Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tak trochu o mašinkách (odděleno)
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 06 2020, 15:39    Předmět: Tak trochu o mašinkách (odděleno) Citovat

Jako OT odděleno z vlákna o odstranění masky barevného negativu.
Hill napsal(a):
...
Nějaký další model z této řady má i EKKAR, může to potvrdit....
Epson Perfection V370 Photo. Vložka do víka pro kinofilm, extra prosvěcení zvrchu proti skenovací optice. Při volbě "transparentní předloha" automaticky nabízí možnost inverze barev a ani se nezadejchá. Na ukázku sem upnu pár fotek - předloha inverzní kinofilm KODAK 24DIN, foceno kompaktním poloautomatem Nikon s předvolbou clony, skenováno na zmíněným Epsonu. Obrázky jsou z roku 1995, kdy se v Třebové slavilo 150. výročí zprovoznění dráhy Olomouc-Praha a v depu se konala velká šotoušská SHOW. Fotky jsem musel samozřejmě zkomprimovat kvůli maximální velikosti příloh. Naskenovaná do souboru má jedna přibližně 1-1,3MByte.


img001 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  152.32 kB
 Zobrazeno:  105 krát

img001 – kopie.jpg



img002 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  149.77 kB
 Zobrazeno:  112 krát

img002 – kopie.jpg



img003 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  138.95 kB
 Zobrazeno:  102 krát

img003 – kopie.jpg



img004 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  162.29 kB
 Zobrazeno:  105 krát

img004 – kopie.jpg



img005 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  165.3 kB
 Zobrazeno:  112 krát

img005 – kopie.jpg



_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 06 2020, 20:48    Předmět: Citovat

Další skeny.


img006 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  185.58 kB
 Zobrazeno:  100 krát

img006 – kopie.jpg



img007 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  161.52 kB
 Zobrazeno:  92 krát

img007 – kopie.jpg



img008 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  174.27 kB
 Zobrazeno:  92 krát

img008 – kopie.jpg



img009 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  162.09 kB
 Zobrazeno:  134 krát

img009 – kopie.jpg



img010 – kopie.jpg
 Komentář:
 Velikost:  145.97 kB
 Zobrazeno:  104 krát

img010 – kopie.jpg



_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po leden 06 2020, 22:54    Předmět: Citovat

Skeny z M u N jsou spíš dokumentačky. Hlavně ta 93E, ta snad existuje jen v jednom exempláři.
Jinak kvalitou nic moc, sorry. Takhle vypadají skeny spíš fotek.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7815
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 10:10    Předmět: Citovat

OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 10:29    Předmět: Citovat

No dokonce Smile S logem SD jsem je párkrát viděl. V jedné knize (Železnice v čs. dopravní soustavě, NADAS 1989) je foto lokomotivy řady 169 a ta vznikla jen jedna. Tak jsem to pomotal Surprised


85E.jpg
 Komentář:
 Velikost:  120.26 kB
 Zobrazeno:  105 krát

85E.jpg



_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7815
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 10:40    Předmět: Citovat

Jj, asynchron vznikl opravdu jen jeden.
Jeho kastle ještě možná existuje v plzeňské škodovce.
A nedivím se, že se ti to popletlo, mají stejný design skříně, jen 169 byl Bo'Bo', 184 je Bo'Bo'Bo'.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 11:05    Předmět: Citovat

Vím, už ta čísla řady napoví o počtu náprav. Podobně zajímavý stroj je řada 755 ŽSR, to je taky jen prototyp a nejezdí to. Nebo známé "chrochtadlo".
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
makak



Založen: Jul 28, 2019
Příspěvky: 505

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 14:01    Předmět: Citovat

Nebylo by vhodné (nejen) v tomto vlákně držet se původního tématu ?
Jak souvisí odstranění oranžové masky s počtem náprav u lokomotivy ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 21:24    Předmět: Citovat

Tak je to odděleno, tak dobrý, ne?
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7815
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 22:41    Předmět: Citovat

A když to tady teda ještě žije, tak bych tě Huberte upozornil na to, že z nového označení už o mašině nic moc nepoznáš - třeba ty 184.XXX - tam poznáš, že je to mašina na SS proud, ale vlastně nic víc.
Ale podle původního značení podle návrhu ing. Kryšpína (cca z roku 1923!) se dalo poznat leccos.

Třeba taková běžná parní lokomotiva pro vedlejší tratě řady 423:
4- čtyři hnané nápravy
2- max. rychlost 50 km/h (2 + 3 x 10)
3- max. nápravový tlak 13 t (3 + 10)
Číslo za tečkou byla konstrukční podskupina, další čísla už značila konkrétní vyrobený kus.

Něco novějšího - třeba T478.XXX:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 100 km/h (7 + 3 x 10)
8- max. nápravový tlak 18 t (8 + 10)
Za tečkou platilo zase to stejné, co u parních mašin.

Toto označení ale narazilo na limity - třeba Kyklop řady T499 by měl znamenat:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 120 km/h (9 + 3 x 10) - reálně ale uměl 140 km/h
8- max. nápravový tlak 19 t (9 + 10) - reálně ale měl cca 21,3 t

Označení podle ing. Kryšpína vydrželo do roku 1987, potom se zavedlo to novější, které známe dnes, důvodem byl hlavně nástup výpočetní techniky, s tím souvisela i snaha o celoevropský jednotný systém.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
makak



Založen: Jul 28, 2019
Příspěvky: 505

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 22:43    Předmět: Citovat

Super, díky !
Jinak proti mašinkám nic nemám, v Lužné u Rakovníka jsme byli s dětmi několikrát, i jsem něco nafotil. Jenom je dobré, když se ve vláknech udrží jakýsi přehled.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 07 2020, 22:48    Předmět: Citovat

Pravda, systém "Kryšpín" vydržel hodně dlouho. Dokonce byla vozidla, která nové označení musely dostávat zpětně a málokdo je pod tím zná. Třeba Hurvajs, M131 obdržel označení 801.
Ono někdy v osmdesátých letech (mám pocit že od GVD 1984/85) se ze stejného důvodu přečíslovávaly tratě. Třeba trať 17 -> 170 a třeba 16b -> 162. Ono se to mění i nyní, dřívější 120 byla do Chomutova, nyní je do Rakovníka a tak dál.
Kyklop je ošklivý až je pěkný; je ale fajn, že po letech hibernace zas jezdí!

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1449
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 12:04    Předmět: Citovat

Taky jsem Lužnou prolezl.
Tady je unikát Velká škoda, že už nikdy nevyjede.



1024px-ŠKODA_32E.jpg
 Komentář:
 Velikost:  138 kB
 Zobrazeno:  102 krát

1024px-ŠKODA_32E.jpg



_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 13:03    Předmět: Citovat

V Lužné jsem nebyl asi 15 let, hergot. To bych se tam měl vypravit.
Tu velkou laminátku jsem viděl v Plzni, majestátní stroj.
Už nyní se těším na srpen, jezdívám do NP Poloniny, vlakem. No a v Košicích se přepřahá, kdy elektriku nahradí brejlovec (ačkoli dráty jsou dál, až do Bánovců nad Ondavou) a to je pak pěkný koncert. Přijde mi, že se s těmi šesti sedmi vozy co to vozí moc nezadýchá.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1449
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: st leden 08 2020, 13:07    Předmět: Citovat

Taky v Jaroměři je co okukovat! Doporučuju.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 1 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund