Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Felicia 1,9d pískání
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EL34



Založen: Sep 21, 2009
Příspěvky: 619
Bydliště: Chrast u Chrudimi

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 8:09    Předmět: Felicia 1,9d pískání Citovat

Zdravím,
Co by mohlo způsobovat kovové pískavé zvuky při studeném motoru za volnoběhu? Je to určitě něco na dřážkovém klíňáku kde je altík, napínací kladka, klikovka (pohon), čerpadlo chladící kapaliny a čerpadlo oleje servořízení.
Kladkou ani řemenem to není. Pokud jsou ložiska klikovky a čerpadla oleje servořízení mazaná olejem , tak bych je taky vyloučil. Takže asi alternátor nebo vodní čerpadlo?
Ví někdo co z toho to nejčastěji zůpsobuje? Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jurosdi



Založen: Jan 07, 2017
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 8:36    Předmět: Citovat

1.skontroluj volnobežku na alternátori.( rotor sa musí dat pretočit v smere hod,ručičiek v stave ked remenica na altiku stoji. Po štarte má alternátor velký odpor,pretože ho zatažuje odber batérie po štarte.

2. velmi často sa pretáča hlavná remenica na kluke. Má gumové medzikružie,ktoré sa pretáča a vytvára piskotaví zvuk. Najlahšie to zistíš tak,že bielou fixou spravíš na bočnú plochu remenice čiaru,ktorá bude prechádzat cez kov a gumu. Potom po jazde,ked motor píska to skontroluj.(ked čiara bude rozhodená,tak sa medzikružie pretáča).

Oba problémi som riešil,ked sme mali Feldu vo firme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 8:45    Předmět: Citovat

hlavní řemenice na klice, je dvojitá "odpružená" gumou, udělej obyčejnou křídou čáru přes obě části a uvidíš Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 9:44    Předmět: Citovat

Máš málo nahlas puštěný rádio.
Teď vážně.Tohle dělá snad každá 1.9D.Asi to fakt bude dělat dvouhmotová řemenice.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EL34



Založen: Sep 21, 2009
Příspěvky: 619
Bydliště: Chrast u Chrudimi

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 9:50    Předmět: Citovat

Jo díky za rady, bude to tím. Náhradní řemenici, která to nedělá bych měl, nebo svrtat bych to dokázal, ale je tam tak blbý přístup, že to bez sundání motoru nepůjde. Pokud si to pamatuju, tak se nedostanu ani k těm imbusům...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 15:58    Předmět: Citovat

To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1768
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 16:00    Předmět: Citovat

Píská to pořád nebo jen po nastartování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EL34



Založen: Sep 21, 2009
Příspěvky: 619
Bydliště: Chrast u Chrudimi

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 16:06    Předmět: Citovat

Jen po nastartování a pouze při volnoběhu, do 10 min to přestane. Jsem rád, že to je ta guma, myslel jsem že to je třeba suché ložisko, které se může kdykoliv zadřít nebo vysypat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1768
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 20:18    Předmět: Citovat

To vypadá že to po nastartování ještě dožhavuje. Zapni klíček a až ti zhasne žhavení počkej ještě těch 10s a potorm zkus nastartovat. Vyzkoušej to u teplého motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt říjen 31 2019, 20:56    Předmět: Citovat

Běžně pískají napínací kladky drážkovýho "klíňáku" - jsou tam "samomazný" futra, ale po pár letech úplně vyschnou a než se ohřejou, hvízdají jak peklo ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EL34



Založen: Sep 21, 2009
Příspěvky: 619
Bydliště: Chrast u Chrudimi

PříspěvekZaslal: pá listopad 01 2019, 6:48    Předmět: Citovat

Tak to je skutečně tou dvouhmotovou řemenicí na klice. Přístup na výměnu tam snad bude, akorát budu musel vlézt do jámy nebo sundat kolo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EL34



Založen: Sep 21, 2009
Příspěvky: 619
Bydliště: Chrast u Chrudimi

PříspěvekZaslal: pá listopad 01 2019, 8:42    Předmět: Citovat

Mám naštěstí garáž, takže koroze nijak zvláště nepostupuje, navíc jezdím celkem málo. Spotřeba 5,5l. Dost velký kufr. Před 5 lety měněn celý motor + spojka + převodovka. Bylo prasklé těsnění pod hlavou. Od té doby pouze olej a STK. Motorově to je OK, škoda té hnijící kastle - speciálně podběhů a pátých dveří... Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so listopad 02 2019, 17:42    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.

Můžu se zeptat na důvod?

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so listopad 02 2019, 18:23    Předmět: Citovat

Dvou-hmotová řemenice je tlumič torzních kmitů. Některé jsou v provedení kov/guma/kov a opravdu se to umí ukroutit a upadnout. Další jsou celokov od dosedací plochy pro kliku až po plochu na řemen, ale mají uvnitř na gumě vložený další kovový setrvačník. Takovou mám já na své 1.8 20V.

Nemyslím si, že by řemenice napevno u 1.9D ukroutila čep klikovky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31843
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 02 2019, 19:53    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
Sandal napsal(a):
To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.

Můžu se zeptat na důvod?
Dvouhmota tlumí torzní kmitání, který je navalený do klikovky expanzníma tlakama prudce se střídajícíma mezi prvním až čtvrtým válcem - protože motor je turbo = přeplněnej, má mnohem vyšší expanzní tlak než atmosféricky plněnej, přitom jeho klika je srovnatelná. Aby se klika nepřekroutila tím, že se od jejího konce zatíženýho setrvačníkem doslova odrazí zkrutnej impuls způsobenej každým vznětem, nasadí se na její konec mezi hmotu hřídele a samotnýho setrvačníku pružnej díl, kterej vlastně dovoluje tomu setrvačníku kmitat vůči ose hřídele ve směru otáčení i proti němu. Kdyby se tam ta hmota setrvačníku oddělená od hřídele nedala, musela by se klika vyrábět přibližně 2x silnější = těžší, aby ji dynamický síly nerozlomíly. A 2x těžší klika znamená 2x pomalejší přechody otáček, 100% přídavku mrtvý hmoty, cena, materiál ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund