Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zblázněný zabezpečovací systém?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 8:02    Předmět: Citovat

U nas letos namontovali zavory a tam to skokove z bile na cervenou nejspis neni. Tolik casu abych to sledoval nemam, ale bila nekdy sviti, nekdy nesviti, takze nejakym zpusobem se s ni zjevne operuje.

Jak je vlastne udelane vypinani blikani? Nedavno jsem cekal na taxi pred barem a decka nasly nejaky drat, spojily s tim koleje a mely prdel z toho jak svetlo blika a auta stoji. Blikalo to tak snad 1/4hodiny, pak jsem odjel pryc, takze netusim jak dlouho to jeste bezelo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 10:23    Předmět: Citovat

termit256 napsal(a):
U nas letos namontovali zavory a tam to skokove z bile na cervenou nejspis neni...


Ano, je to takzvané odložení výstrahy, vlak si "šlápne" na počítadlo náprav do přibližovacího úseku, zhasne pozitivka (bílé světlo) a přejezd časuje. Po několika vteřinách se rozběhne světelná výstraha a po určitém čase se začnou skápět vjezdová břevna závor. Po pár vteřinách jdou dolů i břevna závor pro výjezd z přejezdu a zvonec utichne. Vše je propočítáno tak, aby přejezd v okamžiku zahájení výstrahy mohlo opustit vozidlo nebo chodec, pohybující se max. rychlostí 5km/hod. Po projetí vlaku přes přejezd (další počítdlo náprav přímo za přejezdem spočítá, že projel celý vlak) jdou břevna nahoru, po dosažení horní polohy závor skončí světelná výstraha a přejezd začne odpočítávat takzvanou anulační dobu, za kterou musí vlak vyklidit vzdalovací úsek (opak přibližovacího úseku z druhé strany). Pokud vlak v pořádku opustí všemi nápravami "vzdalovák", začne blikat pozitivka (bílé světlo). Pokud nedojde k opuštění vlaku ze vzdalovacího úseku, spustí se znovu výstraha na přejezdu a o stavu je informován výpravčí (dispečer u dálkového řízení dopravy) příslušné stanice.

Srandu s propojením kolejí kablíkem jde dělat u starších typů přejezdů, kde jsou použity kolejové obvody, novější využívají zmíněná počítadla náprav a ty se takto oblbnout už nenechají Smile .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 10:29    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
Smokere, ty jseš ajzlbón přímo v Jaroměři? Znáš bejvalýho šéfa Výtopny Jirku M?

Já jsem z jedný hradecký firmy,která drážní zabezpečovačinu montuje a vyrábí,ale dělá u nich můj spolužák ze základky Pavel K. a ten ho zná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6065
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 11:16    Předmět: Citovat

vasekpetr1 napsal(a):
aby přejezd v okamžiku zahájení výstrahy mohlo opustit vozidlo nebo chodec, pohybující se max. rychlostí 5km/hod.
Snad min. rychlostí 5 km/h, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 12:46    Předmět: Citovat

Proč minimální? To mají všichni na hrobem a cigáni se šrotem v kočárku přes přejezd běhat? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 12:57    Předmět: Citovat

Kdyz nejsou schopni chodit, maj si zavolat taxi. Jsou mista, kde by byly sranky spusteny prakticky porad, kdyby byly nacasovany na rychlost duchodcu nad hrobem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 975
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 13:41    Předmět: Citovat

Olchor napsal(a):
U nás na přejezdu se už dvakrát stala nehoda tak, že se závory zvedly, auto tam vjelo i když červená stále svítila a závory zase spadly. Jasně - na vině je řidič, neměl jezdit na červenou. Ale dost dobře nechápu, jaký má smysl zvedat závory a nechat červenou. T


Smysl to má jediný - je to tak jednodušší. Krátce poté co projede vlak v jedné koleji si šlápne vlak v druhé. Do té doby než vjede do přibližovacího úseku o něm PZZ neví, takže protože se výstraha ještě neukončila, tak zkrátka pokračuje, není potřeba znovu předzvánět. Pokud by se ukončila už by nevyšel požadovaný čas na přezvánění.

Ale i to se už nově pořešilo, přibližovací úsek se prodloužil a po "šlápnutí se výstraha odloží o cca 15 sekund. Díky tomu lze udělat to, že když vlak v jedné koleji opustí přejezd a ve druhé koleji se už "počítá těch 15 vteřin, závory se nezačnou zvedat a zůstanou dole. Pokud si šlápne až při zvedání závor, závory v těch 15 vteřinách stihnout dojít nahoru a následná výstraha tak začne opět se standartní přezváněcí dobou.

Logické řešení, ale s jedním velkým ALE - chytří si domyslí:
1. co se stane, když místo osobáku, který dokáže jet traťovou rychlostí třeba 120 nebo 160 tam pojede dýchavičný náklad třeba jen 60
2. co se stane když díky těm 15 vteřinám navíc se přibližovák prodlouží až do prostoru nádraží nebo zastávky...

Tam kde jsou 4 závory se zavádí sekvenční sklápění/zvedání závor, nejdříve klesne ta bližší, až pak ta vzdálenější, při zvedání naopak.

Zároveň se ten odklad výstrahy dá použít na zhasnutí pozitivky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 14:22    Předmět: Citovat

houmr napsal(a):

Logické řešení, ale s jedním velkým ALE - chytří si domyslí:
1. co se stane, když místo osobáku, který dokáže jet traťovou rychlostí třeba 120 nebo 160 tam pojede dýchavičný náklad třeba jen 60
2. co se stane když díky těm 15 vteřinám navíc se přibližovák prodlouží až do prostoru nádraží nebo zastávky...



Klasika - bude se pičovat na dráhu, jací jsou to kokoti, že to mají rozesraný, že se musí dlouho stát u spadených klacků Neutral ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 17:06    Předmět: Citovat

termit256 napsal(a):
Kdyz nejsou schopni chodit, maj si zavolat taxi. Jsou mista, kde by byly sranky spusteny prakticky porad, kdyby byly nacasovany na rychlost duchodcu nad hrobem.
Neřeš předpisy pro spouštění závor, ty jsou dané a na ty nemáme žádný vliv kromě kecání o nich. To min a max 5km/h pro pěší ti nepřipadá divné? Taky jezdíš autem v obci min. 50 km/hod?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3328

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 18:54    Předmět: Citovat

Co na tom nechápeš? Je daná vzdálenost od závory k závoře, např. 25m, a je daná maximální doba, za kterou to musíš ujít, např. 20s než spadnou závory. Tím je daná minimální rychlost, jakou musíš jít, v uvedeném příkladu 1,25 m/s (4,5 km/h), abys to zvládnul, než závory spadnou. Když půjdeš vyšší rychlostí, budeš tam dřív, když půjdeš pomaleji, nestihneš to, závory tě tam zavřou, zpanikaříš a rozšmelcuje tě vlak. Tomu se říká přirozený výběr.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6065
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 19:20    Předmět: Citovat

A chraň tě ruka Páně, abys při prchání před padajícími závorami překročil povolenou max. rychlost chodců 5 km/h! Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 20:58    Předmět: Citovat

lesana87 napsal(a):
Co na tom nechápeš? Je daná vzdálenost od závory k závoře, např. 25m, a je daná maximální doba, za kterou to musíš ujít, např. 20s než spadnou závory. Tím je daná minimální rychlost, jakou musíš jít, v uvedeném příkladu 1,25 m/s (4,5 km/h), abys to zvládnul, než závory spadnou. Když půjdeš vyšší rychlostí, budeš tam dřív, když půjdeš pomaleji, nestihneš to, závory tě tam zavřou, zpanikaříš a rozšmelcuje tě vlak. Tomu se říká přirozený výběr.

No, teď jsi tomu trefila na hlavičku. Jako typická ženská jdeš přes železniční přejezd naprosto v klidu, protože jsi informovaná. Vzdálenost je 25m, začne blikat červená a máš 20 s než padnou závory. Vyvineš rychlost chůze 4,5 km/h (doporučovaná je ale min. 5 km/h !), abys to zvládla. Najednou máš dojem, že to nestihneš, zpanikaříš a umíráš rozšmelcovaná pod vlakem! Laughing (nešlo by to normálně, v klidu, doma? kdo to má furt uklízet)
No a my jako blbí chlapi se posraně vrátíme max. ten 1 m před závory a počkáme si až se položí závory, abysme se podívali v klidu na vláček a budeme přemýšlet o tom, proč ty ženské musely zkoušet přebíhat tu dráhu, když měly červeným světlem zákaz vstupu. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 21:37    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
....Jako typická ženská jdeš přes železniční přejezd naprosto v klidu, protože jsi informovaná. Vzdálenost je 25m, začne blikat červená a máš 20 s než padnou závory. Vyvineš rychlost chůze 4,5 km/h (doporučovaná je ale min. 5 km/h !), abys to zvládla. Najednou máš dojem, že to nestihneš, zpanikaříš a umíráš rozšmelcovaná pod vlakem! Laughing (nešlo by to normálně, v klidu, doma? kdo to má furt uklízet)
No a my jako blbí chlapi se posraně vrátíme max. ten 1 m před závory a počkáme si až se položí závory, abysme se podívali v klidu na vláček a budeme přemýšlet o tom, proč ty ženské musely zkoušet přebíhat tu dráhu, když měly červeným světlem zákaz vstupu. Laughing
To mi připomnělo otázku na důvod, proč má ženskej mozek o 1 závit víc ve srovnání s mozkem koně. Údajně je to proto, aby se ženská nenapila z toho kýblu, s kterým vytírá podlahu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 21:39    Předmět: Citovat

Slyšel jsem to jinak. Že má o jeden závit víc než slepice a to proto, aby nesrala po dvoře.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33908
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2019, 21:45    Předmět: Citovat

Velmi vtipne Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 4 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund