Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Geometrie Audi A4B5
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 992
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 10:17    Předmět: Geometrie Audi A4B5 Citovat

Letos mi auto začalo tahat na stranu a volant sem musel mít mírně zešikma. Ne moc, jen trošičku. Tak na GEO. Poštelovali a výsledek byl jen volant mírně zešikma ale na druhou stranu. Je tam 4 rameno na každé těhlici, seřídit se dá jenom sbíhavost.
OK mrknem na silentbloky zadní nápravy - fuj ještě origo a potrhané. Dobrý tak nové Lemförder. Volant byl najednou rovně, mírné tahání na stranu zůstalo. Tak znovu na GEO - ladili ladili, beze změny. Nasraný už sem zvyšoval hlas - aha pane no máte vůli v axiálním táhlu řízení. Kujwa na to jste nepřišli hned?! Fakt no, asi tak 1-2mm vůle v ruce když sem za to tahal.

OK. Axiální táhla jsem vyměnil za Lemförder. Znovu na GEO - výsledek že to teda nikam netáhne, jede to samo rovně, ale kujwa ten volant pořád křivě!



Ten odklon pravého kola jsem měl takhle mimo toleranci už loni, ale to auto jinak vždy jezdilo rovně a volant jsem měl rovně. Ani jsem nevletěl do díry.

Přední náprava je komplet MOOG, 20.000km. Před 2.000km jsem zadní spodní ramena vyměnil za Meyle HD, protože se mi jejich silentbloky zdály moc měkké. No, ono to tak prostě mají i Meyle HD. Zbytečná investice, původní jsou OK. Klouby ramen i řízení jsou v pořádku, tuhé a bez vůlí. SB ramen taky nepotrhané.

Můžete mi prosím někdo poradit místo kde v Ostravě nebo F-M opravdu najdu někoho kdo to umí seřídit správně?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 2339
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 10:29    Předmět: Citovat

Dělal jsem jen "zběžnou" geometrii na OC I a byl jsem nadšený z přístupu D. Banašák na Starý Jičín/Janovice. Po GEO mi ještě rovnal volant, protože se mu nezdálo seřízení. Tím si u mě udělal očko, protože bylo vidět, že to bere poctivě a je puntičkář. Nenutím, v případě zájmu pošlu PM číslo. Za zavolání bys nic nedal..
Já v případě potřeby určitě budu věci řešit zase u něj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 992
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 10:32    Předmět: Citovat

Beru. Puntičkář je moje krevní skupina.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 1497
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 11:16    Předmět: Citovat

Volant se při geometrii musí zaaretovat a nebo pomocník musí hlídat aby při seřizování byl rovně.Doštelovat volant se musí pomocí řídících tyčí, těch kterejma se dělá sbíhavost.Pokud se přesto nepovede seřídit volant do roviny v dílně, musí se auto projet a zkoušet seřizovat polohu volantu na několikrát.Hlavně se nesmí volant přesazovat na drážkách!Rozhodí se tím data posílaný snímacím kroužkem do ŘJ ESP.V případě přesazení volantu o několik stupňů dojde k odstavení systému ESP a signalizuje to kontrolka na přístrojovce.
_________________
Moudří lidé nemusejí být nutně vzdělaní. Vzdělaní lidé nemusejí být nutně moudří.
___________________________________________
Neexistuje zdravý způsob, jak se přizpůsobit hluboce nemocné společnosti. Jiddu Krišnamurtí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 992
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 11:41    Předmět: Citovat

ESP nemám. Aretace volantu byla, zapřená o brzdový pedál. Loni mi na té GEO právě předek seřizovali a vše OK. Letos to prostě nezvládli ani na počtvrté.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 4529
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 12:44    Předmět: Citovat

Tak jsou neschopní. Seřídit volant, aby byl rovně, když auto jede rovně, lze vždy. Oč se na jedné straně řídící tyč vyšroubuje, o to se musí na druhé straně zašroubovat, geometrie se nezmění, pootočí se volant. Pokud jsou obě nápravy v pořádku a bez vůlí, tak na sbíhavost (nebo rozbíhavost, podle umístění řízení před/za nápravou) stačí jednoduchý přípravek z trámku, na něm z boku dva dorazy na opření o ráfek na jednom konci, špičaté "ukazovátko" v ose trámku na druhém konci, postavit auto na rovnou plochu, při přiloženém přípravku do příslušných míst před a za předními koly, kam ukazuje špička, přilepit lepící páskou na zem čtyři papíry, přiložit přípravek k jednomu kolu ukazovátkem dopředu, udělat v místě ukazovátka značku na papír, přiložit ukazovátkem dozadu, udělat značku na papír, to samé na druhé straně, změřit metrem vzdálenost značek vepředu a vzadu a spočítat z lichoběžníku úhel. Spočítat potřebnou korekci, poštelovat tyče řízení, projet, znovu zkontrolovat sbíhavost a podle potřeby dorovnat volant, viz. výše. Nastavení je velice přesné, s primitivními prostředky, akorát to chvíli trvá, je obvykle potřeba pár iterací. Odměnou je radost z dobře vykonané práce a nesjíždějící se pneu. Geometrii nastavuji kvůli nízkému opotřební pneu na dolní okraj sbíhavosti nebo ještě lehce pod něj, s následnou zkouškou, zda se auto nechová v nějakém jízdním režimu špatně. Malá sbíhavost může způsobit tendenci ke kmitání kol v nějaké rychlosti, to nesmí nastat. Na posledním autě mám na páru zimní/letní pneu Michelin najeto 170 tisíc km, oboje jsou už na výměnu, ale nájezd mi přijde velice slušný.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 992
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 13:21    Předmět: Citovat

Princip geometrie je mi jasný. Čtyř-ramínková náprava od VW má proměnlivou sbíhavost podle toho jestli je předek ponořený při brždění a nebo je zvedlý při akceleraci. Ještě jsem se koukal na gumy, jestli je nemám blbě sjeté - nevypadají. Vzorek 3-3,5mm podle měřidla všechny.

170tkm na gumách je krásný výsledek. Z říše snů pomalu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 4529
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 13:57    Předmět: Citovat

Pokud máš geometrii OK, tak ten volant porovnáš klidně i sám, jen je třeba zvládnout povolit kontramatky řídících tyčí, což jde někdy pěkně blbě. Pokud s tím hýbali při seřízení, tak to půjde. Označ si polohu řídící tyče a čepu, třeba lihovou fixou a prostě s tím na obou stranách trochu pootoč o přesně stejný kus, dotáhni, projeď to a znovu koriguj, až budeš mít volant rovně. Pokud dodržíš točení tyčemi na obou stranách o stejný úhel, geometrii nerozhodíš. Pokud budeš chtít mít 100%ní jistotu, tak to po svépomocném dorovnání můžeš nechat někde zkontrolovat, když do toho nebudou na výslovnou žádost hrabat a jen to zkontrolují, tak nehrozí, že by to zase rozházeli.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns



Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2484

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 15:31    Předmět: Citovat

Odklon by mal ist nastavit, na Audinach byva v spodnych ramenach do napravnice excenter, ktory si ale malokto vsimne Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 4259
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 18:10    Předmět: Citovat

Jsou to paka. Srovnání volantu je přece standardní součást seštelování geometrie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 992
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 18:25    Předmět: Citovat

Pete> ramena zadní nápravy u quattra ano, tam jsou excentry. Já ale quattro nemám. A přední nemají nic. Jen silentbloky. A pro quattro druhá sada děr v nápravnici pro spodní zadní ramena, asi aby se změnil záklon rejdového čepu.

Čekám na Kvíčalu, až pošle číslo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 562
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 20:43    Předmět: Citovat

S tou geometríí je to fakt někdy laborování. Stačí i malá vůle například v kloubku řízení na volantové tyči a prostě ten volant rovně hnedka nebude. Když máme v servisu auto na opravu po které je potřeba GEO tak to kluci (i já) projížděj aby si ověřili, zda je volant rovně. Pokud přijede zákazník na geo, tak mu ji seřídíme a pošleme jeho samotného na projížďku. Každému z nás v našem servisu se stalo že se nepovedlo mít volant rovně napoprvé.

Nevím jak funguje kterej typ geo ale u nás máme 3D beissbarth. Nejprve se seřizuje zadní náprava a nejprve odklon. Potom sbíhavost. Pak teprve přední náprava, záklon, odklon a nakonec sbíhavost. Pokud nejprve seřídím sbíhavost a potom šáhnu na odklon, rozhází mi to sbíhavost.

Včera jsem dělal BMW 7 řady. LZ kolo nešlo seřídít ani odklon ani sbíhavost. Excentry se sice hejbaly ale oba v max poloze a hodnoty stále mimo toleranci. Asi tam má něco ohnutýho ale okem těžko poznat co, ono tam je všechno tak nějak zahnuté a ohnuté. Leda mít v ruce novej díl a porovnat.

A4B5 jsem měl 2, už mám jen jednu. U té mojí sice nelze seřídit odklon přední nápravy ale lze ho změnit. Mám v nápravnici 2 díry na šrouby ramen, Můžu posunout obě spodní ramena více z nápravnice ven a tím zvětšit oklon.

Naučil jsem se jednu věc, když někdo přijede na geo (klima, nebo cokoli) osobně si ho vyzpovídám. Proč chce geo atd. Pokud mi řekne že mu někde někdo něco měnil tak nic neřeším a seřizuji. Pokud příjde s tím že má křivě volant, zjišťuji kdy naposledy někdo kontroloval vůle na nápravě a event. je zkontroluji.

Taky jednou přijel pán s tím že mu škube volant že chce geo, řekl jsem mu že v geo to nebude ale že se na to podívám. 4 šrouby v kole povolené a ten pátý byl bezpečnostní a uletěla mu hlava.

V práci máme profi vyvažovačku která umí simulovat přítlak vozovky a změřit pneumatiku. Taky umí změřit ráfek a říct mi v jaké poloze mám obout pneu na ráfek - jak by to bylo nejideálnější a taky mi řekne kam na auto které kolo mám dát. Když někomu auto táhne ke straně (pustím volant, on se stočí ke straně a auto jede v lepším případě do kopřiv), tak to většinou není geo ale buď zatihlé horní uložení nebo křívě sjetá pneu, event prasklej kord - a na první pohled to ani není vidět.

Uff to jsem se rozvášnil....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 562
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 20:51    Předmět: Citovat

Dovolím si nesouhlasit se Zakym. Každé vozidlo má jiné předepsané hodnoty geometrie.

citace:
Geometrii nastavuji kvůli nízkému opotřební pneu na dolní okraj sbíhavosti nebo ještě lehce pod něj,


Některé vozy mají mít kola sbíhavá nekteré vozy rozbíhavá. BMW se při meření musí zatížit předepsaným závažím. U MB sprinter se měří délka tlumiče (únava předního listového pera) a PC sám spočítá jaká má být sbíhavost, u MB vito se sklonoměrem měří úhel sklonu ramene a světlá výška a podle těchto dat program spočítá jakou mám seřídit sbíhavost a odklon.

EDIT: str 19
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 4529
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt srpen 15 2019, 23:56    Předmět: Citovat

Nemám nic proti tvému nesouhlasu, na ten máš v demokratické společnosti právo. Nikde nepíšu, že bych nastavoval pořád jednu a tutéž hodnotu. Každé auto má předepsaný rozsah hodnot, tak nastavuji kolem té menší hodnoty, to je celé. Taktéž hned z počátku první mé odpovědi v tomto vlákně uvádím sbíhavost/rozbíhavost, dále už jen termín sbíhavost, abych to pořád nemusel datlovat celé, pro exaktní určení můžeš rozbíhavost klidně vyjádřit jako sbíhavost se záporným znaménkem. Kdo má základní představu, o čem to je a má chuť si s tím hrát, může seřízení provést sám, kdo představu nemá, ať na to nesahá a zaveze to do servisu. Eto vsjo.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 992
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá srpen 16 2019, 17:30    Předmět: Citovat

Hodil sem auto dnes do BestDrivu co mám hned vedle práce, ať se podívají na tu geometrii.



Když koukám na ty hodnoty tak co geometrie (zařízení) to originál.

No už to skoro je jak bych si představoval, ale pořád to není ono. Volant lehounce doprava. Mrknu se ale raději pořádně na pneumatiky a zkusím přehodit zadní<>přední. Přijde mi že to trochu plave. Tlak vzduchu je OK podle tabulky. Nevím no, třeba se tak ojetější Hankooky můžou chovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund