Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Roomster - problém se spojkou
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 347
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne září 29 2019, 22:48    Předmět: Roomster - problém se spojkou Citovat

Zdědil jsem služebního rooma (1.4 TDI, BNV, 2007) a objevila se nezvyklá věc - v pravých zatáčkách nefunguje spojka. Dělá to cca od 30km/h výš, tedy závislé na odstředivé síle. Projev je takový, že se pedál propadne na podlahu, kde buď zůstane viset a po pár vteřinách sám vyskočí zpátky, nebo ho musím podebrat nohou a vytáhnout, přičemž spojka samotná zůstává v záběru, auto jede dál. Případně pokud pedál nedojde až na podlahu, jde s ním volně hýbat v celém rozsahu pohybu. Po srovnání auta do příma již funguje normálně. Typickým případem je najetí na dálnici - prudší zatáčkou najedu do připojováku, chci dát za 4 a šlápnu do prázdna. Takže vytáhnu pedál nahoru a šlápnu znova - a funguje.
Napadá mě jedno, že by někde v hydraulice byla bublina a při určitém bočním zrychlení se dostala pod píst válce ovládání? Brzdy chodí normálně a kapaliny je dostatek. Co jsem se informoval, tak to dělá od nového auta a několikrát to bylo ve značkovém servisu, nikdy na nic nepřišli.
Osobáky nejsou moje parketa a bohužel náš firemní servis funguje spíš stylem "vyměňte tohle a tohle, přijdu si to zkontrolovat", doufám tedy že je to nějaká kravina, co bych zvládl sám. Děkuji za případné rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17512
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 0:14    Předmět: Citovat

Už v tom někdo někdy vyměnil kapalinu? Jde kapalina u tohodle auťáku "pumpovat" pedálem spojky při povolení odvzdušnění spojkovýho válce?
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 6:36    Předmět: Citovat

Pokud neubejvá kapalina, tak zlobí hlavní spojkový válec nebo mechanizmus vypínání uvnitř, mezi motorem a převodovkou.

Pokud ubejvá kapalina, je špatný pracovní(pomocný) válec spojky.

davemh:A co v servisu všechno vyměnili, to víš?

Můj tip je hlavní válec KO.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 7:47    Předmět: Citovat

kvapalina - brzdy, spojka je spolocna? (jedna nadobka). Ale ako ti napisali vyssie, bud je problem v hydraulike, co sa da podla mna lahko skontrolovat. Pri zosliapavani pedalu sa musi valec pri motore hned vysuvat (ak to je spravne ovzdusnene a vsetko funguje spravne a tlacit na tu paku, ktora vnutri tlaci na vypinaci mechanizmus). Ak to tak je, potom neostava nic ine len, motor alebo prevodovku von a skontrolovat mechano, dotiahnutie zotrvacnika ku klukovke, dotiahnutie mechana ku zotrvacniku, spojkove lozisko)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 347
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 10:40    Předmět: Citovat

Kapalina je společná, neztrácí se. Kdy se naposled měnila nevím, auto mám od jara, ale zbývají mi 2 tisíce do údržby, tak to dám do požadavku, aspoň to bude čerstvý.
Co se měnilo v servisu netuším, v té době jsem ještě nebyl ve firmě a auto bylo na jiné pobočce.
Zaráží mě hlavně to, že to dělá jen při určité poloze auta (průjezd zatáčkou), kdyby byl poražený válec, bylo by to trvalé..? Zkusím se prohrabat na ten pomocný válec, jestli tam bude něco vidět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7918
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 10:52    Předmět: Citovat

Mě to dělá u sněhuláka občas taky. Hledal jsem rozumy na forech a ano, spojkový válec. Prý se to u škodovek sere velice často. Stejně jako spousty jiných věcí u Škodovek.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 12:59    Předmět: Citovat

motor napriec - ten valec pri motore by mal (teoreticky) byt niekde vpredu vpravo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 13:14    Předmět: Citovat

No jéje!Tam se toho sere kolem spojky a převodovky úplně všechno.Běžná věc u 5ti kvaltu a i šestikvaltu od r.v. 2003, kdy změnili uložení hnacího hřídele převodovky, že se zadírá ložisko a prodře ze skříně ven.Samozřejmě je při tom špatná funkce spojky.Další kapitola jsou dvouhmotový setrváky ale za to může většinou styl jízdy.Šoféři jezděj 50 na pětku a akcelerujou z nízkejch otáček.

hele davemh? Nemáš náhodou povolenou převodovku od motoru?Tohle je fakt divný.Schválně ať to mechanici zkontrolujou.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7808
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 14:21    Předmět: Citovat

S tím podtáčením motoru a dvouhmotovým setrvákem - občas jezdím s některou firemní Octavií II 1,6 TDi, na palubce je indikátor doporučeného kvaltu.
Kdybych řadil podle něj, tak by ten motor byl neustále podtočený.
To dělají snad schválně, aby vydělali na servisu?
U Octavie III už to vypadá v pohodě, tam to ukazuje líp.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 16:02    Předmět: Citovat

fero_b napsal(a):
motor napriec - ten valec pri motore by mal (teoreticky) byt niekde vpredu vpravo.
To je zas moudro ... Asi jsi nikdy za posledních 30 roků neměl otevřenou haubnu na čemkoliv, co má na masce "slepici", viď? Napravo od řidiče = před spolujezdcem EVROPSKÝ VERZE s volantem vlevo je u všech škodivek počínaje ročníkem 1987 neboli FAVOŘITÍ vždycky motor, převodovka je nalevo od motoru = před řidičem. Až do náběhu motorů řady EA211 byly vždycky agregáty nakloněný DOPŘEDU = osa kliky je dál od nárazníku, než střed hlavy. To se změnilo zmíněnou řadou pohonnejch jednotek EA211 a odpovídajících ropáků - tuším EA888, který jsou naopak nakloněný DOZADU = mají proti těm starším obrácenej směr proudění plynů skrz hlavu, starý měly sání na zadní straně motoru = mezi motorem a přepážkou před kabinou, vejfukový svody vedly dopředu a dolů pod motor. Katík tak musel bejt buď těsně u parohů a přehřejval se, nebo byl naopak moc daleko dole pod motorem a ohříval se pomalu - což vadí důrazu na co nejrychlejší ohřev katu a jeho náběh do funkce kvůli malým emisím.

Nový řady mají jednak nižší stavbu = kapota může bejt nižší a tím je výhodnější aerodynamika, dál mají sání před blokem a nepotřebujou tak složitý airboxy, aby dovedly vzduch za motor a v neposlední řadě mají díky tomu i optimálně krátký svody z hlavy ke katalyzátoru, protože ten může bejt vzadu za motorem a ničemu nevadí.

Všecky ale mají pedálovou soupravu (a tím i posilovač brzd a nádobku na hydraulickou kapalinu) vzadu za motorem PŘED ŘIDIČEM = v evropským uspořádání v levý polovičce auta ZA PŘEVODOVKOU, v imperiální verzi s volantem napravo jsou pedály schovaný za motorem. Je tam potom i opačně situovaný řízení, jsou obrácený stěrače a celá palubovka je zrcadlová, zbytek ovládání a mechaniky je ale u obou variant stejnej.

No a protože motor je obvykle trochu větší než k němu příslušná převodovka, tak i hydraulickej spojkovej válec je V LEVÝ POLOVINĚ AUTA pod krytem spojky = pro jeho kontrolu musí ven převodovka. Motor bych kvůli tomu nevyndával, na jeho pravým boku je totiž závěs se silným silentblokem, kterej se musí po jakýkoliv demontáži znovu přidělávat NOVÝMA ŠROUBAMA a ty se musejí utahovat na předepsanej moment = mají trhací hlavy a jeden stojí kolem 300,-Kč = 12€uro ZA KUS...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 16:48    Předmět: Citovat

To nevypadá na problém v hydraulice, ale spíš něco jako vyběhaná osa pedálu nebo tam okolo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 347
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 17:11    Předmět: Citovat

Podle servisní knížky je tam brzdovka lehce přes 2 roky (06/17), takže půjde nová, i když si myslím že to tím nebude. Koukal jsem zběžně na dělicí rovinu motoru, a nevypadá to nějak hnuté. Samozřejmě můžu zkusit ty šrouby přetáhnout, stejně potřebuju vyměnit svazek ve dveřích, když už to bude v dílně.
Za dnešních asi 170km to neudělalo ani jednou, hýbal jsem ještě pístem hlavního válce (co se opírá o pedál) a rukou s ním nehnu.

@Ekkar - to ještě nikoho nenapadlo na ty trhací šrouby navařit šestihrannou hlavu? Mám dvakrát dělané rozvody, asi bych se tam měl podívat Twisted Evil

@Michal22 jo, tu Ocatvii jsem měl chvíli taky, dalo trochu práce se na to číslo nedívat. Jak ten displej neměl skoro žádné funkce, tohle tam bylo vždycky. Tenhle tříválec má dvojhmotu nebo ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 17:55    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
...@Ekkar - to ještě nikoho nenapadlo na ty trhací šrouby navařit šestihrannou hlavu?...
No, nevím jestli by tě bavilo jet v autě, který má motor na pravý straně utrženej ze zavěšení. Ty šrouby jsou speciálně navržený, aby se jim "natáhnul závit" při dotažení předepsaným momentem až se utrhne hlava - teprve tím vlastně ty šrouby dotáhneš na mez "těsně před urváním". Ona jim i po dotažení na mez utržení ještě skoro polovička hlavy zůstane, ale ta je ponechaná pro budoucí demontáž. Při pokusu o opakovanou montáž bys je přerval v závitu v podstatě hned při prvním pokusu o utažení - a asi by se ti nechtělo pak jejich pahejly dolovat z hnilíkovýho bloku ...???
A notabene - zrovna tenhle trojhrncovej turbochrocht 1,4TDi je ukázka toho, kam až by se dehťák dostat neměl. Chrochtá to úplně děsivě, klepe se to jak drahej pes, nejede to, jediný pozitivum to má, že to jezdí strašně za málo. Asi proto ho tolik milovali správcové služebních "flotil", kde nikomu nezáleželo na názoru uživatelů vozovýho parku, ale přednost dostal hlas ekonoma. Měl jsem tu "čest" zkusit si tenhle zázrak skopčácký techniky ve dvojkový fábuli a utek jsem z toho jak malej kluk. Benzínovej trojhrnec HTP v pokročilejších verzích (aspoň rok 2006 a pozdější) díky krátkým převodům, naladění elektroniky motoru a pokročilý geometrii kanálů aspoň z nuly zrychluje docela hezky, na světlech to z místa nandá klidně i dvoulitrům, akorát mu tak po 250-300m akcelerace začne docházet dech - ale tenhle ropákovej trojhrnec turbochrocht ve fábuli ale neumí ani to. Jeho pozdější verze třeba osazovaný do Rapida se chovají úplně jinak, tam se povedlo potlačit vibrace v nízkejch otáčkách díky dvojhmotě, vyvažovací hřídeli a v neposlední řadě i díky novejm silentblokům s proměnlivým útlumem tak, že člověk málem nepozná, že jede s chrochtákem, ale ty starý ve dvojkovejch fábulích, to je děs běs ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 347
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 18:37    Předmět: Citovat

Ok, jestli se ty šrouby natáhnou už při montáži, to chápu. Ale obecně bývá snaha šetřit každou korunu a u firemních aut obzvlášť, tak "nějaký šrouby na motoru" mohou vyvolat zdání značné úspory.
S těmi projevy motoru souhlasím, ale dá se na to zvyknout. Není to holt auto pro závodníky, kromě chybějícího krouťáku ani neumí kouřovou clonu. Nepoučený člověk by mohl mít snahu natankovat benzín, protože bude přesvědčený že takto se "naftové auto" prostě nechová Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 18:52    Předmět: Citovat

Ono přesně záleží na typu motoru, na jaký části má ten závěs na pravej silentblok. Starý 1,4MPi s rozvodem OHV původem ještě z favořitě mají pravej závěs na vodní pumpě, modernější motory z konstrukční kanceláře VW jsou zavěšovaný za kryt rozvodu. Bez ohledu na to ale koncern předepisuje po každý demontáži tohohle závěsu demontovaný šrouby vyhodit a použít při zpětný montáži šrouby nový. Takže klidně auto mohlo jezdit do neznačnovýho servisu, pokud ale majitel = podnik chtěl mít aspoň nějakou záruku, musel to bejt servis garantující podle Evropskýho zákona o výjimce tovární postupy oprav = to znamená přípravky, součástky i školení mechošů takový, jaký má značková síť respektive takový, který plněj stanovený specifikace a homologace. A neznám žádnýho mechoše, kterej by chtěl přijít o práci kvůli tomu, že by zákošovi ušetřil tisícovku za předepsaný 3 spešl šrouby. Možná nějakej stodolník, ale dát auto opravit někomu takovýmu znamená automaticky přijít o garanci - což by asi podnik nechtěl ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund