Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Felicia 1,9d pískání
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so listopad 02 2019, 20:01    Předmět: Citovat

A proč se to neurve od toho setrvačníku? Nebo mezi setrvačníkem a klikovkou je taky guma?
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 02 2019, 21:22    Předmět: Citovat

Část setrváku je pevně našroubovaná ke klice, část je oddělená tou gumou. Nebudu se pouštět do anál-lízy kolik % je kde a proč - prostě takhle to vygómaly pomazanější hlavy a když se ten dělenej a vzájemně odpruženej setrvák nahradí plným = "jednohmotovým", tak to taky jede - ale jen do chvíle, kdy to právě těma vzájemnýma odrazama silovejch impulzů přerve kliku na kusy ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so listopad 02 2019, 22:54    Předmět: Citovat

Odkedy ma Felicia nejaky motor s turbom?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so listopad 02 2019, 22:59    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Felicia motor s turbom?

Nikdy takový neměla. Naftu jen 1,9D (47 kW), atmosféru s nepřímým vstřikem. Konstrukčně motor z počátku 80. let.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5226

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 9:59    Předmět: Citovat

Felda je ropák. Nicméně u novějších aut z druhé strany je dvouhmotový setrvačník. A opravdu špekulantům co jej měnili za jednohmotu praskaly klikovky.
Dokonce slavné problémy VW, či BMW s řetězy byly zapříčiněny tím, že řetěz nebyl schopný absorbovat prudká úhlová zrychlení na řetězce. A tedy se vytahal.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3488

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 10:25    Předmět: Citovat

Já jsem kdysi okolo r. 2005 na své FEL1,9D z r.v. 1994 podle jakéhosi návodu na foru (ale nemohu dohledat kde, jestli feliciaforum nebo nějaké škodaforum) řemenici na dvou protilehlých místech přes tu vnitřní gumu durch provrtal, ta díra částečně lízla i kov vnitřního i vnějšího prstence, tuším se tam potom prořezal závit M6, zašrouboval šroub, ťukla se jen hrana šroubu svářečkou a hotovo.
Felda dodnes (2019) jezdí!!
Neví někdo, kde ten návod byl?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 12:16    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Odkedy ma Felicia nejaky motor s turbom?
Píšu obecně o "dvouhmotě".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 12:32    Předmět: Citovat

A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jurosdi



Založen: Jan 07, 2017
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 12:40    Předmět: Citovat

Pri zapustení skrutiek do spoja gumy a kovu na remenici vôbec nedôjde k pokesu pôvodného účelu. Gumové medzikružie bude nadalej tlmit kmity,akurát skrutky zabránia pretáčaniu medzikružia po kovovej ploche.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 13:04    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?
Protože u tý řemenice má vnitřní gumová vložka stejnou funkci jako u dvouhmoty. Jen setrvačnej moment vnějšího obvodovýho dílu dvouhmotovýho setrvačníku u ní zastupuje součet všech momentů navázanejch na řemenici prostřednictvím toho řemene - alternátor, vodní pumpa, hydropumpa k servu atd atd. Bohužel, někdo si to nedokáže fyzikálně představit a bude tady zas štěkat jak hyena s koulema skřípnutýma mezi větve...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 13:10    Předmět: Citovat

Podle mě to tam bude kvůli ochraně těch pomocných agregátů a řemenu před vibracemi, ne naopak. Že by setrvačnost těch agregátů dokázala přes drážkový řemen zlomit klikovku, o tom dost pochybuju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 13:40    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Lukas-Peca napsal(a):
A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?
Protože u tý řemenice má vnitřní gumová vložka stejnou funkci jako u dvouhmoty.
...
Bohužel, někdo si to nedokáže fyzikálně představit a bude tady zas štěkat jak hyena s koulema skřípnutýma mezi větve...
Stejná funkce = tlumič torzních kmitů. Budeš štěkat dál?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: ne listopad 03 2019, 13:45    Předmět: Citovat

Že je to tlumič torzních kmitů, to bylo od začátku jasné asi každému, tak nevím, proč to zde tak pitváš. No to je jedno, nemá cenu rozvíjet další zbytečný OT.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund