Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Projev poruchy váhy vzduchu a škrtící klapky
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> SMS
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Neniu
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: May 01, 2015
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 9:46    Předmět: Projev poruchy váhy vzduchu a škrtící klapky Citovat

Mám zase jednou jeden OT dotaz, respektive dotazy dva, ale jen tak trochu OT, neboť s elektronikou to trochu souvisí:

1. Jak se projeví chyba váhy vzduchu?
2. Jak se projeví chyba škrtící klapky?

Je to částečně teoretický dotaz, částečně praktický. Na webu se dá najít ledasco, ale čert aby se v tom vyznal. V autech a motorech se opravdu nevyznám. Trochu mi zlobí auto a různí lidé mají různé teorie čím by to mohlo být způsobené. Proto sem úmyslně nepíšu, jak se závada projevuje, ale ptám se opačně, jak se projevuje závada toho kterého zařízení.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Oct 08, 2007

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 12:43    Předmět: Citovat

1. Nudzovy rezim, maly vykon, neschopnost turba dosiahnut pozadovany tlak.
2. Co je to "chyba skrtiacej klapky" ? Smile Tak skrti, ci neskrti Twisted Evil Nemas nahodou diesel? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Oct 30, 2010
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 12:56    Předmět: Citovat

Nemůžeš to takhle obecně formulovat, napiš co nejpodrobnější popis problému, značku, model, typ a kód motoru, přibližně stáří a najeté km, zda se projev postupně zhoršuje, nebo se objevil náhle. Zda svítí kontrolka závady motoru. Je potřeba připojit alespoň základní obd2 diagnostiku, pokud to auto umí a podívat se na průběžné hodnoty. Já měl třeba vadnou váhu vzduchu, což se projevovalo pouze bohatou směsí při volnoběhu a malém zatížení, vysokou spotřebou a neprošel jsem na emisích. Korekce paliva byla na záporném dorazu a stále to nestačilo, řj si myslela, že motor nasává mnohem víc vzduchu, než nasával. A váhu vzduchu v případě potřeby výměny kupovat vždy jen a pouze originál, je to pro přípravu směsi vůbec nejdůležitější senzor na celém motoru, alespoň u benzínu.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Mar 19, 2014

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 13:27    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
Tak skrti, ci neskrti Twisted Evil Nemas nahodou diesel? Laughing
Škrtící klapka se v dieselech už hezkých pár let vyskytuje. I yaris z roku 2006 ji má.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: May 01, 2015
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 14:25    Předmět: Citovat

Aha, ono mi vypadlo, že se jedná o benzínový motor. Je to Renault Clio II z roku 2002, 16 ventilový motor 1.2 litru.

V servisu jsme domluveni na pátek, jde mi spíše o to, vědět, jak se závada projevuje, aby ze mne nedělali moc blbce. To podezření na škrtící klapku nebo váhu vzduchu měli při popisu závady při domlouvání se, kdy tam auto dovezu.

Jinak popis závady je takovýto:

Motor normálně naskočí a běží jak má, palubní deska postupně zhasne a všeho se zdá bíti zalité sluncem. Motor běží plynule a po zahřátí otáčky klesnou na svojí obvyklou hodnotu někde kolem 800 otáček za minutu. Hurá, mohu vyrazit.

Rozjedu se a jedu. Když otáčky překročí cca 3000 otáček za minutu, začne se auto kuckat, pak se rozsvítí kontrolka "Porucha elektroniky / voda v naftě" (takto přesně se jmenuje podle manuálu), motor ztratí sílu a není jiná šance, než zastavit, motor vypnout a znovu nastartovat. Pak se všechno opakuje od začátku. V případě svícení kontrolky se ale otáčky motoru drží na hodnotě cca 2000 otáček za minutu a určitě to není chybou otáčkoměru, motor se tak rychle skutečně točí, tedy podle zvuku. Prakticky ale nereaguje na sešlápnutí plynového pedálu.

Když jezdím s lehkou nohou a držím otáčky motoru kolem těch 2000, maximálně na chvilku pod ty 3000, tak auto jede jak má, s klidem dojedu do práce a zpět (což je 150 km). Pokud se motor točí rychleji, tak mi připadá, že jakoby "houpe" čili jemně kolísá výkon, ale možná mi to tak jen připadá. Pokud se motor začne kuckat a já okamžitě dám nohu z plynu, tak se nic nestane, motor běží v pořádku dál, všechno se srovná a uklidní.

Závada se objevila velmi nečekaně a náhle. Před měsícem mi opravili kabel k lambdasondě (viz jedno vlákno zde na EB) a vypadalo to, že všechno bude v pořádku. Do konce měsíce musím projít emisemi a technickou, tak snad se to nějak povede. Auto má normální spotřebu (když byl poškozený ten kabel k lambdě, tak spotřeba docela vzrostla), jede jak má, nehučí, nečoudí.

Jo závada se projevuje jak při jízdě na benzín, tak při jízdě na propan-butan.

Největší prča je, že se to neděje vždy, někdy se dá jet nějakou dobu i normálně a nic se neděje, pak se zakucká, rozsvítí se kontrolka a musím zastavit. Což je na dálnici velmi příjemné.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: May 01, 2015
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 14:27    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
Nemůžeš to takhle obecně formulovat,


Jak vidíš, tak můžu Smile

Zaky napsal(a):
A váhu vzduchu v případě potřeby výměny kupovat vždy jen a pouze originál, je to pro přípravu směsi vůbec nejdůležitější senzor na celém motoru, alespoň u benzínu.


To tak nějak tuším a počítám s tím, naštěstí to nestojí raketu, takže to tak snad i dopadne, pokud to tou vahou bude.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw
Team boss
Team boss



Založen: Mar 21, 2006
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 14:30    Předmět: Citovat

Nema to nahodou elektronicky plynovy pedal?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: May 01, 2015
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 14:41    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
elektronicky plynovy pedal?


Nevím, ale asi jo, tak nějak nepředpokládám bowden ke karburátoru u auta, které má vstřikovací motor Smile

Dá se to nějak zjistit?

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Apr 01, 2018

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 14:50    Předmět: Citovat

Pokud svítí kontrolka, tak je v paměti závad zapsaná nějaká chyba, ta je rozhodující pro další diagnozu, resp. postup. Jinými slovy je nutné přečíst paměť závad. Pak se lze dohadovat, co tuto konkrétní chybu může způsobit.

Nemá smysl se točit na obecných příznacích. To co popisuješ, může mít několik desítek různých příčin. Zjevné je jediné: v určitém režimu se vyskytne chyba, která auto uvede do nouzového režimu. To co popisuješ, totiž není ani tak projev závady samotné, ale "obranné" reakce auta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: May 22, 2006
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 14:55    Předmět: Citovat

To že motor jede pořád na 2000 otáček a nereaguje na pedál, může být nouzovej režim při poruše akcelerátoru nebo škrtící klapky, abys to dojel někam opravit.Ta kontrolka bude nejspíš multifunkční a signalizuje tuto závadu.
Řiď se tím co říká diagnostika.Vše ostatní je věštění z koule Wink

Tohle bude tvůj snímač polohy pedálu https://www.autodily-pema.cz/autodily/renault/clio-ii/1.2-16v-bb05-bb0w-bb11-bb27-bb2t-bb2u-bb2v-cb05-...-55kw/priprava-paliva/priprava-smesi?productId=639021&ga=3941

A tohle škrtící klaapka https://www.autodily-pema.cz/autodily/renault/clio-ii/1.2-16v-bb05-bb0w-bb11-bb27-bb2t-bb2u-bb2v-cb05-...-55kw/priprava-paliva/priprava-smesi?productId=222249

_________________
Moudří lidé nemusejí být nutně vzdělaní. Vzdělaní lidé nemusejí být nutně moudří.
___________________________________________
Neexistuje zdravý způsob, jak se přizpůsobit hluboce nemocné společnosti. Jiddu Krišnamurtí


Naposledy upravil Sandal dne út květen 14 2019, 15:07, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: May 01, 2015
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 15:00    Předmět: Citovat

witt napsal(a):
Pokud svítí kontrolka, tak je v paměti závad zapsaná nějaká chyba, ta je rozhodující pro další diagnozu


A proto půjde auto do servisu, kde všechno toto, snad, vědí a mají, snad, prostředky na to, aby mi ho opravili. Otázku pokládám proto, že ze mne lidi často dělají blbce a tak chci vědět, jestli to je nebo není možné. Když mi bude mechanik tvrdit, že mi auto cuká protože je prasklá žárovka v levé zadní svítilně, tak vím, že ze mne dělá blbce a mohu se hádat (ačkoli u dnešních aut by mne ani toto zase tak moc nepřekvapilo). Jen se chci vyhnout situaci, kdy se postupně vymění celý motor přičemž drtivá většina zbytečně. Nečiní mi problém koupit a nechat vyměnit vadný díl. Prostě to je nutné, tak se to vymění. A raději díl nový než z vraku. Ale vadí mi, když někdo dělá pokusy a já to musím platit.

Proto také původní otázka zněla na to, jak se projevuje chyba váhy vzduchu a jak ta škrtící klapka. Pokud by někdo napsal: vadná váha vzduchu se projeví tím, že je moc bohatá směs a auto se udusí, tak by to bylo príma. Jenže to pořád nevím.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Sep 28, 2005
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 15:02    Předmět: Citovat

Voda v naftě pro benzínový motor, to bude dobrý matroš ti frantíci... Smile
_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: May 01, 2015
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 15:03    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
při poruše akcelerátoru nebo škrtící klapky, abys to dojel někam opravit.


Na dojetí to není, motor nemá sílu, je to tak na dojetí na krajnici a konec. A kontrolka multifunkční je, oznamuje prostě chybu někde v elektronice motoru.

Z tvé odpovědi soudím, že toto chování může být klapkou způsobené, ať již ta klapka dělá cokoli, takže pokud mi bude servisák tvrdit, že je vadná, znamená to, že ze mne nedělá blbce, nebo ne moc. Děkuji Smile

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: May 22, 2006
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 15:09    Předmět: Citovat

Chtělo by to někoho nezávisleho na tom servisu kdo ti udělá diag.
Nahoře v mém příspěvku jsem přidal odkazy na díly který to pravděpodobně budou způsobovat.

_________________
Moudří lidé nemusejí být nutně vzdělaní. Vzdělaní lidé nemusejí být nutně moudří.
___________________________________________
Neexistuje zdravý způsob, jak se přizpůsobit hluboce nemocné společnosti. Jiddu Krišnamurtí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw
Team boss
Team boss



Založen: Mar 21, 2006
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út květen 14 2019, 15:14    Předmět: Citovat

Neniu napsal(a):
rnbw napsal(a):
elektronicky plynovy pedal?


Nevím, ale asi jo, tak nějak nepředpokládám bowden ke karburátoru u auta, které má vstřikovací motor Smile

Dá se to nějak zjistit?

Otvor kapotu a najdi skrtiacu klapku. Ak k nej nejde lanko, tak je plyn elektronicky. Jeho snimac (potenciometer) je pravdepodobne vadny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> SMS Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund