Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Chladnička Brandt porucha
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Bílá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
salora



Založen: Aug 04, 2005
Příspěvky: 694
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 16:36    Předmět: Chladnička Brandt porucha Citovat

Chtěl bych se tady pozeptat nějakého odborníka na chladničky zda by mě poradil či sdělil možnou příčinu defektu u chladničky francouzké výroby Brandt kterou jsem si nedávno přemístil od přítelkyně které běžela ke vší spokojensoti bez problémů asi 6 let na chatu.
Je pravda že jsem ledničku převážel /nestandartním způsobem /naležato/což se údajně nesmí kvůli tekutině ,dnes prý plynu který se tím dostane kam nemá ,ovšem pak už stála /bez zapnutí/asi 3 týdny na chodbě ,po vynešení po schodech jsem ji opět ještě nechal bez zapnutí cca 24 hod. a poté zapnul,chladnička normálně běžela ,chladila,a v mrazícím horním boxu mrazila asi 1 den a poté přestala z ničeho nic jít.
Kompresor neběží až na světlo což nemá pochopitelně s kompresorem nic zadostiučinění.Postupně se dovídám něco o spouštěcím relé ,nějakém bimetalu atd.
Než bych se na to trochu zkusil mrknout zblízka tak bych rád získal nějakou tu radu a doporučení ,než zjistím že je kompresor zadřený a chladnička odpochoduje na S.D. poněvadž výměna za nový by se rovnalo ceně za novou chladničku.Musím ovšem říct že jinak lednička je velmi zachovalá jako nová a spíše se řadí mezi ty kvalitnější proto mi je líto ji vyhodit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2550
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 16:58    Předmět: Citovat

Rozběhový relé koupíš třeba tady https://www.kupaoprav.cz/cz-detail-169005338-rele-rozbehove-kompresoru-103n0016.html záleží co tam je za kompresor.
Je potřeba ale měřit ale musíš vědět co a kde Wink

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
salora



Založen: Aug 04, 2005
Příspěvky: 694
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 17:26    Předmět: Citovat

Hm ,děkuji za odpověd ano tak nějak jsem si to myslel změřit ale to už je opravdu asi parketa pro opraváře nj na chatě všude daleko do města takže problém.
Existuje či je nějaký standartní postup měření pro zjištění závady pro chladničky ?
Multimetr tu mám ale jak jsi správně popsal a uvedl /musíš vědět kde a jak/
Mohl bych max. zkusit vyfotit motor a dát to sem /či popsat model.ozn. /
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1934

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 17:30    Předmět: Citovat

Už se to kolikrát řešilo zkus pohledat. Když nenajdeš tak večer popíšu.
Taky mohl odejít termostat-čaštější závada. Zkus překlemovat než začneš tím rozběhovým relé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 19:21    Předmět: Citovat

U Brandtu, co jsem opravoval, tak tam měli nahoře takový obyčejný plošňák s pár součástkami. Většinou byl vydný nějaký elyt a asi 3-4 prasklé spoje. Mají je dost tenké, ale pocínování bohatě stačilo. Pokud tam nic takového není, tak se mrkni na rozběhové relé - může být jen povytažené či špatný kontakt.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
salora



Založen: Aug 04, 2005
Příspěvky: 694
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 20:23    Předmět: Citovat

Ahoj,ano zítra má pršet tak se do toho pustím a pak se tu ozvu ,děkuji za další podnět no je vidět že je toho u chladniček docela dost co může být příčinou závady ,hlavně aby nebyl zadřený kompresor ale to by snad pak nemohl den jít v pohodě nebo i tak by se mohl zadřít?
Takže už mám dva komponenty co bude třeba projít ten termostat a pak ten plošnák ano mohlo se to nějak mechanicky uvolnit či utřepat tím chodem pokud se tak stalo už během dopravy předtím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17664
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 20:31    Předmět: Citovat

Napadlo mě, že jak to leželo na boku nateklo chladivo s olejem do kompresoru a při prvním spuštění to kompresor nepřemohl a vyrazil nějakou ochranu. Nevím jakej typ kompresoru má Beko, některým typům zalití vadí, některým ne.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 20:49    Předmět: Citovat

Tomu nerozumím, rotor kompresoru se snad vždy točí v oleji, kompresor je dole, jak by mohlo dojít k jeho zalití, když běžně zalitý je. Mám za to, že naprostá většina oleje je v kompresoru, kde jinde by byl. Pokud se olej nenasaje přímo do pístu, co se může jiného stát?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17664
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 20:55    Předmět: Citovat

Olej je ve směsi s kapalným chladivem v celým okruhu. Právě to natečení nad píst vadí. Šroubákům a Scrollům to principielně nevadí.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33842
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 21:11    Předmět: Citovat

Treba najprv zistit, ci je vobec na kompresore nejake napatie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1934

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 21:21    Předmět: Citovat

Olej je v kompresoru a unáší se okruhem jen mlhovina,právě proto by se po přepravě na ležato měla lednice postavit aby olej stekl zpět do kompresoru a ten neběžel na sucho. Žádné kapalné chladivo tam není,kapalné chladivo je až po zkondenzování za kondenzátorem které je nastřikováno kapilárou do výparníku,kde se vypařuje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
salora



Založen: Aug 04, 2005
Příspěvky: 694
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 21:38    Předmět: Citovat

Ano po přečtení mnoha názorů je vše možné ale pak je tu otázka jak to že lednička jela v pohodě cca 24 hod. a chladila ok ???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1934

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 21:48    Předmět: Citovat

Prostě něco odešlo,termostat,rozběhové relé,klixon...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9754
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 22:44    Předmět: Citovat

Do kompresoru se olej normálně nemá šanci dostat, pokud s tou lednicí nekutálíte. Hrnec kompresoru je v podstatě částí, kde se odlučuje plynný chladivo od oleje (v tekutým stavu je to směs oleje a chladiva). Je v něm horko a podtlak. Sání kompresoru je ve vrchní části hrnce a výtlak je přímo z ventilovýho deklu z tělesa motoru přes pružnou trubičku a přes stěnu hrnce. Do hrnce ustí výlez (nízkotlaký ) z výparníku a před výparníkem je kapilára a ještě před ní je filtr ze silikagelem. Olej tou kapilárou v tekutým stavu moc ochotně nesteče. Takže postačí nechat lednici postavenou v "provozní poloze" dostatečně dlouhou dobu, aby veškerý "rozbryndaný olej" v sacím potrubí stekl zpět do hrnce a lednice je připravena k činnosti. Při přepravě by se ovšem nemělo lednicí moc třást, zvlášť, když je přepravovaná na ležato, nebo v jiné nezvyklé pozici. Agregát kompresoru je uvnitř hrnce na pružinách - stejně jako gramošasí. při otřesech se může poškodit výtlačná trubka, nebo elektrický spoj agregátu s vnějškem. Některý kompresory mají totiž stejný sokl, jako je z venku, tak i vevnitř. Je na něj konektorem napojený vinutí motoru. Vinutí kompresoru jde změřit ohmetrem na "celistvost", když vyjmeš konektor ve svorkovnici. Po složení můžeš přemostit termostat. Schéma zapojení by mělo být na víčku ty svorkovnice, nebo někde poblíž vzadu. (abys mohl změřit startér, nebo tepelnou ochranu)
(Rozřezal jsem jeden vadný kompresor, kde se nakonec ukázala příčina nefunkčnosti odpojený - odpadlý konektor od motoru z tý 3-kolíkový průchodky )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
doktor365



Založen: Jan 28, 2006
Příspěvky: 1934

PříspěvekZaslal: so květen 04 2019, 23:02    Předmět: Citovat

Tak já beru kompresor jako celek (hrnec) ano je nateklý dole ne v samotném obalu kde se roztřikováním maže klika,ojnice. Když se otočí vzhůru nohama tak olej vyteče sací trubkou ne výtlačnou. Z výtlaku jde pouze mlhovina s chladivem ,která se vrací sáním zpět. Na youtube je spousta videí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Bílá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 1 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund