Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3316 Bydliště: Brno
Zaslal: po říjen 14 2019, 18:26 Předmět: Renault Megane 11/96 1.4 55kW benzín tachometr blbne
Hezký podvečer.
Byl jsem požádán zda bych nevěděl proč blbne tachometr. Občas při rychlosti okolo 40km/h se rafička sekne a pomůže lehce párkrát bouchnout do budíku. A nebo a to jen výjimečně začne kmitat mezi 40-60km/h. Zdá se že je to mechanický problém. Rychloměr nemá bowden takže je to řešeno elektricky. Jako voltmetr ? Měl jsem to na stole a zkoušel jsem s rafičkou pomalinku hýbat okolo těch 40km a žádný zásek se nekonal. Rafika je dobře uchycena, žádná vůle, sama má sílu vrátit se níž. Položeno na stole tak jako v autě. Tak teď nevím kde je zrada. Kde se bere info pro rychloměr? Jak je to řešený a kde může být zrada. Děkuji
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 14 2019, 20:45 Předmět:
Dneska všeobecně "budíky" = krokově řízený motorky, software v přístrojovým štítu bere data z CAN-bus a "filtruje" informaci tak, aby odpovídala ne úplně skutečnosti, ale tomu, co si dopravní psychologové zaměstnaní u výrobců autí MYSLÍ že by měl řidič vidět. Neboli rychlost se ZÁMĚRNĚ ukazuje vyšší než je skutečná, pokles indikátoru paliva v nádrži je rychlejší nebo pomalejší v závislosti na tom, jakým způsobem řidič šlape na plyn aby zvýraznil vliv způsobu jízdy na ekologii = nižší spotřebu, teplota motoru je zobrazovaná jako "normální = 90°C" už ve chvíli, kdy teplota chladicí kapaliny vystupující z hlavy motoru sotva přeleze 45°C (a topení ještě ani nezačalo hřát, protože výměník má nějakou aspoň trochu použitelnou účinnost až při teplotě vstupní kapaliny kolem 70°C) - a rafika se nehne až do okamžiku, kdy se zpod kapoty už už začíná valit pára, protože motor má 120°C a pomalu ale jistě se přehřejvá. Argumentace pro tyhle hňápaloviny je jednoduchá - "nechceme zbytečně řidiče znepokojovat kolísáním ručiček, jejichž přesnej údaj stejně řidiči nic neřekne". Teda já vyrostlej na šádynách řady 100 až 130 jsem si třeba teploměru uměl všímat setsakramentsky dobře, protože jakýkoliv přelezení rafičky nad zelený pole znamenalo vaření motoru a jakejkoliv pohyb jsem si uměl moooc dobře vyložit a pochopit ho. Podle těchhle "yntelygentů" jsem ale asi nesvéprávnej ychtyl, kterej nepozná jak moc se mu hřeje motor a bude panikařit nad pohybem rafičky o ± 10°C podle toho, jestli se otevře nebo neotevře termostat a jestli je nebo není zapnutý topení ...
Náprava těch kejvajících se rafik je jednoduchá - páječka a propájet VŠECKY spoje na desce palubovky s přídavkem olovnatý pájky, protože výrobci i když automotive má výjimku z povinnosti používat RoHS bezolovnatou sračku k pájení elektroniky ji používají - je pro ně lacinější používat technologii u který nemusejí budovat složitý odlučovače olova a hlídat jeho provozní hodnoty v okolí linky. Bohužel RoHS srágora nesnáší střídání teplot a vibrace, kterým je v autě zákonitě vystavená - pak praskají spoje a dělá to přesně tyhle projevy, který popisuješ ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 14 2019, 22:18 Předmět:
Začalo se to zavádět už v době, kdy jsem byl na vojně - roky ´89 - ´90 - ´91. A "západ" byl ve všem tomhle mnohem pokročilejší než my, těsně po převratech ukončujících socialishnus ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po říjen 14 2019, 22:41 Předmět:
citace:
"filtruje" informaci tak, aby odpovídala ne úplně skutečnosti, ale tomu, co si dopravní psychologové zaměstnaní u výrobců autí MYSLÍ že by měl řidič vidět.
Už ti tam chybí jen ilumináti a chemtrails.
Ty se někde ofrňuj nad tím, že někdo plodí "pseudovědecký" články. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 15 2019, 22:55 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
citace:
"filtruje" informaci tak, aby odpovídala ne úplně skutečnosti, ale tomu, co si dopravní psychologové zaměstnaní u výrobců autí MYSLÍ že by měl řidič vidět.
Už ti tam chybí jen ilumináti a chemtrails.
Ty se někde ofrňuj nad tím, že někdo plodí "pseudovědecký" články.
Vole - jak teda vysvětlíš, že to co jsem napsal, je oficiální vyjádření Das Schade Auto Junge Bunclau ???? Oni se tím veřejně chluběj, že ojebávaj lidi, ještě první generace fóblije měla na palubce 4 rafičkový přístroje standart - otáčkoměr, tachometr, ukazatel stavu paliva a teploměr chladicí kapaliny. Počítadlo km celkový a denní byl digitální LCD ukazatel, kterej se dal přepnout na ukazatel teploty pod nárazníkem a u luxusnějších verzí třeba na napětí na baterce. Od druhý generace jsou uprostřed palubky velký displeje a rafičkovej je jen tachometr a otáčkoměr - teploměr kapaliny a ukazatel stavu paliva u nejchudšího a středního stupně vejbavy chybí úplně, je jen v nejvyšším stupni - jinak překročení 110°C ukazuje jen kontrolka přehřátí, od faceliftu 2010 sloučená s kontrolkou "podchlazení" = modrou LED, která se rozsvěcí při startu a zhasíná po dosažení asi 40-45°C na čidle teploměru. Palivo má na rafičce zas jen nejvyšší stupeň, stav paliva je LCD "bargraf" zase SW korigovanej tak, aby ti strááááášně dlouho ukazoval skoro plnou nádrž a po vyčerpání zhruba 1/3 ti začne padat jak Skopčáci do krytu. Teplota voleje je u všech motorizací a vejbav jenom v CAN-busu, ŘJ s ní pracuje, ale zobrazuje ji zas jen nejvyšší stupeň vejbavy zvanej "MaxiDot". Prostě "nechceme ukazovat něco, co by se prudce měnilo, aby se řidič zbytečně neznepokojoval" ... Já si moc dobře pamatuju, jak se v každý zatáčce přelejval benál v nádrži a jak se tím houpal plovák palivoměru, rafika v zatáčkách lítala jak čert po svěcený vodě. U moderních kchárů nic takovýho neuvidíš - elektronika ty výkyvy doslova utajuje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3316 Bydliště: Brno
Zaslal: út únor 16 2021, 16:14 Předmět:
Sehnal se jetý přístrojový panel. Měl s hodinami, teď má s funkčním otáčkoměrem. Vše svítí, točí. Jenže na starým měl co já vím natočeno 352000 a na "novým je 154000. A to ho štve. Auto má 13 let věnuje mu péči a je rád když vidí kolik auto už najelo km. Rozdělal jsem starý a je tam vyměnitelný modul s bga čipem a displejem. V tom druhém je to řešeno jinak, ten modul už tam není.
Přemýšlím jak změnit ujeté km. Vůbec netuším jak je to řešený. Možná blbost ale nešlo by na vstup počítadla přivést nějaký definovaný impuls. Cena za změnu stojí litr a když to jinak nepůjde tak litr zaplatí. Chtěl bych se o to s vaší pomocí pokusit ty KM změnit. Díky
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út únor 16 2021, 21:43 Předmět:
No nebo ať mu dá nějaký garážník papír se štemplem, že bylo vyměněno počítadlo ujeté vzdálenosti. Z STK by ho (asi) nevyrazili, ale kdyby to prodával, tak by byl za lumpa co stáčí kilometry.
Jet za těmi, co ty km stáčí ať mu tam nahrají víc je taky řešení. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út únor 16 2021, 23:06 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Asi bude muset ten litr dát, jinak ho vyrazej z STK. Můžeš taky sesmolit multivibrátor a při 120 km/h na tachu to nechat běžet 1670 hodin.
Blbost, stačí čestný prohlášení, do kterýho se uvede, že přístrojovej štít byl z důvodu závady vyměněnej - a napíšou se tam konečná hodnota starýho a počáteční hodnota novýho. To prohlášení by se mělo stát přílohou kupní smlouvy v případě dalšího prodeje, jinak jak se to zadává do systému STK netuším, ale určitě to jde legálně ošetřit, obzvlášť pokud se tím majitel nehodlá obohacovat. Myslím, že by mělo stačit potvrzení ze značkovýho service, že danej přístroj měnili ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.