Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: út červenec 14 2020, 17:06 Předmět:
když jsme na gymplu v roce 1975 přijeli vlakem na chmel do Žatce tak odpojili elektriku a zapřáhli nějakej takovej parní tahač - stroj poněvač trasa do Deštnice nebyla elektrifikována ! no to byl folklór - zábava... _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4049 Bydliště: Zlín
Zaslal: út červenec 14 2020, 17:12 Předmět:
EKKAR napsal(a):
tady v Třebový byly 2 štokry 556.0 v běžným provozu až do roku 1986
Ještě v roce 1980 sloužily některé lokomotivy na manipulačních a pomocných vlacích v několika lokalitách, například v depech Jaroměř, Plzeň a také Sokolov, kde zůstalo v provozu více lokomotiv. Zcela poslední výkony řady byly zaznamenány na jaře roku následujícího
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 14 2020, 17:51 Předmět:
Žiju s kratšíma přestávkama (vojna, škola, dovolený...) v Třebový už 40 let, od roku 1980. A bezpečně vím, že až do roku 1986 tady v depu byly trvale zatopený 2 "štokry" nasazovaný na tzv. "dispačerky" neboli pohotovostní lokomotivy, posílaný na místo potřeby dispečerem depa v případě potřeby dodatečnýho postrku směrem na Krasíkov případně do Lačnova nebo jako lokomotiva náhradní za "neschopný stroj", v případě nehody i jako tažný vozidlo nehodovýho vlaku. Jistě, nejezdily v pravidelný traťový službě, ale ty dvě páry byly trvale zatopený a připravený vyjet = byly trvale v provozu. Na celou Třebovou bylo slyšet jejich sirény "HUUUUJJJÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ" i občasný vysoký "PFIFF!" - to podle toho, jak dlouho fíra držel příslušný táhlo od tý který píšťaly. Po roce 1986 jejich funkci převzala jiná dvojice "exotů" - zase to byly v tu dobu už historický lokomotivy Kryšpínovy řady E669.0 neboli po €urochujsku 180. Proto píšu, že tady jezdily až do udanýho roku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No, olomóčáci, kolem roku 1970 stála taková zajímavá lokomotiva vpravo kousek před nástupištěm, když se přijíždělo od Štěpánova. Byla zelená a připomínala nákladní vagon s komínem. Neví o ní někdo něco?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 14 2020, 20:35 Předmět:
Nemusí se nic přepisovat - ty píšeš "výkony" a to jsou samostatně vedený spoje podle GVD. V pohotovosti pro případnej zásah ty lokomotivy mohly setrvat dávno po tom, co skutečně z PRAVIDELNÝ TRAŤOVÝ SLUŽBY byly vyřazený i jako náhradní = rezervní vozidlo. Mašina pro okamžitou náhradu /přípřež v momentě neschopnosti jinýho stroje je něco jinýho než pohotovost pro nehodovej/baucuk.
A Kryšpínův systém by nebylo proč rušit, kdyby na ČSSR nebylo tlačeno ze strany už tehdá existující západoevropský společný struktury kvůli "nekompatibilitě tehdejšího označovacího systému". Byli jsme a dál prostě jsme moc malá rybka na to, aby se z naší strany dalo takovým diktátům odporovat. Větší státy si mohly svoje označení ponechat a dál ho používat vedle mezinárodní typizace - u nás se to holt muselo všecko zrušit a přeznačit, což například v případě takovýho "orchestrionu" u některejch kusů znamenalo, že za dobu svojí existence a provozu na československý/český drážní síti nesou trojí typový označení ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A Kryšpínův systém by nebylo proč rušit, kdyby na ČSSR nebylo tlačeno ze strany už tehdá existující západoevropský společný struktury kvůli "nekompatibilitě tehdejšího označovacího systému".
To je zase kravina. Vždyť tam z těch našich lokomotiv nic nejezdilo.
Kryšpínův systém byl už i u nás na hraně použitelnosti, hlavně ohledně čísla značícího rychlost, ale i nápravový tlak. Viz řada E499...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červenec 14 2020, 23:04 Předmět:
Kryšpína by šlo velice jednoduše rozšířit, i takovej návrh tenkrát padnul. Nabízelo se zdvojení původně druhý a třetí číslice, přičemž původní označení pokud by stačil jednocifernej původní rozsah by se buď nechalo tak, nebo doplnilo dvěma nulama na druhý a čtvrtý pozici odleva. Písmenný označení trakcí by se dalo zachovat. Řada E499.2 by potom mohla bejt přeznačená na E40909.2 při zachování maximální rychlosti 120km/h a nápravovýho tlaku 19tun, nebo by se dala přeznačit na E41321.2 pokud by měla rychlost 160km/h a nápravovej tlak 21 tun (tak jak v reálu skutečně měla - 84,5 tuny adhezního tlaku). Jo, už by to nebylo krátký "éčtyřidevětdevětdva", ale ten systém šel zachovat. Stejně se tý mašině neřeklo jinak než "pražská dvojka", "banán" respektive "krysa".
Bohužel bylo prosazeno, že se "na základě doporučení Evropské železniční unie" zavede kompletní přeznačení na výhradně novej systém respektující číslování podle postupnýho zavádění typů do služby bez jakýkoliv další informační hodnoty označení řady - a to "doporučení" mělo podobu velice nevybíravýho tlaku vyhrožujícího nevpuštěním jinak než evropsky označenejch vozidel na mimočeský tratě. Všecky ostatní Evropu křižující dopravci /provozovatelé vozidel si můžou to centrální označení malovat jen do závorek a jako typový označení využívat doslova co je napadne a provozní označení si vymejšlet jak Wilda Třasořitka, jen u nás se musel promyšlenej a pro poučený i jednoduše odvoditelnej Kryšpínův systém opustit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne út červenec 14 2020, 23:16, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st červenec 15 2020, 10:15 Předmět:
To jsou nějaký skvrny na Slunci zase, nebo co se to na těch drahách děje?
Že by se konečně začala projevovat letitá podfinancovanost a vyslovené sraní na dráhu, jako takovou?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 15 2020, 14:40 Předmět:
Jo, konečně začíná bejt vidět, jak moc se na ně celou dobu sralo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31860 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červenec 15 2020, 17:07 Předmět:
HAHAHA, Leošu, jako ftip dobrý. Kolikpak si myslíš že v tý Regionově asi tak tý elektroniky je? A co je další otázka - jak to, že poškozený vozidlo po nehodě, kterou vyšetřuje jak drážní inspekce, tak i PČR, NEBYLO DOSTATEČNĚ HLÍDANÝ, ABY Z NĚJ NIKDO NEMOHL COKOLIV VZÍT??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st červenec 15 2020, 17:11 Předmět:
Jasně, oni hlídači nebo vůbec personál roste na stromech. Možná tak kolem Třebové na 30 metrů vysokých smrcích na okolních horách _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.