Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

kontrolka nabíjení alternátor

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pavels



Založen: Nov 30, 2005
Příspěvky: 150

PříspěvekZaslal: po listopad 08 2021, 21:22    Předmět: kontrolka nabíjení alternátor Citovat

Zdravím všechny, mam starého Citroena 2 CV, původně bylo v aute dynamo 6V. Nahradil jsem ho Alternátorem Ducellier 12V 30A , k němu mám regulátor https://www.startery-alternatory.cz/regulator-alternatoru-ducellier-mobiletron-vr-du510-cargo-130679-14-5v

Zapojeni je + z baterky na + altiku, pak + 15 ze spínačky do regulátoru a EXC je propojeny s EXC na altíku. Mínus rele a dynama jsou na kostře. Toto zapojeni se používá u novějších 2cv, kde je hlídání dobíjení voltmetrem ( jiná palubní deska). Nejspíš funkčně přidat jen kontrolka nejde. Napadá někoho jak to jednoduše vyřešit, aby kontrolka v klidu svítíla a po startu zhasla, v případě poruchy se rozsvítila?
moc děkuji za nápady
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 08 2021, 21:58    Předmět: Citovat

Hlídat napětí na spoji (+ alternátoru) a (+ baterky) proti kostře. Zapojení se říká "okénkový komparátor" a to co potřebuješ najdeš třeba pod názvem "BATEST" nebo "BATEST s MA1458" na netu. Obvykle indikuje trojicí LED diod napětí na baterce v určitejch mezích, u některejch je popsaný i jak se ta která mez nastavuje. Vybereš si tu LED, která ukazuje napětí pod 12V a zu si dáš na palubku. Alternátor při funkci by měl dávat aspoň 13,5V, to už by tahle LEDka měla dávno zhasnout. Jinak samozřejmě funkci splní kterejkoliv komparátor s jediným OZ nastavenej tak, aby LED na výstupu svítila při vstupním napětí pod 12,5V a při jeho zvýšení (motor v chodu = altík nabíjí) zhasla.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavels



Založen: Nov 30, 2005
Příspěvky: 150

PříspěvekZaslal: po listopad 08 2021, 22:04    Předmět: Citovat

Děkuji kouknu po tom. jen bych teda místo led použil rád tu žárovku kvůli originalitě. u toho altíku je ještě přístu na diody, ale to mi asi moc nepomuze. Ono spíš mi jde o to rozsvědceni a zhasínání kontrolky. Mám v plánu si tam dat voltmetr,nebo ampermetr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po listopad 08 2021, 23:31    Předmět: Citovat

V podstatě by na to stačil i jen jeden tranzistor, jedna zenerka, pár odporů a žárovečka 12V 2W, ale nebylo by to tak přesný, jako to bude s operákem - mírně by to couralo s teplotou a to v autě nepotřebuješ. Protože v autě máš nesymetrický napájení, teoreticky by ti stačil i jednoduchej integrovanej komparátor, třeba LM311, ale principiálně ti tam musí chodit jakejkoliv operační zesilovač - s výjimkou pár extra spešl typů určenejch pro 5V napájení (pro ty je 14,5V za chodu motoru v autě už skoro likvidační) nebo některejch zas extra rychlejch pro videoaplikace (nepotřebuješ schopnost přenášet bez zkreslení frekvence v řádu 10MHz), ale jinak vyhoví doslova cokoliv.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
usporka



Založen: Nov 29, 2010
Příspěvky: 88

PříspěvekZaslal: út listopad 09 2021, 5:54    Předmět: Citovat

A jestli chceš hotový výrobek bez bastlení tak zde prosím: https://www.motokramek.cz/obvod-kontrolky-dobijeni-12v-vape
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31903
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 09 2021, 10:12    Předmět: Citovat

Týýýýýý wado, čtyři kila a ještě něco navrch plus nezbytný počtovný und balný - to všo za blbej operák, tři kusy drátu s jedním fastonem, nějakou zenerku jako referenční zdroj, pár odporů a tranzistor ke spínání tý kontrolky v prťavý krabičce !!!! Obzvlášť když to sekají sériově jak Baťa cvičky ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3503
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: út listopad 09 2021, 12:34    Předmět: Citovat

Ber (kup) nebo nechej ležet. Aneb každé zboží má svého kupce.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 661
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: út listopad 09 2021, 16:14    Předmět: Citovat

Teoreticky to môžeš pripojiť takto:


obr.jpg
 Komentář:
 Velikost:  36.01 kB
 Zobrazeno:  158 krát

obr.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pavels



Založen: Nov 30, 2005
Příspěvky: 150

PříspěvekZaslal: út listopad 09 2021, 18:54    Předmět: Citovat

Moc děkuji za rady. dnes jsem našel tohle schema a tyto stránky, kde už to někodo řešil. Tak nějaké zapojeni zkusím. http://thierry.bentz.pagesperso-orange.fr/mehari/Relais%20de%20voyant%20de%20charge/Relais%20de%20voyant%20de%20charge.htm


Electricite_144_Citroen_2CV_03_650.jpg
 Komentář:
 Velikost:  166.5 kB
 Zobrazeno:  132 krát

Electricite_144_Citroen_2CV_03_650.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: út listopad 09 2021, 19:51    Předmět: Citovat

Taky by to šlo řešit měřením proudu na bočníku, kde by bočníkem byl drát mezi altíkem a baterií. Realizovat by to šlo dvěma OZ, kde jeden by měřil a druhej by sloužil jako komparátor s mírnější hysterezí pro výstup prvního, kde by sis mohl nastavit minimální dobíjecí proud, kdy přestane svítit.


images.png
 Komentář:
 Velikost:  3.01 kB
 Zobrazeno:  123 krát

images.png



_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund