Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Retardér Telma
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měření, regulace a automatizace
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Gus



Založen: Sep 27, 2007
Příspěvky: 88

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 17:55    Předmět: Retardér Telma Citovat

Ahoj, potřeboval bych poradit se zapojením elektromagnetického retardéruTelma z autobusu ,plánujeme si postavit brzdu na měření výkonu os.aut , jak ho jednoduše ovládat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12058
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 18:30    Předmět: Citovat

máš nějakou dokumentaci ?
něco si přečti . . .
http://zssplus.pl/prace_dyplomowe/prace_dyplom/retarder/praca_8_33_retarder.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gus



Založen: Sep 27, 2007
Příspěvky: 88

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 18:48    Předmět: Citovat

vím jak funguje retardér, zde to regulují bez problémů : https://yourdyno.com/automatic-brake-control/ , ale ty ceny jsou dost, tak mě zajímá jestli to půjde regulovat jednoduše a lineárně a ne skokově jako podle schématu v tvém odkazu


eddycurrent_v4.jpg
 Komentář:
 Velikost:  75.14 kB
 Zobrazeno:  203 krát

eddycurrent_v4.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12058
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 19:06    Předmět: Citovat

Gus napsal(a):
vím jak funguje retardér, zde to regulují bez problémů

já zase umím udělat PWM regulátor, ale od tebe jsem se nedozvěděl jaké parametry má ten tvůj retardér . . .
. . . proto jsem se ptal jestli máš dokumentaci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gus



Založen: Sep 27, 2007
Příspěvky: 88

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 19:22    Předmět: Citovat

aha, promiň špatně jsem tě pochopil , našel jsem pouze tu viz. příloha , chtěl bych použít nějaký starší z náklaďáku,takže přesné parametry nemám

https://www.docdroid.net/SyI44p0/retarder-telma.pdf#page=6



telma zapojení.jpg
 Komentář:
 Velikost:  118.37 kB
 Zobrazeno:  176 krát

telma zapojení.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 21:18    Předmět: Citovat

za mna zvaraci invertor
ak to vsak chces automaticke a pod kontrolou , tak nieco kupit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12058
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 21:56    Předmět: Citovat

hmm . . .
vzhledem k tomu jaké to má mít výkony a proudy, tak to zase moc levné nebude . . .
v tom odkazu co jsi sem dal, se mi nezdá ta cena až tak přemrštěná.
když si to postavíš sám, možná to vyjde asi za polovic.
. . . tady je každá rada drahá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 22:12    Předmět: Citovat

ako brzdu k osobakom, by som to sprevodoval trochu do rychla
potom budu stacit na brzdenie o vela mensie prudy
s tymy 600kW brzdoveho vykonu to mylsia vazne? (edit , prave som si uvedomil vykon kamionu , takze asi hej ) Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12058
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: st prosinec 25 2019, 22:25    Předmět: Citovat

. . . tu druhou půlku ceny, bude dělat "know how" a kalibrace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1767
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2019, 11:26    Předmět: Citovat

Retardér z autobusu asi nebude stačit z důvodu malého výkonu. Tady jsou nějaká témata k prostudování. http://www.urel.feec.vutbr.cz/web_documents/ukazkove_prace/Sutory/Sutory.pdf

Fis.mendelu

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjK4Mbf_9LmAhUGQxUIHSqWDrcQFjADegQIBxAC&url=http%3A%2F%2Fis.mendelu.cz%2Fzp%2Fportal_zp.pl%3Fprehled%3Dvyhledavani%3Bpodrobnosti%3D11933%3Bdownload_prace%3D1&usg=AOvVaw1Dqt616K-dB8kUskSaprcb
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Gus



Založen: Sep 27, 2007
Příspěvky: 88

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2019, 7:55    Předmět: Citovat

v příloze je popis Dyna , je tam zapojení cívek do serie kde celkový proud je jen 16A při 192V , to by asi vyrobit šlo. A chci se zeptat proč by neměl retardér z autobusu stačit? brzdí se jedna náprava s výkonem kolem 300hp, , když by to bylo 4x4 pak by retardery byly dva a dvojnásobný výkon


dyno.jpg
 Komentář:
 Velikost:  141.47 kB
 Zobrazeno:  148 krát

dyno.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2019, 8:53    Předmět: Citovat

Zas si ale uvědom, že v každým retardérem sériově vybaveným vozidle (a je ganz putna jedno jestli to je tahač nebo bus) je ten retardér elektronicky svázanej s řízením motoru a když zapneš retardér (nebo ho během jízdy aktivuje tempomat), tak to elektronicky "odstaví" vstřiky motoru, aby retardér "pálil" jen čistě kinetickou energii rozjetýho vozidla, ne aby ještě do něj cpal další energii motor. Údaj "retardér z vozidla s 300HP motorem" ještě vůbec neznamená, že ten retardér coby náhrada za klasickou motorovou brzdu dokáže dlouhodobě mařit výkon kolem 220kW.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2019, 14:01    Předmět: Citovat

dovolim si nesuhlasit s vykonom
brzdy obecne musia zniest vecsi vykon ako je vykon motora
bracho ma na firme tahac bez retadrera na ktorom uz parkrat zapiekly brzdy. Pre kopce si preto poziciavaju tahac s retarderom - okrem zastavenia nepotrebuje v kopcoch brzdy, staci retarder - taze vykon to musi zniest riadny , aj trvaly, chladenie vodou zo systemu samozrejme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2019, 19:29    Předmět: Citovat

1) kolikrát ti mám zopakovat, že každej sériově vestavovanej retardér při svý aktivaci odstavuje přísun paliva do motoru = brzdí jen kinetickou energii závislou na momentální rychlosti vozidla?
2) spočítej, kolik zhruba Joulů dělá rozdíl potenciální energie takovýho vozidla mezi vrškem a spodkem kopce a pak podle rychlosti sjíždění spočítej, kolik tý energie musí takovej retardér za časovou jednotku zmařit. Dostaneš poměrně přesně požadovanej "brzdnej" výkon. Ten samozřejmě musí bejt v reálu vyšší, aby byla bezpečnostní rezerva pro přetíženou soupravu - a pak se podívej do výrobních dokumentací, jak dlouho může takovej retardér i s vnějším chlazením bejt ve funkci.

Pro srovnání - chladiče spalovacích motorů se navrhujou na tepelnej "přenosovej výkon" o hodnotě zhruba 60-65% hodnoty mechanickýho výstupního výkonu. Starej profláknutej favořiť měl pro motor s mechanickým výkonem 50kW chladič schopnej trvale odvádět 35kW tepla až do okolní teploty +60°C - buď za jízdy rychlostí aspoň 40km/h, nebo pomocí příslušnýho větráku. Plus tam byl "topnej výměník" pro výhřev kabiny s přenosem tuším 4,5kW max.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3328

PříspěvekZaslal: út prosinec 31 2019, 7:57    Předmět: Citovat

Tak co třeba souprava 50t, rychlost 90km/h, 2km dlouhý klesání o 50m výškově, jsou to reálné hodnoty?
Potenciální energie soupravy na kopci je: 50000*10*50 = 25 MJ
Souprava ten kopec sjede za: 2*3600/90 = 80 sekund.
To je průměrný brzdný výkon 312,5kW při klesání 2,5%. Takže ten výkon retardéru bude srovnatelný s výkonem motoru spíš asi větší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měření, regulace a automatizace Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund