Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Clio (RENAULT)/výměna startpolohy spínací skříňky na tlačítk
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jak hodnotím odpověď?
Laická rada
50%
 50%  [ 3 ]
Laická rada
50%
 50%  [ 3 ]
Celkem hlasů : 6

Autor Zpráva
Villda



Založen: Dec 31, 2019
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: út prosinec 31 2019, 21:26    Předmět: Clio (RENAULT)/výměna startpolohy spínací skříňky na tlačítk Citovat

Zajímalo by mě logické vysvětlení dané situace. U Renaultu Clio mi odešla "poslední-startovací" (klasický problém tohle modelu) poloha spínací skříňky. Nejjednodušší řešení mi přišlo přibastlit tlačítko jen pro startování. Imobilizér tedy funguje správně. Ostatní polohy se spínají klíčkem, tudíž si věnec čip imobilizéru přečte.
Po odizolování přívodního a přestřižení startovacího kabelu, zapnutí spinačky do poslední (tedy již nefunkční) polohy a spojení odizolovaných kabelů se nic nedělo. Rozpojil je a začal znova.
1) Proměřil jsem cívku startéru (kam "logicky nejspíš" kabel vede) proti mínus pólu baterie voltmetrem. Výsledek+/- 0Voltů.
2) Kabely jsem spojil a naskočilo na displeji cca 12V.
3) Za chvilku přišel soused a řešil totéž. Podal jsem mu voltmetr a nechal ho tento stejně připojit (je sice silnoproudař, ale koukal jsem mu raději přes rameno).
Hlásil 0 V.
4) Kabely jsem spojil a auto startovalo.
5) Aby nebylo potřeba vždy zvedat haubnu, nebo stále měnit baterku multimetru, prodloužili jsme kabely do kabiny k volantu-auto nestartuje.
6)Připojil jsem tedy měřák pod kapotu, ale multimetr omylem nezapl-auto startuje...

Kamarád silnoproudař o tom nechce vůbec slyšet.

Co zde popisuji není vtip. Auto je v provozu a není problém ho i ukázat.

Dokáže mi někdo vysvětlit logiku věci jinak, než "že je to prostě Francouz"???

Předem děkuji za odpověď

Vilda
[/b]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 347
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: út prosinec 31 2019, 22:56    Předmět: Citovat

Ucpaný dráty, podobné problémy znám. Kabel ze spínačky vede rovnou na startér nebo někam do jednotky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 1:58    Předmět: Citovat

Zkontroluj "relé X" - to má překládací kontakt, kterej při startu v tý nezaaretovaný třetí poloze klíčku dočasně odpojí všecko co je připojený na svorce 15 (zhasnou světla, vypne se rádio, větrák topení ...) a připojí napájení jen ke startéru - šetří se tím odběr z baterky. Pokud tohle relé trpí nějakou chorobou, můžeš klíčkem točit jako s obrtlíkem u dvířek králíkárny a stejně nenastartuješ. Český auta tohle relé dostaly počínaje felinou - rok 1994, favořiť/forman ho ještě neměly, i když do produkce vznikající na západ od Aše se montovalo už zhruba od půlky 70. let ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 4:58    Předmět: Citovat

Proč by tomu relátku Karle pomohl ten připojený nezapnutý voltmetr, o kterém Vilda píše, že s ním starter točí? Asi by to chtělo originál schema startovacího obvodu Clia, já mu poskytl pouize Scenika I a ten se zřejmě v něčem ještě liší...
Ale třeba je to dobrá stopa...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Villda



Založen: Dec 31, 2019
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 5:58    Předmět: Citovat

Kabel vede od klíčku, nejspíš přes relátko, k cívce startéru. K motoru startéru pak klasicky vede další mnohem silnější (+) kabel. Klíčkem tedy spínám cívku a vlastní startér je pod stálým proudem ((-) jde klasicky od motoru formou kostry motoru).


Spínací skříňka spíná v podstatě všechny polohy. Když jsem auto kupoval, bylo potřeba po nastartování klíček opatrně vrátit kousek zpátky abych startér vypnul. Byla v háji pružina (na R-Clio II naprosto běžná věc), která po nastartování klíček vrací (respektive vypíná startér).
Občas se mi stalo, že startér neběžel. Trošku nelogické série. Třeba večer auto nestartovalo ani na dvacátý pokus, ráno jsem přišel a startér běžel napoprvé a naprosto bez problému. (Podotýkám že s autem nebylo hnuto s výjimkou běžného bouchnutí dveřmi).
Jednoho dne již startovat nešlo. Klepání na startér nepomohlo - pustil jsem to teda klasicky z kopce. Cestou byly 2 železniční přejezdy typu lety na lyžích. Startér se neozval. Ráno se auto rozeběhlo až z kopce. Protože jsem nevěnoval pozornost poloze klíčku, na přejezdu po cca 4km jsem startér slyšel (až do výměny klíčku za tlačítko) naposledy. Tehdy mi došlo, že spousta věcí neběží pokud klíček opatrně nevrátím že startovací polohy kousek zpátky. Startovací poloha spolehlivě vypíná spotřebiče i když je kabel ke startéru přestřižený a místo do spinačky, vede na tlačítko. Takže tam bude kablík navíc k relátku které bude"v tu chvíli zbytečnou elektriku" vypínat. V tomhle relátku problém nebude.
Auto startuje úplně normálně -absolutně spolehlivě. Ale (to co bych uvítal vysvětlit) od kabelu cívky (+) musí být
k (-) pólu baterie natažený starý multimetr. Je jedno jestli zapnutý, nebo vypnutý. Pokud tento odpojím, auto startovat přestane. Nejde mi do hlavy co tam voltmetr vytváří. Protože když jsem se jej (v dobách kdy jsem ho měl pouze zapnutý a děsil se buď neustálému běhání pod haubnu/nebo častým výměnám 9V baterie multimetru) pokoušel dostat do kabiny (+cca 4m Cu kablíků odhadem Ø1mm. Auto s voltmetrem, v dosahu řidiče, statečně startovat odmítalo...
Nyní všechno zapínám klíčkem až do poslední polohy ať už k místu kde startér točí nebo jen k místu kam jej po nastartování vrací automaticky pružina, startuji tlačítkem 16A a multimetr mám položený v režimu OFF na baterce (trvale propojuje cívku startéru s mínusem na baterce.. Startování je naprosto spolehlivé...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Villda



Založen: Dec 31, 2019
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 7:10    Předmět: Citovat

Sakra chlape VaškuPetře1, kde já tě všude nepotkám!!!🤗 Podle mně ty auta budou v určitých místech úplně stejný. Do tohoto problému už šťourám z principu vítězství člověka nad tupou hmotou ☝️😁☝️
Dokonce přemýšlím, že bych s Google překladačem a prášky na uklidnění zkusil vetřít do nějakého archívu a zkopírovat co všechno tam dokázali nacpat 🙄 a slovníkem v ruce překládal slovo za slovem ☹️ případně se pokusil nahlédnout do dílenské příručky v nějakém servisu (při představě ochoty vyjít vstříc podobě otravnému člověku, se kloním k předpokladu že na fandu s ochotou vyjít mi vstříc spíš uspěju v tom archívu)
Skutečně by mne zajímalo co tam ten bláznivej voltmetr vytváří?!?
Dosud neúspěšné teorie:
1) Ukostření startéru byla špatná varianta
2) Že voltmetr vytváří odpor jsem slovně vyvrátil. S argumentem že zapnutý, nebo vypnutý voltmetr způsobuje totéž. Zatím co zapnutý +4m kabelu jsou už moc velký odpor.

Ještě mně napadla zoufalá myšlenka. A to zkusit proměřit multimetrem různé varianty. Instalovaného multimetru jako např. odpor, kapacitu....
Ještě jsem zapomněl dodat, že starý multimetr obětovaný do auta byl takový ten úplně obyčejný, prodávaný v různých barvách za cca 100,- a byl s vadou buď doteku na displeji, nebo na rozsahovém voliči. Vlastně už měl několikrát namále a před popelnicí ho zachránilo, že mohl být po ruce i na rizikových místech (omotán gumičkou a hmoždinkou na stojato mezi displejem a polohou OFF) prostě a jednoduše chodil. Pokud bude chyba v rozsahovém voliči, mohlo by se stát, že bude fungovat ještě jako cosi jiného než se od něj očekává.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 347
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 11:11    Předmět: Citovat

Nevím jestli jsem všechny pokusy pochopil správně, ale při propojení stálého plusu a cívky přímo na startéru (třeba šroubovákem) to nejde taky? Měřící kabel je připojený jak, krokodýlem na startér?
Viděl jsem cívku s uhnilým koncem vinutí, byl tam faston a muselo se s ním trochu pohnout, jinak neměl kontakt.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Villda



Založen: Dec 31, 2019
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 14:37    Předmět: Citovat

Koncovky měřáku jsou odstřiženy štípačkami, cca 1-2cm stažená izolace a obyčejně dotažené matkou pro kontakt.
Podle mne je původní závada čistě ve spínací skříňce. Při startování nesahám na nic (ani do ničeho netluču). Sednu, otočím klíčkem a když se rozsvítí kontrolky stisknu tlačítko. Jediné kde ucítím drobounkou nedokonalost je občasné zpoždění v řádu zhruba půl vteřiny. To ale může způsobit chybná poloha klíčku při startování (u "normálních" spínaček startér točí a zbytečné spotřebiče jsou vypnuty/startér netočí, motor obyčejně běží a větrák-rádio-stěrače... fungují. Tedy 2poslední polohy kdy z úplně poslední "startovací" vrací klíček zpět pružina)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Villda



Založen: Dec 31, 2019
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 14:40    Předmět: Citovat

Známé proklemování obou plusů šroubovákem se přiznám mi úplně vypadlo z hlavy. To jsem upřímně nezkoušel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tuplo



Založen: Jan 01, 2020
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 15:03    Předmět: Citovat

Nepises rocnik ani motorizaciu , ale podla schemy rocniku 05- je tam este rele. Vacsina renaultov v tychto rokoch ho ma. Skus prezradit rocnik a motor , a mozno budeme mudrejsi


Clio_start_dobijanie.pdf
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Clio_start_dobijanie.pdf
 Velikost:  130.79 kB
 Staženo:  138 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Villda



Založen: Dec 31, 2019
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 16:59    Předmět: Citovat

Sakra, teď mne prosím neber za blbce 🤭
Veškeré papíry (TP, OTP, z.kartu...) má u sebe bývalý kolega a abych se přiznal, vím že je to Clio II, 1.2L a odhaduju rok 2002.
Dal jsem se před zhruba rokem k "bílým dodávkám" takže auto většinou používám většinou na cestě postel-práce. A užívám si zaparkování dodávky a usednutí do "motokáry s dveřmi do kterých se mám problém vejít". Předtím jsem měl půjčený P106 s jakýmsi malým obsahem. Rozdíl mezi oběma mrňousy je neskutečný!!! Dlouho jsem Cliu nemohl přijít na chuť. Dneska si troufám tvrdit, že v serpentinách do kopce a na kulaťácích (ty mám navíc neuvěřitelně natrénované) na tohle autíčko hned tak něco nemá. Dokáže se velice nepříjemě kroutit při rychlých změnách směru, ale dělá to neskutečně přesné řízení k tomu to sedí, že na danou třídu musím obdivovat smeknout před vývojem Renaultu!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Villda



Založen: Dec 31, 2019
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 17:09    Předmět: Citovat

Teď mne napadá, že je tam myslim nějaký návod k použití. Doufám že se tam večer dostanu, mrknu na to a ozvu se!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tuplo



Založen: Jan 01, 2020
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 19:37    Předmět: Citovat

Len tak pre zaujimavost,, co sa stane ak vytiahnes bananiky meracich kablov z toho multimetra ? Aj keby ten vadny multimeter prenasal minus na svorku cievky, tak to asi nie je zrovna to po com ta cievka tuzi. Podla tvojho popisu mi to nevychadza na nic ine len na blby kontak na cievke, a ked tam pripojis ten vodic z meraku tak sa to mozno oprie kde sa ma, a ide to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Villda



Založen: Dec 31, 2019
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: čt leden 02 2020, 2:39    Předmět: Citovat

Takže Clio II, r.v.03.2001, 1.2 (konkrétně 1149) 16v, 55KW/75PS, 5dv., ještě pro pořádek francouzský znějící typ BBOWOF😁

S tím dotekem to není vůbec špatný nápad!!! Idea Konečně by tu bylo rozumné rozluštění záhady! Ale teď už mně k autu nikdo nedostane! Stačilo jak jsem vymrznul při zjišťování co je to vlastně zač 😊
Od zítřka by mohl soused silnoproudař zase nerušeně spát a co víc možná se autu přestane i vyhýbat 🤭 A já nebudu uvažovat o 30.4. a upálení (jenže pořád nevím jestli upálit Renaulta, voltmetr, nebo raději oba)😃
Určitě se ozvu jak se bude záhada vyvíjet dál. Jenom doufám, že při vyřazení měřáku nedojde k návratu s hledáním kopce k zaparkování.
Lidi nevěřili by jste jaký problém občas může být najít takové místo a hlavně možnost tam i zaparkovat i s takovým mrňouskem!!!
Děkuji všem za pomoc a obětovaný čas!!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2925
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: pá leden 03 2020, 21:06    Předmět: Citovat

Villda napsal(a):
... Nejjednodušší řešení mi přišlo přibastlit tlačítko jen pro startování...

No neviem, prešlo by to takto cez STK?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.25 sekund