Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Problém s váhou vzduchu
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 56

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:44    Předmět: Problém s váhou vzduchu Citovat

Zdravím, točím se dokola kolem problému s nižším výkonem motoru Fiat freemont 2,0 125kw diesel.
Po mnoho věcech jsem došel až k váze vzduchu(MAF). Novou váhou se nic nezměnilo, nicméně diagnostika ukázala problém - požadované množství vzduchu 1200mm3/ naměřené 680mm3.
Pomocí multimetru jsem zjistil, váha má 4 piny, že na dvou pinech je 13,5V a kostra, na zbylých dvou by mělo být 5V a signál zpět do řj. Ale na pinu kde má být 5V jsem naměřil jen 2,5V, oholil jsem dráty těsně před konektorem a měřil při zapojeném konektoru do váhy. Další měření bylo přímo na pinu odpojeného konektoru a tam už 5V bylo.
Prosím kde je zrada? díky Michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 24258
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 14:59    Předmět: Citovat

Zmeraj kabel (jeho odpor) od konektora vahy po konektor RJ. Moze byt niekde zlomeny alebo uhnity.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 6579
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 16:17    Předmět: Citovat

Taky bych si tipnul na uhnilý kabel nebo konektor.
Odběr čidla z ŘJ není nulový, na přechodovém odporu, který vznikl v místě koroze spoje nebo kabelu, se projeví právě úbytkem napětí.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 356
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 19:12    Předmět: Citovat

Aký je to ročník? Ak niečo novšie, tak by som si tipol, že meriaš správne hodnoty. 2,5V nameriaš preto, lebo to nebude analógový signál, ale dátový. A problém bude skutočne málo vzduchu na váhe. Ale len tip, kým nemám presné info.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 56

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 19:55    Předmět: Citovat

rok je to 2013, problém je málo vzduchu, ale proč? Jedním kabelem jde do váhy 5V a zpátky nevím co se vrací. Problém je, že se zapojeným konetorem tam jde jen2,5V a s odpojeným 5V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 573
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 21:19    Předmět: Citovat

Malo vzduchu, ale proc? No protoze je treba porad pootevreny egr a tak misto vzduchu proudej do sani spaliny. Chtelo by to pozadovanou a skutecnou hodnotu zaznamenat v grafu pri jizde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 356
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 21:19    Předmět: Citovat

Nemám k tomuto autu dokumentáciu, takže neporadím, len dám názor.
Nepripojené to môže byť pullup a ak tam po pripojení idú logické 0 (0V) a logické 1 (5V), tak tam môžeš namerať 2,5V. Skús na to hodiť osciloskop, či je to spojitý signál, alebo digital.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 56

PříspěvekZaslal: pá listopad 08 2019, 21:50    Předmět: Citovat

opomenul jsem napsat, že to řeším kvůli tomu, že motor padá do nouzového režimu kvůli vysokému tlaku turba - vyměněno podtlakové vedení, regulace chodí a reguluje, výměna MAP senzoru, výměna solenoidu a tak zbyla jen ta váha. Osciloskop nemám ani nevím kde ho sehnat, na google jsem se dočetl že do váhy jde jak +-12V tak konstantních 5V, (váha je 4pin) ale tech 5V nenaměřím tam kde mají být a tech 2,5V se nemění ani s otáčkama.
Opět jsem zapomněl napsat, že zpočátku jsem zahýbal kabely a auto pár dní jelo. Ohledně EGR - zjistím něco když ho odpojím?
Řeším to tady, protože vím, že se tady dozvím informace přímo k problému. Na jiném foru je to zatím pokus omyl
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 1703
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 0:30    Předmět: Citovat

Zde je měření na třech váhách - MAF senzorech.
_________________
Film Tohle je náš svět
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 56

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 8:01    Předmět: Citovat

Ano právě tohle jsem studoval, u mě by referenční napětí 5V mělo být na kolíku 3, ale s připojenou váhou naměříme jen 2.5V. Na výstupu ( kolík 4 ) je 2,5V a nemění se v závislosti na přidání plynu

Zbytečná citace bezprostředně předcházejícího příspěvku byla odstraněna, viz bod 4f "Pravidel". jimirek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 573
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 12:11    Předmět: Citovat

"Podle hodnoty napětí na váze vzduchu jednotka určí objem proudícího vzduchu a domíchá dávku paliva."

Když auto padá do nouzáku a píše např "regulace tlaku v sání: nad hranicí regulace" tak protože je moc velkej tlak vzduchu v sání. Ten se reguluje regulací turba. Regulace turba je mechanická, říízená většinou podtlakem, který je řízen el. mag. ventilem.

Většinou to nemá nic společeného s váhou vzduchu.

Ke správné fciregulace turba je potřeba mít dostatečný podtlak - vývěva ok? změřit podtlak budíkem.

El. mag. ventil je taky ok?

Membrána která podtlak převede na mechanickou činnost je taky v pořádku?

Když k měmbráně přivedeš podtlak regulace se plynule pohybuje? Ono to občas vypadá že se pohybuje ale ve skutečnosti se pohybuje pouze v provoznívh vůlích ale ve skutečnosti uvnitř turba nechodí vůbec.

Většina aut (krom některých japonců) dokáže jezdit i bez váhy vzduchu a nikdy jsem se nesetkal s tím že by kuli váze vzduchu auto padalo do nouze a psalo chybnej tlak v sání. Nicméně nevylučuju že ve fiatu jsou takový experti že to tak klidně může bejt.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 56

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 13:38    Předmět: Citovat

vše vyměněno odskoušeno, kromě budíku na podtlak - ten jsem zkoušel velkou stříkačkou.
do nouzáku to spadne pouze při prudším přidání plynu, ale ne vždy. Auto dokonce jede i bez váhy vzduchu a moc velký rozdíl tam není, nerozsvítí se ani kontrolka. Nevím jak přesně to funguje, ale mám za to že váha vzduchu je jeden z hlavních snímačů které řídí chod motoru, tedy i regulaci turba, na diagnostice při požadavku na 1220mm3 ukazuje cca 600mm3: auto je líné, jde pomalu do otáček ,po výměně váhy chvíli jelo normálně a zas nejede. zaslepením EGR ventilu se nic nezměnilo

Zbytečná citace bezprostředně předcházejícího příspěvku byla odstraněna, viz bod 4f "Pravidel". jimirek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 4501

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 14:56    Předmět: Citovat

Máme doma Bravo 1,9JTDm 16V 150Hp a Stilo 1.9JTD 115Hp.
Na obou když odpojíš váhu vzduchu tak jedou bez problémů. Dokonce se mi někdy zdá, že lépe než s váhou Smile
EGR na vyzkoušení zaslepit můžeš na provoz to není - on počítá s množstvím "vzduchu" které rekuperuje a to mu pak chybí - vyzkoušeno chová se to pak divně takže jsem ho musel rozchodit a záslepku dát pryč.
Co snímač tlaku turba? To sice asi nemám nicméně když mi zoxidoval konektor na snímači tlaku railu tak se fakt děly věci stylem jedu nejedu a v závadach byla sporadický vysoký tlak rail. Takže bych možná tipoval i tam. Nebo nemůže ti někde brát falešný vzduch za váhou?
Když máš odpojenu váhu padá taky? - pak bych hledal jinde.
Jo Fiat to je srdcovka která dokáže potrápit.
Ale pořád lepší než koncern.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 56

PříspěvekZaslal: so listopad 09 2019, 17:16    Předmět: Citovat

ještě jsem si vzpoměl, že když jsem to zkousel před časem diagnostikovat čínskou diagnostikou tak teplotu nasávaného vzduchu to ukazovalo cca 40stC
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 4708
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: ne listopad 10 2019, 10:35    Předmět: Citovat

Fiat lepší než koncern?! No to jsi mě pobavil Laughing Laughing Laughing Ty italský obrazek_cenzura neumí ani šroubovat...
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund