Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Něco na zamyšlení.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1271
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 17:48    Předmět: Citovat

S elektromobilem na kontrolu emisí za 400,-:
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/elektromobil-emise-vysoke-myto-bmw-i3.A191016_130900_pardubice-zpravy_mvo
Papír pro papír, na lidi je potřeba přísnost (hlavně když nám to prochází a lidi platí)

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1271
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 17:53    Předmět: Citovat

Dnešní Radkin Honzák:
http://blog.aktualne.cz/blogy/radkin-honzak.php?itemid=34991

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4038
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 18:00    Předmět: Citovat

Já znám několik majitelů elektromobilů různého stáří a kategorie, všichni si to koupili ze svého a všichni jsou spokojeni. Nakonec i na oblíbeném webu DFENS lze nalézt článek o vlastnictví elektromobilu, který nijak negativně nevyznívá. Já vlastní pojízdné auto nemám, protože ho nepotřebuju, ale kdybych nedejbože musel denně dojíždět do práce pár kilometrů z vesnice tak jako velká část národa, o elektromobilu bych uvažoval. Kdybych jezdil víc, koupil bych si auto na LPG nebo přinejhorším diesel.

Prostě elektromobily se hodí na určitý druh provozu a je nesmysl tu technologii odsoudit jako celek jen kvůli tomu, že to neujede v kuse 1000 km tak jako auta se spalovacím motorem, která mají oproti elektromobilu zase své nevýhody. Pokud někdo stráví 11 h denně na silnici, je zjevná kravina kupovat si kvůli tomu Teslu. Asi nemá význam se k tomuto vláknu více vyjadřovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5639
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 18:08    Předmět: Citovat

Jenže na pojížďky a cestu pár kilometrů do práce si nikdo normální nekoupí auto za víc jak milion kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 18:15    Předmět: Citovat

Ale má, Lukášu. Co když Ti to zaměstnavatel dá jako podmínku, že budeš jezdit jeho autem, co pak?
Tys za poslední cca 2 roky, při čtení Tebou zmíněného webu nezpozoroval, že mezi řádky majitel celkem nepokrytě kolaboruje? Střední a někteří i z mladší generace to ještě ovládají.. Proč myslíš, že ten web v této podobě ještě existuje?
Právě tam, na tom webu se ty otázky potřeby elektriky a přípojek poměrně podrobně probíraly. A proběhly i úplně suché, kupecké výpočty, jakou asi přípojku by potřebovalo třeba typické, panelové sídliště, třeba s 500-800 lidí, kterých je po ČR nastavěných mraky a furt slouží. Ty nevidíš na Jižňáky?
Tak si třeba taky spočítej, jaký rezervovaný příkon a jakou soudobost by bylo třeba, aby mohla v noci nabíjet alespoň třetina z bydlících a nebyli vystaveni situaci, že ráno nedojedou do práce.
Naposled - kde tolik elektriky chceš vzít, když teda jaderky a úložiště jsou fuj, uhelky jsou ultrafuj, akorát vodu, vzduch a FV tolerujeme?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 18:30    Předmět: Citovat

Mi by se líbilo nějaké malé elektrovozítko, tak pro dvě osoby, to by byla parádička. Ono mít jedno auto "spalovací" je hezké, ale jedno auto je málo (v případě poruchy, větší opravy, úpravy, je člověk nahranej). Dvě auta je zas zbytečně moc. Kvůli naší trapné legislativě mě láká mít dvě identická auta a jedny SPZ.
Ovšem mít spalováka a elektromobil, to by bylo úplně dokonalé. A asi i nejekologičtější.
Elektroojetina bez baterky by snad nemusela být tak drahá, ne?
Je to asi podobné jak s pilou. Když jsem si koupil motorovku, myslel jsem si, že mám vystaráno. Ovšem v praxi se ukáže, že mnohdy by elektrická řetězovka byla mnohem vhodnější. Tak jsem neodolal, koupil jsem i elektrickou, a od té doby benzínka skoro pořád zahálí. Když člověk neřeže v kuse, mimo rozvod, je elektrika ideální.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19433
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 18:57    Předmět: Citovat

Pohledy z druhé strany.
Jen se v něm těžko hledá, kdo nějakou Teslu vlastní, a kdo ji má na firmu nebo od firmy. Jsem skeptik: pro mne je rozhodující, že doma bych to neměl jak nabíjet: když už nic jiného, kabel by přes chodník asi poněkud překážel.
Nabíjecí stanice na sídlišti zřejmě nebude - právě se tu rekonstruovala trafostanice - výkon ale zůstává stejný, žádný další vývod se nepokládal, distribuční vedení se neposilovala.
Bylo by mi líto času, který by mě stálo nabíjení někde jinde, rozhodně to nebude těch 6 minut každých průměrně 628 km (191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km). Během těch 6 minut obvykle stíhám natankovat a zaplatit...
Ostatní pohony začnu propagovat, až každý z těch 120 tisíc najetých kilometrů vyjde levněji. Vzhledem k cenám elektroaut a hybridů se ale asi nedočkám.
Protože pro nepodnikajícího uživatele, který dojíždí do práce a cestou třeba nakoupí, je elektrický i hybridní pohon pořád ještě těžko akceptovatelný luxus.
Jistě, rád bych pomohl přírodě, ale, jestli každá tuna CO₂, o kterou EU snížila emise, byla přetrumfnutá 4,5 tunami CO₂, o které vzrostly emise v USA a v Číně, znamená to, že se tu pokoušíme zachránit něco, nač se jinde s vysoka ignoruje. V takových podmínkách je logicky důležitější, jaký kompromis jsem ochotný nejen přijmout, ale také finančně dlouhodobě zvládat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1271
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 19:09    Předmět: Citovat

CO2 - to je ta vychytralá molekula, co z jedné strany propouští a z druhé odráží a vždycky je správně natočená ke slunci tak, aby v množství 0,04% dělala skleník?
_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2537
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 20:32    Předmět: Citovat

Na tom nesejde, ne?Hlavně že z toho tečou miliardy z emisních povolenek a i my, téměř všichni na planetě za to platíme Laughing Jak ubohý.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7348

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 20:37    Předmět: Citovat

Ruprecht napsal(a):
CO2 - to je ta vychytralá molekula, co z jedné strany propouští a z druhé odráží a vždycky je správně natočená ke slunci tak, aby v množství 0,04% dělala skleník?
Co je to za pitomost s tím natáčením? Od Slunce sem přichází mnohem víc druhů záření než jen teplo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2555

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2019, 21:03    Předmět: Citovat

IMHO je potřeba, když už to někoho napadlo, aby se to ověřilo v provozu v množství větším než malém a ukázalo se, jestli to má nějakou budoucnost nebo jestli je to jen další ze slepých uliček.
Nedávno jsem někde četl o pokusu, jak elektromobil dojede po D1 z Prahy do Ostravy (a snad i zpátky). Už si nepamatuji jak to popisovali, kde a kolikrát a jak dlouho dobíjeli. Ale utkvělo mi v paměti, že doporučovaná optimální cestovní rychlost byla asi 110km/h kvůli co nejdelšímu dojezdu. Takže kromě kamionů by na dálnicích zdržovaly provoz i elektromobily.

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5192
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2019, 6:24    Předmět: Citovat

jen te opravim, byla to trasa Pha-Brno. Detaily si nevybavuju ale zadna slava to nebyla...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 974
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2019, 7:01    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Pohledy z druhé strany.
(191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km).


Pro porovnání, shodou okolností jsem v pondělí odvezl do likvidace svojí Multiplu CNG, tak jsem počty uzavřel - koupena jako desetiletá, likvidována jako dvacetiletá.
Počáteční stav 203 322, konečný 341 519, najeto tedy 138 197.
Náklady na pořízení a servis 271 548 Kč, tedy 1,96 Kč/km, za CNG jsem zaplatil 148 896 Kč, tedy 1,07Kč/km, celkkové náklady tedy 3,03 Kč/km.

Jediné co není v platbách zahrnuto je povinné a platba za samotné emise a STK prohlídky, abych v porovnání nediskriminoval druhý vůz, který jezdí jen příležitostně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2019, 8:21    Předmět: Citovat

A zkuste něco podobného spočítat u "elektromobilu" a bude rádi, když se vejdete do té částky za 1 km.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1271
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: pá říjen 18 2019, 8:42    Předmět: Citovat

citace:
...pitomost s tím natáčením...

Aby molekuly CO2 v množství 0,04% mohly dělat skleník, tak musí mít odrazivou a propouštivou stranu. A aby to fungovalo, musí být molekuly taky dostatečně chytré, takže aby vyhověly teorii skleníku, musí se orientovat tou propouštivou stranou ke slunci a odrazivou k zemi (nevím teda úplně přesně jak se orientují a co dělají v noci).
Pokud by se molekuly CO2 chovaly ze všech stran stejně nebo nebyly dostatečně chytré a tedy správně a jednotně orientované, nemůžou si hrát na skleník, protože by neměly jak ho vytvořit.

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Hvjezdná pjechota Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund