Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červen 07 2019, 21:04 Předmět:
Napětím 60V se pokud vím na dráze napájejí návěstidla ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4038 Bydliště: Zlín
Zaslal: so červen 08 2019, 7:42 Předmět:
To tedy ne, noční osvětlení mechanických návěstidel je žárovkami 12V/5W, světelná návěstidla mají žárovky 12V/20W. Napětí 60 V se používalo pro elektromagnetické závorníky, ale to je už dávno opuštěná technologie. Ta žárovka k tomu mohla patřit.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 08 2019, 8:41 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Napětím 60V se pokud vím na dráze napájejí návěstidla ...
Lukas-Peca napsal(a):
To tedy ne, noční osvětlení mechanických návěstidel je žárovkami 12V/5W, světelná návěstidla mají žárovky 12V/20W. Napětí 60 V se používalo pro elektromagnetické závorníky, ale to je už dávno opuštěná technologie. Ta žárovka k tomu mohla patřit.
Já jen že jsem měl kdysi dávno právě od jednoho "sdělováka" právě tyhle trafa s výstupem 60V - a bylo mi tvrzeno, že jsou "k návěstidlům". Byly různě velký, proud 1 až 5A, všecky ale s výstupem 60V. Mně k ničemu nebyly, nechal jsem je kámošovi a kde skončily, netuším. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 10, 2007 Příspěvky: 658 Bydliště: 3 km od Humenného
Zaslal: so červen 08 2019, 16:04 Předmět:
Ďakujem za odpovede, mne napadlo ako prvé, či sa nemohli použiť na vnútorné osvetlenie vozňov vo funkcii denné/núdzové osvetlenie (aspoň v niektorých typoch)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 08 2019, 16:13 Předmět:
Ne, vozový osvětlení pracuje s nominálem 48V - stejně jako vnější osvětlení lokomotiv. Zářivky v kupátkách měly samozřejmě každá svůj vlastní blokovací měnič s feritovým hrníčkem a kádéčkem šestkový řady, pro těch pár zásuvek "220V pro holicí strojek" na chodbičce resp. v lehátkovejch/lůžkovejch kupátkách byly "na palubě" měniče příslušně výkonnější a s pracovním kmitočtem co nejblíž 50Hz ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 08 2019, 23:34 Předmět:
Jo, startovací baterky měly i 110V - ale osvětlení bylo na 48V. Buď extra baterie, nebo odbočka na startovacím zdroji. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17512 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne červen 09 2019, 15:56 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Zářivky v kupátkách měly samozřejmě každá svůj vlastní blokovací měnič s feritovým hrníčkem a kádéčkem šestkový řady
No vidíš, a já měl celý těleso na krátkou (18W) zářivku, kde byl měnič na E jádrech, cívka bez bočnic, dvě výkonový NU-čka a nějaký smetí kolem. Nevím, z čeho to přesně bylo, možná z dálkovýho RTO 706 LUX. _________________ Jirka
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: ne červen 09 2019, 17:51 Předmět:
Pokud se pamatuju, tak původní Hurvínek měl středem stropu takový panel, ze kterého v pravidelných rozestupech trčely normální žárovky E27 s normální baňkou, ale na 120V, nebo 125V.
Pamatuju si to moc dobře, neboť jsme je coby sopláci kradli do tyristorových barevných hudeb /bez usměrňovačů/, kde běžné žárovky na 225V svítily málo a žluto-podžhaveně.
Tyhle sice svítily jak blesky, ale než jsme přišli na to, že je potřeba dát do každé anody tyristoru 15-22Ω odpor, aby se nepálily tak brzo, tak to holt nějakou dobu trvalo a dost jich zařvalo.
V tom Hurvínku byly většinou 40W a 60W kousky E27 na 120V, někdy Narva 125V a s kratším vláknem. V autoparabolách ze Š100 to svítilo jak blázen
Myslím, že ajznboňáci či fírové z nás museli tehda být dost auf.
Než se fíra v nádražním bufáči nasvačil před jízdou opačným směrem, tak byla celá jedna řada vybílená, vždy tak 20 kousků
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 09 2019, 19:50 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
To měla řada 830 neboli kredenc či žhavé trubky. ...
Dej mi to v Kryšpínově řadě, prosím tě - tyhlety modernosti v číslování jsou doslova na h0vn0 ... M262 nebo M296? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.