Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4956 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt duben 04 2019, 21:26 Předmět:
Je tam tieň od vlasu z lepidla. A triaková regulácia, vidím diak DB3. Čo tak pozrieť dosku z druhej strany? To čierne kolečko je potenciometer? _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Je tam tzv univerzální motor. Jeho obvod je jedno statorové vinutí, kartáček, druhý kartáček a druhé statorové vinutí. Pokud máš pečlivě usazený rotor v rozebrané brusce, pusť přímo do motoru (vývody statorových cívek) 12V až 24V stejnosměrných (polarizace libovolná) . Regulátor odpoj. Pokud je motor v pořádku, tak i na malé napětí se bude točit. Motor zkus přibrzdit a všímni si, zda nedochází k cukání, nebo v horším případě - rotor se v určité pozici zastaví. Pokud ano, je vadný rotor. Pokud to bude jen přívod od komutátoru, budeš mít nějakou šanci to opravit. Nápovědou Ti může být i vizuální stav dráhy na komutátoru - stopa od uhlíků na lamelách, vypálenost některých lamel a tp.
...pusť přímo do motoru (vývody statorových cívek) 12V až 24V stejnosměrných (polarizace libovolná)...
Souhlas, jen bych začal na napětí okolo 4V - aspoň tolik jsem pouštěl do motoru brusky Narex EBU 15x, aby se motor točil. Při vadném rotoru se opravdu rotor zastaví stále na stejném místě.
Jinak vysvětlení k tomu stejnosměrnýmu proudu: V principu se jedná o sériový komutátorový motor. Protože má na statoru elektromagnety, může fungovat na proudy střídavé i stejnosměrné - Ovšem u stejnosměrného proudu je odbouraná induktívní reaktance statoru i rotoru - proto se motorek roztočí na stejnosměrný proud ochotněji. Některé rotační spotřebiče mají tu smůlu, že jejich ložiskové domky jsou tvořeny výliskama krytu - proto se může stát, že s jednou polovinou krytu se rotor "nacucne" na stator a znemožní se jeho funkce - Pokud tohle uděláte ze síťovým napětím, i dobrý motorek můžete spolehlivě zničit. Proto ta zmínka o správně usazeném rotoru - potřeba na to dát pozor. Do série z motorkem můžete vložit ampérmetr s rychlou odezvou, nebo bočník s připojeným osciloskopem. Při rovnoměrném přibržďování rotoru můžete při pomalých otáčkách sledovat výkyvy v odběru rotoru - obvod cívek na rotoru tvoří uzavřený kruh s odbočkama na jednotlivé lamely - správný rotor má rovnoměrný odběr - na osciloskopu je zobrazeno pravidelné rázování vzniklé přepínáním lamel.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.