Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ako to vlastne je s baterkou do Fabii rv.2000
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> SMS
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3126
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 9:35    Předmět: Ako to vlastne je s baterkou do Fabii rv.2000 Citovat

Syn hovorí, ze tam nemoze byt VARTA E43 72Ah 680A a kupil si asi slabsiu.dikV com je problem,je silna,elektronika v aute s tym ma pri dobijani problem?Alebo sa nezmesti presne do drzaku?

Naposledy upravil tiktak1953 dne ne listopad 10 2019, 8:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 863
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 9:50    Předmět: Citovat

nenapisal si sice motorizaciu ale v podstate je to jedno, ked sa vojde do drziaku tak co najvecsiu, nech v zime dobre toci. rv2000 este nema ziadne spesl nabijanie, a alternator dobije akukolvek baterku
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 1623
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 10:06    Předmět: Citovat

A novější mají speciální nabíjení, že tam nelze namontovat jinou kapacitu než předepsanou? Proč přesně?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 10965
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 10:25    Předmět: Citovat

Pokud se to tam vejde, tak by to mělo být jedno. Ale není, protože 62 Ah je vhodná a) do dieselů, b) do větších aut s větším dízlem (jde právě o ten startovací proud pro dízla)
Fungovat to bude, ale na kratší pojíždění bude mít problém s dobíjením a za čas na tom bude hůř jak s normální baterkou kolem 50 Ah. Prostě pokud ji tam už má, tak to musí občas déle projet, aby se taky na tu kapacitu dobila nebo dobíjet v garáži.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 302

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 10:29    Předmět: Citovat

na nastartování benzinu stačí 44 Ah, pokud je klima (= dva ventilátory), dává se 55 Ah. Na naftu pak 62 Ah.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3137
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 10:40    Předmět: Citovat

Je to fakt úplně jedno. Nechá se tam dát co se vejde do kastlíku. Z ekonomického hlediska ale stačí pro benzínový motor 44 až 55 Ah podle výbavy a na ropáka o něco více.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 1541
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 10:44    Předmět: Citovat

Pokud má ABS, ESP a tím pádem i EDS a ASR tak v zimě na sněhu jsou tyto funkce v permanenci a odběr proudu je fakt obrovskej.Vždyť jen pojistky pro tyto jednotky jsou dimenzovaný na 30, 50, i 100A a když člověk chvíli prasí někde na frajplace jako já tak se pojistka za chvíli přepálí.
Takže u některejch aut to není dobré podceňovat.

_________________
Moudří lidé nemusejí být nutně vzdělaní. Vzdělaní lidé nemusejí být nutně moudří.
___________________________________________
Neexistuje zdravý způsob, jak se přizpůsobit hluboce nemocné společnosti. Jiddu Krišnamurtí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3137
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 11:11    Předmět: Citovat

Ježíš, nedělejte z toho vědu. Každé auto podle výbavy má výrobcem osazenou (doporučenou) nějakou kapacitu "baterky". Tak tam při výměně dám s tou samou kapacitou, nebo s nejbližší vyšší jaká je právě k mání a na kterou mám a hotovo Rolling Eyes .
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 6057
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 12:09    Předmět: Citovat

Nikdo vědu nedělá, tiktak se ptá, zda je možné použít jinou kapacitu. ANO! Argument "na kratší pojíždění bude mít problém s dobíjením a za čas na tom bude hůř jak s normální" je lichý. Z jakékoliv kapacity při startu odebereš stejnou energii kterou musíš pojezdem dodat a je úplně jedno zda tuto energii vrátíš do 45 nebo 75. U 75 máš jako bonus k dispozici více energie pro případ.... Jestli se tam baterka vejde je věc druhá, v této diskuzi nepodstatná.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 10965
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 12:40    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Argument "na kratší pojíždění bude mít problém s dobíjením a za čas na tom bude hůř jak s normální" je lichý.
Z jakékoliv kapacity při startu odebereš stejnou energii kterou musíš pojezdem dodat
Měl by sis ujasnit tedy, jestli je to "liché" nebo "normální". Vím o pár lidech v okolí, co nastartují, jedou do práce a ani zdaleka tou jízdou nedodají tu stejnou energii. Když musíš, tak musíš? Ale jak? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 863
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 13:06    Předmět: Citovat

lenze kratke popojizdeni vymlati baterku bez ohladu na kapacitu, dokonca vecsia ti viac vydrzi, ale nasledne ju budes musiet viac (dlhsie) nabijat.
takze suhlas s miro
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 10965
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 13:19    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
lenze kratke popojizdeni vymlati baterku bez ohladu na kapacitu, ......, ale nasledne ju budes musiet viac (dlhsie) nabijat.
takze suhlas s miro
Nějak ti nerozumím. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 4408
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 13:51    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Z jakékoliv kapacity při startu odebereš stejnou energii
Já myslím, že ne. Že ze silnější baterky odebereš méně energie, protože s ní motor snáze a rychleji naskočí. Nemluvě o tom, že naddimenzování baterky má velmi pozitivní vliv na její životnost. Největším nepřítelem jinak dobře opečovávané baterky je startování motoru, a čím je pro ni snadnější, tím déle vydrží.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 569

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 15:22    Předmět: Citovat

Já si myslím, že lepší je koupit větší. Mám dvě auta obě benzín - jedno 1400ccm a baterie 62Ah 16let stará tj. původní. Druhý motor 1200ccm a baterka 44Ah původní vydržela 6 let a další jsem kupoval každé tři roky do doby než jsem koupi maximálně možnou (kvůli rozměrům kaslíku) tj. 60Ah a zatím 4 roky bez problémů. Obě auta jezdí spíš krátké vzdálenosti.

P.S. Baterie 44Ah fungovali pouze 2 roky, pak je bylo nutné před zimou nabít a třetí rok se nabíjelo i 3x za zimu pak šli ven.

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 10965
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 15:50    Předmět: Citovat

Prostě v tom máte zmatek. Jsou auta, co jim stačí baterka 35 Ah i po době 8 let a ta baterka startuje jak nová. Na druhé straně jsou auta, co mají baterku 62 Ah a po 5-6 letech nechají majitele najednou na holičkách se startem na pomocné kabely a nikdo neví proč. No a nakonec je dost případů, co prdne baterka už po třech letech. Spíše bych řešil taky alternátor a jeho možnosti, protože on je ten první, co ji musí utáhnout v klidu. Pokud utáhne větší baterku a ta se tam vejde a je za rozumnou cenu jak ta, co tam má být, tak bych to neřešil. Na zimních gumách se dá jezdit taky i v létě. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> SMS Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.50 sekund