Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Renault Clio II - divné chování přístrojové desky
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1151
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 20:06    Předmět: Renault Clio II - divné chování přístrojové desky Citovat

V autě se mi poslední dobou čím dál tím častěji rozsvítí část kontrolek a přestane ukazovat rychloměr. Je to docela otrava. Děje se tak naprosto nepravidelně a nezávisle na teplotě, délce chodu motoru a podobně.

Renault Clio II CB0WCF, rok výroby 2002, motor 1,2 16 ventilů, benzín a LPG

Rozsvítí se kontrolky: SERV, STOP, ABS, ruční brzda a rychloměr klesne na nulu. Palubní počítač přestane měřit, ale jinak ukazuje.

Po různě dlouhé době vše zhasne a funguje normálně. Dříve to dělalo jen ve velkých vedrech, pak to dalo půl roku pokoj a začalo to zase teďka. Na konektor to nevypadá, protože se to stane klidně za naprosto klidné jízdy nebo i při stání. Zrovna tak obnovení provozu nastane jak za klidu, tak za jízdy.

Během výpadku auto normálně jede a chová se naprosto normálně. Jen ty kontrolky svítí a to mě dosti vadí už proto, že mě to znervózňuje a navíc ten neukazující rychloměr může být někdy problém. Otáčkoměr, teploměr i palivoměr ukazují normálně. Ostatní kontrolky fungují normálně.

Setkal se s tím už někdo? A dá se to řešit i jinak než cestou do autorizovaného servisu a výměnou půlky auta?

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 20:42    Předmět: Citovat

Na Cliech často odchází čidlo ujetý vzdálenosti a padá ručka tachometru.Jelikož ti ale blikaj kontrolky jak na jarmarku, tak asi budeš muset rozloupnout ty budíky a propájet studeňáky.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1207
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 21:12    Předmět: Citovat

Já bych to viděl tak, že se auto snaží řidiči něco říct... Konkrétně bych to tipoval na chybu v ABS systému. A aby to řidič nepřehlédl, tak se ještě pro jistotu rozsvítí kontrolka STOP a kontrolka ruční brzdy. A abych byl ještě více konkrétní, tak bych si myslel, že bude chyba na jednom snímači otáček na kole nebo celková chyba v ABS jednotce nebo v jejím napájení.
Určitě bych se podíval do registru závad jednotky ABS a tam něco může být.
Rychloměr spadne na nulu,protože na převodovce žádný snímač rychlosti není a údaj o rychlosti se bere po sběrnici právě z řídící jednotky ABS.
Pokud bych byl laik a neměl diagnostický přístroj, tak bych pohledově zkontroloval všechny kabely a čidla otáček kol. Osciloskopem se dá změřit i signál při otáčení kolem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5121
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 21:26    Předmět: Citovat

Mám tedy Opla noo a tam se při chybě ABS systému rozsvítí kontrolka ABS systému. Nic dalšího Rolling Eyes
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31828
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 21:36    Předmět: Citovat

Sice uznávám Jirku "GeorgeB" jako kapacitu přes elektronickou diagnostiku, ale spíš bych nejdřív opravdu "loupnul ty budíky" a jako první propájel olovnatým cínem všecky spoje na desce. A pak bych teprve projížděl další možnosti, včetně čidel otáčení kol. Nevím, jestli se auta s píčou na kapotě tolik odlišujou od koncernu, ale snímač rychlosti uvnitř převodovky je jedním ze základních snímačů po celým světě a po značkovejch fórech koluje spousta návodů, jak například přizpůsobit auto s nějakým tachometrem k tomu, že ho úpravce "zvedne" a osadí většíma kolama - a jednou z prvních povinnejch úprav takovýho auta pro zachování homologace je výměna ozubenýho kolečka v převodovce, který buď mění převodovej poměr od výstupního hřídele na mechanickej náhon tachometru, nebo je to pro elektronický palubky výměnnej kroužek s výčnělkama, který indikuje elektronickej indukční snímač napojenej na CAN-bus = v podstatě obdoba čidla pro ABS u kola. Existuje i norma, která udává, kolik takový čidlo má dávat impulsů na 1km resp míli ujetý vzdálenosti - protože podle ní se už ve výrobě kalibrujou tachometry. Takže já si myslím, že i to Neniovo "kliječko" má v převodovce snímač rychlosti - protože povinný ABS není zase tak dlouho a je daleko jednodušší instalovat takovej snímač do relativně mechanicky i klimaticky stabilního prostředí převodovky než k systému, ovlivňovanýmu prakticky každou výměnou pneumatik ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1207
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 21:47    Předmět: Citovat

Opravdu tam nebude snímač na převodovce.
renaulti rozsvítěj kontrolku SERV a STOP při každý blbosti a kontrolku ABS a PARK najednou při chybě na brzdách.
Ale nebráním vám rozebrat palubku Smile

Dodatek: opravdu většina aut za posledních 15 let bere signál rychlosti z datové sběrnice. A není rozdíl mezi tím jestli je rychlost snímána na převodovce nebo v náboji kola. Změna obvodu kola se projeví u obou metod snímání. Rekalibrace konstanty tachometru je třeba tak jako tak při velké změně obvodu.



clio-II_instrument_panel-legenda.JPG
 Komentář:
legenda
 Velikost:  67.89 kB
 Zobrazeno:  194 krát

clio-II_instrument_panel-legenda.JPG



clio-II_instrument_panel.JPG
 Komentář:
El. schéma palubní desky
 Velikost:  96.8 kB
 Zobrazeno:  221 krát

clio-II_instrument_panel.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6060
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 22:12    Předmět: Citovat

Neniu napsal(a):

Setkal se s tím už někdo? A dá se to řešit i jinak než cestou do autorizovaného servisu a výměnou půlky auta?
Něco podobného mi udělala Laguna z r. 2001 (šel jen palivoměr a kontrolky světel). Skončilo to výměnou celé palubky (v záruce), ale čekal jsem na ni 3 měsíce. Docela jsem se naučil jezdit bez přístrojů Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33891
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 22:33    Předmět: Citovat

Pred rozoberanim pristrojovky vyskusaj, ci funguje ABS. Podla mna fungovat nebude - ako pise GeorgeB.

Mam Mazdu z roku 1997 a rychlost sa tiez berie z ABS. Ked som mal kedysi vadny jeden ABS senzor, tak sa to prejavovalo podobne - rozsvietila sa kontrolka ABS a rychlost padla na nulu. Pri dalsom nastartovani ABS zostalo svietit (ulozena chyba), ale po rozbehnuti zhaslo (vsetky senzory davali signal). Urobil som diagnostiku ABS (prepojil drotom dva piny servisneho konektora a pozeral, co vyblika kontrolka ABS), dal vymenit prislusny senzor a hotovo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: čt únor 21 2019, 23:47    Předmět: Citovat

Zkontroloval bych čidla ABS a konektory na každém náboji kola, někde bude vadný kontakt nebo odešel. Diagnostika by mohla přesně určit, které kolo to dělá.
Na Astře pokud odejde čidlo ABS na LP kole, rozsvítí se kontrolka ABS a přestane jít rychloměr. Kroužek ABS s čidlem je součástí náboje, takže komplet výměna.
Na Renckovi se myslím to čidlo dá vyměnit sólo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1151
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: pá únor 22 2019, 8:49    Předmět: Citovat

Sice jste mne moc nepotěšili, ale co se dá dělat, asi opět navštívím autoservis. Jen to musí nějakou dobu vydržet, výplata už byla a tento týden odešel stabilizátor přední nápravy, takže už nějaké vydání bylo a tiskárnu na peníze nemám.

Jinak to podivné chování je asi fakt cílené, protože se mi podařilo vypozorovat, že při výskytu "záhady" se rozsvítí všechny čtyři kontrolky najednou a spadne ručička. Při jejím zmizení se nejprve vrátí ručička rychloměru na správnou hodnotu a po asi tak jedné či dvou sekundách zhasnou všechny čtyři kontrolky.

Připadá mi to tedy jako docela blbá indikace, ale asi to tak někdo chtěl. Daleko lepší by bylo indikovat jen poruchu a zbytek nechat ukazovat, co jde. To, že se rozsvítí "SERV" a "STOP" je logické, auto tím dává najevo, že se něco děje a radí, že mám zajet do servisu a nebo zastavit. Dělá to i při jiných závadách a píše se o tom v návodu k autu. Kontrolka "ABS" je logická, protože tedy došlo k chybě ABS. Pokud řídící jednotce zmizí signál o rychlosti, tak i chápu tu spadlou ručičku rychloměru (ačkoli padá jako kdyby došlo ke ztrátě napětí, spadne samotíží a od mechanického dorazu se odrazí a chvilku kmitá), ale ta rozsvícená ruční brzda mi připadá jako totální úlet.

Škoda, že neexistuje rada typu "třikrát oběhni auto proti směru hodinových ručiček s mrtvou slepicí v ruce a od říkej tohle zaklínadlo" nebo "dělá to oranžový vodič ve třetím svazku z pravé strany motoru" Very Happy

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1151
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: pá únor 22 2019, 8:54    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Pred rozoberanim pristrojovky vyskusaj, ci funguje ABS. Podla mna fungovat nebude - ako pise GeorgeB.


A jak ji mám vyzkoušet? Tím, jestli reaguje při brzdění na kluzkém povrchu? Pokud nenastala "záhada", tak funguje dobře. Účinkování ABS je cítit na brzdě i slyšet. Pokud zrovna záhada nastala, tak nevím, ale mohu to v noci zkusit, pokud se to podaří, že závada nastane a bude kde to zkusit. Nebo to jde zkusit ještě i jinak?

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá únor 22 2019, 8:55    Předmět: Citovat

Tak fakt bude mít pravdu George a ostatní, protože to Clio opravdu nemá snímač otáček na převodovce a signál bere z canbusu.To vysvětluje to že opravdu bude ABS nefunkční.
Neniu:Sundal bych teda postupně včechny kola a prohlídnul kabely a hlavně taky samotný čidla.Můžou bej totiž jen zaprasený odlupující rzí z kotoučů.Normálně je ofoukni stlačenym vzduchem.Myslim že na nich bude slušnej nános.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá únor 22 2019, 8:59    Předmět: Citovat

Neniu napsal(a):


A jak ji mám vyzkoušet? Tím, jestli reaguje při brzdění na kluzkém povrchu? Pokud nenastala "záhada", tak funguje dobře

Musí při tom ale svítit ty kontrolky ABS.Pokud svítí, ABS je odstaveno a brzdíš normálně smykem.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1151
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: pá únor 22 2019, 9:18    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
Myslim že na nich bude slušnej nános.


Díky, zkusím to a pak se uvidí.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá únor 22 2019, 9:20    Předmět: Citovat

No pokud by nepomohlo, tak jedině k někomu na diag a zjistit který čidlo zlobí.Ale taky to nemusí bejt čidlo ale kabeláž.To už diag nerozlišuje.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund