Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3292 Bydliště: Brno
Zaslal: so květen 25 2019, 21:36 Předmět: Renalt laguna II dCi 1.9, 88 kW, nestabilní volnoběh
Byl problém s váhou vzduchu: Snímač teploty nasávaného vzduchu-příliš velký signál a Měřič hmotnosti vzduchu-Příliš malý signál. Koupil jsem novou váhu vzduchu Hela. Výsledek je že otáčky auta se drží na 900. Ale chvílemi to vyskočí na 1100 a hned spadne na 900 a to se chvilku opakuje. Pak se to ustálí na 900. Je nutné po výměně váhy vzduchu něco vynulovat přes diagnostiku ?. Před výměnou se tu a tam stalo že jsem dojížděl třeba k semaforu kde byla červena, bez plynu. Při dojezdu bylo cítit že auto nechce jít s otáčkami k 900. Sešlápl jsem spojku a na otáčkoměru vidím něco nad 1100 a hned to spadlo na 900 a tam to už drželo. Dělo se to občas ale otáčky takhle neskákaly tak jako teď po výměně váhy vzduchu. S novou váhou vzduchu jsem zatím najel 25 km mimo město takže jsem problém nezaregistroval a po městě zatím tak 20 km takže jak často to bude blbnout nevím. Kde může být jinak problém: Děkuji
Naposledy upravil robo dne po červen 03 2019, 14:19, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 25 2019, 22:44 Předmět:
Netěsnost. Někde ti to přisává falešnej vzduch. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2537 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne květen 26 2019, 14:07 Předmět:
Taky bych řek.
Vyzkoušej s odpojenou MAF.ŘJ by měla dosadit nějakou hodnotu sama aby motor jakštakš běžel.Výkonová charakteristika je odpojenou váhou příšerná, protože je dosazena pevná náhradní hodnota MAF a řj nepustí moc nafty.
Pokud to kolísání zmizí,vypadá to fakt na falešnej vzduch. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1282 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne květen 26 2019, 15:52 Předmět:
neviem aky je to konkretne motor / riadenie. Nema to nahodou ten supervolnobeh na ktory bezi len nezatazeny? akonahle sa chces pohnut tak zdvihne otacky
alebo ak bezi napr klima, nema vyssie otacky? - potom by si RJ mohla mysliet ze potrebuje vyssie otacky (obcas) - nejake cidlo, spinac....
neviem preco by prave vahou vzduchu az tak lietali otacky.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7503 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: ne květen 26 2019, 16:09 Předmět:
U benzína (Ford, DURATEC 1,4) mi to dělá taky - když je auto v pohybu (nebo je zaplá klíma), tak je volnoběh výš - 1000 rpm. Když zastavím nebo vypnu klimu, tak to klesne.
Je to IMHO naprosto v pořádku, chová se to takhle od nového. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2537 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne květen 26 2019, 20:37 Předmět:
Podle množství a teploty nasávaneho vzduchu a dalších hodnot, jako otáčky, tlak v sání, teplota paliva, teplota chladící kapaliny, se řídí množství vstřikovaného paliva.Pokud máš někde prasklý vedení za MAF, dochází ke špatnemu vyhodnocení řj a může to mít vliv na kolísání otáček.
Je potřeba udělat diag.Sledovat živá data při běhu motoru.Pak se ukáže kde je zakopanej čokl.
To je moje teorie a netvrdim že je to tim.Dnešní CR motory bývaj někdy zapeklitej oříšek. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Podľa váhy sa palivo nepridáva, ale uberá - skrz smoke limiter. Zadaná bohatosť zmesi sa reguluje požadovanou hodnotou tlaku turba a reguláciou EGR. K tomu ak si dízel prisaje vzduch za váhou, zmes je chudobnejšia, ale otáčky sa nezvýšia. Prebytok vzduchu neurobí takmer nič.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 26 2019, 21:23 Předmět:
Jenže lambdasonda - ŘJ se bude snažit zvednout bohatost směsi kvůli zachování nízký spalovací teploty, aby se v motoru nedělaly NOxy kvůli nadbytku kyslíku při spalování. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2537 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne květen 26 2019, 21:43 Předmět:
passion napsal(a):
K tomu ak si dízel prisaje vzduch za váhou, zmes je chudobnejšia...
Tak to je "špek" století.To si pleteš s benzínovym motorem.Turbodiesel nasává pořád stejný množství vzduchu v závislosti na otáčkách motoru, tedy pokud pominu turbodmychadlo které stlačí vzduch míň nebo víc.
Navíc dieselu se neříká směs.To je zase u benzínoveho motoru s karburátorem nebo nepřímím vstřikem do sání.U dieselu se udává množství vstříknutého paliva do válce v mg na 1 vstřik. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne květen 26 2019, 23:19 Předmět:
Ať se palivo vstřikuje před spalovací prostor nebo přímo do něj a ať se zapaluje jiskrou nebo samovznícením, VŽDYCKY HOŘÍ SMĚS - a ta bude mít nějakej směšovací poměr. A podle aktuálního směšovacího poměru při spalování se mění i teplota, a podle teploty se mění i schopnost kyslíku reagovat s dusíkem - proto se taky dostaly na svět ty podvodný softy jak od VW, tak i od ostatních výrobců - prostě když se měřej emise, neměří se zároveň spotřeba a obráceně, toho ti "šibalové" využili a ke snížení obsahu NOx-ů ve vejfuku využili režim s vyšším obohacením, kdy SMĚS vzniklá vstříknutím paliva do stlačenýho obsahu válce shoří při nižší teplotě (zdánlivě nesmysl, ale vzhledem k chemickým poměrům ve směsi bohatší na palivo to smysl dává), takže NOx-y se netvoří - ale motor má vyšší spotřebu, než když jede v režimu maximálního ochuzení, doslova "jen na vzduch s troškou nafty nutnou pro jeho ohřátí" - ve kterým ale vinou vysoký spalovací teploty vysoce aktivní kyslík oxiduje doslova na co přijde a tím vzniká záplava NOx-ů. A protože lambda měří obsah kyslíku v plynech vycházejících ze spalovacího prostoru, prostě když naměří kyslík, ŘJ usoudí, že je potřeba zvednout dávku paliva a tím se motor roztočí víc, aniž by se hnulo pedálem plynu.
Prostě hledej netěsnosti v sání, moderní motory s měřičema všeho možnýho jsou na to háklivý. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jenže lambdasonda - ŘJ se bude snažit zvednout bohatost směsi kvůli zachování nízký spalovací teploty, aby se v motoru nedělaly NOxy kvůli nadbytku kyslíku při spalování.
Nie, nebude sa snažiť o nič. Lambda u dízla len kontroluje kyslík a porovnáva s vypočítanou hodnotou. Ak je čosi zlé, vyhodí to chybu emisií na prístrojovke, prípadne aj s núdzovým režimom.
Sandal napsal(a):
passion napsal(a):
K tomu ak si dízel prisaje vzduch za váhou, zmes je chudobnejšia...
Tak to je "špek" století.To si pleteš s benzínovym motorem.Turbodiesel nasává pořád stejný množství vzduchu v závislosti na otáčkách motoru, tedy pokud pominu turbodmychadlo které stlačí vzduch míň nebo víc.
Navíc dieselu se neříká směs.To je zase u benzínoveho motoru s karburátorem nebo nepřímím vstřikem do sání.U dieselu se udává množství vstříknutého paliva do válce v mg na 1 vstřik.
Ale říka. Špek to nie je. Ako je bohatosť o benzínu, tak sa pracuje s bohatosťou u dízla. Nepletiem si nič. Mám na dízli a jeho manažmente odmakaných niekoľko rokov môjho života. Od staré mechanické odstredivé čerpadlá, cez rotačné s EDC15, čerpadlo-tryska s EDC16 až po moderné CR. Navyše sami ste písali ste o falošnom vzduchu, teda prisatom vzduchu kdesi za váhou, o ktorom RJ nevie. Preplňovaný dízel reguluje množstvo vzduchu okrem tlakom turba aj pomerom otvorenia EGR ventilu, teda recykláciou spalín. Okrem toho, že tým znižuje NO2, mení sa prietok čerstvého vzduchu a tým aj upraví bohatosť zmesi. Množstvo mg paliva na jeden vstrek je len info o veľkosti vstrekovanej dávky paliva. Nič viac nič menej. Jeho pomer k prietoku vzduchu nameraným váhou tiež v pomere mg/zdvih, udáva bohatosť zmesi. Následne sa počíta predpokladaný obsah O2 v spalinách a porovná sa s nameranou vo výfuku.
EKKAR napsal(a):
SMĚS vzniklá vstříknutím paliva do stlačenýho obsahu válce shoří při nižší teplotě (zdánlivě nesmysl, ale vzhledem k chemickým poměrům ve směsi bohatší na palivo to smysl dává)......
Teplota spalín je závislá od bohatosti zmesi z dôvodu jej rýchlosti horenia.
EKKAR napsal(a):
A protože lambda měří obsah kyslíku v plynech vycházejících ze spalovacího prostoru, prostě když naměří kyslík, ŘJ usoudí, že je potřeba zvednout dávku paliva a tím se motor roztočí víc, aniž by se hnulo pedálem plynu.
Ako píšem vyššie, lambda síce nameria vyšší kyslík, ale s úpravou zmesi to nič neurobí. Bohatosť zmesi je danná len vzorcami.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.