Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

podivná lambda sonda

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so listopad 02 2019, 9:36    Předmět: podivná lambda sonda Citovat

Setkali jste se někdo s chováním úzkopásmové lambda sondy, že by negovala svoje chování? Klasicky má úzkopásmovka dávat cca 0,1V v prostředí s vysokým obsahem kyslíku a cca 0,9V v prostředí bez kyslíku. Tzn. vznikne diference mezi obsahy kyslíku na elektrodách a Nernstův článek začne generovat vyšší napětí. Já mám před sebou lambdu, originál Bosch LSH25, která se ze dne na den rozhodla fungovat naopak. Dává těch 900mV když je přebytek kyslíku na výfukové straně a napětí sletí po 100mV když je na výfukové straně skoro nulový obsah kyslíku. Topný článek uvnitř je v pořádku. I test doma mi dá stejný výsledek, lambda v držáku na stole, zapnu vyhřívání a během chvilky stabilně generuje cca 900mV. Plamenem PB hořáku obalím špičku snímače a napětí okamžitě sletí pod 100mV.

Začala se mi takto chovat v autě ze dne na den. Odpoledne po příjezdu domů vše ok, ráno chyba. Napětí sondy příliš nízké dle VAGu. Stabilně visela kolem 0,08V, při prošlápnutí plynu a padání otáček se to zvedlo na cca 0,2V a pak zase na volnoběh spadlo na 0,08V. Nájezd 30.000km, rok a půl provozu. Nic moc výdrž. Vrátil sem zpět původní origo lambdu Bosch z roku 96, se kterou to auto sjelo z linky a pořád funguje. Novou lambdu sem dával preventivně loni, když tam místo kontinuelního vstřiku LPG šla nová sekvence.

Setkali jste se někdo s něčím podobným?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st listopad 06 2019, 17:55    Předmět: Citovat

Tak podle různých zdrojů, které jsem našel to není až tak neznámá závada. Podle symptomů to vypadá na kontaminaci lambda sondy zbytky silikonu, respektive toho co z něj zbude když shoří ve spalovacím prostoru na SiO2.

https://www.scientificss.co.uk/products?format=raw&task=download&fid=194

Ovšem netuším jak by se u mě dostal do motoru. LPG beru primárně na jediné čerpačce (Benzina) a benzín tankuju jenom Vervu 100.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 06 2019, 18:52    Předmět: Citovat

Naku, na totální likvidaci běžnýho platino-rhodiovýho redukčně-oxidačního katalyzátoru stačí v motoru spálit přibližně půl litru olovnatýho benálu. A to v poslední době prodeje benálu s olovnatým antidetonantem bylo množství čistýho olova daný normou na 0,4g kovovýho Pb /litr benálu. Zasrat lambdu křemičitanem bude "vyžadovat" podobně "velký" množství výchozí látky - takže pokud někdo zasilikonoval nějakej spoj u LPG čerpačky a silikon se dostal do kapalný fáze, mohlo se ti to dostat klidně až na lambdu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st listopad 06 2019, 20:23    Předmět: Citovat

Aha, no kdo ví kde sem co chytnul. Každopádně stará lambada má bílou čepku stejně jako na týhle fotce...

https://www.carboncleaningusa.com/ressources/images/Lambda/oxygen_sensor_symptoms.png

Otrava "silikonem". Takže buď něco v benzínu a nebo něco v LPG.

"Vadnou" lambdu sem tady doma trápil zapojenou na zdroj, PB hořákem, zkoušel jak šlape, kdy se přehodí na negativní napětí. Bylo mi to už vlastně jedno jestli ji zničím nebo ne. Zvláštní, začala zase "normálně" chodit. 0-0,8V, v hořáku dává napětí, jinak sletí na nulu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt listopad 07 2019, 11:03    Předmět: Citovat

Další lambda začíná vykazovat podobné symptomy jako ta první. Vypadá to asi opravdu na kontaminaci LPG, protože na benzín to auto jenom startuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po listopad 18 2019, 8:11    Předmět: Citovat

Takže sem projel nádrž vervy, prohnal dvě nádrže lpg a už je klid. Žádná chyba, vše funguje jak by mělo i podle reálných dat za chodu motoru. Už sem paranoidní a tankovací pistoli LPG před napojením utřu hadříkem Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po listopad 18 2019, 9:13    Předmět: Citovat

A to se tím prohnáním původní sonda zase sama spravila nebo jsi ji musel vyměnit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po listopad 18 2019, 11:51    Předmět: Citovat

Ne je tam nová. Ta sice taky hned po výměně měla tendenci blbnout, ale jak už sem psal prohnal sem motorem nádrž vervy + už dvě nové nádrže LPG a všechno přestalo. Původní i nová lambda jsou origo Bosch.

Pravděpodobně jsem silikonového bacila chytil na čerpačce Shell v Bystřici pod Hostýnem. Byla v celkem bídném stavu ta jejich LPG plnička. Pistoli jsem musel cvakat na 3x, pořád utíkal plyn. To sem měl hned jet do háje...ponaučení pro příště.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.11 sekund