Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Blbnutí elektroniky u Citróna C4 Picasso

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 14:38    Předmět: Blbnutí elektroniky u Citróna C4 Picasso Citovat

Včera jsem musel nechat stát auťák celej den v tý "krájecí" mlze. Večír přijdu, nastartuju, dám automat řazení a na palubovce svítí místo A1 jenom 1, příznak manuálního řazení pádly pod volantem. Přepínání z polohy manuál na automat a naopak žádnej efekt. Ujel jsem asi 5 km na manuál, zastavil, chcípnul motor, nastartoval a najednou bylo vše OK. Ujel jsem ještě asi 40 km a vše dobrý. Před touhle příhodou se to nikdy nestalo.
Před měsícem bylo taky podivno, po celonočním stání v mlze, která ráno namrzla. Po rozjezdu od baráku, kdy jsem víc přišlápnul plyn se najednou rozsvítily snad všechny kontrolky na displeji a motor chcípnul. Normálně jsem znova nastartoval, všechno zhaslo a normální chování asi 150 km.
Má to opravdu spojitost s velkou vlhkostí. Jenže kde to hledat? Rozdělat všechny konektory a něčím je prostříkat? Nebo se dostala vlhkost do nějaký krabice elektroniky? Nebo je někde prošoupaná izolace na kabelovým svazku a vlhkost dělá svod? Opravdu netuším, kde začít. Sad Kór teď v zimě se pod tím někde válet...

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 15:02    Předmět: Citovat

Ano, v první řadě zkontroluj všechny kontakty. Prostříkat a přihnout, aby měly jistej kontakt. To je tak první a nejlevnější, co můžeš udělat. V druhé řadě projít desky a zkontrolovat studenty a to i pomocí pájky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 17:17    Předmět: Citovat

To jsou radosti. Víš, kolik toho v tom je? Co je na to sušení/čištění nejlepší?
Student vy se asi neprojevoval jen za vlhka.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 17:29    Předmět: Citovat

Student v autě se může projevovat kdykoliv nebo různě. Já ho myslel jako dodatečnou vadu k té první. Kontakty jsou problémové vždy jako první, takže se klidně bav, protože ti tam mohou vzniknout ještě další závady a původce budeš jen hádat. Já bych to taky řešil jako první problém. Wink
Pokud do auta leze nadměrně vlhkost, tak je dobré si tam dát něco se Silikagelem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 18:34    Předmět: Citovat

Ako pri každom aute s nejakou tou elektronikou by som začal diagnostikou. Hľadať na slepo je dlhý a hlavne drahý proces...Neverím, že tam nebude aspoň nejaký chybový kód aby sa bolo od čoho odpichnúť..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 20:00    Předmět: Citovat

OT: Blbý bylo, když si u mého R Scenic II v zimě při -10°C začala okna žít vlastním životem. Těch cca 12 km se nakonec dalo dojet i se staženými okénky.
_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 21:01    Předmět: Citovat

Mohol si napísať aspoň rok výroby a typ motorizácie a počet ubehnutých km Rolling Eyes takto by bolo lepšie.
V prvom rade diagnostika niečo napovie. Len pozor všetko nemusí byť pravda ak toho vykecá veľa Wink .
V druhom rade kedy sa menil olej v automatickej prevodovke ?
Niektoré autá majú už vrodenú chybu ktorá sa prejavuje po pár rokoch aj tým že im uhnívajú káblové zväzky .
Podobné prípady som mal práve z koncernom PSA konkrétne Peugeot Citroen Wink .
V plastovej trubke bol vedený káblový zväzok do ktorého sa dostala voda. Vplyvom počasia pod -10C voda zmrzla a dotrhala vodiče ktoré sa v danom priestore v trubke nachádzali . Na začiatku sa to tvárilo ako blbnutie elektroniky ale časom sa vodiče utrhli celé. Problém bol aj v tom že tam bol blbý prístup Evil or Very Mad .
Možno to bude aj tvoj prípad. No nemusí ale aj taký akumulátor a zlé kostry dokážu potrápiť Laughing .
Niekedy pomôže aj dáta na diagnostike logovať alebo napojiť paralernú diagnostiku .
Hmmm a dobrá rada je aj to predať to a kúpiť si AUTO Laughing .

Ja som to tiež urobil a neľutujem to dodnes Laughing Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 636

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 21:02    Předmět: Citovat

Chlapi na CITclubu říkali, že to dělá ta páčka na řazení (alias řadící páka).
Sám ti to nepotvrdím, mám Citronka manuál. Diagnostiku doporučují v každém případě.

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 23:02    Předmět: Citovat

Než silikagel může být zajímavější toto
Foggystop
Nemám vyzkoušeno, ale asi to zkusím. zouzel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt prosinec 19 2019, 12:20    Předmět: Citovat

to Delong: Je to 1,6 HDI z roku 2009, 130 tisíc. Tohle je poprvé, co se na něm něco z elektriky začalo srát. Mimo spotřebky (olej, nafta, baterka, filtr nafty, voleje, vzduchu a klimy, brzdový destičky, gumy) jsem za těch 10 let měnil pouze tyčky s kulákama svislýho stabilizátoru přední nápravy.
Před tím jsem měl Xsaru Pikaču 2 HDI 2000. Po 8 letech jsem ji prodal kámošovi a ten s ní denodeně jezdí 25 tam a 25 zpět do práce. Kromě těch spotřebkových věcí, co jsem vypsal, dělal akorát rozvody a podruhý ty svislý stabilizátory. Má najeto 320 tisíc. Takže když slyším ty kecy, že si mám koupit AUTO, tak jsem docela nabroušenej.
Možná bych si i koupil, ale muselo by to mít vevnitř dýlku od palubovky k zadním dveřím 2,7m, venkovní dýlku maximálně jako ta moje C4, zadní sedadla jednotlivě sklopit do podlahy, rovnej kufr s nárazníkem a nějakej "normální" motor, co málo žere a vyrdží víc než škůdkovejch 120 tisíc. Takový hledám už 2 roky a bohužel nenacházím.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2931
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: čt prosinec 19 2019, 13:17    Předmět: Citovat

Kolega nedávno riešil na 10 ročnom Picasse tiež zblbnutú elektroniku. Po otvorení riadiacich jednotiek (najmä na ovládanie okien) to bol des a hrôza. Dokonca odpadnutý elektrolit - SMT plecháč. Po premeraní elytov (4 boli už mimo) sa rozhodol vymeniť všetky a má od vtedy pokoj. To je jedna z možností. Ostatné možnosti tu už boli spomenuté.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: čt prosinec 19 2019, 21:53    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
to Delong: Je to 1,6 HDI z roku 2009, 130 tisíc. Tohle je poprvé, co se na něm něco z elektriky začalo srát.


No ono to vždy raz začne blbnúť a potom to nemá konca Laughing .
Elektronika v aute nie je až taká spotrebka ako brzdy filtre a podobne.
Tá začne žiť svojím životom časom alebo nepredvídateľnými udalosťami.
Napríklad keď nejaký komponent elektro sa rozleptá alebo uhnije.
A jej jedno či je to vodič ,kontakt, spoj (priamo v káblovom zväku) alebo samotný komponent nejakého členu.

Závadu musíš lokalizovať sám mi nie sme pri tvojom aute Wink nejaké rady pomôžu určite. Možno aj nejaké Citroen fórum poradí.
Ak budeš v budúcnosti s niečím pomôcť rád poradím . Ak vlastníš diagnostiku ale nie čínsku tak kľudne daj EOBD chyby sem.
A dobré je mať aj elektro schému tvojho vozidla. Najlepšie mať program zo servisným manuálom. Meracie prostriedky a hlavne znalosť problematiky je to najdvôležitejšie Laughing .

Ale ak sa nechceš trápiť ostáva ti dať to len do servisu. No žiaľ ani oni však niekedy nič nezmôžu. Vymenia x komponentov však to platí zákazník
Laughing a po čase zákazník zistí že ten servis už radšej ani nechce vidieť a skúsi druhý ale niekedy ho nenájde už vôbec Laughing .
Nie je majster ako majster česť výnimkám . A niekedy šikovný elektrikár z garáže urobí viac ako elektrikár zo servisu . Zase česť výnimkám.
A zase ale platí aj to že neučený majster hotový kat Laughing .

No ono nájsť dnes dobré auto je už problém . A nové tiež Laughing napríklad taká Skoda Rapi* už nová neprejde emisnou kontrolou STK Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 18:00    Předmět: Citovat

Zážitek z 30.12. Vyrazili jsme na oslavu příbuznýho se jménem David. Je to cca 2,5 km. Za tu cestu jsem 3 x stál, C4 1,6 HDI chcípla. Rozsvítilo se červeně asi 5 kontrolek, rozblikal nápis SERVICE! a na displeji hlášky Antipollution fault, ESP Fault, Parking Brake Fault. Po nastartování to jelo asi 200 m a znova. No a nastartovat už nešlo. Tak jsem odpojil na chvíli baterku. Nastartovat šlo ale za 5 sekund bez jízdy to zase chcíplo ale nóvum, zůstal svítit žlutej symbol motoru a při dalším startu zase ta hláška Antipollution fault. No aspoň že ta,m je trvalá chyba pro diagnostiku. O tý doby asi 30 km pokoj.
Koukal jsem na net a je to dost profláklá věc. Jenže někomu pomohlo vyměnit BSM, někomu čidlo tlaku paliva, někomu vyčištění jímky a cedníku v nádrži, někomu stačilo vyměnit filtr paliva, někomu nepomohlo nic a zmizelo to na tisíce km. Obyčejná diagnostika prý ani žádnou závadu v logu nenajde, musí být Lexie.
Jo naftovej a vzduchovej filtr je měněnej před cca 300 km.
Až se servisáci vzpamatujou po 6.1. tak to někde zkusím.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AlesALF



Založen: Dec 16, 2010
Příspěvky: 206
Bydliště: mezi HK a JC

PříspěvekZaslal: st leden 01 2020, 21:14    Předmět: Citovat

Taky na nich dost hnijou vodiče co jsou ve svazku hned vedle autobaterie - kyselina sežere nejdřív izolaci a potom i měď. Akorát že to není vidět neboť svazek je pro jistotu omotán páskou , nutno rozbalit a zkontrolovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17691
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne leden 12 2020, 1:17    Předmět: Citovat

Tak jsem koukal, co Lexie vše vyčetla proti čínský univerzální diagnostice. Jenom načtení úplně všeho trvalo skoro 5 minut. Na Číně asi 30 sekund. Mraky se opakujících chyb, dokonce to i zjistilo, že mám na H7 odporový předřadníky.
První a dost zásadní problém byl podpětí v rozvodu, pouze 11,4V. Dobíjení ale maká správně, startuje to normálně. Přímo na baterce bylo 12,8V. Zasyflený kolíky baterky a svorky na nich. A taky zoxidovanej kostřící přechod kabelu mínus pólu. Takže to chcípání motoru bylo nejspíš velkým nahodilým poklesem napětí v rozvodu.
Vypadá to, že ten Antipolution Fault byl od naprosto prázdnýho pytlíku s aditivem. Nebyl jen prázdnej, dokonce v něm byl podtlak. Embarassed
Najel jsem s tím po znovu naplnění skoro 600 km a zatím nic a diagnostika čistá. Tedy ne tak úplně, hlásí to ještě chybu žhavení ale startuje to stále na první škrtnutí i při -5 stupních.
Kabelovej svazek u baterky je bez problémů.
Příští týden to mám dát servisákovi ještě jednou na kontrolu logu a koukne ještě na to žhavení aby mě to někdy za mrazu (tedy pokud ještě někdy bude mrznout) někde nevypeklo.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund