Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Návodky na to, jak se brzy nabourat.
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 13:46    Předmět: Návodky na to, jak se brzy nabourat. Citovat

Dnes de objevil na Seznam.cz (Garáž.cz) tento článek o "čtyřkolkách".

https://www.garaz.cz/clanek/omyly-a-myty-o-pohonu-vsech-kol-vazne-je-bezpecnejsi-21003043?dop-ab-variant=100&seq-no=1&source=hp&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

Vůbec mi nejde o ty čtyřkolky, ale všimněte si, kolikrát se v článku píše o možnosti, "kdy lze projet zatáčku větší rychlostí".
Např. zde, cituji: "Pokud vezmeme dvě naprosto stejná auta, například Octavii Combi s pohonem předních kol a pak tu samou s pohonem všech kol, bude v zatáčkách rychlejší která?"
Nebo jiný citát: "...ale pokud bychom vzali jednu konkrétní zatáčku, v jejím vrcholu vždycky pojede rychleji lehčí auto."

Když občas "natrefím" v TV na Automoto revue, tak nesčetně tam slyším věty o tom, kterým autem lze projet zatáčku "svižněji" a podobná hodnocení, jak které auto sedí v zatáčkách.

Dnes už jsem to nevydržel a reaguji v tomto vlákně. Klidně se držte takových návodů, jak cituji výše, které asi píší ti, kteří jezdí rallye a je tam vidět, jak zatáčky projíždějí "svižně" s ustřelujícím zadkem a předními koly vytočenými do protisměru, aby vyrovnali smyk.

Ale nezkoušejte na normální silnici, kde je hranice adheze vašeho auta. Pokud nejedete zatáčku na hraně adheze, tak nepoznáte, jakou rychlostí lze kterým autem a kterou zatáčku projet. Ale bezpečnost jízdy je více než s autem hledat, jaká je kritická rychlost do zatáčky.

Pak je v černé kronice uvedeno, že řidič nezvládl v zatáčce řízení, narazil do stromu nebo do mostku, a v nejhorším případě do neviného auta v protisměru. Blbost, nejde o nezvládnutí řízení, ale určitě o hazardní styl jizdy řidiče, kteří jezdí zatáčky tzv. svižně, a řídí se tím, jak to čtou v "návodkách" ve výše uvedených citátech. Stokrát jim to vyjde a po stoprvé z cesty vystřelí. Jako nedávno 14-ti letý kluk, kterého mladí spolujezdci prosili, aby jel pomaleji. Bohužel je neposlechl, asi si myslel, že hraje hru v nějakém PC simulátoru.

Prosím, nejezděte po běžných cestách na hranici adheze, nevyplatí se to. Já se chci z cesty vrátit domů zdravý a živý.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 14:29    Předmět: Citovat

Já žádný návody nikde nečtu, auta mě moc nezajímají, ale mám za to, že je dobrý znát limity vlastního auta. Takže párkrát jsem si nějakou zatáčku projel se skřípěním gum, nebo lehkým smykem. Ale samozřejmě když není nikdo v dosahu. Vím, jak se chová auto na mokré silnici i na sněhu. Pak vím, jak jezdit, abych to nikam netrefil.
Stejně tak to mám na kole, znám jeho limity a vím co si můžu ještě dovolit a kdy už vystřelím mimo trať. I když jak stárnu, tak si dovolím čímdál míň. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2696

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 14:34    Předmět: Citovat

to Forbiden: A co máš za pohon? Na 4 kola nebo na zadní náhon? Motor asi vpředu. Kde ses to naučil?
_________________
pro mládež - Hamíkův koutek


Naposledy upravil kulikus dne út prosinec 10 2019, 15:12, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 14:39    Předmět: Citovat

Jen předokolku, smykem jsem nemyslel samozřejmě žádný driftování na suchým asfaltu. Spíš jen takový ustřelování na písku, nebo šotolině, prostě když podmínky dovolily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31796
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 16:29    Předmět: Citovat

Vždycky je dobrý, když napadne první souvislej snížek nebo udeří mrazejk a namrzne trochu deště, vyjet si někam na volný parkoviště nebo jinou příhodnou plochu a tam si zablbnout - zkusit si, "co to udělá" když v zatáčce dupnu na brzdy nebo na plyn, uměle vehnat auto do smyku a zase ho z něj rozumně vybrat, zkusit podtrhnout i předokolce zadek ručkou a podobně. Prostě zjistit, jak se auto zachová, KDYŽ .... Potom je daleko jednodušší patřičně zareagovat, když vám to ustřelí kdekoliv jinde na cestě, ať to bude vinou toho, že pojedete na hraně a někde to vinou změny podkladu najednou už bude za hranou, nebo díky tomu, že vjedete na komunikaci, jejíž technickej správce se vys.ral na zimní údržbu a jednoduše chrápe někde ve stodole a čeká na jaro. Jinak podobný články jakej byl příčinou založení tohohle vlákna už ani nečtu - protože takový mozkový exkrementyvůbec nemá cenu číst - nejsou kolikrát ani pořádně nezredigovaný (chybějící slova ve větách, pravopis nebo smysl sdělení nacházející se někde v prdeli), protože "autor" je někde našel na cizojazyčným webu a s pomocí Ujce Ghůůůghla a jeho Translátoru jakž-takž v potu tváře metodou Copy & Paste "přeložil" - bez skutečnýho pochopení podstaty děje...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jirkati



Založen: May 21, 2008
Příspěvky: 1411
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 17:38    Předmět: Citovat

No, trocha humoru na dané téma nezaškodí. Kdysi jsme s významným závodníkem z týmu škoda napsali takové školení pro začínající závodníky rally. Odpřednášeli jsme to hrdině - mezi jinými přednášejícími - na takovém týdenním školení v tehdy nádherném hotelu na vrcholu Klínovce. A protože byla i trocha sněhu tak jsme na části parkoviště předváděli různé machrovinky. Žádné auto nepřišlo k úhoně. V noci před odjezdem hodně přimrzlo a napadlo 30 cm sněhu. Tenkrát ještě silničáři fungovali a v poledne bylo protaženo. A zkuste si představit ten hurónský smích, který jsem si musel vyposlechnout, když jsem hned ve druhé zatáčce pod vrcholem prorazil zadkem bariéru sněhu a zůstal viset svou Škodovkou A2 litr předními koly na silnici. A to jsem machroval jen trochu. Ale co, chybička se někdy vloudí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 18:25    Předmět: Citovat

I tak se vyplatí si zajet při prvním sněhu na nějaké parkoviště, trochu to rovně rozjet a bez držení volantu zabrzdit. Hned se uvidí, jestli to někam netáhne a jestli to není na kontrolu. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 660
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 18:30    Předmět: Citovat

Brozicek: ešte ste zabudli dodať, že je potrebné sprísniť postihy vodičov a zvýšiť pokuty.
Inak neviem, kadiaľ jazdíte, ale ešte som nevidel nikoho, kto by bol nútený korigovať šmyk, zato stretávam dosť spomalených filmov, jazdiacich v režime 40/70 tak, že je za nimi štandardne kolóna 10 a viac vozidiel a pri danej hustote premávky je častokrát problém aj na úseku 20km takého opatrného vodiča obehnúť. Potom sa človek ťažko môže sústrediť na dianie na ceste, samozrejme niektorým rupnú nervy a snažia sa obehnúť za každú cenu, čo tiež bezpečnosti nijako neprospieva. Koľkokrát sa oproti mne v protismere rútilo auto obiehajúce niekoľko ďalších. Väčšinou sa stihne zaradiť, párkrát som ale musel dosť usilovne brzdiť...Bavíme sa o trase Humenné Prešov (ďalej na D1 už to je v pohode). Čiže niečí svižný prejazd zákrutou mi vôbec nevadí, ak sa nejedná o frajera "režúceho" zatáčku pol metra za čiarou. Za ďalšie, moderné autá dokážu jazdiť rýchlo aj v zákrutách nie len po rovine...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 18:33    Předmět: Citovat

tak ci to niekam netaha pri zrychlovani a brzdeni , je dobre zistovat na suchej rovnej vozovne. Na snehu a lade tazko vies ktore koleso stratilo trakciu a kde to uz dorovnava pocitac....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1511
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 21:59    Předmět: Citovat

vicious napsal(a):
.....Inak neviem, kadiaľ jazdíte, ale ešte som nevidel nikoho, kto by bol nútený korigovať šmyk, .....

Já jsem dosud naštěstí také nikoho takového v zatáčce nepotkal. Ale zato velmi často ukazují v TV záběry z nehod, kdy je auto i v mírné zatáčce omotané kolem stromu, nebo je jinak po projetí zatáčky rozmlácené. Nejhorší je, když ho odstředivá síla vynese do protisměru jinému autu.
Mnoho řidičů asi nemá cit pro to, co je to "svižné projetí zatáčky". Podle počtu těchto nehod musí jet mnoho řidičů do zatáčky "svižněji než svižně". To, že pak řidič nezvládne řízení, je již pak jen důsledek a ne příčina.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 22:04    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
Na snehu a lade tazko vies ktore koleso stratilo trakciu a kde to uz dorovnava pocitac....
Nemusíš to vědět, vidíš to a o to právě jde. Nic ale nebrání si to průběžně na suchu vyzkoušet taky. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2019, 23:11    Předmět: Citovat

vicious napsal(a):
Brozicek: ešte ste zabudli dodať, že je potrebné sprísniť postihy vodičov a zvýšiť pokuty.
Inak neviem, kadiaľ jazdíte, ale ešte som nevidel nikoho, kto by bol nútený korigovať šmyk, zato stretávam dosť spomalených filmov, jazdiacich v režime 40/70 tak, že je za nimi štandardne kolóna 10 a viac vozidiel a pri danej hustote premávky je častokrát problém aj na úseku 20km takého opatrného vodiča obehnúť. Potom sa človek ťažko môže sústrediť na dianie na ceste, samozrejme niektorým rupnú nervy a snažia sa obehnúť za každú cenu, čo tiež bezpečnosti nijako neprospieva. Koľkokrát sa oproti mne v protismere rútilo auto obiehajúce niekoľko ďalších. Väčšinou sa stihne zaradiť, párkrát som ale musel dosť usilovne brzdiť...Bavíme sa o trase Humenné Prešov (ďalej na D1 už to je v pohode). Čiže niečí svižný prejazd zákrutou mi vôbec nevadí, ak sa nejedná o frajera "režúceho" zatáčku pol metra za čiarou. Za ďalšie, moderné autá dokážu jazdiť rýchlo aj v zákrutách nie len po rovine...


presne toto som uz niekde (na inom elektro fore Laughing ) pisal. Ide 80 na tachaci aby neprekrocil 90 , v reale ma 70. Potom niekde prida, nevsimne si ze prekrocil to co zvladne v zakrute a omota sa okolo stromu. Jazdim 55 obec, 110 - 120 mimo obce, dialnicu nekomentujem (zvycajne na tempomate dost prekracujem povolenu 140 pod Popradom) , nikdy nepredbieham ked na to nemam (auto z pozicovne na sluzobke = niekolko km za kamionom). Ale nemam problem otestovat kedy uz to elektronika zacne korigovat aby som v kritickej situacii vedel do coho idem. Priznajme si , kolko z Vas uz na novodobom aute pocitilo kedy mu uz do toho keca pocitac (pribrzdenie kolies, ztuhnutie volantu na jednu stranu, o ABS ani nehovorim - je dobre vediet co v aute mam). Co sa tyka rezania zakrut - ked vidim manzelku ako nevie co to znamena rezat zakrutu a v pohode ide do zatacky po nespravnej strane, tak si davam kurna pozor na to kde rezem - aby som pri rezani neprisiel o spetak
PS , Prešov, Humenne, Snina, Zboj. Vicious, ja Ťa na tejto trase urcite nebrzdim, aj ked sa tam obcas ukažem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 0:36    Předmět: Citovat

Jako když je někdo na baterky, k autu nemá žádnej vztah ani cit, a řídí se těmahle moudrama, nechť se klidně vyštípe — za blbost se platit musí. Jsem toho názoru, že Když neumím zpívat, držím hubu, když nemám vlohy na to rozumět elektrikařině, zbytečně neohrožuju svůj život nebo majetek, tak proč se za volant sere každej, kdo má do prdele díru, co se v životě nenaučí couvat, držet se ve svým pruhu, co se řízení chorobně bojí, nebo naopak nerespektuje fyzikální zákony, co dočasně, nebo trvale pozbyl schopnost dostatečně dobře řídit?
Ono se říká, že přestaly jezdit autobusy a vlaky, ale proč? Ještě v devadesátkách jezdily kolikrát po kokot narvaný, že i v kloubovejch autobusech čék neměl nárok si sednout, ale pak se auta staly cenově dostupnější, za pár litrů se dal pořídit pojízdnej vrak, řidičáky se takřka rozdávaly, tak proč jezdit sockou? Obcím se už nechtělo dotovat prázdný spoje, proto se zrušily. A teď tady místo kloubáků vidím přerostlý dvacetimístný dodávky.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 7:16    Předmět: Citovat

Ono je to těžký, ať si někdo jezdí pomalu či pomaleji než je zvykem, ale ať jede po pravé straně a ne prostředkem. Když zabočuje a přitom jede stále ve stejném pruhu po hlavní a nebliká, tak mu stejně jiný musí dávat přednost. Ale když je omezenej, tak bliká vždy až v zatáčce, ale nikdy před tím než začne zabočovat, vždycky až pohne volantem do toho směru. Takoví jsou nebezpeční, protože u toho pomalého, co jede na pravé straně, tak je to v pořádku. Nikdy nevíte, proč tak jede, ale stejná rarita jsou ti, co na obchvatu jedou místo povolené sedmdesátky, tak devadesátkou a hlavně se tlačí na řidiče před sebou. Vždy, když takového vidíte, tak má na palici kšiltovku, aby mu neutekl zbytek rozumu a v kapse povolení závodníka F1. A trapné u nich je hlavně to, že nejpozději na další křižovatce ho dojíždíte a předjíždíte, protože se netrefil při svém myškování do správného "rychlého" pruhu.
Pokud je cesta volná a někdo někam pospíchá, tak ať si jede rychleji tak, jak mu to vyhovuje. To je kolikrát bezpečnější než jet na skoro prázdné cestě podle předpisů a chrápat u toho. Nebezpečí havárek nevzniká u těch, co jedou pomalu podle předpisů, ale u těch, co to honí o 106 a přitom nemají vůbec žádné zkušenosti a musejí každého předjíždět a pak mají inteligentní kecy typu "Já jsem nevěděl" nebo "Já jsem blikal". Přitom těm, co blikají i zavčas, tak někdy nedojde, že je to jen znamení o tom, co budou dělat a ne, že tím mají automaticky přednost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: st prosinec 11 2019, 11:07    Předmět: Citovat

Jenže jsou místa, kde se pomalu jedoucí slimák pro nepřehlednost blbě předjíždí, i kdyby byl na krajnici nalepenej. Prostě má jet tak rychle, jak v daným místě a za konkrétních podmínek jezdí většina, a když na to nemá, ať od volantu vypadne. Nebezpečí tkví v tom, že jeho chování se dá těžko předvídat a navíc u většiny řidičů evokuje potřebu ho předjet, ne každej se rád kochá čtyřicítkou.
§18 napsal(a):

Rychlost jízdy
(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.


Jezdit při pravým okraji přímo nařizuje zákon:
§11 napsal(a):

Směr a způsob jízdy
(1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.

Za zvláštní okolnosti se nepovažuje strach, kompenzace pomalosti, neschopnost se udržet ve vlastním pruhu, ani nic jinýho.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund