Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Denní svícení Felicia
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: pá září 06 2019, 18:30    Předmět: Denní svícení Felicia Citovat

Poprosil bych o radu.
Kde koupit homologované denní svícení pro Feldu, co se dá pohodlně namontovat na ty plastové lišty pod hlavními světly.
Já to před pár lety kupoval v nějakém shopu, padlo tam jako ulité, ale tam už tytéž pro Feldu nejsou.
Potřebuju jej namontovat na stejnou Feldu dcerce.
Neporadíte prosím shop s dobrým výběrem, kde mají homologované a slušně svítící výrobky?
Nechci tam dávat nějakou mžourající čínu, se kterou pak dcerku vyhodí z technické.
Díky za tipy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31797
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá září 06 2019, 20:52    Předmět: Citovat

Vyser se na LEDkový bludičky - čínský je to stejně všecko jedno vedle druhýho, nauč dcerku "kokpit-dril" ve kterým bude sama zapínat světla okamžitě po startu motoru, nebo jí do instalace ke světlům přidej jedno relátko ovládaný pár tranzistorama buď od zhasnutí kontrolky mazání, nebo dobíjení - a bude se svítit normálně běžnýma potkávačkama ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: pá září 06 2019, 20:59    Předmět: Citovat

"Denní svícení" je vynález zkázy, který neměl nikdy vzniknout. Správné osvětlení vozidla jsou světla tlumená(potkávací) a vzadu světla koncováVery Happy
_________________
http://tesinsko.cz/webcams/rondel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
gepard



Založen: Feb 05, 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 1:18    Předmět: Citovat

Např. zde.
_________________
-- Gepard --
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1523
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 8:28    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...jedno relátko...

Jen doplním, že když bude mít dvojitej kontakt a bude spínaný tyristorem, bude regulérně svítit celý auto a bude svítit i při nenadálym zdechnutí třeba při rozjezdu. V případě zájmu můžu dodat jednoduchý schema i s číslama svorkovnic a vodičů, kam tuhle záležitost připojit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31797
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 9:44    Předmět: Citovat

Přesně tak, je lepší svítit potkávačkama i za cenu kratší životnosti jejich H-čtyřek, protože to jsou homologovaný světla už na autě instalovaný a pokud jsou správně nastavený, nemůžou nikoho oslňovat - zásah do instalace umožňující jejich rozsvícení okamžitě po startu včetně požadavku tý funkce, že potkávačky ve funkci DLR zhasnou po manuálním rozsvícení obrysovek spínačem a světelná houkačka je nesmí zhasnout se nebere jako závada na STK. Zařízení musí jít vypnout = instalaci uvést do originálního stavu, tzn. nic se nesmí neodstranitelně přerušovat, ale co já vím, tak STKčkama takový udělátory normálně projdou.
Já osobně jsem měl ve formanu zkušebně namontovanej spínač rozsvěcující potkávačky jako denní po zhasnutí kontrolky mazání, relátko spínal malej tyristor, aby zůstal vodivej i v případě probliknutí kontrolky vinou náhlýho poklesu otáček - nakonec jsem ho nepoužil. Dneska bych volil výkonový zapojení stejný, ale jako povel k rozsvícení bych bral nárůst napětí v palubní síti po naskočení motoru, ne zhasnutí kontrolky mazání - u toho formana se mi stávalo, že se světla rozsvítily už v průběhu startu, protože kontrolka zhasínala už při protáčení motoru startérem (studenej motor-hustej olej-vysokej tlak - a policajt zhasíná kontrolku ještě před blafnutím prvního válce ...). Proto bych radši jako povel k rozsvícení volil až ten výskok napětí po roztočení altíku na provozní otáčky.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 11:35    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Proto bych radši jako povel k rozsvícení volil až ten výskok napětí po roztočení altíku na provozní otáčky.
Nesplňuje to čl. 6.19.7.1 homologačního předpisu EHK/OSN č. 48 - měly by se rozsvítit už když zapneš zapalování. Já to mám na jednom autě tak, že ten rozsvěcecí obvod reaguje na rychlé změny napětí - ať už zvlnění při nabíjení, nebo pokles při zapnutí zapalování. Ten obvod má asi 10 s výdrž v sepnutém stavu, takže to vydrží sepnuté, než nastartuju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1776

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 12:24    Předmět: Citovat

O zivotnost H4 ve svetlech bych se nebal. Sam mam na Felicii krabicku pro denni sviceni od Jablotronu uz hodne pres 10 let a svitim nonstop zima/leto potkavacimi svetly bez jedineho problemu. Za tu dobu jsem menil ve svetlech spolu snad 3 pary zarovek. Kdyz je v poradku elektrika a ve svetlech mas slusny zarovky, neni nejmensi problem se zivotnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 12:39    Předmět: Citovat

Každý máme asi jiná měřítka. Já jsem za 11 let měnil vypálenou akorát jednu LED v osvětlení SPZ. (A pak ještě jednu DRL lampu, která dostala zásah šutrem.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 12:40    Předmět: Citovat

citace:
Nesplňuje to čl. 6.19.7.1 homologačního předpisu EHK/OSN č. 48 - měly by se rozsvítit už když zapneš zapalování.
S tí si asi nikdo hlavu nedělá. X-relé stejně vypne tlumená světla při startování. U aut od PSA, pokud mají v počítači nastavená tlumená světla jako denní, se také rozsvěcí, až když motor naskočí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31797
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 12:44    Předmět: Citovat

Formana jsem jezdil od srpna 2004 do prosince 2009 (pak šel do služby "na vejminek" = k rodičům, kde vydržel až do jara 2012). Za celou dobu jsem měnil asi 2ks H4. Celou dobu jsem jezdil na manuální rozsvěcení denních světel, tu automatiku jsem na něm jenom zkoušel, ale nebyla to pravý ořechový.
Na roomsteru mám od prosince 2009 měněný H7 už asi po čtvrtý, zatím skoro pokaždý odešly obě dvě krátce po sobě, jednou dokonce naráz ve stejnej moment (v zimě při odjezdu z noční směny, než bych nad tím koumal, dojel jsem domů přes město na mlhovky a až doma když se mi to rozleželo jsem místo jetí do servisu na hledání chyby v instalaci zkusil juknout na žárovky - ejhle, vony byly obě sčudlý ...). Automatiku denního svícení tam mám továrně instalovanou, ale mám ji vypnutou a rozsvěcím zas manuálně - po nastartování, až se ustálí otáčky. Dává mi to i možnost mít auto v zimě nastartovaný v parkovišti a nevzbuzovat zbytečnou pozornost rozsvícenýma světlama při ometání/škrábání nebo i jen tak při stání a čekání na někoho s nastartovaným motorem kvůli klimatizaci.

Fakt je, že moderní světlomety celý učuněný z plastovejch dílů trápí daleko víc hoření žárovek, protože se v nich hůř chladí a neprobíhá v nich správně halogenidovej cyklus, kterej má bránit ztenčování vlákna a černání baněk halogenovejch žárovek - ty úplně nejmodernější světlomety tohle řeší použitím LED zdrojů ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so září 07 2019, 12:59    Předmět: Citovat

Měl jsem rok 5x1W DRL čajna. I když to vypadalo že jsou kompletně celé zalepené a utěsněné, po zimě zdechly - voda uvnitř.

Teď mám druhý rok 18-ti LEDkové DRL, ale zdechají už jednotlivé LED. Mám pocit že než kupovat další tak to celé demontuju, odpojím kabeláž a hodím do odpadu.

Stejně je to jen tak z nouze ctnost, napasovat to do mřížek kde bývají mlhovky. Existuje verze DRL přímo pro moje Audi, kde to je opravdu zabudované do mřížek a vypadá to profi. Ale za cenu 4k si to můžou nechat (protože příliš nevěřím velké životnosti LED).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: út září 10 2019, 17:00    Předmět: Citovat

Já mám ty svoje denní lišty připojený přímo a nadrzo na dráty parkovacích-obrysových žárovek ve světlometech.
Na STK proti tomu už 2x nic nenamítali.
Když nastartuju, tak se mi samy zapnou jen ty parkovačky a když chci, tak i potkávačky.
Je tam na to už z výroby /asi pro export/ nainstalované takové větší, asi sedmivývodové elektronické relé AEV...cosi.
Šikovný automechanik mi přepojil či přehodil oba spínače světel tak, že se dají parkovací i potkávací světla libovolně ovládat /vypnout/ i po tom automatickým rozsvícení po startu.
To je dost velká výhoda, většině vozů po startu už světla vypnout nijak nejdou a nešly ani mně. Bylo mi ale řečeno, že to na těch spínačích jde přepojit a tak jsem to nechal udělat.

Po nastartování se mi teda rozsvítí 2x5W parkovačky v hlavních světlometech, svítí lišty denního svícení asi 2x4W, svítí podsvětlení palubky a ovladačů, svítí samozřejmě i 2x5W červená koncová světla vzadu a 2x5W osvětlení spz. Celkem okolo 50W.
To relé AEV....se dá ještě koupit a doinstaluju ho tam i dcerce a nechám přepojit ty spínače, ona tam nic z toho nemá.
Já ho tam už měl, je to černá GLXi a asi to byla nějaká exportní varianta.

Jde mi hlavně o to, že je doprdele úplně zbytečný, pálit při jasným slunečným dni a popojíždění po městě zbytečně 110W příkonu navíc v předních H4.
Část z těch zbytečně spálených 110W radši ať jde do akumulátoru, při častých startech a popojíždění po městě..

Slušný, homologovaný denní svícení fakt teda nejsou žádný bludičky.
Možná, že je to rejžácký /no spíš jistě../, ale ty lišty, co jsem před asi 4 lety koupil já, svítí i ve dne teda fest.
V každém tom elementu /na Feldě se našroubuje pod každý přední světlo, na tu plastovou lištu/ je myslím 12 či 16ks fakt vysocesvítivých ledek, anebo čipů - nerozdělával jsem to, abych to nemusel znova těsnit.
Nekoupil bych to, kdyby to nebylo homologovaný a navíc kdyby to ještě i svítilo nahovno.
Zákon bohužel požaduje ve dne svítit. Nespecifikuje sice, čím přesně to má u starších aut být, ale musí to být homologovaný a tím je tak trochu závazně daná i minimální intenzita světla těch denních lišt.

A trvalé svícení potkávacíma vláknama H4 ve dne je samozřejmě ta nejblbější varianta. 110W /v mém případě 160W/ se pálí úplně zbytečně a pokud tu Feldu při krátkých štrekách či po městě netočíte, tak alternátoru už toho na dobíjení moc nezbývá.
Takový ty žvásty, že moderní auta dobíjejí už málem od volnoběhu, jsou dobrý akorát pro hloupý školáky. Alternátor může být nabuzený nadoraz, ale když nemá otáčky, nedá proud..

Proto jsem se původně ptal, zda někdo prosím nemáte vyzkoušený slušný eshop, kde tyhle slušný věci prodávají.
Díky za ten jeden tip.
Neptal jsem se na jejich přesný připojení a nepotřebuju radit ohledně zapojení - to zvládnu, díky Very Happy
Chtěl jsem jen tip na dobrý eshop s homologovanými lištami na denní svícení starších aut, aby nebyl problém na STK.
Nenapadlo mě, že to sklouzne do diskuse o všem možném, jenom ne o svítidlech pro denní svícení Very Happy

Ještě bych měl jednu prosbu:
Kde prosím končí konektory drátů pro zadní repráky v krátké LXi Feldě? Já je v GLXi měl teda protažený až ke svazkům zadních světel. Dcerka ale má LXi, od rádia jdou 4 páry drátů pro repráky, ale dráty pro ty zadní někde končí.
Nevíte prosím, kde přesně?
Ať zbytečně nerozebírám prahy, nevytahuju sedáky s kobercema a podobně, nerad dělám zbytečnou práci.
Někde jsem zaslechl či četl, že by ty konektory pro zadní repráky měly snad být ukončený někde pod kobercem na úrovni B-sloupků - je to pravděpodobný?
Díky za rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne říjen 06 2019, 18:19    Předmět: Citovat

Zapalovací cívka Felicia I.:
Obsahuje v tom kovovém podstavci, v tom hliníkovém odlitku, nějakou elektroniku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: ne říjen 06 2019, 18:37    Předmět: Citovat

Az do tebe nekdo nepozorny napali protoze te kvuli usetrenym 110W prehlidne, ziskas na tu usporu jiny nahled...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund