Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zadní kotoučová brzda - mechanismus ruční brzdy
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 9:40    Předmět: zadní kotoučová brzda - mechanismus ruční brzdy Citovat

Koupil jsem na svého opla nový zadní brzdový třmen a překvapilo mě že když u toho nového (zatím nenamontovaného) třmenu rukou zmáčknu nadoraz tu páku ruční brzdy tak píst vyjede jen o cca 1 - 1,5mm. Třeba to je normální ale není to málo?


třmen.jpg
 Komentář:
 Velikost:  13.7 kB
 Zobrazeno:  199 krát

třmen.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 11:10    Předmět: Citovat

Není, géčko má na zadních kotoučích samostav pro ruční brzdu a víc se nevysunou a hlavně se nevrátí zpět. Doufám, že víš, že pro zpětné zasunutí brzdového válečku musíš pístek šroubovým pohybem tuším proti směru otáčení hodinových ručiček mírně tlačit zpět. Je na to přípravek, ale jde to u bez něj. Používám klíč na flexu a pomáhám si násadou od kladiva, kterou šprajcuji pístek, aby se otáčením klíče zasunul. Nesmíš natvrdo tlačit pístek zpět bez toho otáčení, jinák ten samostav zkur..íš a je to na výměnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 11:46    Předmět: Citovat

jj o tom s tím otáčením pístku vím, při zatlačování je nutno otáčet doprava (po směru hod ručiček, mám to na Astru H). Přesto mě ten pohyb pístku připadal strašně malý ale asi to tedy stačí. Ten samostav ruční brzdy mají ale všechny auta které mají kotouče kombinované s ruční brzdou na zadních kolech nebo ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 11:50    Předmět: Citovat

Nemají.Třeba některý starší Mazdy mají kotuč a zároveň malý čelisti na ruční brzdu.Jiný auta maj elektronickou ručku.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 13:35    Předmět: Citovat

Aby kotoučová brzda brzdila vysouvá píst jen pár desetin mm.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4082

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 19:26    Předmět: Citovat

Koľko mm myslíš že je medzi brzdí a nebrzdí?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 19:43    Předmět: Citovat

Podle rovinnosti kotouče na to může stačit klidně i jen pět stovek = 0,05mm. Desetina už naprosto běžně ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 20:09    Předmět: Citovat

samec napsal(a):
Koľko mm myslíš že je medzi brzdí a nebrzdí?

Brzdí: 0,000mm Nebrzdí: pár desetin (spíše jen setin mm).

Hřál se mě jeden disk. Při pátrání po příčině, jsem setinovým indikátorem zjistil, že je kotouč zkroucený a šmajdá 0,24mm. Nový kotouč po namontování a kontrole s výsledkem 0,02mm byl OK.

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 20:56    Předmět: Citovat

Tak jsem dnes nový třmen namontoval. V tom původním třmenu byla totálně zničená prachovka pístku a vypadalo to že brzdila převážně vnitřní destička protože to bylo celé zatuhlé (vnější strana levého kotouče částečně orezlá). Ruční brzda nebrzdila prakticky vůbec - před demontáží původního třmenu jsem zkoušel se zvednutým zadním kolem zatáhnout ručku a normálně jsem s ním otočil. To jsem tak nějak tušil, protože jsem předtím zkoušel na prašné cestě zatáhnout ručku - pravé kolo jsem zablokoval, levé nic. Po výměně levého třmenu se rapidně snížil volný chod páky ruční brzdy, na heveru levým kolem rukou neotočím už na druhém zubu, ale zajel jsem udělat zkoušku na prašnou cestu ale tam ručkou zablokuju zase jen pravé kolo. Takže teď nevím zda si to po nějakých kilometrech sedne a začne i levá strana na ručku brzdit nebo je tam ještě nějaký jiný problém. Netušíte někdo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 21:02    Předmět: Citovat

Tyhle třmeny se po čase rádi zasekávaj.Mám na mysli ruční brzdu.Už jsem nejednou spálil kotouč a desky.Vyřešila to až výměna třmenů.Neustále zatuhávala hřídelka na táhle ručky.
Jo a pěkně blbě se tento typ třmenu odvzdušňuje.V mechanizmu ruční brzdy zůstává vzduch a musí se do nich klepat aby se bubliny dostali k odvzdušňováku.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 21:03    Předmět: Citovat

A co tomu říkají na STK? Podle toho co popisuješ, nejde o auto "Od nova" s STK po 4 letech... Když nebrzdí "ručka", nemůže brzdit ani provozní brzda. S tím bych se bál opustit garáž... Sad
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 21:28    Předmět: Citovat

Proč by neměla fungovat provozní brzda když nefunguje ruční? To normálně funguje. Jen zatuhne oska ruční brzdy.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: po srpen 19 2019, 21:35    Předmět: Citovat

Jodr napsal(a):
Když nebrzdí "ručka", nemůže brzdit ani provozní brzda. S tím bych se bál opustit garáž... Sad

To si nemyslím (auto mám 2 roky) a pocitově auto na provozní brzdu brzdí zcela normálně a řekl bych až dost (mám s čím porovnávat, jezdím víc aut), nikam při brzdění netáhne (měřil jsem ze zvědavosti dokonce infra teploměrem po jízdě teploty kotoučů a obě zadní strany byly ohřáty prakticky rovnoměrně na cca 85°, takže předpokládám že provozní brzda fungovala i s původním třmenem v rámci možností uspokojivě). Jediný co bylo znát za provozu byl dlouhý krok páky ruční brzdy a její nízká účinnost, k tomu jsem následně zjistil že levá strana nebrzdila ani při zvednutém zadním levém kole - prostě i se zataženou ručkou jsem s ním rukou otočil. Teď po výměně třmenu je krok ruční brzdy několikanásobně menší ale levou stranu prostě ručkou za jízdy ani teď nezablokuju.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 6:53    Předmět: Citovat

Dávals nové destičky při výměně třmenu nebo jsi osadil původní? Já bych asi chvíli počkal, jestli si ta ručka po pár desítkách km nesedne. Když na to na té prašné cestě šlápneš "natvrdo", zablokují se všechna kola? Vím, kecá do toho ABS, ale i tak by nějaké stopy po smyku měly být vidět. Lanovody chodí lehce?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2539
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út srpen 20 2019, 6:56    Předmět: Citovat

Jodr napsal(a):
A co tomu říkají na STK? Podle toho co popisuješ, nejde o auto "Od nova" s STK po 4 letech... Když nebrzdí "ručka", nemůže brzdit ani provozní brzda. S tím bych se bál opustit garáž... Sad

Na STK jsem to rozhejbal a fungovalo to normálně.Pokud se hýbe píst ve třmenu a je odvzdušněno, není důvod aby provozní brzda nebrzdila.A ikdyby nebrzdilo jedno zadní kolo, tak u meho auta(Golf IV TDi PD) se tak moc neděje.Mám vyzkoušený že ESP si s tim dokáže poradit a ve škarpě neskončim.Když nebrzdí jedno kolo vzadu, tak to nemá ani tendence moc strhávat ke straně při brzdění.Zato když nebrzdí jedno kolo ve předu, tak je džkopád nato tata.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund