Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 12 2019, 0:01 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
EKKAR napsal(a):
EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš
Nebo rentgenem. Dokonce pamatuju EPROMky, které neměly okénko, a šly mazat jenom rentgenem.
Jodr napsal(a):
Já se bavil o pamětech EEPROM -- I2C, SPI EDC15/16
Ne o kusech z dob před Columbem.
V OctáchI byly epromy, které šly programovat jen jednou, pak vyhodit a dát nové... tam samozřejmě km nikdy nebyly, pokud se vrátím k tématu vlákna.
Přesně, OTP paměti - "One Time Programmable" ... čip v nich byl stejnej, jako v těch s okýnkem, akorát zastříknutej do černýho bakelitu - takže technickej RTG a už se to mazalo ... ale furt to byly šváby, co se musely k novýmu nasypání dat vyndat z objímky nebo i vypájet z plošňáku a po smazání teprve vložit do programátoru. Mimochodem, octa I měla OBDE sypání softu do ŘJ = paměti typu EEPROM nebo EPEROM určitě ještě před faceliftem, buď zároveň s náběhem výroby fábule I, nebo dokonce ještě dřív - ty paměti co se musely kvůli přehrátí tahat ven z jednotky měla naposledy felina a octa je měla jen veeelice krátkou dobu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 19, 2012 Příspěvky: 1051 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá duben 12 2019, 7:09 Předmět:
Pocet km sa zaznamenava do pameti budikov, tam to ide prepsat snadno, to dokaze kazdy... Ale prepsat pocet km v ABS riadiacke, riadiacke motora atd, to uz dokaze malokto, resp. ich vycitat
budíky umí udělat jen ten, kdo na to má vybavení a totéž platí o ostatních ŘJ. Dokud byla tato služba ještě veřejně nabízena, v drtivé většině zahrnovala i přepsání údajů v ostatních jednotkách - minimálně v ŘJ motoru. Údaj jen v budíkách přepisovali pouze totální amatéři, kteří si někdy vypůjčili příslušný SW.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2012 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: po duben 15 2019, 19:34 Předmět:
Myslím, že to stáčení tachometrů se týká převážně aut dovážených z ciziny, pokud naopak auto bylo zakoupeno v ČR nebo již delší dobu v ČR jezdí, pak přece není problém si najít na příslušném webu podle VIN historii STK a evidenčních kontrol a zde vidím , kolik v té době mělo auto najeto, ne ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 15 2019, 20:28 Předmět:
Bohužel bylo dokázáno v několika případech, že firmy obstarávající operativní leasingy "předisponovávají" nejvíc ojížděný flotilový auta z jedný flotily do druhý - po dvou-třech měsících používání, když ještě není vidět opotřebování interiéru se stočí tachometr na minimální hodnotu, udělá se pravidelnej servis aby v autě byly nový náplně - a auto se na dalšího čtvrt roku šoupne do jiný firmy jako právě přihlášený. Tohle se udělá 3x - 4x za sebou a pak se auto s posledním přiznaným nájezdem do 30-40 tisíc km prodá jako "roční". Ve skutečnosti má samozřejmě "na hrbu" dvoj až trojnásobek přiznanýho nájezdu. Do věku 4 let a tím i první STK tak stihne nakroutit mnohem víc, než samozřejmě je přiznaný. No a jsou taky doložený vyfikundátoři, co stáčejí kilometry sami sobě před každým STKčkem - aby auto plánovitě "omladili" předem, protože počítají s tím, že auto budou prodávat dál. Proti takovýhle manipulaci jsou i centrální registry bezbranný - když už samotnej majitel plánovitě jezdí na STK s odcouvaným tachometrem a zatajuje skutečněj nájezd, sice se to dá kvalifikovat jako příprava trestnýho činu podvodu, ale kde není žalobce ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.