Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2019, 18:49    Předmět: Citovat

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/posledni-dny-naplno-ukazaly-hlavni-problem-dobijecich-stanic-tesla-supercharger/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31827
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2019, 19:21    Předmět: Citovat

To zas jednou v Americe objevili Ameriku - že totiž aby auto bylo dostatečně uživatelsky přívětivý a přitažlivý pro koupi, musí poskytovat časovej komfort i v doplňování jeho pohonný energie. K čemu mi je auto, kterým potřebuju jet několik stovek km, když v půlce cesty musím zastavit a když budu mít štěstí a objevím rychlonabíječku, musím tam minimálně hodinu trčet - v opačným případě zůstanu viset do dalšího dne ...? Ano, máte pravdu - skutečně JE K HOVNU. Jo - u couraček kolem komína, pár kiláků do práce a zpátky s odstavením přes dýlku směny nebo doma přes noc - nemám problém s elektromobilem. ALE FINANČNĚ NEMÁM NA TO, ABYCH SI HO KOUPIL JAKO DRUHÝ AUTO DO RODINY - A NEMÁM NA TO ANI DALŠÍ PODMÍNKY, JAKO JE TŘEBA GARÁŽ S PŘÍPOJKOU ELEKTRIKY A PODOBNĚ. A stejně jako já je na tom určitě 90% ostatních majitelů aut, kterým by někdo hrozně rád nacpal místo spalovacího auta elektromobily ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1777

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2019, 20:40    Předmět: Citovat

Ti majitele tesly zjevne podcenili fakt, ze nejlip se cestuje s powerbankou...


powerbank.jpg
 Komentář:
 Velikost:  54.74 kB
 Zobrazeno:  109 krát

powerbank.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
makak



Založen: Jul 28, 2019
Příspěvky: 515

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2019, 21:00    Předmět: Citovat

Neznám přesné číslo, ale velice významný podíl na znečištění mají náklaďáky, případně autobusy.
Už někdo viděl kamión na elektriku ?
A ty najedou tisíce kilometrů, musí se otáčet, kazí se jim převážené potraviny, rychlost je rozhodující parametr.
A teď by měly trčet hodiny u nabíjecích stanic ? Jak velká baterka utáhne kamión naložený tunami zboží, neřkuli náklaďák s kamením na stavbě ?

Až tahle elektrobublina splaskne a vrchnost uvidí na vlastní oči, co je každému technikovi zřejmé už dnes, bude to pořádná mela a krize. To jsou ti papaláši tak slepí, nebo pro zvolení od ekoteroristů udělají cokoliv, přestože vědí že si řežou pod sebou větev ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
makak



Založen: Jul 28, 2019
Příspěvky: 515

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2019, 21:07    Předmět: Citovat

Tak se omlouvám, na Alze si ten tahač můžete koupit. Nabije se za 30 minut a utáhne 36 tun.
https://www.alza.cz/tesla-semi-truck-d5222987.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6060
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 0:19    Předmět: Citovat

No koupit asi ještě ne, plánuje se zahájení výroby napřesrok. Už od r. 2017 přijímají rezervace.
Pakliže Tesla Supercharger dovede hustit do vehiklu 250 kW, tak za půl hodiny do toho tahače napere 125 kWh. To může tomu tahači stačit tak na 250 km bez návěsu, nebo na 150 km s naloženým návěsem.

P.S. Stávající Superchargery umějí jen 150 kW.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3311
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 7:51    Předmět: Citovat

Víš kolik poznáš nových kamarádů při takovém nabíjecím srazu? Vyměníte si zkušenosti, pokecáte o rodině, práci. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 9:52    Předmět: Citovat

A hlavně si postěžujete o kolik haléřů zase zdražili pohonnou energii. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaH1



Založen: Nov 05, 2007
Příspěvky: 44
Bydliště: Kousek od Ústí nad Orlicí

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 14:37    Předmět: Citovat

Občas ten elektromobil dává smysl, občas
https://automix.denik.cz/magazin/takto-vypada-nejvetsi-elektromobil-sveta-ma-skoro-neomezeny-dojezd-20190827.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 15:29    Předmět: Citovat

citace:
Kuhn nezveřejnil, kolik přestavba důlního gigantu stojí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
serviceman



Založen: Jul 09, 2013
Příspěvky: 4036

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 16:22    Předmět: Citovat

Já jsem si položil otázku, kde se všechna elektřina pro auta vezme.
Ročně se u nás spotřebuje 8x10^9 litrů nafty a benzínu. Při spalném teple asi 40MJ/l to dává 320x10^9MJ, to je cca 89TWh. Právě tolik elektřiny se u nás ročně vyrobí. (88TWh), z toho 74TWh spotřebujeme a něco vyvezeme. Museli bychom tedy pro auta výrobu elektřiny prakticky zdvojnásobit. 38TWh se vyrobí v uhelných elektrárnách a teď je tlak je nahradit, ale čím? Vždyť Temelín vyrobí 15TWh ročně. Má dva bloky a má se stavět pouze jeden nový! Je zjevné, že bude vůbec problém uhlí nahradit, ale také, že nejsme schopni nijak významně zvýšit celkovou výrobu el. energie, natož ji zdvojnásobit. Všechny obnovitelné zdroje generují v současnosti cca 10TWh.
Takže znovu, odkud se vezme el. energie pro auta???

_________________
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 16:33    Předmět: Citovat

Myslím, že tohle vědí všichni, co umějí počítat a nutně ani nemusejí rozumět elektroenergetice.
Problém je v Bruseli. Tam zřejmě zešíleli, nebo tam není ani jeden normální, co by si to nechal spočítat. Krom toho, mohou být v Bruseli přítomny tlaky různých lobby, včetně elektronických gigantů, co by se na výrobě elektroniky a pohonů pro elektromobilitu slušně hojili.
Proti tomu stojí lobby klasické automotive, která je na spalováky prostě zařízena a nějak to zatím zvládá, přestože Brusel nesmyslně stupňuje tlaky.
Každej dnes odmítá byť jen připustit, že lithium v autech vůbec není řešení. Že je to jenom sakra drahý mezistupeň, co bude ve výsledku pěkně mastný.
Ropy je a bude furt tři prdele, nejmíň optimistické výhledy jsou na 250-300 let a plyn ještě mnohem déle.
Netroufám si ale odhadnout, co přesně za tím bruselským šílením stojí. Možná to není jen jedna věc, ale kombinace mnoha.
Každopádně:
Když to vztáhnu na svoje bydliště - tady se konaly výpadky sítě maximálně jedenkrát za rok, to jen tehdy, pokud nutně potřebovali opravit či vyměnit.
Poslední 3-4 roky se ale mnohahodinové výpadky, které následně nikdo nevysvětlí, konají i 8-10x do roka. Z nedávna to tady nikdo nepamatuje. Je tady stále přes 240V, takže trvale ta síť zřejmě přetížená nebude.
Myslím, že za tím stojí čím dál vyšší stupeň elektrizace a elektronizace bytů, plus velká náročnost na počáteční odběry, které to potom ve výsledku shazují.
Vůbec si nedovedu představit, že by do tohoto stavu měly vstoupit odběry, potřebné pro auta.


Naposledy upravil sinclair dne po prosinec 02 2019, 16:53, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6060
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 16:34    Předmět: Citovat

Výpočet má drobnou chybku. Z těch 89 TWh spalného tepla se vyrobí cca 27 TWh práce na hřídelích spalovacích motorů a toto číslo je třeba porovnávat s produkcí elektráren (těm taky nepočítáš spotřebované spalné teplo, že Very Happy ).
Takže cca dva další Tlemelíny by to utáhly (když nepočítám ztráty v přenosové soustavě).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6060
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po prosinec 02 2019, 16:45    Předmět: Citovat

JirkaH1 napsal(a):
...magazin/takto-vypada-nejvetsi-elektromobil-sveta-ma-skoro-neomezeny-dojezd-20190827.html
Skoro neomezený dojezd - to je vtip? Vychází mi, že tímto způsobem mu baterka vydrží na 170 km.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st prosinec 04 2019, 13:45    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Výpočet má drobnou chybku. Z těch 89 TWh spalného tepla se vyrobí cca 27 TWh práce na hřídelích spalovacích motorů

Pro přesnost bych ještě zahrnul práci na klimatizaci v létě a na vytápění v zimě. Dál by mě zajímalo, jestli se do sumy motorizace zahrnuje jen osobní doprava a MHD, nebo i nákladní doprava, stavební, lesní a zemědělské stroje, mechanismy různých služeb (popeláři, cisterny, plošiny, pluhy a posypy), kde by byla elektrifikace velmi zajímavá.
Pořád mám neurčitý pocit nějaké čertoviny, že má globální energetická lobby v rukávu účinnou náhradu, kterou si hřeje pod pokličkou a napřed chce vyráchat lidstvu držky v slepé uličce bateriové elektromobility.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Další
Strana 9 z 17

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund