Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výpočet hodnoty rezistoru 78xx
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33842
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 13:35    Předmět: Citovat

Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.

Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3488

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 13:50    Předmět: Citovat

Já to měřím DC klešťákem bez rozpojení - dá se tím měřit s chybou několika jednotek mA.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Iroot



Založen: Jun 13, 2014
Příspěvky: 83
Bydliště: kósek od Prostějova

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 15:25    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.

Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.


Přesně to je to co nechcu, že když přijedu zaparkuju a pak odpojovat baterku a znovu ji připojovat přes ampérmetr. Všechny změřený hodnoty pak můžou bejt k ničemu. Snad jedině použít odpojovač baterie a ten před odpojením přemostit ampérmetrem..... snad jedině tak.

2 Breta: Nevím jak moc se můžu spolehnout na hodnoty změřené klešťákem kterej umí DC. Jakej máš typ klešťáku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33842
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 15:37    Předmět: Citovat

Ked to chces merat opakovane, tak je ten kliestovy ampermeter najlepsie riesenie. Presnost na jednotky mA nepotrebujes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31768
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 19:05    Předmět: Citovat

Iroot napsal(a):
rnbw napsal(a):
Normalne do serie zapoj ampermeter, samozrejme s nim nestartuj.

Jeden vyvod ampermetra na svorku baterie, druhy na privodny kabel a potom kabel odpoj od baterie. Tym padom auto neodpojis od baterie.
Pri odpajani opacny postup, tzn. pripojit kabel na bateriu a potom odpojit ampermeter.


Přesně to je to co nechcu, že když přijedu zaparkuju a pak odpojovat baterku a znovu ji připojovat přes ampérmetr. Všechny změřený hodnoty pak můžou bejt k ničemu. Snad jedině použít odpojovač baterie a ten před odpojením přemostit ampérmetrem.....
Ale on ti to rnbw popsal správně, když připojíš jeden fous A-metru na vývod baterky a druhej na zatím pořád ještě připojenou káblovou svorku a potom ten kabel stáhneš z vývodu baterky, obvod se nepřeruší, protože A-metr zůstane připojenej paralelně k tý vzniklý mezeře mezi vývodem baterky a kabelovou svorkou. Tak se to dělá, pokud nemáš k dispozici stejnosměrnej klešťák nebo A-metr s dostatečně velkým rozsahem, abys ho moh připojit k autu v ještě neuspaným stavu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Iroot



Založen: Jun 13, 2014
Příspěvky: 83
Bydliště: kósek od Prostějova

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 19:37    Předmět: Citovat

a jak to prakticky uděláš ?, když povolím šroub na objímcen u kabelu není místo abych připojil přemostění aniž by nedošlo k přerušení napětí do vozidlové sítě. Obvod se přeruší...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31768
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 20:45    Předmět: Citovat

Musíš si to předem připravit. Normálně odpojíš baterku kostřicí svorkou a pod svorku na ten špalkovej vývod baterky umístíš obtočenej holej měděnej drát. - prostě ho obtočíš a konce mu zkroutíš k sobě = utáhneš ho k vývodu. Konce necháš čouhat do strany, kde nehrozí kontakt s ničím dalším. Tím si učuníš pomocnou vývodní svorku samotný baterky - nad ni znovu nasadíš tu origo šroubovací, abys baterku normálně ukostřil. Když tu opatrně utáhneš o kousek nad původním místem, můžeš normálně startovat a všecko - a přitom pod ní máš kus drátu, na kterej se můžeš cvaknout měřicí svorkou A-metru. A když druhou svorku A-metru připojíš na šroubovací svorku kostřicího káblu a pak ji stáhneš z vývodu, A-metr zůstane zapojenej mezi vývodem baterky a tou pomocnou svorkou z drátu - a hlavní kostřicí svorkou ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 456
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: so listopad 16 2019, 21:26    Předmět: Citovat

Někde musí být odbočené napájení palubní sítě. Při měření proudu až za odbočením se logicky vyhneš nutnosti měřit vysoké proudy startéru a budeš měřit jen co si vezme palubní síť.
Já to mám odbočené přímo na akumulátorové svorce (Dacia Logan I). A třeba u starších traktorů Zetor to je odbočené až na přívodní svorce startéru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Iroot



Založen: Jun 13, 2014
Příspěvky: 83
Bydliště: kósek od Prostějova

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2019, 9:52    Předmět: Citovat

Nějak to splichtím a naměřené hodnoty pak porovnám s DC klešťákem. Výsledky pak tady zveřejním...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31768
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2019, 10:50    Předmět: Citovat

Hape napsal(a):
Někde musí být odbočené napájení palubní sítě. Při měření proudu až za odbočením se logicky vyhneš nutnosti měřit vysoké proudy startéru a budeš měřit jen co si vezme palubní síť.
Já to mám odbočené přímo na akumulátorové svorce (Dacia Logan I). A třeba u starších traktorů Zetor to je odbočené až na přívodní svorce startéru.
Většinou je to odbočovaný na multisvorce umístěný hned na kladným pólu baterky. Dávají to tam snad všecky automobilky - důvodem týhle standartizace je třeba i to, že při hašení auta po nehodě je nutný odpojit baterku - takže hasiči po celým světě mají přesně určený postupy, kde mají baterky odpojovat.

Ale to sem nepatří, důležitý je JAK ZMĚŘIT VEŠKEREJ ODBĚR AUTA V KLIDU.
Než se s odpojováním pro změření prplat na tý multisvorkovnici, je daleko jednodušší odpojit kostřicí kabel od baterky - ten je jen jeden a navíc přes něj teče veškerá spotřeba, takže se při měření v klidu zachytí i nežádoucí svody třeba právě v cívce startéru nebo v proraženejch diodách alternátoru. I proto se to měří právě tam.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund