Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Připojení druhé autobaterie - rychlé vybíjení

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
esjay
Nováček
Nováček



Založen: Mar 11, 2019

PříspěvekZaslal: po březen 11 2019, 23:42    Předmět: Připojení druhé autobaterie - rychlé vybíjení Citovat

Ahoj všichni,

jsem na Novém Zélandu, pořídil jsem si obytnou Toyotu Hiace. Campervan měl dvě startovací baterie, tu druhou jsem vyměnil za deep cycle (z druhé ruky). Baterie se však vybije cca za půl dne (konstantně na ní běží pouze mini lednička) a ani se nedobíjí.

Může to být tím, že je záporná elektroda druhé baterie připojena pouze na kastli auta a ne paralelně na startovací baterii, která je dobíjena alternátorem? Zapojení už bylo takto připravené a dle předchozího majitele fungovala s původní druhou baterií bez problému.

Schéma přiloženo.

V tomto jsem úplný neznalec a budu rád za každou radu.

Děkuji předem
Standa



circuit (2).png
 Komentář:
 Velikost:  9.04 kB
 Zobrazeno:  64 krát

circuit (2).png



circuit (2).png
 Komentář:
 Velikost:  9.04 kB
 Zobrazeno:  29 krát

circuit (2).png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor
Administrátor



Založen: Sep 10, 2004
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út březen 12 2019, 5:58    Předmět: Citovat

Místo ukostření baterie je důležitější u startovací baterie. Ta musí dát krátkodobě co největší proud a při něm na vývodech jak ke startéru, tak k zapalování, musí zbýt ještě dostatečné napětí, proto vodiče i spoje musí mít co nejmenší odpor.
U té druhé baterie je místo ukostření na karosérii v pořádku.
Minilednička (nepíšeš systém, zda jde o absorpční nebo s Peltierovými články, tak budeme uvažovat ledničku s opravdu z nejmenších) ale odebírá proud od 5 A výše, teď tam máte konec léta, tak nejspíš běží chlazení trvale, to vybije baterku kapacity řekněme 75 Ah během 8 hodin tak, že lednička přestane chladit. Toto tedy na zádnou závadu neukazuje. Ale baterce to vybití dlouhodobě nesvědčí a možná už má zvětšený odpor některých článků.
Spíše se zaměř na dobíjení té baterky: funguje správně a dostane baterka během dne to, co potřebuje do plného nabití? Dobíjí se aspoň třikrát denně? Jak dlouho a jakým proudem? Přitom nezapomeň, že ta lednička odebírá energii i během dobíjení, tedy dobíjecí proud musí být dostatečně velký, aby zbylo jak na baterku, tak na lednici.
Vlastně by ta lednice za jízdy měla být napájená z autobaterie, potažmo z alternátoru, to má auto energie dost na obojí.
Bez těchto údajů a měření ti na dálku sotva kdo poradí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
esjay
Nováček
Nováček



Založen: Mar 11, 2019

PříspěvekZaslal: čt březen 14 2019, 7:50    Předmět: Citovat

Díky za tipy!!! Já blbec nezkontroloval pojistku (50A), která je mezi startovací baterií a druhou baterií - pojistka byla odpálená. Vyměněno za novou a vše běží jak má. Prozkoušeno voltmetrem.

Ještě jednou díky za rady!
Standa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.11 sekund