Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4038 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt říjen 17 2019, 18:00 Předmět:
Já znám několik majitelů elektromobilů různého stáří a kategorie, všichni si to koupili ze svého a všichni jsou spokojeni. Nakonec i na oblíbeném webu DFENS lze nalézt článek o vlastnictví elektromobilu, který nijak negativně nevyznívá. Já vlastní pojízdné auto nemám, protože ho nepotřebuju, ale kdybych nedejbože musel denně dojíždět do práce pár kilometrů z vesnice tak jako velká část národa, o elektromobilu bych uvažoval. Kdybych jezdil víc, koupil bych si auto na LPG nebo přinejhorším diesel.
Prostě elektromobily se hodí na určitý druh provozu a je nesmysl tu technologii odsoudit jako celek jen kvůli tomu, že to neujede v kuse 1000 km tak jako auta se spalovacím motorem, která mají oproti elektromobilu zase své nevýhody. Pokud někdo stráví 11 h denně na silnici, je zjevná kravina kupovat si kvůli tomu Teslu. Asi nemá význam se k tomuto vláknu více vyjadřovat.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: čt říjen 17 2019, 18:15 Předmět:
Ale má, Lukášu. Co když Ti to zaměstnavatel dá jako podmínku, že budeš jezdit jeho autem, co pak?
Tys za poslední cca 2 roky, při čtení Tebou zmíněného webu nezpozoroval, že mezi řádky majitel celkem nepokrytě kolaboruje? Střední a někteří i z mladší generace to ještě ovládají.. Proč myslíš, že ten web v této podobě ještě existuje?
Právě tam, na tom webu se ty otázky potřeby elektriky a přípojek poměrně podrobně probíraly. A proběhly i úplně suché, kupecké výpočty, jakou asi přípojku by potřebovalo třeba typické, panelové sídliště, třeba s 500-800 lidí, kterých je po ČR nastavěných mraky a furt slouží. Ty nevidíš na Jižňáky?
Tak si třeba taky spočítej, jaký rezervovaný příkon a jakou soudobost by bylo třeba, aby mohla v noci nabíjet alespoň třetina z bydlících a nebyli vystaveni situaci, že ráno nedojedou do práce.
Naposled - kde tolik elektriky chceš vzít, když teda jaderky a úložiště jsou fuj, uhelky jsou ultrafuj, akorát vodu, vzduch a FV tolerujeme?
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt říjen 17 2019, 18:30 Předmět:
Mi by se líbilo nějaké malé elektrovozítko, tak pro dvě osoby, to by byla parádička. Ono mít jedno auto "spalovací" je hezké, ale jedno auto je málo (v případě poruchy, větší opravy, úpravy, je člověk nahranej). Dvě auta je zas zbytečně moc. Kvůli naší trapné legislativě mě láká mít dvě identická auta a jedny SPZ.
Ovšem mít spalováka a elektromobil, to by bylo úplně dokonalé. A asi i nejekologičtější.
Elektroojetina bez baterky by snad nemusela být tak drahá, ne?
Je to asi podobné jak s pilou. Když jsem si koupil motorovku, myslel jsem si, že mám vystaráno. Ovšem v praxi se ukáže, že mnohdy by elektrická řetězovka byla mnohem vhodnější. Tak jsem neodolal, koupil jsem i elektrickou, a od té doby benzínka skoro pořád zahálí. Když člověk neřeže v kuse, mimo rozvod, je elektrika ideální.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19433 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt říjen 17 2019, 18:57 Předmět:
Pohledy z druhé strany.
Jen se v něm těžko hledá, kdo nějakou Teslu vlastní, a kdo ji má na firmu nebo od firmy. Jsem skeptik: pro mne je rozhodující, že doma bych to neměl jak nabíjet: když už nic jiného, kabel by přes chodník asi poněkud překážel.
Nabíjecí stanice na sídlišti zřejmě nebude - právě se tu rekonstruovala trafostanice - výkon ale zůstává stejný, žádný další vývod se nepokládal, distribuční vedení se neposilovala.
Bylo by mi líto času, který by mě stálo nabíjení někde jinde, rozhodně to nebude těch 6 minut každých průměrně 628 km (191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km). Během těch 6 minut obvykle stíhám natankovat a zaplatit...
Ostatní pohony začnu propagovat, až každý z těch 120 tisíc najetých kilometrů vyjde levněji. Vzhledem k cenám elektroaut a hybridů se ale asi nedočkám.
Protože pro nepodnikajícího uživatele, který dojíždí do práce a cestou třeba nakoupí, je elektrický i hybridní pohon pořád ještě těžko akceptovatelný luxus.
Jistě, rád bych pomohl přírodě, ale, jestli každá tuna CO₂, o kterou EU snížila emise, byla přetrumfnutá 4,5 tunami CO₂, o které vzrostly emise v USA a v Číně, znamená to, že se tu pokoušíme zachránit něco, nač se jinde s vysoka ignoruje. V takových podmínkách je logicky důležitější, jaký kompromis jsem ochotný nejen přijmout, ale také finančně dlouhodobě zvládat.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1271 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: čt říjen 17 2019, 19:09 Předmět:
CO2 - to je ta vychytralá molekula, co z jedné strany propouští a z druhé odráží a vždycky je správně natočená ke slunci tak, aby v množství 0,04% dělala skleník? _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2537 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt říjen 17 2019, 20:32 Předmět:
Na tom nesejde, ne?Hlavně že z toho tečou miliardy z emisních povolenek a i my, téměř všichni na planetě za to platíme Jak ubohý. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
CO2 - to je ta vychytralá molekula, co z jedné strany propouští a z druhé odráží a vždycky je správně natočená ke slunci tak, aby v množství 0,04% dělala skleník?
Co je to za pitomost s tím natáčením? Od Slunce sem přichází mnohem víc druhů záření než jen teplo.
IMHO je potřeba, když už to někoho napadlo, aby se to ověřilo v provozu v množství větším než malém a ukázalo se, jestli to má nějakou budoucnost nebo jestli je to jen další ze slepých uliček.
Nedávno jsem někde četl o pokusu, jak elektromobil dojede po D1 z Prahy do Ostravy (a snad i zpátky). Už si nepamatuji jak to popisovali, kde a kolikrát a jak dlouho dobíjeli. Ale utkvělo mi v paměti, že doporučovaná optimální cestovní rychlost byla asi 110km/h kvůli co nejdelšímu dojezdu. Takže kromě kamionů by na dálnicích zdržovaly provoz i elektromobily. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 974 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: pá říjen 18 2019, 7:01 Předmět:
Hill napsal(a):
Pohledy z druhé strany.
(191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km).
Pro porovnání, shodou okolností jsem v pondělí odvezl do likvidace svojí Multiplu CNG, tak jsem počty uzavřel - koupena jako desetiletá, likvidována jako dvacetiletá.
Počáteční stav 203 322, konečný 341 519, najeto tedy 138 197.
Náklady na pořízení a servis 271 548 Kč, tedy 1,96 Kč/km, za CNG jsem zaplatil 148 896 Kč, tedy 1,07Kč/km, celkkové náklady tedy 3,03 Kč/km.
Jediné co není v platbách zahrnuto je povinné a platba za samotné emise a STK prohlídky, abych v porovnání nediskriminoval druhý vůz, který jezdí jen příležitostně.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1271 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: pá říjen 18 2019, 8:42 Předmět:
citace:
...pitomost s tím natáčením...
Aby molekuly CO2 v množství 0,04% mohly dělat skleník, tak musí mít odrazivou a propouštivou stranu. A aby to fungovalo, musí být molekuly taky dostatečně chytré, takže aby vyhověly teorii skleníku, musí se orientovat tou propouštivou stranou ke slunci a odrazivou k zemi (nevím teda úplně přesně jak se orientují a co dělají v noci).
Pokud by se molekuly CO2 chovaly ze všech stran stejně nebo nebyly dostatečně chytré a tedy správně a jednotně orientované, nemůžou si hrát na skleník, protože by neměly jak ho vytvořit. _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.