Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tak trochu o mašinkách (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7568
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 13:17    Předmět: Citovat

Při jedné ze svých cest jsem kdesi narazil na odstavené motoráky. Spíš smutný obrázek... Fotka je stará dva roky, kdo ví, jestli to tam ještě je.


vlak.jpg
 Komentář:
 Velikost:  156.68 kB
 Zobrazeno:  88 krát

vlak.jpg



_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 14:17    Předmět: Citovat

Michal22: Kdyby se Kryšpínovo značení používalo doteď, tak by toho člověk taky moc nepoznal, protože by skoro všechny nové lokomotivy byly označeny ES499.x a ta jedna rozlišovací číslice na konci by brzo přestala stačit Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 16:21    Předmět: Citovat

Stačilo by Kryšpína doplnit. Druhou i třetí číslici nahradit dvojčíslíma, přičemž druhá číslice by mohla bejt pro snadnější rozlišení menší (například). Lokomotiva pro stejnosměrnou trakci se 4 hnacíma nápravama a s nejvyšší povolenou rychlostí 130km/h a s nápravovým tlakem 22tun by tak měla číslo řady E 41012.0 kde E = druh trakce, 4 = počet hnacích náprav, [10 (+3)] x 10 = 130km/h a [12 (+10)] = 22tun na nápravu, lokomotiva dvousystémová se 6 nápravama pro rychlost 160km/h a s nápravovým tlakem 25 tun by měla označení ES 61315.0. Systém určování výslednejch hodnot přičítáním konstanty a případně násobením 10 v případě rychlosti by tak zůstal zachovanej a pro starší řady by se vůbec nic nezměnilo. Jenže to by někdo na ministerstvech musel přemejšlet tím, co mu narostlo mezi ušima a ne prdelí, případně by se musel vzdát svý nejoblíbenější činnosti zvaný anální vlezdobruselismus.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 17:34    Předmět: Citovat

Jen přemýšlím, proč by takový zběsilý systém označování někdo zaváděl a k čemu by byl v praxi dobrý, ale asi v tom bude něco opravdu geniálního, když to vlezdobruselští úředníci přemýšlející prdelí zatrhli Smile Ta Unie si s tím zatrhnutím opravdu pohla, staré značení se zrušilo v roce 1988. Je vidět, že v Bruselu přemýšlí dopředu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7568
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 18:28    Předmět: Citovat

Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... Laughing Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1454
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 22:52    Předmět: Citovat

Pravidelně se dívám na TV "sport 5" "Pozor, vlak", zajímavý pořad o železnici. A od příštího dílu tam mají být ukázky starých a i jiných raritních strojů. Tak shlédněte.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 23:00    Předmět: Citovat

Pozor vlak je i na youtube. Stačí nemít datový limit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 18 2020, 1:11    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... Laughing Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli.
Evropská dopravní unie určující vzájemnou slučitelnost napájecích a zabezpečovacích soustav existovala už tenkrát - hlavně kvůli tomu, aby se na mezinárodních spojích nemusely na hranicích přepřahat mašiny a maximálně aby se vystřídala v nějaký větší stanici lokomotivní/vlaková četa. Dneska běžně naši jezdí do Němec a obráceně - to označování podle mezinárodních dohod bylo už tenkrát právě kvůli tomu ...
Michal22 napsal(a):
OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD.
Potvrzuju - https://www.ctidoma.cz/zajimavosti/moderni-lokomotivy-v-severoceskych-dolech-drahy-je-nikdy-nekoupily-55169
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: so leden 18 2020, 2:19    Předmět: Citovat

Takže to s EU nijak nesouvisí, neboť železniční unie je tu mnohem déle...
Mašiny se i tak na hranicích dlouho dál přepřahaly, protože třeba na cestu Praha - Vídeň je potřeba 3 systémová mašina.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7568
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so leden 18 2020, 8:56    Předmět: Citovat

Tak Taurus nebo Škoda 109E už ty systémy umějí všechny. Jsme stejně zvláštní - když jako malá země musíme mít čtyři napájecí systémy...
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: so leden 18 2020, 9:17    Předmět: Citovat

Tak fakticky máme 2.
3. je německý a Bechyňka je spíš muzeální trať...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7568
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so leden 18 2020, 9:22    Předmět: Citovat

Pravda. Dvě hlavní soustavy a dvě marginální. Vlastně Lipenka už je překopaná na střídavých 25 kV.
Co jsem četl, tak bratia si to komplet chtějí předělat na 25 kV ∿

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: so leden 18 2020, 9:58    Předmět: Citovat

Už dokonce v jednom úseku začali. Ty plány existují už od 60. let, ale vychází to tak draze, že do toho nikdo nechce jít. Ale mluví se o tom i u nás...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 15:35    Předmět: Citovat

Ekkare (a vy všichni znalci-mašinkaři) tohle je parní stroj germany model 310 maly zázrak že obstál před devastaci hutnickou vysokou peci nedalekých Vítkovických železáren, nyní ozdoba - dekorace malého nádraží Ostrava-střed...


mašinka.jpg
 Komentář:
 Velikost:  120.73 kB
 Zobrazeno:  48 krát

mašinka.jpg



_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 15:45    Předmět: Citovat

Jeden podobnej kousek stojí tuším od roku 1975 na soklu i tady u nás v třebovským depu - a v tý době byl dokonce pojízdnej, mám čb fotky, na kterejch jsem vyfocenej ve dvířkách budky, zatímco nebožtík táta ji fíroval - při slavnostní jízdě k výročí dráhy. Měli odkudsi sehnaný i starý stejnokroje z dob první republiky s čepicema ne jako brigadýrky, ale jako francouzský "képi", začínala tradice nostalgickejch jízd, pára z pravidelný vozby mizela jak sníh v pekle, i když prakticky v každým depu v tý době pořád ještě pár mašinek dejmalo (tady v Třebový byly 2 štokry 556.0 v běžným provozu až do roku 1986), tak běžná traťová služba už se držela jen na elektrický nebo dýzlový trakci ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 2 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund