Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zadní kotoučová brzda - mechanismus ruční brzdy
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 7:07    Předmět: Citovat

vasekpetr1 napsal(a):
Vím, kecá do toho ABS

Nemusí, stačí na vyzkoušení vyndat pojistku.Podle mně to má zavzdušněný.To znemožní samostavu doseřídit ruční brzdu.Třmen nezatlačí dostatečnou silou a neposune samostav.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 7:31    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 10:21    Předmět: Citovat

vasekpetr1 napsal(a):
Dávals nové destičky při výměně třmenu nebo jsi osadil původní? Lanovody chodí lehce?

destičky jsem nechal původní, lanovody se zdají ok, asi to teda zkusím ještě jednou odvzdušnit tak jak píše "Sandal"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 10:35    Předmět: Citovat

ještě se zeptám jaký je vlastně obecně správný postup odvzdušňování u moderních aut s ABS systémy (každý totiž říká něco jiného):
- klasicky s vypnutým zapalováním (tak to dělám já)
- se zapnutým zapalováním (snad aby byly v činnosti akční členy ABS??)
- s nastartovaným motorem aby byl v činnosti posilovač
anebo je to jedno který z výše uvedených postupů se použije?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 12:32    Předmět: Citovat

V případě že se ti zavzdušní kostka ABS, tak zásadně se zapnutým zapalováním a přes akční členy si otvíráš jednotlivý ventily ABS a řídíš se tím co píše diagnostika.Ta ti napovídá který kolo odvzdušňuješ.Někdy nejde kostka ABS odvzušnit bez toho, abys pral kapalinu tlakem a už je jedno jestli od nádobky nebo od kola.Řekl bych že od kola se to odvzdušní rychlejc.
Odvzušňuje se vždy bez zapnutýho mororu, protože krásně cítíš jestli je pedál tvrdý.
V případě že se ti nezavzdušní kostka ABS, třeba když vyndáš třmen a dáváš hned nový, tak necháš kapalinu vytékát než namontuješ novej, tak odvzdušníš klasicky bez zapalování.
Někdy je to peklo na několik hodin a něklok litrů kapaliny a někdy je to za 15minut odvzdušněný.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 12:44    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
Sandal napsal(a):
A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.
Prostě přes tu STK neprolezeš bez hrubé závady.
Mimochodem, právě z pudu sebezáchovy normálního řidiče je nutnost mít brzdy v pořádku. Raději jsem si vždy spravoval sám.

Myslel jsem to tak že pokud dojde k závadě, tak se s tim nechá dojet domu, nebo po opravě když to jedeš projet, tak taková situace, kdy nejsou brzdy zcela OK může nastat.
Jinak na autě si dělám všechno sám.Když vidim práci některejch servisů, tak bych střílel.No řekněte, je normální když pán dal do opravy Škodu 130 aby vyměnili kulový čepy na řízení a místo závlaček byla na jedný straně vražená dvaapůlka elektroda a na druhý straně namotanej měděnej drát?
Zajímavý je, že když jdu opravovat nějakou pastičku, tak vždy opravuju po dementech, co to předenmou "opravili".

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 13:04    Předmět: Citovat

Tak to jsem tě hned nepochopil. Taky si raději spravuji na autě vše sám, protože už takových 10 let nejsou v servisech mechanici, ale měniči.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 15:20    Předmět: Citovat

No a lepší to nebude.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1432
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 16:59    Předmět: Citovat

Kontrolní otázka: Jak, případně při jaké situaci dojde k zavzdušnění brzd?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
marshal



Založen: Sep 05, 2004
Příspěvky: 1024
Bydliště: UL

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 17:12    Předmět: Citovat

Nevím jak je to u oplu, já jsem to nedavno řešil u mazdy. Tam je vzadu v ose pístku šroub pod kterým je nastavovací šroub ručky a je to imbus. Zatočil jsem to na doraz, destičky se opřou o kotouč, pak kousek povolil a ručka chodí ok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 17:30    Předmět: Citovat

MiraSt napsal(a):
Kontrolní otázka: Jak, případně při jaké situaci dojde k zavzdušnění brzd?

Zpravidla při rozpojení potrubí mechanikem, poškození HBV nebo těsnění třmenů.Někdy třmen nebo váleček nasaje vzduch sám vlivem zarezlého mechanizmu nebo prosakuje kapalina až dojde v nádobce.
Někdy ale asi velmi zřídka kdy vlivem vroucí kapaliny.Nevim co by musel šofér v běžnym provozu s tim autem dělat aby ji uvařil.Neni to ale klasický zavzdušnění protože po schladnutí kapaliny se páry změněj opět v kapalinu.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1761
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 17:35    Předmět: Citovat

Tento systém se jmenuje BENDIX. Ve třmenu je mechanizmus který převádí pohyb páčky ruční brzdy na pístek, tam je šroub. V pístku je matice s rohatkou. Při zatažení ruční brzdy se pootočí šroub a povysune pístek. Při sešlápnutí pedálu vytlačí kapalina pístek. Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek který dovolí tlak toho okroužku. Vůli opotřebení destiček kompenzuje mechanizmus ruční brzdy. Proto je potřeba občas používat ruční brzdu. Po výměně destiček je potřeba ruční brzdou vymezit vůli destiček a kotouče.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 18:27    Předmět: Citovat

vrky napsal(a):
... Pístek je těsněn čtvercovým "O" kroužkem. Ten zajišťuje, že při odlehčení ruční brzdy vrátí pístek o kousek ...

Kroužek není v profilu úplně čtvercový, ale má lehce kosoúhelníkový profil. Právě jeho deformace pomáhá vrátit po ztrátě tlaku ve válci píst zpět o oněch pár desetin. Pokud se brzdy nevrací a písty mají čistý povrch, není nutné měnit celé brzdiče. Stačí hadrákem přeleštit povrch pístů, vyměnit zmiňované těsnicí kroužky, brzdovou kapalinu i prachovky, které bývají v sadě s kroužky.

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1761
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 18:51    Předmět: Citovat

Opravná sada cca 500,-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 19:03    Předmět: Citovat

Ano. Na mé posunovadlo sada gumiček 670Ká, ale zadní brzdič vč. motoru skoro 7 litrů... Sad
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund