Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1151 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: čt únor 21 2019, 20:06 Předmět: Renault Clio II - divné chování přístrojové desky
V autě se mi poslední dobou čím dál tím častěji rozsvítí část kontrolek a přestane ukazovat rychloměr. Je to docela otrava. Děje se tak naprosto nepravidelně a nezávisle na teplotě, délce chodu motoru a podobně.
Renault Clio II CB0WCF, rok výroby 2002, motor 1,2 16 ventilů, benzín a LPG
Rozsvítí se kontrolky: SERV, STOP, ABS, ruční brzda a rychloměr klesne na nulu. Palubní počítač přestane měřit, ale jinak ukazuje.
Po různě dlouhé době vše zhasne a funguje normálně. Dříve to dělalo jen ve velkých vedrech, pak to dalo půl roku pokoj a začalo to zase teďka. Na konektor to nevypadá, protože se to stane klidně za naprosto klidné jízdy nebo i při stání. Zrovna tak obnovení provozu nastane jak za klidu, tak za jízdy.
Během výpadku auto normálně jede a chová se naprosto normálně. Jen ty kontrolky svítí a to mě dosti vadí už proto, že mě to znervózňuje a navíc ten neukazující rychloměr může být někdy problém. Otáčkoměr, teploměr i palivoměr ukazují normálně. Ostatní kontrolky fungují normálně.
Setkal se s tím už někdo? A dá se to řešit i jinak než cestou do autorizovaného servisu a výměnou půlky auta? _________________ Jsem na cestě k šípku.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt únor 21 2019, 20:42 Předmět:
Na Cliech často odchází čidlo ujetý vzdálenosti a padá ručka tachometru.Jelikož ti ale blikaj kontrolky jak na jarmarku, tak asi budeš muset rozloupnout ty budíky a propájet studeňáky. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1207 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt únor 21 2019, 21:12 Předmět:
Já bych to viděl tak, že se auto snaží řidiči něco říct... Konkrétně bych to tipoval na chybu v ABS systému. A aby to řidič nepřehlédl, tak se ještě pro jistotu rozsvítí kontrolka STOP a kontrolka ruční brzdy. A abych byl ještě více konkrétní, tak bych si myslel, že bude chyba na jednom snímači otáček na kole nebo celková chyba v ABS jednotce nebo v jejím napájení.
Určitě bych se podíval do registru závad jednotky ABS a tam něco může být.
Rychloměr spadne na nulu,protože na převodovce žádný snímač rychlosti není a údaj o rychlosti se bere po sběrnici právě z řídící jednotky ABS.
Pokud bych byl laik a neměl diagnostický přístroj, tak bych pohledově zkontroloval všechny kabely a čidla otáček kol. Osciloskopem se dá změřit i signál při otáčení kolem.
Mám tedy Opla noo a tam se při chybě ABS systému rozsvítí kontrolka ABS systému. Nic dalšího _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31828 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 21 2019, 21:36 Předmět:
Sice uznávám Jirku "GeorgeB" jako kapacitu přes elektronickou diagnostiku, ale spíš bych nejdřív opravdu "loupnul ty budíky" a jako první propájel olovnatým cínem všecky spoje na desce. A pak bych teprve projížděl další možnosti, včetně čidel otáčení kol. Nevím, jestli se auta s píčou na kapotě tolik odlišujou od koncernu, ale snímač rychlosti uvnitř převodovky je jedním ze základních snímačů po celým světě a po značkovejch fórech koluje spousta návodů, jak například přizpůsobit auto s nějakým tachometrem k tomu, že ho úpravce "zvedne" a osadí většíma kolama - a jednou z prvních povinnejch úprav takovýho auta pro zachování homologace je výměna ozubenýho kolečka v převodovce, který buď mění převodovej poměr od výstupního hřídele na mechanickej náhon tachometru, nebo je to pro elektronický palubky výměnnej kroužek s výčnělkama, který indikuje elektronickej indukční snímač napojenej na CAN-bus = v podstatě obdoba čidla pro ABS u kola. Existuje i norma, která udává, kolik takový čidlo má dávat impulsů na 1km resp míli ujetý vzdálenosti - protože podle ní se už ve výrobě kalibrujou tachometry. Takže já si myslím, že i to Neniovo "kliječko" má v převodovce snímač rychlosti - protože povinný ABS není zase tak dlouho a je daleko jednodušší instalovat takovej snímač do relativně mechanicky i klimaticky stabilního prostředí převodovky než k systému, ovlivňovanýmu prakticky každou výměnou pneumatik ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1207 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt únor 21 2019, 21:47 Předmět:
Opravdu tam nebude snímač na převodovce.
renaulti rozsvítěj kontrolku SERV a STOP při každý blbosti a kontrolku ABS a PARK najednou při chybě na brzdách.
Ale nebráním vám rozebrat palubku
Dodatek: opravdu většina aut za posledních 15 let bere signál rychlosti z datové sběrnice. A není rozdíl mezi tím jestli je rychlost snímána na převodovce nebo v náboji kola. Změna obvodu kola se projeví u obou metod snímání. Rekalibrace konstanty tachometru je třeba tak jako tak při velké změně obvodu.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6060 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt únor 21 2019, 22:12 Předmět:
Neniu napsal(a):
Setkal se s tím už někdo? A dá se to řešit i jinak než cestou do autorizovaného servisu a výměnou půlky auta?
Něco podobného mi udělala Laguna z r. 2001 (šel jen palivoměr a kontrolky světel). Skončilo to výměnou celé palubky (v záruce), ale čekal jsem na ni 3 měsíce. Docela jsem se naučil jezdit bez přístrojů
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33891 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt únor 21 2019, 22:33 Předmět:
Pred rozoberanim pristrojovky vyskusaj, ci funguje ABS. Podla mna fungovat nebude - ako pise GeorgeB.
Mam Mazdu z roku 1997 a rychlost sa tiez berie z ABS. Ked som mal kedysi vadny jeden ABS senzor, tak sa to prejavovalo podobne - rozsvietila sa kontrolka ABS a rychlost padla na nulu. Pri dalsom nastartovani ABS zostalo svietit (ulozena chyba), ale po rozbehnuti zhaslo (vsetky senzory davali signal). Urobil som diagnostiku ABS (prepojil drotom dva piny servisneho konektora a pozeral, co vyblika kontrolka ABS), dal vymenit prislusny senzor a hotovo.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: čt únor 21 2019, 23:47 Předmět:
Zkontroloval bych čidla ABS a konektory na každém náboji kola, někde bude vadný kontakt nebo odešel. Diagnostika by mohla přesně určit, které kolo to dělá.
Na Astře pokud odejde čidlo ABS na LP kole, rozsvítí se kontrolka ABS a přestane jít rychloměr. Kroužek ABS s čidlem je součástí náboje, takže komplet výměna.
Na Renckovi se myslím to čidlo dá vyměnit sólo.
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1151 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: pá únor 22 2019, 8:49 Předmět:
Sice jste mne moc nepotěšili, ale co se dá dělat, asi opět navštívím autoservis. Jen to musí nějakou dobu vydržet, výplata už byla a tento týden odešel stabilizátor přední nápravy, takže už nějaké vydání bylo a tiskárnu na peníze nemám.
Jinak to podivné chování je asi fakt cílené, protože se mi podařilo vypozorovat, že při výskytu "záhady" se rozsvítí všechny čtyři kontrolky najednou a spadne ručička. Při jejím zmizení se nejprve vrátí ručička rychloměru na správnou hodnotu a po asi tak jedné či dvou sekundách zhasnou všechny čtyři kontrolky.
Připadá mi to tedy jako docela blbá indikace, ale asi to tak někdo chtěl. Daleko lepší by bylo indikovat jen poruchu a zbytek nechat ukazovat, co jde. To, že se rozsvítí "SERV" a "STOP" je logické, auto tím dává najevo, že se něco děje a radí, že mám zajet do servisu a nebo zastavit. Dělá to i při jiných závadách a píše se o tom v návodu k autu. Kontrolka "ABS" je logická, protože tedy došlo k chybě ABS. Pokud řídící jednotce zmizí signál o rychlosti, tak i chápu tu spadlou ručičku rychloměru (ačkoli padá jako kdyby došlo ke ztrátě napětí, spadne samotíží a od mechanického dorazu se odrazí a chvilku kmitá), ale ta rozsvícená ruční brzda mi připadá jako totální úlet.
Škoda, že neexistuje rada typu "třikrát oběhni auto proti směru hodinových ručiček s mrtvou slepicí v ruce a od říkej tohle zaklínadlo" nebo "dělá to oranžový vodič ve třetím svazku z pravé strany motoru" _________________ Jsem na cestě k šípku.
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1151 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: pá únor 22 2019, 8:54 Předmět:
rnbw napsal(a):
Pred rozoberanim pristrojovky vyskusaj, ci funguje ABS. Podla mna fungovat nebude - ako pise GeorgeB.
A jak ji mám vyzkoušet? Tím, jestli reaguje při brzdění na kluzkém povrchu? Pokud nenastala "záhada", tak funguje dobře. Účinkování ABS je cítit na brzdě i slyšet. Pokud zrovna záhada nastala, tak nevím, ale mohu to v noci zkusit, pokud se to podaří, že závada nastane a bude kde to zkusit. Nebo to jde zkusit ještě i jinak? _________________ Jsem na cestě k šípku.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá únor 22 2019, 8:55 Předmět:
Tak fakt bude mít pravdu George a ostatní, protože to Clio opravdu nemá snímač otáček na převodovce a signál bere z canbusu.To vysvětluje to že opravdu bude ABS nefunkční.
Neniu:Sundal bych teda postupně včechny kola a prohlídnul kabely a hlavně taky samotný čidla.Můžou bej totiž jen zaprasený odlupující rzí z kotoučů.Normálně je ofoukni stlačenym vzduchem.Myslim že na nich bude slušnej nános. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá únor 22 2019, 8:59 Předmět:
Neniu napsal(a):
A jak ji mám vyzkoušet? Tím, jestli reaguje při brzdění na kluzkém povrchu? Pokud nenastala "záhada", tak funguje dobře
Musí při tom ale svítit ty kontrolky ABS.Pokud svítí, ABS je odstaveno a brzdíš normálně smykem. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2557 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá únor 22 2019, 9:20 Předmět:
No pokud by nepomohlo, tak jedině k někomu na diag a zjistit který čidlo zlobí.Ale taky to nemusí bejt čidlo ale kabeláž.To už diag nerozlišuje. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.