tý době pořád ještě pár mašinek dejmalo (tady v Třebový byly 2 štokry 556.0 v běžným provozu až do roku 1986), tak běžná traťová služba už se držela jen na elektrický nebo dýzlový trakci ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.