Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 23 2022, 20:28 Předmět:
A hlavně - není to obvyklej přijímač. Je to "přijímač víceprogramovýho rozhlasu po drátě", kterej se v bejvalým SovSajúzu dost široce provozoval. Fungovalo to na principu pásmovýho filtru a následný detekce a zesílení. V praxi to "chodilo" po krouceným páru, ve kterým šel základní program jako 100V signál v audiopásmu, takže na to šly připojit klasický "dráťákový" reprobedýnky s převodním transformátorkem, často regulovaným pomocí přepínacích odboček. "Vtorája prográmma", případně "Tréťja prográmma" se "vysílala" amplitudově namodulovaná na nosnou, posunutou do nadakustickýho pásma, aby nebyla ovlivněná základním programem přenášeným v "dolním pásmu". Pro příjem těch dalších programů už musel bejt přístroj vybavenej aktivním filtrem typu "pásmová propust" na bázi operačních zešilovačů, za kterýma se signál normálně amplitudově detekoval a dál výkonově zesiloval, tudíž musel mít externí napájení a vlastní zesilovač. Na dědinách to nefungovalo, ale ve větších městech měli skoro všude takhle vyřešený "lokální rádio", aniž by k tomu potřebovali mnohakilowattovej AM vysílač. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po květen 23 2022, 21:02 Předmět:
To teda koukám. Oni se ani netrápili nějakým směšovačem a rovnou to "vyřízli" ze spektra? Pravda, že něco jako NE602 se jim asi nechtělo vyrábět... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 23 2022, 21:58 Předmět:
Ne, první program šel přímo v pásmu tuším pod 9kHz, druhej měl nosnou někde kolem 38kHz a třetí zhruba na 70kHz. Stačily dva operáky a přepínací RC ve zpětný vazbě, aby to filtrovalo - a za tím bambusdiode jako detekce a další operák jako preamp. Konec bejval buď diskrétní, nebo v tý době už častějc něco jako K140UD7 (jestli se nemejlím) neboli ekvivalent TBA800/810, repro klasika 4-8Ω. Tak velkej odstup nosnejch byl potřeba kvůli šířce přenosovýho pásma, aby filtr nemusel mít extra strmost a zároveň přenášel aspoň to hovorový pásmo. Fyzicky jsem se s tím potkal na konci 80tek v Moskvě, prodávalo se to jako "Prijomnik trechprogramnyj" za pár šupů, tehdá asi 18 nebo 20 rublů = na naše prachy za 200,- Kčs. V tehdejším časopise "Pádlo" (РАДИО) dokobnce vyšlo několik schémat s návodem, jak si takovej "drátoprijomnik" postavit. Mně na tom udivilo, že by "dráťák" potřeboval napájení ze zásuvky 220V - když jsem to úplně poprvé viděl a slyšel hrát moskevskou stanici "MAJAK" u známejch doma, protože z domova jsem věděl, že "dráťák" je 100V rozvod a žádný další napájení nepotřebuje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4961 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: po červen 13 2022, 11:54 Předmět:
Kábel. Na jednom konci čosi ako game port, na druhom kopa banánikov. K čomu asi bol? Nechcete ho niekto?
kabel.jpg
Komentář:
Velikost:
49.91 kB
Zobrazeno:
29 krát
_________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 13 2022, 13:11 Předmět:
Spojovací kabel k nějakýmu "stendu". Ty jednotlivý banánky se napojej na body vyvedený z desky na zdířky, klidně i pomocí nějaký přechodky, "game port" se napojí na speciální testovací měřák, většinou v podobě upravenýho PC nebo aspoň nějakým procíkem řízenej. Výstup je většinou na obrazovku nebo v podobě grafu á la vícesvodový EKG.
Ale něco hooodně podobnýho jsem už viděl i k nájezdový váze na nákladní auta, jen ten kábel byl hooodně odolnej proti sešlápnutí nebo přejetí, aby se daly vážit i mnohokolový soupravy. Byla to sada 16 podložek, který se u soupravy položily před (nebo za - podle toho, odkud byl lepší přístup resp. kam bylo potom jednodušší popojet) všecky jednotlivý kola, pak se se soupravou o ten cca čtvrtmetr potřebným směrem popojelo, aby všecky kola najely na podložky. Připojená měřicí jednotka následně vyčíslila váhy na jednotlivý kola i nápravy i celkovou. Nezapojený vstupy to ignorovalo. Největší problém shledávám v tom, že takovejch vah je v republice srovnatelnej počet, jako za grejcar gramů plutonia - "díky" tomu máme tak zlikvidovaný všecky silnice od přetíženejch náklaďáků ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1321 Bydliště: Praha
Zaslal: po červen 13 2022, 14:43 Předmět:
To by tady ale musela bejt taky politicka vule radne vybirat mytne (hlavne za tranzitni dopravu), technicke prostredky jsou, uz nekdy pred 10 lety jsme dali prototypy satelitnich mytnych jednotek, ktere by ohlidaly i objizdeni dalnic, ale vime jak to u nas chodi...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 13 2022, 14:51 Předmět:
Tak mýto z dálnic se platí, náklaďáky platěj i na některejch "jedničkách", akorát je opravdu za h0vn0 stojící ten fakt, že se nepostihuje bezdůvodný objíždění těch placenejch úseků. Důležitý ale by každopádně bylo vážit KAŽDEJ kamión ještě dřív, než vůbec na ty silnice vyjede = buď na hranicích, nebo na místech, kde jsou mejtný brány. A jak má nějakej přes váhu, klidně i jen na jediný nápravě, flák ho! - odstavit a buď nechat přeložit, nebo poslat zpátky. Velice rychle by si každej přepravce rozmyslel nakládat nad limit ... jasně, zase začnou žvanit o tom, kolik to bude stát, když budou jezdit kamióny nevytížený - ale kolik stojí opravy přetěžováním zničenejch komunikací a z nich plynoucí ztráty na časovým zdržení VŠECH účastníků dopravy, to už soudruzi špeditéři vidět nechtějí. Hlavně že jim jdou keš prachy ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4961 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: po červen 13 2022, 15:39 Předmět:
Majú budovať cesty s väčšou nosnosťou. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 13 2022, 19:29 Předmět:
Bóže, tady je zas někdo chytrej ... jak poslanec €uropský Ůhnije.
Ukaž nám, jak bys TENHLE NADMĚR naložil na dráhu, ty nádhero. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po červen 13 2022, 21:28 Předmět:
Bodejť. Přeprava takového údu fakt není problémem. Problémem jsou přetížené kamiony, velice často "kláďáky".
A pindy o tom, že kamiony patří na koleje má ten, kdo o tom ví kulové. Ale zní to dostatečně radikálně, tak se to mezi trubci líbí. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1321 Bydliště: Praha
Zaslal: po červen 13 2022, 21:41 Předmět:
Jo takovych listu vrtule se u nas vozi nekolik denne ale klobouk dolu.
Ono kazde ma sve vyhody a nevyhody
https://www.weepingwings.com/2019/02/19/large-loads-transport-truck-vs-
Uz takhle tech kamionu jezdi po silnicich a dalnicich trosku hodne, takze kdyz je odlehcime, tak jich asi neubude.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 13 2022, 23:40 Předmět:
Ono je to tak TROŠKU pravdivý tvrzení - a to v tom, že TRANZITNÍ přepravy by určitě mělo význam posadit na koleje - i kdyby to byly "rail-trajekty" neboli soupravy nízkopodlažních vozů, na který by se naložily celý kamióny nebo aspoň návěsy - a převezly by se po kolejích z jedný strany republiky na druhou.
Mělo by to význam, POKUD BY NA TO BYLA NAVRŽENÁ A VYBUDOVANÁ ŽELEZNIČNÍ SÍŤ.
Jenže ta na takovýhle přepravy vůbec stavěná není, nesmíme se nechat mejlit tím, jakejch dopravních výkonů byla schopná páteřka 010 (Bohumín) - Ostrava - Olomouc - Česká Třebová - Pardubice - a pak buď Kolín - Praha, anebo Nymburk - Ústí nad Labem. Na všecky ostatní světový strany z Práglu žádná jiná PŘÍMÁ VÝKONNÁ A RYCHLÁ železnice nevede, železniční spojení s dalšíma krajskýma městama s výjimkou Ústí Labe se děje oklikama a až v poslední době dobudovávanýma koridorama. Na to, že jsme stát s prakticky největší hustotou železničních tratí na 1km² území nejen v Evropě, ale i na světě, je to zoufalej stav, od kterýho čekat nějakou úlevu silniční dopravě nákladů je bohužel jen hooodně mokrej sen dopravních "takyodborníků". Prostě u nás nejsou páteřní trati schopný takový rychlostní nákladní dopravy, aby umožnila rychlejší tranzit nákladů než silniční síť - všecka ta "hustá železniční síť" z encyklopediíí jsou z 90% jen většinou jednokolejný lokálky a "kozí dráhy", který v posledních 20 letech ČSD/ČD a v poslední době SŽDC pro ztrátovost snah o udržení provozu spíš zavírá a ruší ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út červen 14 2022, 8:08 Předmět:
Nejde Karle primárně o rychlost (nákladní doprava nepotřebuje a ani nejezdí 160 km/h nebo víc), ale o kapacitu. Vedle toho máš ještě osobní dopravu dálkovou, regionální... Někde je to fest nahusto. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.