Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Renault Megane 11/96 1.4 55kW benzín tachometr blbne
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3307
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po říjen 14 2019, 18:26    Předmět: Renault Megane 11/96 1.4 55kW benzín tachometr blbne Citovat

Hezký podvečer.
Byl jsem požádán zda bych nevěděl proč blbne tachometr. Občas při rychlosti okolo 40km/h se rafička sekne a pomůže lehce párkrát bouchnout do budíku. A nebo a to jen výjimečně začne kmitat mezi 40-60km/h. Zdá se že je to mechanický problém. Rychloměr nemá bowden takže je to řešeno elektricky. Jako voltmetr ? Měl jsem to na stole a zkoušel jsem s rafičkou pomalinku hýbat okolo těch 40km a žádný zásek se nekonal. Rafika je dobře uchycena, žádná vůle, sama má sílu vrátit se níž. Položeno na stole tak jako v autě. Tak teď nevím kde je zrada. Kde se bere info pro rychloměr? Jak je to řešený a kde může být zrada. Děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5202
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: po říjen 14 2019, 19:33    Předmět: Citovat

Studene spoje v budikach,signal o rychlosti muze byt ze snimace v prevodovce ale taky od snimacu kol z ABS jednotky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 14 2019, 20:45    Předmět: Citovat

Dneska všeobecně "budíky" = krokově řízený motorky, software v přístrojovým štítu bere data z CAN-bus a "filtruje" informaci tak, aby odpovídala ne úplně skutečnosti, ale tomu, co si dopravní psychologové zaměstnaní u výrobců autí MYSLÍ že by měl řidič vidět. Neboli rychlost se ZÁMĚRNĚ ukazuje vyšší než je skutečná, pokles indikátoru paliva v nádrži je rychlejší nebo pomalejší v závislosti na tom, jakým způsobem řidič šlape na plyn aby zvýraznil vliv způsobu jízdy na ekologii = nižší spotřebu, teplota motoru je zobrazovaná jako "normální = 90°C" už ve chvíli, kdy teplota chladicí kapaliny vystupující z hlavy motoru sotva přeleze 45°C (a topení ještě ani nezačalo hřát, protože výměník má nějakou aspoň trochu použitelnou účinnost až při teplotě vstupní kapaliny kolem 70°C) - a rafika se nehne až do okamžiku, kdy se zpod kapoty už už začíná valit pára, protože motor má 120°C a pomalu ale jistě se přehřejvá. Argumentace pro tyhle hňápaloviny je jednoduchá - "nechceme zbytečně řidiče znepokojovat kolísáním ručiček, jejichž přesnej údaj stejně řidiči nic neřekne". Teda já vyrostlej na šádynách řady 100 až 130 jsem si třeba teploměru uměl všímat setsakramentsky dobře, protože jakýkoliv přelezení rafičky nad zelený pole znamenalo vaření motoru a jakejkoliv pohyb jsem si uměl moooc dobře vyložit a pochopit ho. Podle těchhle "yntelygentů" jsem ale asi nesvéprávnej ychtyl, kterej nepozná jak moc se mu hřeje motor a bude panikařit nad pohybem rafičky o ± 10°C podle toho, jestli se otevře nebo neotevře termostat a jestli je nebo není zapnutý topení ...

Náprava těch kejvajících se rafik je jednoduchá - páječka a propájet VŠECKY spoje na desce palubovky s přídavkem olovnatý pájky, protože výrobci i když automotive má výjimku z povinnosti používat RoHS bezolovnatou sračku k pájení elektroniky ji používají - je pro ně lacinější používat technologii u který nemusejí budovat složitý odlučovače olova a hlídat jeho provozní hodnoty v okolí linky. Bohužel RoHS srágora nesnáší střídání teplot a vibrace, kterým je v autě zákonitě vystavená - pak praskají spoje a dělá to přesně tyhle projevy, který popisuješ ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po říjen 14 2019, 20:58    Předmět: Citovat

RoHS v roku 1996? Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 14 2019, 22:18    Předmět: Citovat

Začalo se to zavádět už v době, kdy jsem byl na vojně - roky ´89 - ´90 - ´91. A "západ" byl ve všem tomhle mnohem pokročilejší než my, těsně po převratech ukončujících socialishnus ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po říjen 14 2019, 22:41    Předmět: Citovat

citace:
"filtruje" informaci tak, aby odpovídala ne úplně skutečnosti, ale tomu, co si dopravní psychologové zaměstnaní u výrobců autí MYSLÍ že by měl řidič vidět.

Rolling Eyes
Už ti tam chybí jen ilumináti a chemtrails.
Ty se někde ofrňuj nad tím, že někdo plodí "pseudovědecký" články.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: út říjen 15 2019, 5:40    Předmět: Citovat

Ale ekkar má teraz výnimočne pravdu. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
microlan



Založen: May 09, 2017
Příspěvky: 1647
Bydliště: Kósek vod Brna

PříspěvekZaslal: út říjen 15 2019, 6:40    Předmět: Citovat

Přešel jsem z opla na Fábku a myslel jsem, že špatně topí, na teploměru 90 a z topení sotva vlažný vzduch...

//Taky je ale fakt, že hlubší termodynamická analýza chladicího systému by mohla odvádět od sledování toho co se děje v provozu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út říjen 15 2019, 22:55    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
citace:
"filtruje" informaci tak, aby odpovídala ne úplně skutečnosti, ale tomu, co si dopravní psychologové zaměstnaní u výrobců autí MYSLÍ že by měl řidič vidět.

Rolling Eyes
Už ti tam chybí jen ilumináti a chemtrails.
Ty se někde ofrňuj nad tím, že někdo plodí "pseudovědecký" články.
Vole - jak teda vysvětlíš, že to co jsem napsal, je oficiální vyjádření Das Schade Auto Junge Bunclau ???? Oni se tím veřejně chluběj, že ojebávaj lidi, ještě první generace fóblije měla na palubce 4 rafičkový přístroje standart - otáčkoměr, tachometr, ukazatel stavu paliva a teploměr chladicí kapaliny. Počítadlo km celkový a denní byl digitální LCD ukazatel, kterej se dal přepnout na ukazatel teploty pod nárazníkem a u luxusnějších verzí třeba na napětí na baterce. Od druhý generace jsou uprostřed palubky velký displeje a rafičkovej je jen tachometr a otáčkoměr - teploměr kapaliny a ukazatel stavu paliva u nejchudšího a středního stupně vejbavy chybí úplně, je jen v nejvyšším stupni - jinak překročení 110°C ukazuje jen kontrolka přehřátí, od faceliftu 2010 sloučená s kontrolkou "podchlazení" = modrou LED, která se rozsvěcí při startu a zhasíná po dosažení asi 40-45°C na čidle teploměru. Palivo má na rafičce zas jen nejvyšší stupeň, stav paliva je LCD "bargraf" zase SW korigovanej tak, aby ti strááááášně dlouho ukazoval skoro plnou nádrž a po vyčerpání zhruba 1/3 ti začne padat jak Skopčáci do krytu. Teplota voleje je u všech motorizací a vejbav jenom v CAN-busu, ŘJ s ní pracuje, ale zobrazuje ji zas jen nejvyšší stupeň vejbavy zvanej "MaxiDot". Prostě "nechceme ukazovat něco, co by se prudce měnilo, aby se řidič zbytečně neznepokojoval" ... Já si moc dobře pamatuju, jak se v každý zatáčce přelejval benál v nádrži a jak se tím houpal plovák palivoměru, rafika v zatáčkách lítala jak čert po svěcený vodě. U moderních kchárů nic takovýho neuvidíš - elektronika ty výkyvy doslova utajuje ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3307
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 16 2021, 16:14    Předmět: Citovat

Sehnal se jetý přístrojový panel. Měl s hodinami, teď má s funkčním otáčkoměrem. Vše svítí, točí. Jenže na starým měl co já vím natočeno 352000 a na "novým je 154000. A to ho štve. Auto má 13 let věnuje mu péči a je rád když vidí kolik auto už najelo km. Rozdělal jsem starý a je tam vyměnitelný modul s bga čipem a displejem. V tom druhém je to řešeno jinak, ten modul už tam není.
Přemýšlím jak změnit ujeté km. Vůbec netuším jak je to řešený. Možná blbost ale nešlo by na vstup počítadla přivést nějaký definovaný impuls. Cena za změnu stojí litr a když to jinak nepůjde tak litr zaplatí. Chtěl bych se o to s vaší pomocí pokusit ty KM změnit. Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út únor 16 2021, 17:00    Předmět: Citovat

Je dosť možné, že sa dostane aj do Guinnessovej knihy rekordov, ako jediný človek, platiaci za zvýšenie počtu km, nie za ich stočenie Laughing Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5014
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út únor 16 2021, 17:06    Předmět: Citovat

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: út únor 16 2021, 20:45    Předmět: Citovat

Asi bude muset ten litr dát, jinak ho vyrazej z STK. Můžeš taky sesmolit multivibrátor a při 120 km/h na tachu to nechat běžet 1670 hodin.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út únor 16 2021, 21:43    Předmět: Citovat

No nebo ať mu dá nějaký garážník papír se štemplem, že bylo vyměněno počítadlo ujeté vzdálenosti. Z STK by ho (asi) nevyrazili, ale kdyby to prodával, tak by byl za lumpa co stáčí kilometry.
Jet za těmi, co ty km stáčí ať mu tam nahrají víc je taky řešení.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 16 2021, 23:06    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Asi bude muset ten litr dát, jinak ho vyrazej z STK. Můžeš taky sesmolit multivibrátor a při 120 km/h na tachu to nechat běžet 1670 hodin.
Blbost, stačí čestný prohlášení, do kterýho se uvede, že přístrojovej štít byl z důvodu závady vyměněnej - a napíšou se tam konečná hodnota starýho a počáteční hodnota novýho. To prohlášení by se mělo stát přílohou kupní smlouvy v případě dalšího prodeje, jinak jak se to zadává do systému STK netuším, ale určitě to jde legálně ošetřit, obzvlášť pokud se tím majitel nehodlá obohacovat. Myslím, že by mělo stačit potvrzení ze značkovýho service, že danej přístroj měnili ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund