Zdravím,
Co by mohlo způsobovat kovové pískavé zvuky při studeném motoru za volnoběhu? Je to určitě něco na dřážkovém klíňáku kde je altík, napínací kladka, klikovka (pohon), čerpadlo chladící kapaliny a čerpadlo oleje servořízení.
Kladkou ani řemenem to není. Pokud jsou ložiska klikovky a čerpadla oleje servořízení mazaná olejem , tak bych je taky vyloučil. Takže asi alternátor nebo vodní čerpadlo?
Ví někdo co z toho to nejčastěji zůpsobuje?
1.skontroluj volnobežku na alternátori.( rotor sa musí dat pretočit v smere hod,ručičiek v stave ked remenica na altiku stoji. Po štarte má alternátor velký odpor,pretože ho zatažuje odber batérie po štarte.
2. velmi často sa pretáča hlavná remenica na kluke. Má gumové medzikružie,ktoré sa pretáča a vytvára piskotaví zvuk. Najlahšie to zistíš tak,že bielou fixou spravíš na bočnú plochu remenice čiaru,ktorá bude prechádzat cez kov a gumu. Potom po jazde,ked motor píska to skontroluj.(ked čiara bude rozhodená,tak sa medzikružie pretáča).
Oba problémi som riešil,ked sme mali Feldu vo firme.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt říjen 31 2019, 9:44 Předmět:
Máš málo nahlas puštěný rádio.
Teď vážně.Tohle dělá snad každá 1.9D.Asi to fakt bude dělat dvouhmotová řemenice. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Sep 21, 2009 Příspěvky: 619 Bydliště: Chrast u Chrudimi
Zaslal: čt říjen 31 2019, 9:50 Předmět:
Jo díky za rady, bude to tím. Náhradní řemenici, která to nedělá bych měl, nebo svrtat bych to dokázal, ale je tam tak blbý přístup, že to bez sundání motoru nepůjde. Pokud si to pamatuju, tak se nedostanu ani k těm imbusům...
Založen: Sep 21, 2009 Příspěvky: 619 Bydliště: Chrast u Chrudimi
Zaslal: čt říjen 31 2019, 16:06 Předmět:
Jen po nastartování a pouze při volnoběhu, do 10 min to přestane. Jsem rád, že to je ta guma, myslel jsem že to je třeba suché ložisko, které se může kdykoliv zadřít nebo vysypat.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1768 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: čt říjen 31 2019, 20:18 Předmět:
To vypadá že to po nastartování ještě dožhavuje. Zapni klíček a až ti zhasne žhavení počkej ještě těch 10s a potorm zkus nastartovat. Vyzkoušej to u teplého motoru.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31843 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 31 2019, 20:56 Předmět:
Běžně pískají napínací kladky drážkovýho "klíňáku" - jsou tam "samomazný" futra, ale po pár letech úplně vyschnou a než se ohřejou, hvízdají jak peklo ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 21, 2009 Příspěvky: 619 Bydliště: Chrast u Chrudimi
Zaslal: pá listopad 01 2019, 8:42 Předmět:
Mám naštěstí garáž, takže koroze nijak zvláště nepostupuje, navíc jezdím celkem málo. Spotřeba 5,5l. Dost velký kufr. Před 5 lety měněn celý motor + spojka + převodovka. Bylo prasklé těsnění pod hlavou. Od té doby pouze olej a STK. Motorově to je OK, škoda té hnijící kastle - speciálně podběhů a pátých dveří...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: so listopad 02 2019, 17:42 Předmět:
Sandal napsal(a):
To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.
Můžu se zeptat na důvod? _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so listopad 02 2019, 18:23 Předmět:
Dvou-hmotová řemenice je tlumič torzních kmitů. Některé jsou v provedení kov/guma/kov a opravdu se to umí ukroutit a upadnout. Další jsou celokov od dosedací plochy pro kliku až po plochu na řemen, ale mají uvnitř na gumě vložený další kovový setrvačník. Takovou mám já na své 1.8 20V.
Nemyslím si, že by řemenice napevno u 1.9D ukroutila čep klikovky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31843 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 02 2019, 19:53 Předmět:
ZdenekHQ napsal(a):
Sandal napsal(a):
To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.
Můžu se zeptat na důvod?
Dvouhmota tlumí torzní kmitání, který je navalený do klikovky expanzníma tlakama prudce se střídajícíma mezi prvním až čtvrtým válcem - protože motor je turbo = přeplněnej, má mnohem vyšší expanzní tlak než atmosféricky plněnej, přitom jeho klika je srovnatelná. Aby se klika nepřekroutila tím, že se od jejího konce zatíženýho setrvačníkem doslova odrazí zkrutnej impuls způsobenej každým vznětem, nasadí se na její konec mezi hmotu hřídele a samotnýho setrvačníku pružnej díl, kterej vlastně dovoluje tomu setrvačníku kmitat vůči ose hřídele ve směru otáčení i proti němu. Kdyby se tam ta hmota setrvačníku oddělená od hřídele nedala, musela by se klika vyrábět přibližně 2x silnější = těžší, aby ji dynamický síly nerozlomíly. A 2x těžší klika znamená 2x pomalejší přechody otáček, 100% přídavku mrtvý hmoty, cena, materiál ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.