Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Divné chování 12V Pb akumulátoru
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá červenec 05 2019, 14:46    Předmět: Citovat

A o čem se tady, Mlho, už dva dny bavíme?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 05 2019, 14:56    Předmět: Citovat

To myslíš třeba tohle? A kde tam to vybití "do dna" před novým nabíjením máš napsaný?
tomasjedno napsal(a):
Ještě doplním VA charakteristiku při dalším nabíjení “už nabité” baterky:
0A: 12,5 V (po 24 h odpočinku)
0,2 A: 13,2 V (po 12 h, dále neroste ani za 4 h)
0,75 A: 13,45 V (po 1 h, dále neroste a to ani za 5 dní, baterka po několika hodinách na omak lehce teplá)
2 A: 13,85 V (po 1 h, dále neroste a to ani po 7 h, baterka po několika hodinách ohřátá cca o 15 ºC).
5 A: 14,56 V (po 5 minutách, v prostoru je 27 ºC), 14,54 V (po 15 minutách), 14,46 V (po 30 minutách), 14,38 V (po 45 minutách, už je na omak cca 35 ºC), 14,31 V (po 60 minutách, plášť cca 37 ºC). Po celou dobu velmi sporadické mikrobublinky. Nabíjení ukončeno, aby se nepřehřál. Považuji během této hodiny napětí za “konstantní”, pokles je způsoben ohřevem (cca -30 mV/K).
Příměr se Zenerkou považuji za velmi případný. Že bych poslal elektrolyt na rozbor?
Já tam nikde nevidím o vybití nebo vybíjení ani čárku, natož nějakýho zbla ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá červenec 05 2019, 16:55    Předmět: Citovat

Dva dny, Mlho, dva dny.
tomasjedno napsal(a):
...Spuštěno měření kapacity.

tomasjedno napsal(a):
Baterka má cca 50% nominální kapacity, v nabitém stavu vnitřní odpor cca 25 mΩ

FYI, měřil jsem kapacitu dvakrát - jednou před, a podruhé po naředění elektrolytu. Nezměnila se, a až do nabíjecího napětí 13 V se chová jako každý slušně vychovaný Pb akumulátor - kolik náboje do něj naliju, tolik (se ztrátou cca 20%) z něj zase dostanu. Nad toto napětí se chová, jako by měl ke každému článku připojenou Zenerku 2,15 V s vnitřním odporem 45 mΩ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so červenec 06 2019, 6:38    Předmět: Citovat

Jo, tak po uvedeni VA charky už není pochyb, že s tou baterkou je opravdu něco divného. Rozbor elektrolytu by asi byl zajimavý, pokud by se Ti chtělo do toho jít.
Teď se nabízí otázka, jestli by šlo ten bordel z baterky nějak dostat, nebo je navázaný na aktivní materiál elektrod. Desulfatace se dá provádět i v destilce. Jednou jsem to dělal, u baterky, která už měla prakticky rozsypané kladné elektrody, přes nalévací odvory bylo vidět popraskané mřížky. Funguje to výtečně, baterka v podstatě po smrti byla opět schopa startovat auto. Pouze kvůli desulfataci už bych to ale nedělal, desulfatace se dá úspěšně provádět i v původním elektrolytu. Zde se to ovšem nabízí, protože by se tak mohl odplavit ten bordel. Destilka by se mohla vyměnit několikkrát a dalo by se sledovat, zda po jednotlivých výměnách napětí vyleze výš.
Ekonomické to ale nebude, zabere to určitý čas, bude to stát nějakou destilku plus na závěr novou kyselinu. Úspěch není zaručen a i když se povede, jedná se o 5,5 roků starou baterku. Osobně bych se rozhodoval asi podle stavu kladných mřížek, resp. dle toho, jestli se zvedají kladné můstky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: po srpen 12 2019, 7:25    Předmět: Citovat

Zdědil jsem aku Caryon s podobnou nemocí, v klidu cca 10,5V, po letmém nabití něco přes 13V, po vehementním nabíjení se vydrápe na těch 14.6V kde to ale nevydrží. Měřil jsem napětí od - pólu sondou v elektrolytu na stejném místě v článcích, kde by mělo být stejné rozložení pole:
(0) - 2.20 - 2.23 - 3.45 - 4.66 - 7.60 - 8.90 - (11.11)

Při ládování 6A po chvíli vaří všechny články mimo 3.
Z těchto nesmyslných údajů se mi jeví jako dobré články 1., 5., 6.
Jako příčinu bych si tipnul popraskané nebo netěsné přepážky mezi články, kudy prolíná elektrolyt a vytváří svody. Bohužel nevidím možnost, jak to opravit nebo aspoň prověřit bez totálního rozkuchání pouzdra aku.
Podivného výrobce Caryon jsem na webu nenašel.



aku.jpg
 Komentář:
 Velikost:  152.96 kB
 Zobrazeno:  74 krát

aku.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: po srpen 12 2019, 10:51    Předmět: Citovat

Prolínání elektrolytu mezi články vidím reálně jedině v místech, kde jsou propojeny pólové můstky. V každém případě tedy nad úrovní desek. Dalo by se trošku elektrolytu odčerpat (nebo baterii naklonit), aby kritické místo nebylo zalito elektrolytem. Pokud by tam tekl nějaký podstatný proud, asi by se to mělo nějak akusticky projevovat. Ale to nevím, jen hádám, stálo by to za nějaký pokus.
Pokud ovšem nevaří jeden článek, jsou tyto úvahy předčasné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund