Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zadní kotoučová brzda - mechanismus ruční brzdy
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 11:11    Předmět: Citovat

Takže by jsi pak na opravu potřeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".
Já zase nechápu, proč to někkterá auta (Francouzi) mají obráceně. To je kvůli úspoře za patent?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 11:32    Předmět: Citovat

Jen doplním, že stejný systém byl použit i u W353. Nezdá se to, ale je to docela vymakané. Kdysi jsem musel opravit ruční brzdu tak, že jsem ten bowden s lankem otočil kolem osy o 180° a s prošoupaným místem v ohybu byl pokoj a prošlo to STK bez problémů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 12:15    Předmět: Citovat

witt napsal(a):
Takže by jsi pak na opravu potřeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".

Jenže lanko ruční brzdy tahá za "páku ruční brzdy" na třmenu na každé straně jakoby v opačném smyslu otáčení vůči pístku, než na straně druhé. Proto moc nechápu ten mechanismus samostavu když je na obou stranách pístek našroubován na stejném závitu. Asi bych to teda potřeboval vidět rozdělané abych to pochopil.



třmen.jpg
 Komentář:
 Velikost:  50.93 kB
 Zobrazeno:  61 krát

třmen.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 12:26    Předmět: Citovat

Zatím jsem nepotřeboval ty pístky na svém autě zatlačovat, ale při kontrole brzd jsem s pístkem zkoušel pootočit a přišlo mi že to jde velmi těžko, je to v pořádku že to jde tak ztuha? proč? Tření v těsnění pístku + odpor kapaliny?
Všude se většinou píše že by se mělo při zatlačování na pístek zároveň s pootáčením tlačit. Proč nestačí jen otáčet? Když je ten píst na šroubovici tak by se měl přece, podle mě, zatlačit při otáčení sám. Je nutné při zatlačování odpojovat lanko ruční przdy anebo to tam může zůstat?
Ty stahováky co se na to prodávají - aby fungovaly správně tak by měl mít závit na stahováku stejné stoupání jako závit na šroubovici pístku, to je stoupání závitu u všech aut stejné?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 12:35    Předmět: Citovat

https://www.audi-sport.net/xf/threads/inside-the-rear-caliper-of-a-b5-a4.182572/ - kuličková třecí spojka, excentrická. Drážky pro kuličky mají proměnlivou hloubku. Ovládací páčka se točí v ose pístku. To pochopíš.

https://www.audiworld.com/forums/audi-100-a6-c4-platform-24/rear-caliper-rebuild-guide-2770104/ - starší typ, taky třecí spojka ale celé se to ovládá excentrem na tyčce, ta není v ose pístku ale je na něj kolmá.

Abys tam ten pístek dostal, hlavně u toho nového typu ho prostě musíš tlačit a šroubovat dovnitř po tom závitu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 13:28    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
witt napsal(a):
Takže by jsi pak na opravu potřeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".

Jenže lanko ruční brzdy tahá za "páku ruční brzdy" na třmenu na každé straně jakoby v opačném smyslu otáčení vůči pístku, než na straně druhé. Proto moc nechápu ten mechanismus samostavu když je na obou stranách pístek našroubován na stejném závitu. Asi bych to teda potřeboval vidět rozdělané abych to pochopil.


zrovna minulý týdem jsem si tím hrál na Octavii. Pokud taháš za ruční brzdu, tak se ten pístek netočí. Jen leze ven - pokud mačkáš táhlo do cca 1/2 chodu, tak se píst vrátí zpět. Pokud přetáhneš dál, tak povyleze natrvalo. Jak přesně je to udělané uvnitř, netuším.


Naposledy upravil witt dne po září 13 2021, 13:42, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: po září 13 2021, 13:41    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
Zatím jsem nepotřeboval ty pístky na svém autě zatlačovat, ale při kontrole brzd jsem s pístkem zkoušel pootočit a přišlo mi že to jde velmi těžko, je to v pořádku že to jde tak ztuha?


Jak jsem psal výše, nedávno jsem měnil zadní brzdiče. Na první pohled ty staré fungovaly úplně stejně jako ty nové, pístek se vracel, ovšem kola i po odpojení ručky stále lehce přibržďovala. A jediný hmatatelný rozdíl, jaký jsem mezi brzdiči zaznamenal, byla snadnost zašroubování válečku stahovákem. Ne že by ty staré šly nějak extra ztuha, ale ty nové se daly točit téměř jedním prstem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund