Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Stočené tachometry
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2014
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 13:40    Předmět: Stočené tachometry Citovat

Jak jsme nedávno slyšeli, má prý každé třetí auto stočený tachometr.
Dá se ale ošidit i řídící jednotka ? Pokud vím z vlastní zkušenosti, dá se např. pomocí Opcomu najít nájezd automobilu uložený v ŘJ. Je tento údaj směrodatný ? Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hrnous



Založen: Dec 25, 2005
Příspěvky: 471
Bydliště: Valašské Klobouky

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 14:03    Předmět: Citovat

Tachometr potažmo kilometrovník v autě taky není stanovené měřidlo dle ČMI a přesto se na něj bere takový ohled a sypou pokuty. Když budou chtít, tak si vymyslí metodiku jak forenzní analýzou zjišťovat ošoupanost volantu a na základě toho buzerovat nové majitele dříve stočených plechovek...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5157
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 15:02    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Jak jsme nedávno slyšeli, má prý každé třetí auto stočený tachometr.
Dá se ale ošidit i řídící jednotka ? Pokud vím z vlastní zkušenosti, dá se např. pomocí Opcomu najít nájezd automobilu uložený v ŘJ. Je tento údaj směrodatný ? Děkuji.

Ten z ŘJ se jaksi upravovat nedá, možná smazat na nulu, tak tomu jedinýmu se dá věřit.

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 15:08    Předmět: Citovat

Kilometry do ŘJ motoru píše jen několik automobilek na světě. Hlavně to dělají "prémiový" značky - BMW, Daimler Benz a jim "třídně podobný". Koncern to pokud vím nemá ani u Faetonu - možná v Lambu jo, ale divil bych se. Ale co se v ŘJ zapisuje, jsou "motohodiny" - prostě celkovej "odběhanej" čas - motoru, systému ABS, servořízení a podobně. Když se vezme tenhle časovej údaj, tak by ± autobus měl bejt ve všech systémech jednoho kusu auta kde se dá vyčíst pokud možno shodnej - nebo je auto výrazně opravovaný. No a když se tenhle čas vzatej třeba ze servořízení (který se samozřejmě automaticky aktivuje zároveň se startem motoru) vynásobí číslem 50 až 60, což je v našich končinách obvyklá "celoživotně" spočtená průměrná rychlost běžnýho auta, měl by výsledek zase ± autobus s nějakou menší odchylkou v řádu jednotek % souhlasit s údajem na tachometru - pokud nesouhlasí a výsledek "motohodiny krát obvyklá průměrná rychlost" se od údaje tachometru výrazně liší - obvykle samozřejmě do plusu - tak je to důkaz hraničící s jistotou, že do údaje tachometru "někdo šahal s úmyslem digitálně odcouvat kilometry".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 16:45    Předmět: Citovat

Starsi ECU EDC15/16/17 (tzn i treba Skoda Oct. 1,2) tuto hodnotu ukladaji a da se precist pres VCDS...

Pak byva ta hodnota byt ulozena v jednotce prevodovky, pokud je to AT... Zrovna u Phaetonu by to mela byt ve VCDS "Group 109" (mam to tu v poznamkach) Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 18:52    Předmět: Citovat

Všechno se dá... i přepsat data v RJ. Je to jen údaj v paměti, někde kontrolovaný na checksum. Určitě jste zaslechli, že jde upravit mapu v RJ a dostat z motoru o pár koníků víc a ještě snažší je libovolně upravit zmiňovaný proběh km. Proto bych číslům na displeji věřil až naposled... Sad
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 18:54    Předmět: Citovat

Přesně tak, daleko důležitější je prohlídka celého auta. Nebo fakt věřit tomu, že v té oktávce na naftu ujeli za těch deset let jen 100 tkm. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 529

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 20:18    Předmět: Citovat

ano většina ŘJ se dá přepsat, svého času byl jen problém s koncernovým DSG. Ostatně i to tacho je ŘJ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 20:56    Předmět: Citovat

Jodr napsal(a):
Všechno se dá... i přepsat data v RJ. Je to jen údaj v paměti, někde kontrolovaný na checksum. Určitě jste zaslechli, že jde upravit mapu v RJ a dostat z motoru o pár koníků víc a ještě snažší je libovolně upravit zmiňovaný proběh km. Proto bych číslům na displeji věřil až naposled... Sad
Jsou paměti, který jdou přepisovat, jsou paměti, který jdou jen vynulovat a jsou paměti, který se jen načítají a vymazat jednoduše nejdou - a to jsou třeba právě ty "počítadla motohodin". Při tom u těch vynulovatelnejch je buď technologicky omezenej počet přepsání, nebo rovnou registr počtu přepisů, kterej nijak smazatelnej není ... Ale zrovna palivový mapy motorů jsou od nějaký doby úmyslně dávaný do volně flashovatelnýho typu paměti, aby se daly libovolně upgradovat - já sám mám minimálně 3x "továrně" měněnej soft v ŘJ motoru - a to jsou případy o kterejch vím, protože dva z nich jsem sám servisu zadával a o třetím mě informoval mechoš, že ho udělali při prohlídce v rámci akce vyhlášený fabrikou - ale nezveřejněný. Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patice - to platilo třeba ještě v době favořiťů. Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 21:32    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
... Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patic... Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...


Vono to tak docela pravda není. Již výše zmiňované EDC15/16 epromky mají a jdou jednoduše přepsat přes diagnostickou zásuvku. Nové RJ jsou zablokované proti HW zápisu, ale jdou odemknout a následně libovolně přepisovat, opět přes OBDII. Před časem si BMW zadal vývoj čipu, kde určitá oblast adres dovolovala pouze inkrement. Zápis nižších hodnot na buňce nebyl možný. Nová (čistá) paměť nebyla ke koupi. Zakrátko se objevila nabídka nových čipů za pár centů z PRC. A na závěr. Na ukrajině skupinka reverzních inženýrů vrhla na trh programátor, který dokáže onu oblast vymazat, tudíž záměr BMW vyšel naprosto vniveč. Tolik k tomu "nemožnému"...

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8975
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 21:32    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
Přesně tak, daleko důležitější je prohlídka celého auta. Nebo fakt věřit tomu, že v té oktávce na naftu ujeli za těch deset let jen 100 tkm. Laughing

Výjimky se najdou, já mám nafťáka 8 let a najeto 54 000 km.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7546
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 21:34    Předmět: Citovat

Svět chce být klamán. A když chce český zákazník Passata, co najel 10k km za rok, tak ho zkrátka dostane... Možná pozůstatek dob, kdy stodvacítka byla po 100k km zralá na generálku. Tak z toho mají lidi nějaký strach, či co.
Na počtě jsme kdysi měli Transita (žabo-motor 2,2 TDCi 103 kW v kombinaci se šestikvaltem), který před přeřazením do Prahy (asi na "dojetí") pravidelně pendloval mezi Břeclaví a Bratislavou a měl nalítáno hezkých 560k km. To auto šlapalo jak Švýcary a jelo jak drak. Ale prodalo by se s takovou náloží kilometrů? Sotva...

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 22:08    Předmět: Citovat

Jodr napsal(a):
EKKAR napsal(a):
... Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patic... Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...


Vono to tak docela pravda není. Již výše zmiňované EDC15/16 epromky mají a jdou jednoduše přepsat přes diagnostickou zásuvku....
EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš. Aby se daly elektricky vymazat, musí to bejt EEPROM nebo EPEROM.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 22:33    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš
Nebo rentgenem. Dokonce pamatuju EPROMky, které neměly okénko, a šly mazat jenom rentgenem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1372
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: čt duben 11 2019, 22:46    Předmět: Citovat

Já se bavil o pamětech EEPROM -- I2C, SPI EDC15/16
Ne o kusech z dob před Columbem.
V OctáchI byly epromy, které šly programovat jen jednou, pak vyhodit a dát nové... tam samozřejmě km nikdy nebyly, pokud se vrátím k tématu vlákna.

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund