Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 15, 16, 17  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 23 2019, 20:41    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
Nebyl benzin původně málem odpad při zpracování ropy?
BTW, co takovej vláček motoráček? To je taky často hybrid. Very Happy
Jo, byl - bylo to to, co vyteklo z destilační kolony PŘEDTÍM, než z ní začal téct petrolej, v tu dobu daleko nejvíc žádanej jako palivo pro svícení. Surovej benzín (izooktan) je lehčí, oddestiluje se dřív - vzhledem ke svý molekulární váze je i těkavější a tím i výbušnější = pro případný použití jako palivo do lamp i nebezpečnější, než samotnej petrolej jako těžší frakce. Proto se nechával odkapat a ve srovnání s žádanějším petrolejem byl v podstatě odpadním produktem. Tuhle situaci obrátili až pánové Benz a Daimler, kterým se těkavá kapalina zápalnější než petrolej moooc dobře hodila jako palivo do jejich prvních MOBILNÍCH spalovacích motorů ...
ZdenekHQ dál napsal(a):
BTW, co takovej vláček motoráček? To je taky často hybrid. Very Happy
Jistě - jsou to LOKOMOTIVY S ELEKTRICKÝM PŘENOSEM VÝKONU - těm ke skutečně hybridní funkci chybí akorát ta možnost jet nějakou dobu na samotnej akumulátor. Vedle toho jsou i čistě akumulátorový lokomotivy - určený k posunu nebo staniční službě, ale ne pro službu na trati. A není to metoda nijak nová a objevná - když už jsme u toho, tak "benzíno-elektrický pevnostní vlak" bylo vozidlo složený ze "zdrojový" části se spalovacím motorem přímo spřaženým s elektrickým generátorem a z dalších podvozků, který měly kola poháněný elektromotorama - a takovouhle soupravou se v polovičce 30. let minulýho století dovážely od posledních železničních stanic až na místo usazení těžký ocelový pancéřový prvky československýho pohraničního opevnění včetně zbraní, zvonů a dalších ocelovejch prvků - o váze desítek tun naprosto běžně. Čiže nič nové pod Slnkom, vážený priatelia ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po září 23 2019, 20:50    Předmět: Citovat

No vidíš. Já bych ty těžší frakce nechal historii, včetně nafty.

Stejně tak jistá firma měla přebytek syrovátky z výroby a nevěděla, co s tím, tak to začala za těžký prachy prodávat jako Actimel.

Výroba bioplynu vyžaduje relativně drahou technologii.

Já jsem zastánce benzinu, jen optimálně využitýho. Zatím.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 23 2019, 21:16    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
...
Výroba bioplynu vyžaduje technologii.
....
Ale prd technologii, na Středním Východě a v jihovýchodní Asii poměrně běžně vesničani vaří na (bio)plynu získaným z hnijící kompostovaný biomasy pod vodou a vrstvou jílu - plyn jímají na vršku jílový "čepice" bambusovou trubkou, nechávají probublat vodní lázní pro odstranění mechanickejch nečistot a spalujou na "hořáku" uplácaným a vypáleným z hrnčířský hlíny ... To je technologie spíš z neolitu než nějaká hyper modern ... Krom toho, když se nafutruješ fazolema a erteplama s cibulí a se zelím, vyrábíš sám bioplyn bez jediný technologický součástky - pokud teda nevlastníš a nepoužíváš plechovej robotizovanej vejfuk ze svýho organismu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po září 23 2019, 21:21    Předmět: Citovat

Ale tak si zkus naprdět do nádrže, jak daleko dojedeš... Laughing
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33907
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po září 23 2019, 21:27    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
No vidíš. Já bych ty těžší frakce nechal historii, včetně nafty.

Ale ako inak ich vyuzit? "Do kamen"?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po září 23 2019, 21:29    Předmět: Citovat

Já to myslel pouze v rámci vlákna, t.j. co se týká pohonu aut. Nechtěl jsem řešit třeba asfalt...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33907
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po září 23 2019, 21:48    Předmět: Citovat

Z naftoveho auta ide nechutne svinstvo, to je pravda.

Inak za masovym rozsirenim naftovych osobnych aut v poslednych rokoch je aj pseudoekologia. Naftove motory boli zrazu "eko", "blue" a neviem co este, pretoze vyprodukuju menej CO₂... A to skutocne svinstvo nikoho nezaujimalo. A obavam sa, ze stale mnohych nezaujima, ked pocujem stale dristy o "uhlikovej stope".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 24 2019, 4:31    Předmět: Citovat

No protože ekofašouni úplně stejně jako jiný fašouni "zjednodušili" pojem "neprospěšný emise z motoru" na "emise CO2". Proto jim vychází tak ideální vodík, i když jeho získávání je drahý, skladování a přeprava nebezpečný a spalování produkuje vzhledem k vysokým teplotám k vzniku širokýho spektra NOx-ů. Ale uhlík v něm není, tudíž není ani CO2 ... Hurá, už můžem začít křepčit do zásoby...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: út září 24 2019, 5:11    Předmět: Citovat

90% vodiku se stejne vyrabi z ropy, plynu nebo uhli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33907
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 24 2019, 7:24    Předmět: Citovat

Presne tak, je to totiz jediny ekonomicky sposob.
Pseudoekologovia vidia akurat rozklad vody na vodik a kyslik, lenze kde na to zobrat energiu? Z jadra alebo uhlia?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3328

PříspěvekZaslal: út září 24 2019, 7:54    Předmět: Citovat

Ze slunce a větru, když to má bejt eko, vodík se dá uložit. Aspoň nebudou rozhazovat přenosový soustavy, jen ve špičce vyrobí víc vodíku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út září 24 2019, 8:11    Předmět: Citovat

Ze slunce Very Happy FVS-> regulátor -> baterky -> měnič -> elektrolýza = vodík Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3328

PříspěvekZaslal: út září 24 2019, 8:15    Předmět: Citovat

Na co baterky a měnič? Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út září 24 2019, 8:32    Předmět: Citovat

Aby to bylo složitější a dražší...bože to jsou otázky Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33907
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 24 2019, 8:53    Předmět: Citovat

Uz staci "len" vodik stlacit na potrebny tlak a bezpecne ulozit.

Len so potom s nim? Pri pouziti vznika vodna para, co je sklenikovy plyn Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 15, 16, 17  Další
Strana 6 z 17

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund