Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Tak trochu o mašinkách (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 17:06    Předmět: Citovat

když jsme na gymplu v roce 1975 přijeli vlakem na chmel do Žatce tak odpojili elektriku a zapřáhli nějakej takovej parní tahač - stroj poněvač trasa do Deštnice nebyla elektrifikována ! no to byl folklór - zábava...
_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 17:12    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
tady v Třebový byly 2 štokry 556.0 v běžným provozu až do roku 1986

Ještě v roce 1980 sloužily některé lokomotivy na manipulačních a pomocných vlacích v několika lokalitách, například v depech Jaroměř, Plzeň a také Sokolov, kde zůstalo v provozu více lokomotiv. Zcela poslední výkony řady byly zaznamenány na jaře roku následujícího
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 17:51    Předmět: Citovat

Žiju s kratšíma přestávkama (vojna, škola, dovolený...) v Třebový už 40 let, od roku 1980. A bezpečně vím, že až do roku 1986 tady v depu byly trvale zatopený 2 "štokry" nasazovaný na tzv. "dispačerky" neboli pohotovostní lokomotivy, posílaný na místo potřeby dispečerem depa v případě potřeby dodatečnýho postrku směrem na Krasíkov případně do Lačnova nebo jako lokomotiva náhradní za "neschopný stroj", v případě nehody i jako tažný vozidlo nehodovýho vlaku. Jistě, nejezdily v pravidelný traťový službě, ale ty dvě páry byly trvale zatopený a připravený vyjet = byly trvale v provozu. Na celou Třebovou bylo slyšet jejich sirény "HUUUUJJJÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ" i občasný vysoký "PFIFF!" - to podle toho, jak dlouho fíra držel příslušný táhlo od tý který píšťaly. Po roce 1986 jejich funkci převzala jiná dvojice "exotů" - zase to byly v tu dobu už historický lokomotivy Kryšpínovy řady E669.0 neboli po €urochujsku 180. Proto píšu, že tady jezdily až do udanýho roku.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 18:55    Předmět: Citovat

No tak se asi bude muset přepsat historie.

Ještě nám vysvětli, jak €urohujeři zavádělí číselné značení lokomotiv v ČSSR v roce 1988.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rudolf02



Založen: Sep 05, 2012
Příspěvky: 513
Bydliště: ústeckoorlicko

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 20:22    Předmět: Citovat

No, olomóčáci, kolem roku 1970 stála taková zajímavá lokomotiva vpravo kousek před nástupištěm, když se přijíždělo od Štěpánova. Byla zelená a připomínala nákladní vagon s komínem. Neví o ní někdo něco?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 20:35    Předmět: Citovat

Nemusí se nic přepisovat - ty píšeš "výkony" a to jsou samostatně vedený spoje podle GVD. V pohotovosti pro případnej zásah ty lokomotivy mohly setrvat dávno po tom, co skutečně z PRAVIDELNÝ TRAŤOVÝ SLUŽBY byly vyřazený i jako náhradní = rezervní vozidlo. Mašina pro okamžitou náhradu /přípřež v momentě neschopnosti jinýho stroje je něco jinýho než pohotovost pro nehodovej/baucuk.

A Kryšpínův systém by nebylo proč rušit, kdyby na ČSSR nebylo tlačeno ze strany už tehdá existující západoevropský společný struktury kvůli "nekompatibilitě tehdejšího označovacího systému". Byli jsme a dál prostě jsme moc malá rybka na to, aby se z naší strany dalo takovým diktátům odporovat. Větší státy si mohly svoje označení ponechat a dál ho používat vedle mezinárodní typizace - u nás se to holt muselo všecko zrušit a přeznačit, což například v případě takovýho "orchestrionu" u některejch kusů znamenalo, že za dobu svojí existence a provozu na československý/český drážní síti nesou trojí typový označení ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 21:26    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
A Kryšpínův systém by nebylo proč rušit, kdyby na ČSSR nebylo tlačeno ze strany už tehdá existující západoevropský společný struktury kvůli "nekompatibilitě tehdejšího označovacího systému".
To je zase kravina. Vždyť tam z těch našich lokomotiv nic nejezdilo.
Kryšpínův systém byl už i u nás na hraně použitelnosti, hlavně ohledně čísla značícího rychlost, ale i nápravový tlak. Viz řada E499...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 23:04    Předmět: Citovat

Kryšpína by šlo velice jednoduše rozšířit, i takovej návrh tenkrát padnul. Nabízelo se zdvojení původně druhý a třetí číslice, přičemž původní označení pokud by stačil jednocifernej původní rozsah by se buď nechalo tak, nebo doplnilo dvěma nulama na druhý a čtvrtý pozici odleva. Písmenný označení trakcí by se dalo zachovat. Řada E499.2 by potom mohla bejt přeznačená na E40909.2 při zachování maximální rychlosti 120km/h a nápravovýho tlaku 19tun, nebo by se dala přeznačit na E41321.2 pokud by měla rychlost 160km/h a nápravovej tlak 21 tun (tak jak v reálu skutečně měla - 84,5 tuny adhezního tlaku). Jo, už by to nebylo krátký "éčtyřidevětdevětdva", ale ten systém šel zachovat. Stejně se tý mašině neřeklo jinak než "pražská dvojka", "banán" respektive "krysa".

Bohužel bylo prosazeno, že se "na základě doporučení Evropské železniční unie" zavede kompletní přeznačení na výhradně novej systém respektující číslování podle postupnýho zavádění typů do služby bez jakýkoliv další informační hodnoty označení řady - a to "doporučení" mělo podobu velice nevybíravýho tlaku vyhrožujícího nevpuštěním jinak než evropsky označenejch vozidel na mimočeský tratě. Všecky ostatní Evropu křižující dopravci /provozovatelé vozidel si můžou to centrální označení malovat jen do závorek a jako typový označení využívat doslova co je napadne a provozní označení si vymejšlet jak Wilda Třasořitka, jen u nás se musel promyšlenej a pro poučený i jednoduše odvoditelnej Kryšpínův systém opustit.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne út červenec 14 2020, 23:16, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: út červenec 14 2020, 23:12    Předmět: Citovat

Kolik že našich lokomotiv tehdy vyjelo za západní hranici, aby nám vadilo nevpuštění na jiné tratě? Nebo na nás tlačil i východní blok, tedy žádná EU?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4049
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st červenec 15 2020, 6:34    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
E41321.2

Škoda, žes tehdy v UIC neseděl. Takový geniální systém to mohl být.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: st červenec 15 2020, 10:15    Předmět: Citovat

To jsou nějaký skvrny na Slunci zase, nebo co se to na těch drahách děje?
Že by se konečně začala projevovat letitá podfinancovanost a vyslovené sraní na dráhu, jako takovou?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 15 2020, 14:40    Předmět: Citovat

Jo, konečně začíná bejt vidět, jak moc se na ně celou dobu sralo.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: st červenec 15 2020, 16:53    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31860
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 15 2020, 17:07    Předmět: Citovat

HAHAHA, Leošu, jako ftip dobrý. Kolikpak si myslíš že v tý Regionově asi tak tý elektroniky je? A co je další otázka - jak to, že poškozený vozidlo po nehodě, kterou vyšetřuje jak drážní inspekce, tak i PČR, NEBYLO DOSTATEČNĚ HLÍDANÝ, ABY Z NĚJ NIKDO NEMOHL COKOLIV VZÍT???
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st červenec 15 2020, 17:11    Předmět: Citovat

Jasně, oni hlídači nebo vůbec personál roste na stromech. Možná tak kolem Třebové na 30 metrů vysokých smrcích na okolních horách Laughing
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 3 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.33 sekund