Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

spaleny motor brany
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Zabezpečovací technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4118

PříspěvekZaslal: čt září 26 2019, 21:07    Předmět: spaleny motor brany Citovat

Na dvojkrídlovej bráne jeden motor spálený. Vedie k nemu dvojlinka aj UTP kábel pre meranie otáčok enkodérom spoločnou asi 8m trubkou. Druhý motor je pri riadiacej jednotke. V riadiacej jednotke je spálený 24V stabilizátor. Relé prepínajúce smer aj tranzistor PWM vyzerajú v poriadku. Môže byť príčinou spálenia motora spoločné vedenie káblov jednou trubkou? V manuáli je požiadavka, aby motor aj enkodér šli samostatne. Stretol sa už niekto s takým prípadom?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kovar



Založen: Oct 03, 2010
Příspěvky: 1689
Bydliště: Letohrad (Východní Čechy)

PříspěvekZaslal: čt září 26 2019, 21:35    Předmět: Citovat

Kabely mohou vést ve stejné trubce.Nevidím v tom problém.Není to žádné silové vedení.
_________________
Lepší vrabec v hrsti nežli blechy v srsti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3282

PříspěvekZaslal: čt září 26 2019, 21:35    Předmět: Citovat

To vypadá spíš na zkrat nebo přetížení...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: čt září 26 2019, 21:37    Předmět: Citovat

Melo by to jit oddelene kvuli ruseni. Rozhodne to ale nebude pricinou ze ti tam neco shorelo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: čt září 26 2019, 21:54    Předmět: Citovat

kovar napsal(a):
Kabely mohou vést ve stejné trubce.Nevidím v tom problém.Není to žádné silové vedení.

tak myslim ze konkretne napajanie motora bude silove vedenie a k tomu PWM
ten enkoder daj cez tieneny kabel, tienenie na jednej strane pripoj na kostru
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt září 26 2019, 21:57    Předmět: Citovat

termit256 napsal(a):
Melo by to jit oddelene kvuli ruseni.

Není to tak zlý. Narval jsem do 10m krku UTP se silovým kabelem, připojil (mimo jiné) na přímotop a měřil rušení, včetně on/off stavů. Sám jsem nevěřil, jak bylo malý. Samozřejmě něco jinýho je třeba blízkej zásah bleskem....

Ale pravda, zkusím vysavač.

P.S. V tom krku mám i STP kvůli testům ukostření stínění, ale to jsem vůbec nemusel použít.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: čt září 26 2019, 22:46    Předmět: Citovat

Tak oni se nejspis jen tak sychrujou.
Mi se stavalo, ze ruseni ze silovych kabelu k 10kW motoru dokazalo projit i pres pomale optocleny typu PC817 kdyz vedly kabely vedle sebe. Ale nebyl to krouceny kabel jako utp.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: pá září 27 2019, 7:09    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Môže byť príčinou spálenia motora spoločné vedenie káblov jednou trubkou?

Ne. Nebo jen nepřímo. Příčinou spálení motoru je idiotský návrh napájení. Konstruktér musí předpokládat mechanické přibrždění motoru a oteplení. Ve slušných pojezdech se vyhodnocuje krouticí moment (nepřímo měřením proudu), ke kterému může dojít poruchou převodovky, nebo překážkou v dráze, někdy se i měří maximální interval po který má akce trvat. Např. při najetí pohonu na překážku vzroste proud, pohon na okamžik reverzuje (cukne zpět) a zastaví se.
Jestli je ten stabilizátor spálený tak, že na výstupu měl vyšší neregulované napětí, mohla to být první příčina a upečený motor až následek. Moc málo informací.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4118

PříspěvekZaslal: pá září 27 2019, 10:27    Předmět: Citovat

Brána fungovala 10r, ale už pred 2 rokmi bol problém s prehriatým motorom. Po odstránení roztopeného plastu, ktorý blokoval rotor, motor fungoval ďalej. Riadiaca jednotka má aj meranie prúdu. Ale možno kvôli roztopenému držiaku uhlíkov v motore a následnému veľkému prechodovému odporu ten prúd nedosiahol kritickú hodnotu na vypnutie. Stabilizátor 7824 má na vstupe 35V a je na ňom prinitovaný len asi 2x2 cm čierny chladič. Na občasné otvorenie/zatvorenie to stačí, ale pri dlhodobej záťaži ťažko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4118

PříspěvekZaslal: ne září 29 2019, 18:18    Předmět: Citovat

Tak nakoniec bol stabilizátor v poriadku, len drôty napájania opto-závory 24V boli roztopené od motora a v skrate. Jediná porucha je tak len spálený motor. Príčina zostáva nejasná. Snáď klikson na 40°C priviazaný o motor vyrieši problém na ďalších 20 rokov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17687
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne září 29 2019, 18:36    Předmět: Citovat

On ten motor nemá momentovou spojku? V mých je a ta spojka prokluzuje v koncových polohách zavřeno a otevřeno. V motoru jsou koncáky co spínají cca 15 stupňů před dorazem a motor potom jede pomaleji a měří se time out. Jinak motor nemá žádný nadproudý hlídání, jen vratnej teplotní policajt na futrále. Jediná nevýhoda je, že to dvojkřídlo v zimě vyhrne maximálne 3 cm sněhu. Smile Ale to ty s hlídáním proudu taky nezvládnou.
Jestli to je tak starý jak píšeš, co uhlíky? Já jsem první měnil po cca 8 letech a asi tam mám nyní tvrdší, pritože už drží 10 let. Ty první zcela zasvinily prachem prostor uhlíků a komutátoru a že je problém jsem zjistil když praskla pojistka protože ten prach v motoru blafnul. Musel jsem vše vyčistit, přesoustružit komutátor a vyškrabat ho. Od tý doby OK. Zkus jestli nemáš to samý. Motory mám italskej Aprimatic.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 15:56    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Príčina zostáva nejasná.

To je taky nějakej Ital?
a) uložení kabelu, izolace by se neměla teplem protavit, dimenzování průřezů by to nemělo dovolit.
b) jištění zdroje by nemělo pustit výrazně vyšší proud než je provozní, nebo jen po velmi omezenou dobu, než stačí zahlásit druh poruchy - blokovaný pojezd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9757
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 16:26    Předmět: Citovat

Ahoj - jen takový laický pohled - Sám dělávám na systémech zavírání dveří, kde se používají klasický stejnosměrný motorky. Věřím, že brána v principu je podobná. Nám se hlídají kromě otáček i odebíraný proud. Musíš brát v potaz to, že napřed pustíš proud do motoru, který se pak roztočí a snímač kroků detekuje pohyb. Nevím, jestli u té brány máš doraz řešený tak, že tam máš koncáky obou poloh, nebo podle počtu kroků s tím, že jednu polohu bys měl mít hlídanou koncákem. Pokud Ti doopravdy shořel motor, tak nejspíš kvůli tomu, že stále tlačil, i když vše bylo na dorazu - shoření motoru bys moh zabránit i pomalou pojistkou, kdy by trvající nadproud motor vyřadil z činnosti. Každopádně bych prověřil všechny ochrany proti přivření.
Jestli jde o motor ze statorem z trvalým magnetem, tak při zaseknutí motoru rotor shoří docela rychle a přitom na plášťi to nemusí být moc poznat Navíc se přetěžováním odmagnetovává .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4118

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 19:42    Předmět: Citovat

Motor je jednosmerný 24V 5A 120W. Dva takéto motory (dvojkrídlová brána) sú napájané zo spoločného stabilizátora 7824. Neviem, aké lepšie obmedzenie prúdu by sa dalo vymyslieť. Na plošaku sú aj odpory na meranie prúdu do motorov, ale riadiaca jednotka ich zrejme používa len pre PWM (nastavenie sily pohybu).

Roztopená izolácia bola na drôtikoch z UTP kábla, ktoré sa opierali o motor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17687
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po září 30 2019, 22:31    Předmět: Citovat

Dva motory 24V/5A přes jednoampérovou 7824? Shocked Divný...
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Zabezpečovací technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund