Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zadní kotoučová brzda - mechanismus ruční brzdy
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt srpen 22 2019, 9:18    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
...zda si to po nějakých kilometrech sedne a začne i levá strana na ručku brzdit..

tak si ta brzda nakonec "sedla", asi trvalo než se usadil ten samostav ruční brzdy, zkusil jsem nejdřív sjet kopec se zataženou ručkou a pak jsem ještě ruční brzdu zatáhl vší silou a potom začala blokovat i levá strana (asi trvalo než se správně ustavil ten samostav podle mě)
Dnes jsem absolvoval STK a vše ok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 16:19    Předmět: Citovat

Opět navážu do tohoto vlákna s problémem s ruční brzdou u synova Citroenu Saxo. Účinnost provozní brzdy je ok (obě kola brzdí rovnoměrně), ale na ruční brzdu levé kolo skoro nebrzdí. Sundal jsem buben, kompletně rozebral pakny, vše vyčistil a znovu složil. Na žádnou závadu jsem nepřišel a po této operaci se nic nezměnilo. Nenapadá mě v čem by mohl být problém. Při zvednutém autě levé kolo i při plném zatažení ručky, sice těžko, ale rukou pootočím, zatímco pravým už cca na 3 zubu nehnu. Přikládám fotky kde je vidět typ samostavu jaký tam je. V čem by mohl být problém (lanovod se zdá ok, když jsem ho měl odpojený, pohyboval se normálně)


saxo brzda 1.jpg
 Komentář:
 Velikost:  242.42 kB
 Zobrazeno:  109 krát

saxo brzda   1.jpg



saxo brzda 2.jpg
 Komentář:
 Velikost:  235.14 kB
 Zobrazeno:  91 krát

saxo brzda   2.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 17:21    Předmět: Citovat

"Pakny" jsou ty páky pod čelistma? Ta pravá na horním obrázku se asi opírá o střed nasazeného bubnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 20:22    Předmět: Citovat

pakny = čelisti (aspoň si to teda myslím), no možný by to asi bylo že se ta páka opře o střed bubnu podle tý fotky, ale proč by tomu tak bylo, resp. co by tam v takovém případě bylo špatně?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 527

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 20:35    Předmět: Citovat

A když je buben takhle sundaný, jak se to po zatažení ručky chová?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 20:41    Předmět: Citovat

Tady máš nastavení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 20:59    Předmět: Citovat

witt napsal(a):
A když je buben takhle sundaný, jak se to po zatažení ručky chová?

čelisti se rozvírají (ale úplně na doraz jsem to bez nasazeného bubnu zatáhnout nezkoušel)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 21:20    Předmět: Citovat

Je ale fakt že, tak jak píše Křemík, ta páka ruční brzdy do které je zaháklé lanko je nějak moc vpředu. Není mi úplně jasné proč, ale třeba tady na tom videu je vidět na zadní čelisti nahoře ještě nějaká pružina navíc kterou tam já nemám
https://www.youtube.com/watch?v=Rnn8VrVzFYc
(je možné že to někdo přede mnou blbě složil, protože auto jsme zdědili a syn ho má krátce)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 21:22    Předmět: Citovat

To mi připomíná problém, kterej jsem měl před léty se svojí šáde - na ručku se mi blokovalo levý kolo, pravý se točilo dál. Dotáhnul jsem páku ručky co se dalo, levý kolo blokovalo na 3 zubu (zabírat začalo ještě než to poprvé cvaklo v ráčně, stačilo strčit prsty pod rukojeť) - pravý sice začalo brzdit taky, ale zablokovat se mi ho nepodařilo ani když jsem páku zarval na doraz co se dala (asi 5 zub - při daným naštelování). Nepomohlo ani rozdílný natažení pomocí vahadla spojujícího obě táhla k zadním bubnům - to už bylo v tý době natažený na doraz.
Skončilo to výměnou obou lanovodů za fungl nový "ze stejný krabice". Problém odhalil servisák, za kterým jsem s tím zajel, když mi došly zkušenosti (po tom utažení na krev, který stejně nepomohlo). U auta někdy v minulosti (tzn. přede mnou) nějakej chytrolín vyměnil jen 1 lanovod a na druhý straně nechal starší kus. Prostě vymontovaný bowdeny se lišily v dýlce o víc než 10cm - nechápal jsem, jak s tím před tím auto mohlo projít STKčkem. Ale prošlo - jak to bylo možný už nezjistím, protože to bylo v době, kdy mi STK zajišťoval servis. Je docela klidně možný, že při tý opravě v dávný minulosti opravář použil díl, určenej na Garde/Rapid, protože ty měly proti klasickým šádynám odlišnou dýlku lanovodu - pokud se vyměnily oba, ničemu to nevadilo, při záměně jen jednoho nastaly pozdějc po natažení lana problémy.

Takže moje rada zní - výměna vedení k oběma zadním kolům za nově pořízený a nový nastavení vůle. Nikdy nemůžeš vědět, jak moc máš vytahaný to který táhlo a pokud to je kchár z druhý ruky, ani nemůžeš vědět, co do auta kde namontovali při předchozích opravách.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 21:24    Předmět: Citovat

tady je ta pružina navíc taky vidět takže to bude asi ten problém


brzda.jpg
 Komentář:
 Velikost:  41.09 kB
 Zobrazeno:  97 krát

brzda.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červenec 16 2020, 21:43    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
... tady na tom videu je vidět na zadní čelisti nahoře ještě nějaká pružina navíc kterou tam já nemám
https://www.youtube.com/watch?v=Rnn8VrVzFYc
(je možné že to někdo přede mnou blbě složil, protože auto jsme zdědili a syn ho má krátce)
Teď jsem to dolouskal celý a podepisuju se opakovaně pod doporučení nechat to celý znovu posládat z novejch dílů, protože jako dědictví jste mohli získat jakoukoliv plechovku červů, o který zůstavitel věděl a měl známýho servisáka, kterej mu zase zásluhou známostí na nějaký pokoutní STK byl schopnej auto kontrolou vždycky protáhnout, aniž by musel mít všecko tip-ťop, jak by bejval musel na kterýkoliv jiný STK. Neřeknu kdyby to bylo někde v topení nebo sklápění kapoty - ale kola, gumy, brzdy, pružení/tlumení a vůbec nastavení náprav jsou základní věci pro bezpečný vedení auta v požadovaným směru za každejch okolností - a pro jeho bezpečný zastavení za jakejkoliv okolností. Šetření na těchhle částech vždycky znamená potenciální velký špatný.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2397

PříspěvekZaslal: pá červenec 17 2020, 19:18    Předmět: Citovat

Ono Saxo mělo tři různý typy bubnovejch brzd, v servisní dokumentaci je to označený : na tři šrouby, na čtyři šrouby a s ABS.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: so červenec 18 2020, 13:34    Předmět: Citovat

sr71: lanovod toho špatného kola chodí lehce?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so srpen 15 2020, 16:13    Předmět: Citovat

problém byl v chybějící pružině kterou tam někdo přede mnou zapomněl dát zpět - po montáži pružiny brzdí na ručku obě kola rovnoměrně
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 10:14    Předmět: Citovat

Ještě by mě zajímalo, ohledně brzd, jak je to se závitem samostavu pístku u zadní kotoučové brzdy. Stále nějak nemůžu pochopit to, že zatlačování pístku např. při výměně destiček, které se dělá obvykle otáčením pístku po směru hodinových ručiček a zároveň zatlačováním, má na obou stranách stejný smysl otáčení. Protože levý a pravý třmen bývají symetrické tak by mi dávalo smysl pokud by na každé straně byl opačný závit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.29 sekund