Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 04 2019, 22:10 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Jodr má skoro úplnou pravdu , ekkar jako vždy mele nesmysly .
Buď tak hodnej a nejdřív počkej dokud nevystřízlivíš, ju? Každej bag jde odpálit pouhým připojením 12V z autobaterky - velkej kondík tam je jen proto, aby byl bag tutově odpálenej i v podobným případě, kterej nastal třeba zrovna při crash-testu v NCAP, když testovali předsériovýho roomstera. Tam totiž při čelním nárazu pohyb baterky vůči podběhu urval kostřicí kabel od baterky tak rychle, že bagy se nestihly vystřelit - muselo se opakovat s 2x tak dlouhým kostřicím káblem a pro sichr se ještě do plný série doplňoval ten 470uF elektrolyt přímo do ŘJ airgagů. Takže fakt už tu trávu nehul - ani ty, ani Jodr. Nesmysly blábolíte akorát vy dva. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1372 Bydliště: na vejminku
Zaslal: po březen 04 2019, 22:21 Předmět:
No nevím Ekkare, kde píšu něco o tom, že 12V nestačí
Psal jsem jen o tom co letí z řídící jednotky airbagů. Tak nevím proč mě, nebo Bo napadáš _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Klasika, ako vzdy, Fekkarmann zase perli o niecom, co v zivote nevidel V riadiacej jednotke airbagov JE zvysujuci menic, na zhruba 30V, urcite ho tam nedavaju pre srandu kralikov Kto videl, aka je to supa, ked vystreli, tak chape, preco je lepsie sa s nimi radsej nezahravat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 04 2019, 22:53 Předmět:
A kolikrát vám mám opakovat, že bagy musí vylítnout i na "pouhejch" 12V i bez měniče - když pominu opětovný snahy furt jednoho a toho samýho provokatéra vytrhováním faktů z kontextu, překrucováním cizích tvrzení proti jejich autorům a používáním vysloveně vylhanejch argumentů zabordelit a tak zlikvidovat další vlákno .... ???? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 4955 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: út březen 05 2019, 1:33 Předmět:
Začína tu byť dusno, odľahčím to vtipom:
Blázon má krabičku zápaliek a škrtá jednu zápalku za druhou: zlá, zlá, zlá, zlá, zlá, .... až sa mu podarí jednu zapáliť a poteší sa: dobrá! Túto si odložím!
S airbagmi je to podobné. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15512 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út březen 05 2019, 7:39 Předmět:
Jo a nejlépe se mají ti, co nabourají s nefunkčním airbagem. Pokud mají umřít, tak hned a bez půlročního trápení v nemocnici.
A Ekkar měl pravdu, ale Jodr taky. Je to asi dost těžké pochopit pro Boboba s jeho příspěvkem.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15512 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út březen 05 2019, 10:02 Předmět:
Se špatným olejem, starou brzdovkou či podělanými rozvody se dá a nedá jezdit a je poviností výrobce v servisní knížce upozornit na termín výměny. Co s tím udělá majitel vozidla, to je jiná věc. Do servisní knížky ale nepatří výměna airbagů (spíše otestování a výměna kapslí) protože se bez jejich správných funkcí dá jezdit (některé jsou i vypnutelné). To samé je v servisní knížce napsáno o nádrži LPG - NIC. To je totiž starost jen životnosti daného zařízení ve velkém TK (to není servisní knížka) a její hlídání majitelem či kontrolou na STK.
Kdo chce mít v pořádku airbagy na konci jejich "životnosti", tak si tam nechá dát nové či nové kapsle, ale něco to stojí. Diskuse o tom, že je to drahé, končí u toho, ať si příště koupí nějaké indické auto. U normálního auta jsem ještě neviděl, že by servis dělal něco zadarmo či za "lidovou" cenu. Jsou i takoví, co jezdí autem s původní pořizovací cenou za půl melounu, ale řeší každé zdražení benzínu či nafty o pár haléřů.
Tak jsem namátkově koukal do dílenské příručky staré Fabie a tam se píše, že airbagy + řídící jednotku je nutné vyměnit po 15 letech. V DP k OIII je ale už uvedeno, že "pro výměnu airbagů není stanoven interval". Je to přesně v duchu těch všech "doživotních nápní". Co má delší periodu než 6 let se už prostě nedělá.
Myslím, že konkrétně u airbagů nebudou tak velkým problémem staré pytle, ale ŘJ s vyresetovanou havárií. U nich už nelze garantovat, že to nárazové čidlo funguje.
Založen: Jan 19, 2016 Příspěvky: 1515 Bydliště: Liberecko
Zaslal: út březen 05 2019, 12:37 Předmět:
Chlápek, co prý "dělal ve vývoji škodovek", mne kdysi oslnil informací, že při nárazu se může baterie utrhnout a pak samozřejmě érbeg nezafunguje. Říkal, že to museli ošéfovat nějakým „kondíkem“...
p32 napsal(a):
Jsou i takoví, co jezdí autem s původní pořizovací cenou za půl melounu, ale řeší každé zdražení benzínu či nafty o pár haléřů.
-- To jsou takoví, co si museli vzít na drahé auto půjčku, aby se mohli opticky zařadit do vyšší kasty...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15512 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út březen 05 2019, 13:13 Předmět:
Některé věci se na autě nedělají vůbec. To se to auto raději prodá se slovy, že se do toho nemuselo nikdy nic strkat kromě předepsaného servisu, protože dědeček v 80ti letech jezdil vždycky jen v pátek na chalupu a v neděli se vracel. Nový majitel se pak diví, že to turbo, čerpadlo, pytle atd. fakt nikdo nemusel měnit, protože to na něho čekalo jen půl roku.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6078 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út březen 05 2019, 13:59 Předmět:
Jak vystřelí airbag, když nárazem dojde ke zkratu baterie ?
ps. mimo jiné jsem konstruoval inteligentní hasicí systém, který odpaloval hasící patrony po komunikačních drátech.
Tam to ani jinak, než s kondem nešlo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.