Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Návodky na to, jak se brzy nabourat.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6065
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 11:39    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
Prostě má jet tak rychle, jak v daným místě a za konkrétních podmínek jezdí většina...
Byl jsem před pár lety na dovolené ve Švédsku, autem. Před cestou jsem si říkal, že to bude pěkný opruz, všude na silnicích max. 80. Jenže oni tam všichni tou osmdesátkou jedou, furt a všichni. Takže v konečném důsledku je to rychlejší, než u nás.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 12:00    Předmět: Citovat

To MG:
Tak to zkus vysvětlit těm 20-25-letým vichřicím v macatých SUV.
Jejich nabijáci jim jenom ukázali pedály, volant a řadič režimů, všecko ostatní je nedůležitý a zbytečný.
Jsou nebezpečný kdekoliv a v jakékoliv situaci, naprosto nepředvídatelný. Ještě ke všemu s tou krávou jezdí 70 i mimo město.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2708

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 12:45    Předmět: Citovat

Předokolka je těžká vpředu. Když předek ustřelí, dá se to srovnat nebo tě stáhne do příkopu?
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 12:55    Předmět: Citovat

Dá se to normálně srovnat, ale musíš si srovnat i v hlavě, co máš dělat. Jestli šlápnout na spojku či jen brzdu nebo jen ručku nebo plyn. A na to je zase nejlepší osobní praxe někde na volném prostoru či parkovišti. Ti, co to tam zkoušejí, tak nejsou blbí, ale chtějí si ověřit svou dobrou či špatnou teorii i v praxi a to je k nezaplacení. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 15:39    Předmět: Citovat

tomasjedno: Jasně, plynulá jízda je rychlá a úsporná.
sinclair: Bejt po mým, každej začátečník, ať už mu je kolik chce, by po 3 roky měl jezdit slabou plečkou bez nehody, aby mohl potom dostat povolení jezdit se silnějším autem, a další tři roky, aby mohl jít dělat řidičák na céčko.
kulikus: Tím chceš říct, že zadokolka je těžká na prdel a čtyřkolka na všechny kola? Very Happy Když ustřelí předokolka, stopu chytneš ubráním plynu, dokud se nechytne (ne prudkým sundáním nohy z plynu).

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 16:21    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
Jenže jsou místa, kde se pomalu jedoucí slimák pro nepřehlednost blbě předjíždí, i kdyby byl na krajnici nalepenej. Prostě má jet tak rychle, jak v daným místě a za konkrétních podmínek jezdí většina, a když na to nemá, ať od volantu vypadne. Nebezpečí tkví v tom, že jeho chování se dá těžko předvídat a navíc u většiny řidičů evokuje potřebu ho předjet, ne každej se rád kochá čtyřicítkou.
§18 napsal(a):

Rychlost jízdy
(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

...
jenomže to by třeba ten druhej bod §18 musela taky Polichčije vymáhat a jeho bezdůvodný porušování postihovat. Bohužel za celejch 31 roků, co vlastním ŘP (a zhruba 38 roků, co sedlám nějaký motorový vozidla) jsem nezažil jeden jedinej případ a to ani z doslechu, kde by česká/československá Veřejná Bezpečnost/Dopravní Policie ČR kohokoliv postihla za bezdůvodně pomalou jízdu. Byl jsem očitým svědkem, jak rakouská Strass Polizei vystartovala po čecháčkovi, kterej na přání svý polovičky v jedný tyrolský dědině na jejím konci otočil auto a skoro plížením se přes celou dědinu vracel jen proto, aby se ona mohla s okem vlepeným do hledáčku videokamery věnovat natočení průjezdu obcí. Couračku jedním směrem mu ještě tolerovali, když se ale po dojetí zpátky na okraj dědiny odkud prve přijel zase obrátil a znovu projížděl hlemejždím tempem v původním směru jízdy celou dědinu, asi v půlce se od chodníku odlepil VW brouk s majákem na střeše, postavil se mu do cesty a uniformovanej cajt ho zpéroval za pomalou jízdu jak cuksfíra regruta. Seděli jsme tam opodál na zahrádce místní hospody a slyšeli jsme každý slovo. Věty "Hýr ist maximum limit fýnfcik kilométr - und zý fáren nůr cvancik!" myslím není potřeba překládat. Pokuta 50€ček na místě byla myslím docela poučná - i pro nás, co jsme jen přihlíželi.
MetalGod napsal(a):
...
kulikus: Tím chceš říct, že zadokolka je těžká na prdel a čtyřkolka na všechny kola? Very Happy Když ustřelí předokolka, stopu chytneš ubráním plynu, dokud se nechytne (ne prudkým sundáním nohy z plynu).
Ne vždy a ne všude a u všech aut. Jsou i situace, kdy utrženej předek nedotáčivě se sunoucí do pankejtu naopak zpátky do cesty nasměrujou právě ty hnaný přední kola natočený do správnýho rejdu a plnej knedlík. Rozhodnout se, kdy jen ubrat a kdy naopak dupnout na plyn - to je právě o tý zkušenosti s tím kterým autem, s těma kterýma gumama a daným terénem. Pravda je, že nezkušenej řidič udělá mnohem míň škody, když jen ubere plyn a nechá kola ať se chytnou samy podkladu, ale pro něj to může znamenat jen rozdíl mezi vylítnutím ze silnice v plný rychlosti a relativně měkkým zabořením se do pankejtu/vyhrnutýho valu kolem cesty. Zkušenej řidič tím, že motoru naloží co se do něj vleze dokáže hrabajícíma předníma kolama přenést na podklad dostatek síly k tomu, aby auto zahnulo a i když kostrbatě, ale přeci jen zatáčku projelo po cestě. To je právě ten rozdíl mezi mladým uchem a starým ostříleným zajícem, kterej se jen tak nějaký tý šmejry nelekne.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 16:43    Předmět: Citovat

MetalGod: Ani nemluv. Slimaci se rozmahaji i v Brne. Zrejme je to nejaka nova moda, jet i po prazdne ulici 40 tacho, nebo pekne pomalicku na pripojovak, a na care, pokud neco vedle jede, tak naplno na brzdy a zasatvit... luxus

Pokud u predokolky smykne predek, treba do nedotacivytho smyku, tak je lepsi povolit plyn. Jndy je naopak potreba auto "vytahnout" pridanim. U zadokolky je smyk vetsinou pretacivej, a pak pomuze spojka a srovnat..

Ona ta vyhoda 4x4 je takova sporna - u zadokolky je treba krasne citit, ze se zadku chce predjizdet, a clovek tu nohu povoli. Ale ta 4x4 sedi do posledni chvile jak pribita, a pak se to utrhne vsema 4.. ne vzdycky, ale prave v teto situaci, tzn vysoka rychlost do zatacky se to prave stane, a pak auto leti po tecne ven... Pak zalezi, kolik je mista..

A v zime? Se 4x4 clovek akorat zapadne o neco dal Very Happy

Jinak souhlas, ze clovek by si mel auto poradne vyzkouset, treba na tim zmrzlym parkovisti. Taky je uzitecny (a dost zabavny Smile ) se projet nekde po okruhu..

Jo, a rychlost, jakym auto umi projet zatacku prece nezavisi na tom, jaka naprava je pohanena...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1457
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 18:32    Předmět: Citovat

"Pokud u predokolky smykne predek, treba do nedotacivytho smyku, tak je lepsi povolit plyn. Jndy je naopak potreba auto "vytahnout" pridanim. U zadokolky je smyk vetsinou pretacivej, a pak pomuze spojka a srovnat.."Ubrat plyn nebo prudce brzdit. Pomůže ABS. Jakékoliv přidání plynu nic nevytáhne. Když chytneš nedotáčivý smyk tak proto, že na tebe působí odstředivá síla. Jakékoliv zrychlení tu sílu ještě přiživí, přidáním plynu úplně zrušíš adhezi takže situaci jenom zhoršíš. Brzdit a otočit více volantem ve směru vyrovnání smyku.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rolan



Založen: Dec 16, 2017
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 22:21    Předmět: Citovat

Podle mě, by si krizovou situaci někde v bezpečí měl zkusit navodit každý řidič, kterého zajímají limity jeho auta. Pro řidiče, které řízení baví to je radost a povinnost, BFU to nevysvětlíte.
Kolem čtyřkolek je spousta mýtů a málokdo rozlišuje druhy čtyřkolek.
Běžný předohrab s připojitelným pohonem zadní nápravy, tedy bez středového diferenciálu se bude na silnici chovat vždycky blbě.
O něco líp na tom jsou primární zadokolky s připojitelnou přední nápravou.
Správné řešení je mezinápravový diferenciál, tak jak ho mají některá Subaru a některá Audi. Ten umožňuje rozdílné otáčky jednotlivých náprav.
Stará pravda je, že čtyřkolka nemůže být dobrá, když se zadní náprava neumí točit rychleji než přední.
Povinná četba by měla být kniha Bena Collinse (bývalý STIG). Je tam vše od naprostých základů, po vyšší dívčí.



00193616.jpg
 Komentář:
 Velikost:  42.75 kB
 Zobrazeno:  68 krát

00193616.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8977
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 23:05    Předmět: Citovat

Rolan napsal(a):

Běžný předohrab s připojitelným pohonem zadní nápravy, tedy bez středového diferenciálu se bude na silnici chovat vždycky blbě.


Jel jsem se známým s OIII, to je myslím přesně toto, co popisuješ. Byla zima, na silnici vrstva mokrýho sněhu, uprostřed takovej ten vyježděnej hrbol rozbředlýho svinstva. Naprosto v pohodě přes něj přejížděl v docela velké rychlosti a pod plynem, jak bych si s předokolkou prostě netroufl. Docela jsem čuměl, jak stabilně se to chovalo. Ale nemám jiný zkušenosti s lepšíma čtyřkolkama. Jen mě to utvrdilo, že v těchto podmínkách je to prostě lepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt prosinec 12 2019, 10:59    Předmět: Citovat

Ted uz je to mnohem lepsi, odezva je rychlejsi. Pamatuju starej Passat B5 Syncro, kde byl haldex, a tam obcas zabral pozde (mozna nefungoval uplne na 100%, to uz nevim), a spis to situaci jeste zhorsilo :-/

MiraSt: Pokud je to zasnezny/namrzly, tak tuknuti do plynu s vytocenyma kolama auto moc nezrychli, ale trosku zmeni smer... Ale jako jo, pokud se uz blizi naraz, tak urcite zadupnout brzdy. Ale zatim me snad vzdycky prislo, ze prudky brzdeni to jen zhorsilo... Ale je fakt, ze predokolkam se spis vyhybam, uz dlouho jsem s zadnou nejezdil (naposled stara A3)..

Rolan: Souhlas, nejlip funguje diff mezi, na druhou stranu to pak clovek vetsinu casu jen vozi sebou Smile Ale jak napadne par cm, je to hodne zabavny Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1457
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: ne prosinec 15 2019, 23:49    Předmět: Citovat

Mám to vyzkoušené. Zkuste si to. Postavte auto někde doprostřed zasněžené (ledové) plochy, dejte plný rejd a rozjeďte se. Přidávejte na rychlosti až se předek utrhne a auto pojede smykem. Ale bude stále zatáčet ovšem nikoliv podle natočení volantu. Stále přidávejte plyn a rychlost až pojedete skoro rovně. Pak dupněte na brzdu. ABS vám pomůže, nesmí se zablokovat kola. Auto zpomaluje a znovu zatáčí.
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33908
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne prosinec 15 2019, 23:55    Předmět: Citovat

Najvacsi problem je najst tu zasnezenu plochu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 14:41    Předmět: Citovat

Píšete tady často o bezdůvodně pomalé jízdě. S tím samozřejmě souhlasím.

Jezdím často po jedné silnici blízko Vítkova na Opavsku. Občas mi tam přeběhne před autem srna. Už jsem tam viděl stát nějaká poškozená auta po srážce se zvěří. Jezdím ten zalesněný úsek délky asi 2 km tak 50 až 60 km za hodinu. Přesto mi už vběhla do cesty zprava z nepřehledného strmého lesnatého svahu srna. Jen díky "přiměřené nízké rychlosti" a prudkému brzdění jsem do ní jen ťukl přední SPZ. Ta SPZ se mírně prohla, a žádná jiná škoda nevznikla. Srna utekla.

Jenže když mne v tom úseku dojedou jiní řidiči, kteří by tam jeli devadesátkou, tak víte, co si asi o mě myslí. Jak jim mám za jízdy vysvětlit, že ta moje rychlost tam není "bezdůvodně pomalá jízda".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st prosinec 18 2019, 14:59    Předmět: Citovat

Bezdůvodně pomalá jízda normálně neexistuje. Ten řidič za tím pomalým vůbec neví, proč jede pomalu, ale vzteká se dokud si sám neověří, proč. Jde jen o to, kde to auto jede. Někteří jsou exoti i při normální jízdě, když jedou prostředkem nebo zabočí bez výstrahy blinkrem. A potom jsou zase ti druzí, kteří mají svůj logický důvod k pomalé jízdě, ale neumí zablikat "doprava", aby ten za nima pochopil, že o něm vědí a může je předjet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund