Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

polykarbonátové světlomety - lze předejít šednutí?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 9:13    Předmět: polykarbonátové světlomety - lze předejít šednutí? Citovat

Mám na svém autě plastové (asi tedy polykarbonátové) přední světlomety, které jsou zatím krásně čisté. Ale všímám si že mnoho aut, i mladších než mám já, má světlometý zašlé, matné. Vím že na tom plastu by měla být nějaká vrstva proti UV záření která ten plast chrání proti degradaci. Zajímalo by mě jak se nejlépe k těmto světlů chovat (při umývání apod.) aby se šednutí plastu předešlo. Anebo časem zešedne každý?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6063
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 9:25    Předmět: Citovat

Pokud je auto garážované, tak bych to vůbec neřešil, doba expozice UV je malá. Pokud parkuje venku, nechal bych přední reflektory potáhnout ochrannou fólií.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 9:53    Předmět: Citovat

A hlavně to není tak od slunka jako od ošoupání od všeho za jízdy. Nebo ta auta musí být stará aspoň 15 let a více.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 10:08    Předmět: Citovat

Nejhorší kombinace je "garáž" u chodníku a soustavný používání kartáčový myčky. Kosák má pravdu v tom, že na plastech je ochrannej UV lak respektive se do polykarbonátu při lisování přimíchává UV-stabilizátor, ale šednutí je způsobovaný mechanickým poškrábáním. Fólie jsou dobrý, ale musejí se nalepit hned "odnova" a nemají nijak vysokou životnost - obvykle 3-4 roky. Pak se musejí sundat a nahradit - což může bejt problém hlavně při demontáži, protože použitý lepidlo může za tu dobu nekontrolovatelně zdegradovat a změnit svý vlastnosti - naprosto nedefinovatelným způsobem. "Znalci" a lidi co hodně jezdí, ty světla po zhruba 4 až 5 letech jednoduše vymění - velice často tím způsobem, že spolu se světlama vymění celý auto ... Prostě sklo je sklo, jeho vlastnosti hlavně co se týče dlouhodobý stálosti, odolnosti a tím i životnosti se jen tak nahradit nedají ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 10:08    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
A hlavně to není tak od slunka jako od ošoupání od všeho za jízdy. Nebo ta auta musí být stará aspoň 15 let a více.
no v poslední době jsem se na to trochu zaměřil a i v rodině máme auto cca 10let staré a "skla" totálně zašedlá
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 11:11    Předmět: Citovat

No a zkoušeli jste to normálně přebrousit zubní pastou?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 11:20    Předmět: Citovat

Krok 1:Glaspapír 1500-2000+voda
Krok 2:Kotouč z technické tkaniny a pasta Brownmax+lojová pasta
Krok 3:Kotouč kaliko(flanel) a pasta Whitemax+ lojová pasta
Krok 4:Suchý flanel
Výsledek: psí kule Wink

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1752
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 12:38    Předmět: Citovat

Pred tromi rokmi mi na Xsare (2004) kamarát vyleštil svetlá metódou, ktorú používajú na kokpity športových lietadiel....žiadny zázrak, po roku ešte ako-tak, po druhom už viditeľná zmena priehľadnosti a teraz je to také isté,ako predtým (ak nie aj horšie). Bola to skúška novej technológie - cena 0€.
Kolegovi to leštili v nejakej firme a výsledok tiež nič moc - teda po dvoch rokoch. Cena 36€
Auto nikdy v umývárni nebolo - kefami to nebude a umývané bolo len sporadicky, max 2x do roka. Na vine bude určite len vek a UV žiarenie.

Nedávno som objednal za poštovné nejakú "zázračnú" vodičku, ktorá sa nanáša po obrúsení a vyleštení. Uvidím čo to bude za zázrak. Cena 2€ + 2€ za šmirgle.
Zatiaľ som ju skúšal iba na malej ploche. Odpílil som držiak víčka na panelovej zásuvke, na hrubo obrúsil pilníkom a šmirgľom, potrel tou vodičkou a výsledok je celkom fajný....povrch pekne zliaty a lesklejší ako pôvodný Very Happy Na najemno obrúsenú a zaleštenú plochu by to mohlo mať ešte lepší účinok.... uvidím, horšie to byť nemôže Rolling Eyes



8.png
 Komentář:
 Velikost:  218.64 kB
 Zobrazeno:  137 krát

8.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 12:51    Předmět: Citovat

Na automoto-fórech se na světla doporučuje rozlešťovací sada s pastou značky Tempo, případně obdobná sada značky 3M . Vždycky to je postup podobnej tomu, popsanýmu Sandálem - napřed šmirgl, postupně se zvyšujícím se číslem zrnitosti = od hrubšího po nejjemnější, pak brusná pasta a filcovej kotouč, následně lešticí pasta a hadrovej = měkčí než filcovej kotouč, doleštit flanelem rukou - a ve finále nalakovat UV-protect lakem.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 13:14    Předmět: Citovat

Abych upřesnil, tak je to sada na leštění barevnejch kovů.Mě se to ale osvědčilo i na ty světla.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 13:28    Předmět: Citovat

Vono jako není moc velkej rozdíl v tvrdosti mezi běžným polykarbonátem (prakticky nejtvrdší z běžně používanejch plastů = hranou čerstvýho lomu se jde naprosto regulérně pořezat jako sklem) a těma barevnýma kovama - i jejich chování při leštění je podobný ... Jen na ty kovy se dá víc tlačit, protože líp odvádějí vznikající teplo a nedochází u nich tak snadno ke "stržení lesku".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vicious



Založen: Aug 10, 2007
Příspěvky: 661
Bydliště: 3 km od Humenného

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 15:54    Předmět: Citovat

Pred časom som čítal na stánkach autobild článok - a teraz ma zabite, ale už neviem či to bol test kvapaliny do ostrekovačov, alebo rozmrazovača v spreji, každopádne v článku bolo spomenuté, že nesmie prísť do styku so svetlometmi, pretože môže poškodiť polykarbonátový kryt.
Berte to skôr ako námet na vlastné googlenie, pretože fakt neviem, či to bol rozmrazovač alebo kvapalina do ostrekovačov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 16:02    Předmět: Citovat

To by mohly bejt některý rozmrazovače, ty můžou obsahovat jednodušší organický kyseliny - octovku nebo mravenčí. A ty se bohužel vyznačujou tím, že narušujou povrch plastů - proto se taky používají k naleptání plastů při lepení, ale tam jde o vysokokoncentrovaný roztoky, nevím, jestli by se k tomu snížil cca 5-8% roztok, kterej se do těch rozmrazovačů míchá - a kterej se tím samozřejmě ještě dál zředí ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1373
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 16:57    Předmět: Citovat

Fajn, co potom auta co mají xenony. Ostřikovače světel ve výbavě, pak směs z ostřiku musí skla světlometů pohřbít. Nic takového jsem nepozoroval. Passata jsem měl 16let a nalítal přes půl mega, než jsem přesedlal do nového.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 08 2019, 17:18    Předmět: Citovat

Píšu ROZMRAZOVAČE = to jsou ty "injekční lahvičky" do zámků nebo rozprašovače na skla (zrcátka), kterýma se postříká namrzlej led a po chvíli působení se seškrábe manuálně škrabkou (hovada a lenoši stěračema). U ostřikovacích kapalin se právě s tou aplikací na světla musí počítat ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund