Takže by jsi pak na opravu potřeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".
Já zase nechápu, proč to někkterá auta (Francouzi) mají obráceně. To je kvůli úspoře za patent?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po září 13 2021, 11:32 Předmět:
Jen doplním, že stejný systém byl použit i u W353. Nezdá se to, ale je to docela vymakané. Kdysi jsem musel opravit ruční brzdu tak, že jsem ten bowden s lankem otočil kolem osy o 180° a s prošoupaným místem v ohybu byl pokoj a prošlo to STK bez problémů.
Takže by jsi pak na opravu potřeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".
Jenže lanko ruční brzdy tahá za "páku ruční brzdy" na třmenu na každé straně jakoby v opačném smyslu otáčení vůči pístku, než na straně druhé. Proto moc nechápu ten mechanismus samostavu když je na obou stranách pístek našroubován na stejném závitu. Asi bych to teda potřeboval vidět rozdělané abych to pochopil.
Zatím jsem nepotřeboval ty pístky na svém autě zatlačovat, ale při kontrole brzd jsem s pístkem zkoušel pootočit a přišlo mi že to jde velmi těžko, je to v pořádku že to jde tak ztuha? proč? Tření v těsnění pístku + odpor kapaliny?
Všude se většinou píše že by se mělo při zatlačování na pístek zároveň s pootáčením tlačit. Proč nestačí jen otáčet? Když je ten píst na šroubovici tak by se měl přece, podle mě, zatlačit při otáčení sám. Je nutné při zatlačování odpojovat lanko ruční przdy anebo to tam může zůstat?
Ty stahováky co se na to prodávají - aby fungovaly správně tak by měl mít závit na stahováku stejné stoupání jako závit na šroubovici pístku, to je stoupání závitu u všech aut stejné?
Takže by jsi pak na opravu potřeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".
Jenže lanko ruční brzdy tahá za "páku ruční brzdy" na třmenu na každé straně jakoby v opačném smyslu otáčení vůči pístku, než na straně druhé. Proto moc nechápu ten mechanismus samostavu když je na obou stranách pístek našroubován na stejném závitu. Asi bych to teda potřeboval vidět rozdělané abych to pochopil.
zrovna minulý týdem jsem si tím hrál na Octavii. Pokud taháš za ruční brzdu, tak se ten pístek netočí. Jen leze ven - pokud mačkáš táhlo do cca 1/2 chodu, tak se píst vrátí zpět. Pokud přetáhneš dál, tak povyleze natrvalo. Jak přesně je to udělané uvnitř, netuším.
Naposledy upravil witt dne po září 13 2021, 13:42, celkově upraveno 1 krát.
Zatím jsem nepotřeboval ty pístky na svém autě zatlačovat, ale při kontrole brzd jsem s pístkem zkoušel pootočit a přišlo mi že to jde velmi těžko, je to v pořádku že to jde tak ztuha?
Jak jsem psal výše, nedávno jsem měnil zadní brzdiče. Na první pohled ty staré fungovaly úplně stejně jako ty nové, pístek se vracel, ovšem kola i po odpojení ručky stále lehce přibržďovala. A jediný hmatatelný rozdíl, jaký jsem mezi brzdiči zaznamenal, byla snadnost zašroubování válečku stahovákem. Ne že by ty staré šly nějak extra ztuha, ale ty nové se daly točit téměř jedním prstem.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.