Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út leden 26 2021, 21:17 Předmět:
fox: Táta té kolegyně pracoval v ČKD Lokomotivka. Ty cedule jsou nepoužité, resp. nebyly namontovány a "nejezdily" v provozu. Ta T669 má trochu "šrám", ale to bych připsal skladování/transportu. Taky jak dlouho se jim to válelo doma...
Ty loko pro SSSR se osazovaly čísly rovnou ve výrobě, transport neprobíhal po ose - díky širokému rozchodu.
Schválně zkusím někde vyhledat osud té T669 1025 (teď asi 771 025-x).
Tak jsem našel. Snímek z roku 1996. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 26 2021, 23:21 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
...
Ty loko pro SSSR se osazovaly čísly rovnou ve výrobě, transport neprobíhal po ose - díky širokému rozchodu.
Schválně zkusím někde vyhledat osud té T669 1025 (teď asi 771 025-x).
Tak jsem našel. Snímek z roku 1996.
Kecáš, normálně je vozili "po ose" zapřažený do vlaku spolu s dvojicí plošinovejch vozů, na kterejch jely širokorozchodný podvozky. Nespočítám, kolikrát jsem takhle na nákladu směr Olomouc viděl jednoho nebo dva Čmeláky naráz. Do šasi těch mašin se akorát kvůli převozu zavazovaly "převozní" podvozky bez trakčních motorů a s "normálním" rozchodem 1435mm (od nevím kterýho roku už jen 1430), osazený normálníma běžnýma dvojkolíma a průběžnou brzdou. Čmelák vybavenej na obou koncích ruským automatickým spřáhlem byl spolu s dvojicí těch plošiňáků, který měly na jednom konci taky ruskou "avtoscepku" a na druhým konci naše spřáhlo s hákem a šroubovkou vezenej jako "dopravní celek" normálně na vlaku přes Pardubice, Třebovou, Olomouc, Žilinu atd až do Čierný pri Piči, tam ho odpojili, odtáhli bokem do speciální haly na montážní kolej, odpojili od něj ty dva plošiňáky a spojili je těma "avtoscepkama" k sobě, přetáhli je pod jeřáb, tím z nich zvedli trakčníma motorama osazený běžný podvozky pro širokej rozchod 1524mm (zas nevím od kdy už mají jen 1520), usadili je na širokorozchodný koleje a podobně jako se u rychlíkovejch vozů měnily normálněrozchodný podvozky za širokorozchodný, tak stejným způsobem je vyměnili u toho čmelouse - plus jako práce navíc bylo zapojení trakční elektriky. Ty normálněrozchodný "převozní" podvozky zase hezky naložili na plošiňáčky a šupem je poslali zpátky do Práglu do ČKD, kde na ně čekal další "dole holej" čmelous. No a u toho dovezenýho do Čierný učunili motorovou zkoušku a když nic dalšího nenašli, normálně s ním vyjeli na širokorozchodnou trať a odtama už mohl jet vlastní silou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No pokud to nešoupali po zemi či plavili po vodě, tak to muselo probíhat "po ose". Asi chtěl pisatel říct, že to neprobíhalo po "vlastní ose", což Ekkar ve svém obsáhlém příspěvku zřejmě potvrdil - jako vždy jsem nečetl do konce
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne březen 07 2021, 21:08 Předmět:
Ty mám doma tři, jedna v provozu a dvě rezervní. Kdysi koupené v krámě s repasovanými PC asi po stovce.
Po deseti letech téměř denního používání je pořád jak nová a nemá vůbec setřené popisky. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33945 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne březen 07 2021, 22:00 Předmět:
Jednoducha a pritom odolna konstrukcia, lahko sa to rozobera (len skrutky zospodu, ziadne zapadky). Zaujimave je, ze na folii s vodivymi cestami a kontaktami je este jedna folia - s vodivou mriezkou, asi tienenie.
Klavesy nemaju samostatne gumove (silikonove) pruzne elementy, ale je to cele jeden kus. A na spodku su diery na odvod vody pri poliati. Umyl som to sprchou, takze sa vyuzili
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne březen 07 2021, 22:36 Předmět:
Tak polejt se mi ji za celou dobu nepodařilo Pro tento případ jsem si tenkrát koupil tři. Jedna má tedy německé klávesy, ale to by v případě "úmrtí" té aktuálně používané nevadilo, přecvakal bych klávesy a bylo by.
Asi nejlepší klávesnice, co mi prošla prackama. V práci jsme měli nějaké Logitech a to byl šunt, za půl roku dole popisky a vyvaklané nejpoužívanější klávesy.
Na těch jako "notebookových" třeba od Lehovno se mi píše pěkně blbě. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1321 Bydliště: Praha
Zaslal: po březen 08 2021, 0:15 Předmět:
rnbw napsal(a):
Klavesy nemaju samostatne gumove (silikonove) pruzne elementy, ale je to cele jeden kus. A na spodku su diery na odvod vody pri poliati. Umyl som to sprchou, takze sa vyuzili
Jo, to me kapanek stve na soucasne KME, ze kazda klavesa ma svuj kloboucek a pri cisteni je to vomrd je tam po 1 naskladat zpatky, hlavne ze usetrili za trochu silikonu navic. Stara Chikonka to mela taky v 1 kuse, ktrery sem oplach horkou sprchou, dal vysusit a poskladani zpet bylo velice rychle...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33945 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po březen 08 2021, 19:35 Předmět:
S novym kablom klavesnica bezchybne funguje. Dobre, ze mam zasobu kvalitnych hrubych miniUSB kablov od nejakych zariadeni - staci odrezat miniUSB konektor. Najvacsi problem je vzdy odstranit zvysok povodneho kabla z priechodky a narvat tam novy - ale vyzera to potom ako nove.
BTW. Nepoznate to logo (asi vyrobcu) nad napisom SK-8115?
[edit]
Na stitku zospodu je Lite-ON Technology corp. a YET FOUNDATE LTD.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.