U nas letos namontovali zavory a tam to skokove z bile na cervenou nejspis neni. Tolik casu abych to sledoval nemam, ale bila nekdy sviti, nekdy nesviti, takze nejakym zpusobem se s ni zjevne operuje.
Jak je vlastne udelane vypinani blikani? Nedavno jsem cekal na taxi pred barem a decka nasly nejaky drat, spojily s tim koleje a mely prdel z toho jak svetlo blika a auta stoji. Blikalo to tak snad 1/4hodiny, pak jsem odjel pryc, takze netusim jak dlouho to jeste bezelo.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: pá prosinec 20 2019, 10:23 Předmět:
termit256 napsal(a):
U nas letos namontovali zavory a tam to skokove z bile na cervenou nejspis neni...
Ano, je to takzvané odložení výstrahy, vlak si "šlápne" na počítadlo náprav do přibližovacího úseku, zhasne pozitivka (bílé světlo) a přejezd časuje. Po několika vteřinách se rozběhne světelná výstraha a po určitém čase se začnou skápět vjezdová břevna závor. Po pár vteřinách jdou dolů i břevna závor pro výjezd z přejezdu a zvonec utichne. Vše je propočítáno tak, aby přejezd v okamžiku zahájení výstrahy mohlo opustit vozidlo nebo chodec, pohybující se max. rychlostí 5km/hod. Po projetí vlaku přes přejezd (další počítdlo náprav přímo za přejezdem spočítá, že projel celý vlak) jdou břevna nahoru, po dosažení horní polohy závor skončí světelná výstraha a přejezd začne odpočítávat takzvanou anulační dobu, za kterou musí vlak vyklidit vzdalovací úsek (opak přibližovacího úseku z druhé strany). Pokud vlak v pořádku opustí všemi nápravami "vzdalovák", začne blikat pozitivka (bílé světlo). Pokud nedojde k opuštění vlaku ze vzdalovacího úseku, spustí se znovu výstraha na přejezdu a o stavu je informován výpravčí (dispečer u dálkového řízení dopravy) příslušné stanice.
Srandu s propojením kolejí kablíkem jde dělat u starších typů přejezdů, kde jsou použity kolejové obvody, novější využívají zmíněná počítadla náprav a ty se takto oblbnout už nenechají .
Kdyz nejsou schopni chodit, maj si zavolat taxi. Jsou mista, kde by byly sranky spusteny prakticky porad, kdyby byly nacasovany na rychlost duchodcu nad hrobem.
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 975 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: pá prosinec 20 2019, 13:41 Předmět:
Olchor napsal(a):
U nás na přejezdu se už dvakrát stala nehoda tak, že se závory zvedly, auto tam vjelo i když červená stále svítila a závory zase spadly. Jasně - na vině je řidič, neměl jezdit na červenou. Ale dost dobře nechápu, jaký má smysl zvedat závory a nechat červenou. T
Smysl to má jediný - je to tak jednodušší. Krátce poté co projede vlak v jedné koleji si šlápne vlak v druhé. Do té doby než vjede do přibližovacího úseku o něm PZZ neví, takže protože se výstraha ještě neukončila, tak zkrátka pokračuje, není potřeba znovu předzvánět. Pokud by se ukončila už by nevyšel požadovaný čas na přezvánění.
Ale i to se už nově pořešilo, přibližovací úsek se prodloužil a po "šlápnutí se výstraha odloží o cca 15 sekund. Díky tomu lze udělat to, že když vlak v jedné koleji opustí přejezd a ve druhé koleji se už "počítá těch 15 vteřin, závory se nezačnou zvedat a zůstanou dole. Pokud si šlápne až při zvedání závor, závory v těch 15 vteřinách stihnout dojít nahoru a následná výstraha tak začne opět se standartní přezváněcí dobou.
Logické řešení, ale s jedním velkým ALE - chytří si domyslí:
1. co se stane, když místo osobáku, který dokáže jet traťovou rychlostí třeba 120 nebo 160 tam pojede dýchavičný náklad třeba jen 60
2. co se stane když díky těm 15 vteřinám navíc se přibližovák prodlouží až do prostoru nádraží nebo zastávky...
Tam kde jsou 4 závory se zavádí sekvenční sklápění/zvedání závor, nejdříve klesne ta bližší, až pak ta vzdálenější, při zvedání naopak.
Zároveň se ten odklad výstrahy dá použít na zhasnutí pozitivky.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: pá prosinec 20 2019, 14:22 Předmět:
houmr napsal(a):
Logické řešení, ale s jedním velkým ALE - chytří si domyslí:
1. co se stane, když místo osobáku, který dokáže jet traťovou rychlostí třeba 120 nebo 160 tam pojede dýchavičný náklad třeba jen 60
2. co se stane když díky těm 15 vteřinám navíc se přibližovák prodlouží až do prostoru nádraží nebo zastávky...
Klasika - bude se pičovat na dráhu, jací jsou to kokoti, že to mají rozesraný, že se musí dlouho stát u spadených klacků ...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá prosinec 20 2019, 17:06 Předmět:
termit256 napsal(a):
Kdyz nejsou schopni chodit, maj si zavolat taxi. Jsou mista, kde by byly sranky spusteny prakticky porad, kdyby byly nacasovany na rychlost duchodcu nad hrobem.
Neřeš předpisy pro spouštění závor, ty jsou dané a na ty nemáme žádný vliv kromě kecání o nich. To min a max 5km/h pro pěší ti nepřipadá divné? Taky jezdíš autem v obci min. 50 km/hod?
Co na tom nechápeš? Je daná vzdálenost od závory k závoře, např. 25m, a je daná maximální doba, za kterou to musíš ujít, např. 20s než spadnou závory. Tím je daná minimální rychlost, jakou musíš jít, v uvedeném příkladu 1,25 m/s (4,5 km/h), abys to zvládnul, než závory spadnou. Když půjdeš vyšší rychlostí, budeš tam dřív, když půjdeš pomaleji, nestihneš to, závory tě tam zavřou, zpanikaříš a rozšmelcuje tě vlak. Tomu se říká přirozený výběr.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá prosinec 20 2019, 20:58 Předmět:
lesana87 napsal(a):
Co na tom nechápeš? Je daná vzdálenost od závory k závoře, např. 25m, a je daná maximální doba, za kterou to musíš ujít, např. 20s než spadnou závory. Tím je daná minimální rychlost, jakou musíš jít, v uvedeném příkladu 1,25 m/s (4,5 km/h), abys to zvládnul, než závory spadnou. Když půjdeš vyšší rychlostí, budeš tam dřív, když půjdeš pomaleji, nestihneš to, závory tě tam zavřou, zpanikaříš a rozšmelcuje tě vlak. Tomu se říká přirozený výběr.
No, teď jsi tomu trefila na hlavičku. Jako typická ženská jdeš přes železniční přejezd naprosto v klidu, protože jsi informovaná. Vzdálenost je 25m, začne blikat červená a máš 20 s než padnou závory. Vyvineš rychlost chůze 4,5 km/h (doporučovaná je ale min. 5 km/h !), abys to zvládla. Najednou máš dojem, že to nestihneš, zpanikaříš a umíráš rozšmelcovaná pod vlakem! (nešlo by to normálně, v klidu, doma? kdo to má furt uklízet)
No a my jako blbí chlapi se posraně vrátíme max. ten 1 m před závory a počkáme si až se položí závory, abysme se podívali v klidu na vláček a budeme přemýšlet o tom, proč ty ženské musely zkoušet přebíhat tu dráhu, když měly červeným světlem zákaz vstupu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31843 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 20 2019, 21:37 Předmět:
p32 napsal(a):
....Jako typická ženská jdeš přes železniční přejezd naprosto v klidu, protože jsi informovaná. Vzdálenost je 25m, začne blikat červená a máš 20 s než padnou závory. Vyvineš rychlost chůze 4,5 km/h (doporučovaná je ale min. 5 km/h !), abys to zvládla. Najednou máš dojem, že to nestihneš, zpanikaříš a umíráš rozšmelcovaná pod vlakem! (nešlo by to normálně, v klidu, doma? kdo to má furt uklízet)
No a my jako blbí chlapi se posraně vrátíme max. ten 1 m před závory a počkáme si až se položí závory, abysme se podívali v klidu na vláček a budeme přemýšlet o tom, proč ty ženské musely zkoušet přebíhat tu dráhu, když měly červeným světlem zákaz vstupu.
To mi připomnělo otázku na důvod, proč má ženskej mozek o 1 závit víc ve srovnání s mozkem koně. Údajně je to proto, aby se ženská nenapila z toho kýblu, s kterým vytírá podlahu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7570 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá prosinec 20 2019, 21:39 Předmět:
Slyšel jsem to jinak. Že má o jeden závit víc než slepice a to proto, aby nesrala po dvoře. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.